{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Skal jeg sige fy? {{forumTopicSubject}}

Godaften..
Er igang med renlighedstræning af hvalp, men han har nogle små uheld indenfor - hvilket også er helt iorden. Duinker mig selv hårdt i hovedet med avisen hver gang - det er jo min skyld :o)
Men nu er min ældre hund som har været 100% renlig begyndt at gøre indenfor, skal jeg skælde ud når den gør det, eller er det avisen der skal frem igen?
Hun hverken piver, snuser eller giver andre tegn, hun sætter sig bare og kigger på mig mens hun laver "unoden". Før har hun pevet og løbet til døren..
Hjælp :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg sige fy?
  • #1   9. sep 2009 Hmmm hvis man tager den på fast gerning ville jeg lige sige nogen til den og skynde mig at lukke den ud.... Men hvis du først opdager det senere kan du jo ikke skælde ud smiley

    Ved ikke om det er korrekt???


  • #2   9. sep 2009 Hvis din hund har været renlige altid, så kan man godt skrue bissen på, for det er ikke normalt opførelse,

    Jeg finder mig ikke i at der bliver gjort noget indedøre, med mindre at hunden er alene og ikke har mulighed for at komme ud. her vil jeg bare tørre op. og være glad got hunden.

    Hunden er jo ynkeligt i nogle situationer, og er godt klar over at den har gjordt noget som plejer at forgå udenfor.


  • #4   9. sep 2009 Når de er alene hjemme får de ikke skæld ud når jeg kommer hjem, men her sætter hun sig decideret ned og skider lige for snotten af mig..
    Jamen så vil jeg frem over fortælle hende at det ikke er noget vi tolerere, ville bare lige vende den herinde først så jeg ikke gjorde noget helt forkert :o)

    MMJ - Lige pt går jeg med hundene hver anden time da jeg har en hvalp der skal gøres renlig, og hvis jeg skal gå meget mere med dem kommer jeg jo ikke til at lave andet :o) Gg


  • #6   9. sep 2009 Jeg laver ikke andet end at vaske.. De tror efterhånden jeg er afhængig over i brugsen :o) Og så ku det lige passe når jeg ikke skal bruge det så meget tit puppy mere, at den store lige sørger for de ikke slipper for mig derovre.. Gad vide om det er en aftale mellem Fifi og brugsen? Gg

  • #7   9. sep 2009 Hvor stor aldersforskel er der på dine hunde?

  • #8   9. sep 2009 Jeg tænker lidt på om den måske kan være jaloux efter u har fået en ny hvalp, måske trænger den til lidt alene tid med dig. f.eks gå ture uden den lille ny er med, bare indimellem.
    Jeg prøvede med en af mine katte der blev urenlig efter vi fik hund og jeg brugte så lidt tid på kattene inde i sengen og hunden havde ikke lov til at være med.
    ved ikke om det vil virke, men måske et forsøg værd+


  • #9   9. sep 2009 VIBEKE T TÆNKTE FAKTISK DET SAmme

  • #10   9. sep 2009 michelle N: Godt så er det ikke mere der lyder helt underlig:-) men altså hvis de er vant til at være alene hund kunne jeg da forstille mig at de måske føler sig lidt glemt fordi meget går op i den lille ny, ligesom hvis man for barn og lidt glemmer hunden.

  • #11   9. sep 2009 Pludselig urenlighed kan meget vel være en urinvejsinfektion/ betændelse i underlivet...
    Bliver din hund behandlet anderledes efter den nye er kommet ?

    Nu ved jeg ikke om du i forvejen gør det, men vi har pt. 3 hunde - normalt kun 2, og de får alene-tid HVER dag, for det har de brug for.. for at være i *balance*, og for at føle sig ligeså 'vigtig' en del af familien som før.

    Hvis der intet er fysisk i vejen med hunden, så kan det være at hunden ved at du siger 'fy', viser den udenfor mm... faktisk får og derfor søger denne kontakt som den mangler..
    Negativ kontakt er bedre end ingen kontakt..



  • #13   10. sep 2009 Helle,
    det er jo ikke hvalpen han spørger om, men hans voksne hund, som er blevet urenlig, efter at hvalpen er kommet til.

    Jeg vil mene, at du skal sige fy til den voksne hund, da det sansynligvis er et spørgsmål om jalousi og opmærksomhed, hvilket ikke kan bebrejdes smiley Men som andre også skriver, prøv at gå en tur med den alene indimellem, hvis du har mulighed for det, leg lidt med den på turen, så den ikke føler sig tilsidesat pga den nye hvalp smiley


  • #14   10. sep 2009 Negativ kontakt er bedre end ingen kontakt.
    Umidelbart vil jeg tro der ligger jalusi til grund.
    Og urenligheder kan også komme hvis der er meget lidt forskel på de to hunde aldersmæssigt. I nogel tilfælde kan den ældre godt få de samme unøkker som hvalpen. Her urenlighed.
    Så mere tid til den ældre , helst alenetid. med kontakt og aktivering.


Kommentér på:
Skal jeg sige fy?

Annonce