Må en Welsh Corgi gå på trapper? Må en Welsh Corgi gå på trapper?
Hej alle,
Nu har jeg læst alt hvad jeg har kunne finde om Welsh Corgi (cardigan), men jeg kan ikke finde noget hvor der står om hvorvidt de må gå på trapper eller ej?
Er godt klar over at alle hvalpe ikke har godt af at gå på trapper, men jeg forestiller mig at nu når Welsh corgi'en er så lang i det ligesom en gravhund, som generelt heller ikke må gå på trapper, så vil Welsh Corgi'en heller ikke have godt af det?
Nogen som ved om de må eller ej?
På forhånd mange tak!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Derfor bør man løfte hunden op og ned lige så læge det fysisk er muligt.
Nu er en corgi ikke den største eller tungeste, så mon ikke det sagtens kan lade sig gøre det første år til halvandet?
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 23
jan 2006
Nu ved jeg ikke om der til racen ligger problemer med ryg, hofter, albuer eller led generelt, men hvis der gør er det ikke en god idé, selv ikke når den er voksen.
jan 2006
Selvfølgelig kan det være uproblematisk... men hvorfor tage chancen? Især når vi taler 2.sal, er det 2 trin op til hoveddøren er sagen selvfølgelig en anden.
Men hvis det ligger til racen at have den slags problemer med bevægeapperatet, er det altså en (i mine øjene) stor rissiko at tage.
dec 2008
Det er ellers en skøn lille hund...
jan 2006
dec 2008
Det kunne bare godt være der var en herinde, der vidste noget om det
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 18
Jeg er så heldig jeg snart skal ha en ny corgi bebs.. og hun får ALDRIG lov at hoppe/springe/gå på trapper.. Vil selvfølgelig ikke bære hende gennem livet.. men vil mene 2 sal, hver dag, bliver for meget for en corgi ryg..
Bare min personlige erfaring, siger ikk at jeg er corgi ekspert..
Held og lykke med søgningen.
Brug evt www.corgi.dk til at søge mere hjælp.
Mvh Anne
dec 2008
Har skrevet rundt til forskellige opdrættere og er også kommet frem til, at man ikke bør udsætte en Corgi for trapper hver dag. Så jeg må vælge en anden race, desværre - og så få en Corgi så snart jeg flytter i hus senere i livet;-)
Men mange tak for dit svar! Held og lykke med din kommende hvalp
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 18
Glæder mig hvertfald utroligt meget til lille Belle kommer hjem.
Det skal tilføjes, at så snart hun er gammel nok, vil hun også få fx msm til at forbygge de problemer der evt kunne komme i fremtiden.
Og jeg bor endda i et hus, uden trapper!
Tak for det, og selv held og lykke med valget!!
Må en Welsh Corgi gå på trapper?