6.168 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Må en Welsh Corgi gå på trapper? Må en Welsh Corgi gå på trapper?

Hej alle,

Nu har jeg læst alt hvad jeg har kunne finde om Welsh Corgi (cardigan), men jeg kan ikke finde noget hvor der står om hvorvidt de må gå på trapper eller ej?

Er godt klar over at alle hvalpe ikke har godt af at gå på trapper, men jeg forestiller mig at nu når Welsh corgi'en er så lang i det ligesom en gravhund, som generelt heller ikke må gå på trapper, så vil Welsh Corgi'en heller ikke have godt af det?

Nogen som ved om de må eller ej?

På forhånd mange tak!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må en Welsh Corgi gå på trapper?
  • #1   20. sep 2009 Mit bud vil være at det ikke er en god ide...

• #2   20. sep 2009 Det er aldrig ok lade en hvalp gå på trapper, det kan rissikere at få nogle kedelige konsekvenser.

Derfor bør man løfte hunden op og ned lige så læge det fysisk er muligt.

Nu er en corgi ikke den største eller tungeste, så mon ikke det sagtens kan lade sig gøre det første år til halvandet?

• #3   20. sep 2009 Tak for svarene - vi bor på 2. sal, og en Corgi vejer omkring 15 kg. som voksen, så hvis man skal bære bare 10 kg. ned og op minimum 4 gange om dagen, det tror jeg vil være meget hårdt. Men ja, jeg ved at ingen hvalpe har godt af det, men jeg tænker også mere på når Corgi'en bliver voksen - om den stadig ikke må gå på trapper selvom den er fuldt udvokset?

• #4   20. sep 2009 2 sal er MANGE trapper, og jeg tror ikke der er mange opdrættere der vil se positivt på det.

Nu ved jeg ikke om der til racen ligger problemer med ryg, hofter, albuer eller led generelt, men hvis der gør er det ikke en god idé, selv ikke når den er voksen.

• #5   20. sep 2009 Fordi en hund gladeligt går/løber på trapper, betyder det ikke at den har godt af det smiley

Selvfølgelig kan det være uproblematisk... men hvorfor tage chancen? Især når vi taler 2.sal, er det 2 trin op til hoveddøren er sagen selvfølgelig en anden.

Men hvis det ligger til racen at have den slags problemer med bevægeapperatet, er det altså en (i mine øjene) stor rissiko at tage.

• #6   20. sep 2009 Jeg vil naturligvis heller ikke tage den chance, hvis det ligger til racen at have fysiske problemer. Men det ved jeg ikke om det gør, og det var derfor jeg spurgte jer smiley

Det er ellers en skøn lille hund...

• #7   20. sep 2009 Det er jo lige det man har opdrættere til smiley At få svar på alle de spørgsmål man måtte have om racen som helhed smiley

• #8   20. sep 2009 Ja du har ret, måske skulle jeg skrive til en opdrætter eller to.

Det kunne bare godt være der var en herinde, der vidste noget om det smiley

• #9   28. sep 2009 Begge mine elskede corgi'er fik ind imellem lov at gå på trapper, de hoppede gladeligt op i vores bil, og begge udviklede en rygsygdom.

Jeg er så heldig jeg snart skal ha en ny corgi bebs.. og hun får ALDRIG lov at hoppe/springe/gå på trapper.. Vil selvfølgelig ikke bære hende gennem livet.. men vil mene 2 sal, hver dag, bliver for meget for en corgi ryg..

Bare min personlige erfaring, siger ikk at jeg er corgi ekspert.. smiley

Held og lykke med søgningen.

Brug evt www.corgi.dk til at søge mere hjælp. smiley

Mvh Anne

• #10   29. sep 2009 Hej Anne,

Har skrevet rundt til forskellige opdrættere og er også kommet frem til, at man ikke bør udsætte en Corgi for trapper hver dag. Så jeg må vælge en anden race, desværre - og så få en Corgi så snart jeg flytter i hus senere i livet;-)

Men mange tak for dit svar! Held og lykke med din kommende hvalp smiley

• #11   30. sep 2009 Go idé, og flot du tog den beslutning, også selvom corgien er en fantastisk race.. smiley

Glæder mig hvertfald utroligt meget til lille Belle kommer hjem.
    Det skal tilføjes, at så snart hun er gammel nok, vil hun også få fx msm til at forbygge de problemer der evt kunne komme i fremtiden.
    Og jeg bor endda i et hus, uden trapper! smiley

Tak for det, og selv held og lykke med valget!! smiley

Kommentér på:
Må en Welsh Corgi gå på trapper?

Annonce