{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Skifte foder. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg opvokset med at fodre hundene med supermarkeds mad ( og det har jeg intet imod ) - men jeg er alligevel hoppet med på vognen og har prøvet noget bedre foder, jeg har så valgt eukuba ( tror det staves sådan) foderet i sig selv er vel egentlig fint nok ... jeg skal jo købe 2 forskellige foder, fordi jeg har 2 forskellige størrelser hunde og det er fint nok, hvis ikke hundene rent faktisk byttede foder ....
+ så spiser de aldrig ret meget, i forhold til hvis de fik det andet foder, så spiste de op.

Lige nu får de det der står på posen de skal have, hvilket jo er langt mindre end hvad de skal have når man køber det fra supermarkedt - og alligevel gider de ikke spise op.

Er der et andet foder jeg kan prøve, hvor jeg kan bruge det samme til dem begge ?
Så jeg ikke skal have 2 poser hver gang, når de alligevel bytter ?
Og hvad er priserne evt på det ?
Og selvfølgelig hvor det kan købes ?
Jeg vil helst at det kan købes hos dyrlægen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte foder.
  • #1   22. sep 2009 Du regner vel ikke med at hunde kan se hvilket foder der er til hvem? Det må du jo hjælpe dem med, endten ved at fodre i hver deres rum, eller ved at være der og anvise dem hver deres skål

    Mængden der står på posen er kun vejledende. Mange hunde skal slet ikke have så meget som der står,mens nogen skal have lidt mere. Er dine hunde for tynde? Hvis ikke så får de jo nok.

    Jeg fodrer med flatazor og er godt tilfreds. Mine får det samme, men Gaia skal have mere end reiki, og det går nu ganske nemt, for de får jo hver deres skål, og går ikke i hinandens (det skulle jeg lige hjælpe med i starten)

    Men mange fodermærker laver foder uafhængig af race/str, men self skal hvalpe og voksne hunde ikke have det samme.


  • #2   22. sep 2009 royal canin har foder til for.eks 1-10 kg hund, sikkert også noget der er højre, der behøver du kun at bruge den ene slags foder, de har også race foder ,men jeg køber gerne abdul fra rc og blander med beutyful (forkert stavet) men selvfølgelig er det et problem, hvis du har en hvalp og voksen hund, så er det lige meget hvilken mærke så skal du ha to slags foder. held og lykke

  • #3   22. sep 2009 Michelle - så dum er jeg nu heller ikke.
    Hundene ved godt hvilken skål der er deres, men det den anden får er jo altid bedre.

    Jeg har tænkt på royal canin - men skal man også have forskellige poser der ? :S


  • #4   22. sep 2009 De er begge voksne ..... det er vægtforskellen den er galt med ... trunte vejer ca 9 kg, og bella ca 25 kg :S

  • #5   22. sep 2009 Jeg syns bare du skal være glade for at de ikke spiser op :O)
    De er meget mere nøjsomme end på supermarkedfoder, fordi de optager det bedre, og derfor slet ikke behøver spise ligeså meget af det, så det kan godt være at det fra supermarkedet er billigere, men hvis de spiser tilsvarende mere, så er der jo ingen fordel i det længere


  • #6   22. sep 2009 Hvis den lille kan tygge den store hunds piller - så havde jeg bare købt foder til en medium hund fremover..
    Hvilket mærke de så begge fungere på må du prøve dig frem med..


  • #7   22. sep 2009 Danielle K - Jamen de spiser ikke ret meget, jeg ved godt at der er forskel på de fodertyper, men det er slet ikke i nærheden af hvad de skal have.
    Der er dog ingen af dem der er undervægtige - så de får jo nok hvad de skal have.

    Men jeg vil nu gerne kunne nøjes med en slags foder.
    Næste gang bliver det sgu 2 hunde af samme størrelse hehe.


  • #8   22. sep 2009 Ginne* - selvfølgelig kan hun det ... det er jo også den størrelse der er i supermarkeds foder.

    Ja, men jeg kender ikke alle de mærker .... jeg faldt kun lige over eukuba fordi jeg købte en spand herinde fra smiley
    Og så læste jeg fra andre brugere at det var et godt foder + dyrlægen også sagde det.

    Så jeg er helt blank på det punkt.


  • #9   22. sep 2009 Michelle:

    Det foregår på nøjagtig samme måde herhjemme smiley

    De har hver deres skål og er ikke i tvivl om hvis der er hvis. De står faktisk og spiser side om side næsten...


  • #10   22. sep 2009 så tror jeg faktisk desværre at du skal ha to forskellige poser men prøv da ellers at snakke med dem i butikkken om hvor stor betydning det har du kan vende det om at sige du har jo foderet med billig foder der er der jo ingen vægt grænse på jeg må indrømme at jeg faktisk ikke ved det mine voksne hunde spuser også hvalpefoder det blander jeg også sammen for at ha en chance for at min lille dreng for noget hvalpefoder ellers går han også bare kun i voksenfoderet og her bliver vi nød til at ha mad stående fremme for ellers får to af mine hunde ikke mad da de bruger hele dagen når de er inde på at hente en mad og tilbage igen har prøvet med hfaste måltider det dur ikke så taber de to af dem sig ret meget jeg ville forhøre mig enten ved rc eller dyrhandleren eller dyrlægen om hvorstor betydning det er fra at give efter vægt på posen kh sanne

    ps flere af mine venner der ikke går op i foderet har rent faktisk haft både møllens foder de billige foder med til dyrlægen hvor dyrlægen har bekræftet at de rent faktisk er lige gode og hunden får det de skal ha men er selv mest tilhænger af rc , hills eller oliver


  • #11   22. sep 2009 Men de skal jo heller ikke have lige meget foder, så selvom de får samme slags, skal de jo stadig spise af deres egen skål.
    Det var da noget nemmere at bruge lidt tid på bare at lære hundene hvilken skål de hver især skal spise af, og så kan du jo fodre med ved du finder passende.



  • #12   22. sep 2009 Michelle - Nej, men nu spiser trunte jo heller ikke alt bellas mad, så bella fortsætter med sit eget når truntes er væk.

    Men nej, jeg gider ikke lære dem det, når de i forvejen ved det - og jeg gider heller ikke stå i køkkenet hos dem når de spiser, de klarer de fint selv, sådan har det altid været her, og jeg ser ingen grund til at lave om på det, hvis jeg kan finde et andet foder.

    Og det var nu også et andet foder jeg søgte råd til, intet andet smiley


  • #13   22. sep 2009 Hennes petfood.. Det er baseret på laks. Det der hedder Main er i små piller, så den lille kan sagtens spise det. Det koster 295 for 10 eller 14 kilo, kan ikke huske det.. Det er et kanon foder. Jeg bruger det til min Bella på 30 kilo.. Prøv evt. at google det, fpr at se hvor det bliver forhandlet.

  • #14   22. sep 2009 Det hedder Kronch Main det jeg bruger..

    Her et et link til deres hjemmeside: http://www.henne-pet-food.dk/


  • #15   22. sep 2009 Dem her sælger flere forskellige mærker, og køber du for over 300 kr sender de det fragtfrit li til din dør.
    (link fjernet)

    Der er mange gode mærker, så det er bare med at komme igang med at studere.
    Mine har fået Arden Grange Light, min tæve for det så kun nu og elsker det. Min han får noget fra dyrlægen, pga hd og ryg problemmer.


Kommentér på:
Skifte foder.

Annonce