633 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

foder skifte . foder skifte .

Jeg skal skifte foder på kambei idag ..

Hvilket jeg enlig også gjorde for en måned siden ..
han fik henne pet food, så skiftede jeg for en måned siden til Henne per food Active .. nu skal jeg skifte til Royal canin 4800 da jeg ingen forbedringer ser ..

Meeen jeg løb tør for henne pet food active igår .. og jeg skal jo blande det nye og det gamle ..
skal jeg ud og købe en pose med henne pet food Active og bruge 2 kopper og ellers ikke kan bruge det mere .. eller kan jeg blande det med alm Henne pet food ? jeg skal jo helst ikke "ødelægge" maven på ham ..

ikke sagt jeg ikke er villig til at købe endnu en pose active .. men alligevel er det lidt spild .. jeg er lige kommet hjem fra sverige ellers havde jeg skiftet et par dage før posen var færdig .. :o/

hvad synes i ? .

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder skifte .
  • #1   8. jul 2008 jeg plejer ikke at blande det nye og gamle foder, og ingen af mine har fået slået maven i stykker

• #2   8. jul 2008 janne - heller ikke selvom du skifter til et helt andet mærke ?

• #3   8. jul 2008 Det bliver jo normalt tilrådet at man skifter over en 2 ugers periode når det er tørfoder, og alt andet lige så er det ikke sikkert at de forandringer man gerne vil ha ud af et foderskifte opnås på 1 måned. Man bør vel som udgangspunkt bruge det minimun 2-3 måneder for at se om der er effekt.
    Selvfølgelig medmindre at hunden bliver væsenligt dårligere af det foder der er kommet over på.

• #5   8. jul 2008 hvis det gamle foder ikke har hjulpet synes jeg bare du skal give det nye uden at blande =)

• #6   8. jul 2008 jeg skiftede over på 7 dage
    på en hvalp.
    rasmus' mave har aldrig været sart så jeg har bare skiftet over, fordi han alligevel sorterer det gamle mad fra, og kun spiser det nye

• #7   8. jul 2008 hmm okay .. kunne godt ske jeg bare skulle skifte lige over så .. men kan jo ikke lade hver med at være bekymret når man anbefaler at skifte over nogen dage ..

• #8   8. jul 2008 niksen

de fik begge nyt foder i mandags

dvs Tabu får stadig det gamle indtil posen er tom, og så lige en lille håndfuld af det nye

men Babe blev bare skiftet, det blev hun osse da jeg fik hende

Tabu har jeg osse bare skiftet over på nyt hver gang

• #9   8. jul 2008 Ja jeg ville ikke turde at skifte brat over *S* Men det er også fordi jeg ved, hvad Luna's mave vil sige til det *S*

• #10   8. jul 2008 Jeg plejer at anbefale skift over et par dage/en lille uge, men har ingen kvaler ved brat skifte, hvis man ikke lige har mere af det gamle. Det værste der kan ske er lidt løs mave.
    Har man en hund med tendens til sart mave (når den får noget den ikke plejer at få), skulle man nok skifte over nogle dage, men har man en rask og velfungerende hund, bør der ikke være noget problem.

Så skift du roligt :o)

• #11   8. jul 2008 Man siger at man skal blande.
    Men jeg har aldrig gjort det. Det er mest vigtigt når det er hvalpe. Når jeg har skiftet på begge mine hunde, har jeg skiftet lige over. Der er aldrig sket noget.

• #12   8. jul 2008 Har ikke læst resten af tråden.. Men med mindre at din hund har meget sart mave, burde der ikke ske noget ved at du for en enkelt gangs skyld skifter uden overgangs periode - stod jeg i din situration med nogen af mine hunde, ville jeg i hvert fald ikke have nogen skrupler ved det.. :o)

• #13   8. jul 2008 Har en af de der hunde der er rigtig god til at sortere i maden, så han skal nok selv bestemme om han vil spise det nye eller det gamle mad *GG*.Tror ikke der sker noget ved du bare skifter smiley

Kommentér på:
foder skifte .

Annonce