Jeg har virkelig brug for gode råd... {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen...
Jeg har et problem og det gør mig så trist... Jeg har fire hunde og ja det er meget men det er mit liv, jeg har dog et problem og det er TriQo...
Han er en rigtig god hund når man er alene med ham, men når alle fire er samlet er han meget vild... Selvfølgelig ikke hele dagen men meget af dagen... Når der kommer gæster hopper han op af dem og gøer hvis han ikke får opmærksomhed, og napper i deres fingre... Det skal siges det er alle hundene der er meget vilde når der kommet nogen...
Mine problemer er så:
- Passer TriQo måske bare ikke ind i flokken, vilde han have det bedre i et andet hjem...
- Gør jeg noget forkert ?
- Hvordan får jeg dem til ikke at være så vilde når der kommer folk ?
Åhh jeg er simpelthen så frustreret, vil så gerne have ro på det hele så man har mere overskud og ikke bare skælder ud hele tiden...
Nogen der kan hjælpe, jeg vil gøre alt efterhånden...
Knus Anja
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Hvor meget aktivere du dem hver for sig?
Er hundene med ude ved døren og tage imod gæster?
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Får de alenetid hver for sig eller skal de kæmpe om opmærksomheden ?
Har denne Triqo bare andre behov for aktivering end de andre ?
Hvorfor mener du selv han ikke passer ind ?
Har du lært dem at være rolige når der er gæster ? Hvis ikke, så var det en god ide at gå ind i en dybere træning, som plads/kurv/dæk når der kommer nogen - eller i det hele taget.
Men det er jo yderst vigtigt at hundene ikke er understimuleret og derfor selv må finde på muligheder, frustrerede mm (irritations-moment)
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 1.830
Jeg har prøvet at lukke dem ud når der kommer nogen men ligeså snart man så lukker dem ind så starter det forfra...
Jeg har overvejet om han ikke passer ind i flokken, og kan godt se det kan ende med at jeg skal af med ham, MEN jeg smider ham ikke for porten før jeg har gjort alt hvad jeg kan...
Mht hundetræning, jeg har gået med Baz og det var så elendigt, men måske jeg skulle prøve et andet sted, men altså der er jo ikke fordi han skal lære sitte dække osv osv for det kan han...
Brug hjernen :
Hvordan aktivere du dem? Jamen jeg træner med dem, forsøger at få dem til at spore efter mad, men det er de ikke for gode til det ender med jeg går og hjælper dem
Hvor meget aktivere du dem hver for sig? Jeg tager dem som regel hver for sig, for det er ikke til når de er der allesammen så er de så opmærksomme på godbidderne at det er slet ikke til at styre
Er hundene med ude ved døren og tage imod gæster? Hundene kan se der kommer gæster når de sidder i sofaen også fortæller hunden lige at se nu kommer der nogen, også starter lavinen...
jul 2007
Har denne Triqo bare andre behov for aktivering end de andre ?
Jamen det kan godt være han har, jeg ved ikke hvad jeg lige skal gøre, også derfor jeg skriver herinde... Håber på der kommer nogle ideer...
Hvorfor mener du selv han ikke passer ind ?
Jamen måske bliver han stresset, måske er det mig der laver en fejl... Jeg vil så gerne gøre alt hvad jeg kan... Jeg må jo lave en fejl, og vil så gerne gøre alt hvad jeg kan... Det er hårdt at se, han nok ikke har det godt og hårdt jeg ikke ved hvad jeg skal.
Har du lært dem at være rolige når der er gæster ?
Jamen jeg synes jeg har forsøgt, men der er ingen kontakt når der kommer nogen... Så håber der er nogen der har nogle gode råd...
okt 2008
Denne gæst skal ringe på,
du gir kommando sit/rolig/dæk ellers med klikker hvis du bruger det ( klik + kommando skal udløse en godbid)
Du åbner
- rejser hundene sig lukkes gæsten ikke ind
Vent lidt og fortsæt samme procedure om og om til de forstår pointen.
Måske du kan bruge saftige pølser eller lign. som er attraktive.
jul 2007
Mon ikke det hjælper hvis det er min kæreste ? Det er jo det samme når han kommer hjem...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Du bør nok bruge noget mere alene tid med Trigo. Gå evt en tur og tab nogle godbider på vej ud. På hjemvejen skal han så søge etter godbiderne.Jo mere han skal bruge næsen jo mere tilpas og rolig bliver han.
Når han stresser op , tag snor på ham og få ham i ro. Hvis alle drøner rundt snor på alle indendørs. De skal i ro indendørs og aktive udendørs.
Når der kommer gæster. Snor på alle hunde. Hundene i sit og bliv sidende. Luk døren op og hundene skal blive sidende, ellers lukkes døren igen til de sider. Når de sider roligt lukkes gæster ind og gæsterne sætter sin ned. Hundene kommer nu hen og siger god dag . Evt enkeltvis. hundene beholder snoren på til de er i ro.
okt 2008
Selvom tålmodigheden synes at være sluppet op så fortsæt - hvis i gør det konsekvent og med hjertet - så er det indlært på få dage.
Start evt. med at lære dem klikkeren at kende, men klikker der udløser godbid skal gøres hurtigt og konsekvent.
Be dem om en kommando de kender, så det hedder
sit - klik - godbid
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Jeg har været nødt til at omplacere en tæve, fordi min nuværende tæve og den anden simpelthen ikke passede sammen, og der var kun 4½ måned imellem dem.
Mine 2 hanner som begge er 6½ år gamle er langt fra perlevenner, men nu kender vi dem og ved hvordan de skal håndteres. Men det er da ikke optimalt at vide at vi hele tiden skal sørge for at de har det godt sammen. Ikke at de slås i tide og utide, men ingen af dem kan finde ud af hvem der er alfahan, og det giver nogen sammenstød ind imellem.
Der er bare nogle tilfælde hvor det bare ikke går. Det er jo som med mennesker - det er ikke alle der kan sammen. Vi kan bare gøre noget ved det. Men det kan man også for hunde. Min omplacering (og det var pokkers hårdt) er endt lykkeligt. Bolette har i dag et fantastisk godt liv sammen med en familie med børn og en anden hund. Det gør mig glad, men også ked af det, fordi det ikke var her hun skulle bo.
Jeg håber I finder en løsning, men man kan altså kæmpe for længe og forgæves for at få det til at virke.
jul 2007
Når jeg smider maden på græsplænen jamen så kigger hundene dumt op på mig, som om hvad pokker mor nu er det jo væk... Så jeg havde en formodning om at de ville forstå det hvis jeg viste dem det, men det er som om de ikke helt forstår konceptet i det
Britta:
Nej det er jeg også bange for han ikke gør, men det må være forsøget værd, om han så skal stå udenfor en hel weekend ha ha...
Maiken:
Jeg synes jeg har læst meget, og synes jeg gør meget for at aktivere dem, men håber da på der er nogen herinde der har en masse idéer til hvordan jeg skal gøre det bedre... Jeg er MEGET villig til at lære...
Gitte:
Ja det er det... Jeg vil gerne kæmpe hvis det kan lykkedes, men kæmper jeg forgæves jeg så er det lidt trist... Og jeg tænker udenlukkende på hunden...
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 327
Nogle hunde gider ikke lange ture men kun leg og udfordringer andre lange ture med leg undervejs.. Hvis du ved du får gæster. så vil jeg foreslå at du går en lang tur med dem inden de kommer for så er de trætte når gæsterne kommer...
Hvis du kan så prøv at fodre i hvert deres rum og køb en aktivitets bold til dem så de skal arbejde for maden..
jul 2007
Det er meget forskelligt, sådan som Baz og Pyt gider ikke gå ret langt, Fnuggie må ikke gå så langt... TriQo går jeg 4-5 km med to gange om dagen...
Hvis de spiser i enerum så får Baz og Pyt ikke noget for de går og småspiser hele dagen... Og de kan ikke finde ud af det andet, så går deres maver og knuer hele dagen og giver jeg dem så mad alene spiser de ikke... Det er heller ikke godt...
Lige meget hvor langt jeg har gået med dem har jeg den ballade når gæsterne kommer... Så går der ca 10 min også slapper de af...
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 21 Svar: 327
håber du finder ud af det
okt 2008
jul 2007
Ja når døren står åben kan de rende ud og ind som det passer dem
okt 2008
jul 2007
Ja det synes jeg helt sikkert de gør... De gør ellers som de får besked på, som regel er de rigtige lydige...
Vom
Det vil jeg da lige gøre...
Jeg har virkelig brug for gode råd...