{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Hvor langt ? Og hvor hen ? hvor tit ? {{forumTopicSubject}}

Er lidt nysgerrig efter hvor folk lufter hunde, hvor mange gange om dagen og hvor langt tid.

Vi lufter selv Lugge om mogenen ved 07 tiden, tager jeg hende med ud på et stort græs område hvor hun kan løbe frit i 20-30 min

Om dagen, har jeg fri kl 13-15 og så tage kæresten og jeg hende med i skoven, eller bernstorfsparken, eller store fritlufts områder i 45-halv anden time.

Om aftenen ved 22 tiden ca tager vi ud på et stor græs område hvor vi går en runde på ca 30 min.

Ellers er vi hos sviger forældrene et par gange om ugen, hvor hun leger med deres franske i haven. Og de er så med på tur nogle gange.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor langt ? Og hvor hen ? hvor tit ?
  • #1   23. sep 2009 Det er meget forskelligt. De dage vi er til træning, er eftermiddagsgåturen som regel ikke så lang.

Men vi lufter i skoven, på stranden, i militærområdet herude og alverdens andre steder.
    De daglige gåture er vel omkring 2-3 timer dagligt fordelt over 3-4 gange. Derudover er hundene så med i stalden næsten dagligt, hvor de render rundt ude mens jeg ordner hesten.

• #2   23. sep 2009 Jeg går en kort tur på volden (Vi bor i Fredericia) om morgenen 7.15 på ca 15-20 minutter. Her er han ikke fri.

Om eftermiddagen (alt mellem kl 16.30 og 18) går vi en længere tur. Det er meget forskelligt hvor den går hen og hvor lang den er. Nogle gange er det bare en kort tur på volden igen, andre gange ved stranden eller på et stort grønt område hvor han kan løbe frit. Her mødes vi også med en anden chihuahua sommetider.

Om aftenen går vi rundt i byen ca. 30 min smiley

• #3   23. sep 2009 om morgenen, alt efter hvornår vi står op det kan være alt fra kl 6 til kl 11 der går vi en tur på 10-15 min.. bare rundt omkring hvor vi bor som det lige passer

om eftermiddagen mellem 15-18 går vi 30 min ca i parken hvor han løber fri

om aftenen er det små 15-20 min...

Nogle gange er der flere ture lagt ind, hvis jeg fx skal på biblioteket, eller henter kæresten fra arbejde, eller hvis vi lige skal hente en liter mælk eller noget.. så er han som regel med...

i weekenden cykler vi, når vejret er til det, i botanisk have eller til stranden for at hundehygge med nogle vi mødes med fast og det tager som regel 1-2 timer..

Så det er meget forskelligt, vi har ikke noget fast skema...

• #5   23. sep 2009 Om morgnen:
    Bliver luftet omkring halv 10
    og det tager så cirka en time
    hvor de er løse i skoven får lov at løbe rundt
    Det så min mor der lufter dem der.

OM EFTERMIDDAGEN:
    Lufter enten Anna eller jeg dem
    Omkring 3-4 tiden om eftermiddagen.
    De får en tur med snor i cirka et 15 min.
    Nogle gange hvis de heldige ekspermentere vi lidt og går lang så det tager en hel time og måske kommer de i skoven igen.
    Det kun hvis vi har lyst ;D

OM AFTNEN:
    omkring kl. 22 bliver de så gået op af ned og vejen det tager nok også omkring 10 min. Det gør min mor så. Der får de lov til at være løse. smiley

• #7   23. sep 2009 Vi gør ikke det store i gåture... og det vi gør varierer så meget at det er umuligt for mig at beskrive i et system :o)

• #8   23. sep 2009 Og når Anna og jeg er hjemme er der så fri adgang til haven smiley

• #9   23. sep 2009 Jeg går med mine hunde 3-4 gange om dagen....

Morgentur: Ligger tit på 1-11/2 time..... Vi går stille og rolig afsted og træner lidt fx lidt trick på turen eller, de søger osv det tager 1-1/2 time i alt...

Eftermiddag: 15-20min

Aften: 15-20min går vi med andre bliver det længre tid...

Til natten: 10min..

Det skal siges mine snuser utrolig meget og de får lov til at snuse alt hvad de vil.... Selvom mine hunde er små så ELSKER de gå ture:o))

• #10   23. sep 2009 Kl 5.30 får hun en tur på 35-40 minutter for det meste løs. Kl 15.30 får hun en tur på alt fra 45 minutter til 2½ time

Og så kommer hun lige hurtigt ned og tisse kl 22. Det er i hverdagene

Weekenderne ser helt anderledes ud

• #11   23. sep 2009 Vi går en tur dagligt - som oftes om eftermiddagen. Resten tager vi i haven, som playdates eller træning smiley
    Hvor lang , hvor hen og hvor længe afhænger af dagsformen smiley
    Men vi har både nogle fine parker i kvarteret, en skov og nogle fine åbne områder i gå afstand.

• #12   23. sep 2009 For mig er det ikke et must at jeg går en vildt lang tur med hunden. Jeg tror såmænd han er lige så tilfreds med en kortere tur hvor han får lov til at snuse, og at vi så leger i stedet når vi kommer hjem. De dage det regner er han fx rigtig utilfreds hvis han skal gå længere end ned af gaden smiley

• #14   23. sep 2009 Til Jer der er ude mindre end tre gange om dagen: Er det så fordi de har mulighed for at komme i haven og tisse? Eller kan de holde sig?

• #15   23. sep 2009 Om morgenen går vi cirka en halv time, hvor han er løs noget af tiden. Afhænger af ruten.

Om eftermiddagen går vi en time til halvanden hvor han er løs noget af tiden - afhænger igen af ruten.

Om aftenen får han ti minutters gåtur eller er løs i haven.

Prøver derudover at vælge nye ruter hver dag, så han ikke går samme rute to dage i træk.

• #16   23. sep 2009 Alt afhænger vel af hvilken hund man har. Små hunde kan jo ikke klare de helt lange ture, men hellere flere af de små smiley

• #17   23. sep 2009 Gitte C: Ja føler at Luggi skal ud og bruge sine muskler, løbe i bakket terræng eller lege med en masse hunde eller lege med pind, og hvor hun bruge sin krop og sine sanser meget, så er hun træt når hun kommer hjem, og så har jeg det godt smiley Hvor en chi måske bare vil det den skal og lege hjemme.

• #18   23. sep 2009 Carina J: Og jeg kan nogle gange bliver overrskat over hvor (dejligt) meget nogen lufter! smiley Hvor bor I henne af? Hvor vi går ture er der ikke så stor mulighed for leg, og det er sjældent det der forlænger vores ture desværre.

• #19   23. sep 2009 Morgen: En lille tur på ca. 10-20min ned i "lunden" en lille park i byen...

Eftermiddag: Går vi en god tur på omkring ca. 1 time til 1, 1/2 ned i lunden og så rundt i byen og ned på fodboldbanen og træne indkald, plads mm. Samt lege med bold som Avalee elsker...

Aften: Lille tur på ca. 20 min ude på nogle markveje

Avalee er jo stadig lille bitte hvalp, så passer meget på med ikke at hun overanstrenger sig

• #20   23. sep 2009 Kl 6.30 ca. går min mor en tissetur med Coda. ca 1 kvarter. Bare rundt i boligområdet

Om formiddagen går min mor ca ½-1 time med hende hvis hun ikke er på arbejde.

Når jeg kommer hjem ca kl 14 går jeg 1 time med Coda. Gerne i et område hvor hun kan være løs.

Efter aftensmaden ca kl 19. går jeg eller os begge ca 1 time med Coda. Kører ofte ud til skov eller ligenende.

Omkring kl 10 går jeg med hende til hun tisser.

Formiddagsturen afhænger af om min mor arbejder og af morgenturens længde. Men ca 4 ture om dagen og nok 2-3 timer i alt.

• #21   23. sep 2009 Gitte C - det tror jeg slet ikke er rigtigt. Små hunde kan da sagtens klare lange ture. Det er et spørgsmål om hvilken indstilling man har til sin hund. Jeg har en hund på 5 kilo og hun kan løbe ved siden af hesten på en ridetur i en times tid, uden at hun bliver træt.
    Men hvis man ikke giver sin hund lange ture, så får den ikke konditionen til det og så kan den naturligvis holde til mindre.

• #22   23. sep 2009 Det er meget forskelligt. Dels fordi jeg har nogle dage hvor jeg intet laver, og andre hvor jeg er på arbejde hele dagen..

Jeg går min. 3 ture om dagen.
    Nogle gange er det kun 15-30 minutter på hver tur, men andre dage kan jeg sagtens gå flere timer, og ja, måske gå hjem til mine forældre (der er 7 km).

Hvis jeg gerne vil ud og gå langt, kører jeg som regel et sted hen, da det mest er små-stier der er her, hvor vi er flyttet hen..
    Skal vi til træning går jeg en dels må ture i løbet af dagen, og øver lidt kontakt. Og generelt træner vi lidt kontakt og lydighed på næsten alle gåturene..

• #25   23. sep 2009 Vi går morgentur kl 06.15, det er en lille tur på ca 20 min.
    Når jeg kommer hjem kl. 14, er det lidt forskelligt hvad vi gør, nogle gange i hundeskoven i 1-2 timer, andre gange i vores "egen" skov, og så er han med ude ved hesten hver dag i ca. 2 timer, hvor han fiser rundt med en masse andre hunde smiley
    Udover det er han tit sammen med sine venner...
    Vi går ikke rigtigt aftens tur, bor i hus med stor have smiley

• #26   23. sep 2009 Pt er Luna igang med genoptræning kan man vel sige.. Hun har ihvertfald været holdt i ro i 3 mdr, Så derfor er turene ikke så lange endnu. Morgenturen så jeg gerne øget til en god times tid, men det passer ikke damen lige pt, og så er det sådan det er..

• #27   24. sep 2009 Vi går 20-30 min. kl. 07.00 om morgenen
    20-60 min. om eftermiddagen (Alt afhængigt af dagen)
    Og så 30 - 40 min. om aftenen.

Nogle gange går vi flere ture, men minimum 3 gange dagligt.

Er der overhovedet nogen som ikke lufter deres hund?! :ox

Kommentér på:
Hvor langt ? Og hvor hen ? hvor tit ?

Annonce