{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Var ved at gå til i dag. Kors i hytten {{forumTopicSubject}}

Her til aften hade jeg lydighedshold, og alle kursusristerne var motiveret og glade, de komme ca. en ½ time før kursuset begyndte, de løbe rundt og lavde forskellige ting med deres hunde.

Det gjorde mig vældig stolt, og jeg roste dem.

Men desværre er der også en BRIAN på holdet, han kom sjokkende med hunden hængednde efter sig og med den en hånd i lommen, han kom bare 15 min. forsent og vi andre var gået igen med dages lektion.

Vi stoppe træningen, så ”BRIAN” kunne komme med på holde, da det skaber uro når folk kommer forsent.

Vi tog så en pause, og jeg brugte pausen til at fortælle om hundens røgt og pleje, samt om kontaktøvelser.

Da jeg havde fortalt lidt om hvor vigtigt det er at man belønner hunden for korekt udført arbejde, blev jeg afbrudt, selfølig af ”BRIAN”

BRIAN fortale at det ikke var nødvendit at belønne hunden, og nu havde han haft hund i 40 år, og har været med til alt. En rigtigt vedensmester, sådan at høre på.

Jeg spurgte BRIAN, om han havde lyst til at overtage holdet, for så ville jeg gerne trække mig.

BRIAN sagde, det kunne han da godt gøre, så skulle de sandelig få lært noget nyt og nye metoder.

Herefter trak jeg mig ud af gruppen, holdte mig i baggrunden, så kom en anden kursusrist hen og spurgte mig, du starter vel et nyt hold op?

Hertil svarede jeg, jo da, og så gik hun hen og hentede de andre, og hvem stod tilbage og alene BRIAN.

BRIAN er af den type, at hunden ikke har nogen kontakt med ham, hunden går tre skridt bag BRIAN, og brian går som om han er totalt ligeglad med alt og alle.

Jo jeg fik min sag for i dag.. men dagen vendte heligvis til noget positivt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Var ved at gå til i dag. Kors i hytten
  • #1   24. sep 2009 tror at lille brian fik lidt at tænke over til den træning.

• #2   24. sep 2009 Tja det er desværre det syn af hund man har hvis man stiller op de steder hvor jeg har været til jagthundetræning. Øv altså, håber ikke du skal trækkes med ham igen, sådan en klaphat...på den anden side kan det være at det netop er dig han kan og vil lære af selvom man ikke kan turde at håbe det med sådan en type!!

• #3   24. sep 2009 nu er det ikke fordi jeg kan samligne så meget med dig, men måske alligevel lidt. Jeg er ved at blive uddannet hundetræner i DCH og har jo selvsagt ikke ildt meget erfaringen kun at jeg har trænet min egen hund også det teoretiske jeg har lært under udadannelse. nå men jeg har så et hold i min klub selvfølgelig sammen med gamle erfarne træner som er med til at hjælpe mig hvis jeg selv er i tvilv om noget. på det her hold kommer så en mand omkring de 50 vil jeg gætte på med en cocker på ca. 2 år. han har så den ide at han skal bruge linen til at få hunden til at gå pænt. Jeg fortæller ham så at han ikke skal gå og rykke i den line hele tiden ogfortæller hvad han elles kan gøre. det svar jeg fik var ja ja med et blik der sagde kom igen når du har 20 års erfaring. et stykke tid efter giver han et ordentligt ryk i linen og jeg siger til ham at det vil jeg ikke se så siger han så skal du se hvorda man træner i jagtklubber. mit svar var det kan godt være men det gør vi ikke her og er du utilfreds kan du finde en anden klub, blev virkelig sur fordi man flere gang har forklaret hvordan man ellers gør uden en masse ryk i line og med risiko for at lave nakkeskader. Bagefter fik jeg ros af de andre træner og formanden som havde overværet episoden.
    efterfølgene har han ikke brugt den metode.

• #6   25. sep 2009 first: jeg er da sikker på at der også findes jagtklubber der træner på en ordentlig måde, men alle har brodne kar. som du også selv har oplevet.
    Jeg synses bare det var lidt svært med den person jeg omtaler fordi man står der som asspirant og en stor mand der virkelig bare ser ned på en med et blik der kunne dræbe, men til sidst fik jeg bare nok og sagde ordentligt fra og ville der komme problemer var jeg sikker på at klubben heller ville beholde mig frem for en enkelt hundeføre der ikke kan følge reglerne.

• #7   25. sep 2009 Ja så ville jeg også melde fra med det samme, utroligt at nogen mennesker stadig lever efter de opdragelsesmetoder man brugt for 30 år siden, skræmmende de ikke er blevet kloger.

• #8   26. sep 2009 Ja som jeg kender ham har han kun trænet i jagtklubber før, men derfor skal han jo høre efter hvad der bliver sagt også selvom jeg kun er aspirant, nå men heldigvis har han fundet ud af det nu og går ikke og bruger linen mere så det er jo godt og jeg er glad.

• #9   26. sep 2009 Det hænder, at der kommer gamle erfarne hundeførere på mit hold - og ja, de ved faktisk en hel masse.

Jeg vælger at respektere dette og også acceptere, at vedkommendes tiltro til mig som træner ikke nødvendigvis er så stor ved udgangspunktet. Herefter handler det jo bare om, at vedkommende får at se, at de metoder der bruges giver resultater.

På mit hold er der også plads til at folk har en anden mening end min - men det er klart, at jeg kun underviser på den måde, jeg finder rigtig. Jeg kan nemlig ikke andet.
    Og så må folk jo vurdere, om de kan bruge det eller ej.

• #10   26. sep 2009 Jeg har været instruktør i 15 år i retrieverklubben. Jeg har været med til at træne de "hårdere metoder" fordi vi ikke vidste andet. Det er bestemt ikke noget, jeg er stolt af, men jeg skal jo leve med det. HELDIGVIS har man lov at blive klogere:-)

*For det undre mig han stiller til hundetræning hvis han har 40års erfaring??? *

Jeg har over 30 års erfaring, men går stadig til hvalpetræning med mine og fortsætter ind imellem på anden træning, alt efter hvad hunden og jeg hygger os bedst med. Man er aldrig for gammel til at lære:-))

Men når det er sagt, så har jeg ALTID respekteret en træner og taget imod råd og vejledning. Jeg har min grænser og siger fra, hvis de overskrides. Men jeg er hverken grov eller ubehøvlet. Siger bare at "det har min hund ikke brug for" og så trækker jeg mig til siden med hunden indtil jeg føler at jeg vil være med igen:-)

Kommentér på:
Var ved at gå til i dag. Kors i hytten

Annonce