1.845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

tage temp. op til fødsel? + andet.. tage temp. op til fødsel? + andet..

godmorgen allesammen:o)
Min Fanny skal føde om en uges tid, og vi vil begynde at tage hendes temp. i dag så vi forhåbentlig kan få en lille advarsel inden hvalpene ankommer:o)
Jeg har læst lidt forskelligt om det, alt afhængig af hvor, så vil lige være sikker. Ved godt at hendes temp falder ca en grad inden hun går i fødsel, men nogen steder står der at den så stiger igen lige inden fødsel?
Er der nogen af jer der har prøvet denne metode, og vil i være søde at fortælle mig hvordan det gik? altså hva var hundens temp. før, og hva faldt den til..Og hvor længe der gik inden hunden gik i opblokning osv?
Er bare super spændt nemlig:o)

jeg har indrettet en fødekasse til hende for en uge siden, men hun værdiger den ikke et blik hmm... skal jeg bekymre mig om det? Hun må som sådan føde næsten hvor hun har lyst, bare jeg kan komme til at hjælpe hende.. og tror desværre hun har set sig lun på en plads under vores seng, hvilket jo ikke er så godt.. Gik jeres hunde selv i fødekassen eller blev der født andre spændende steder i hjemmet:o) ?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tage temp. op til fødsel? + andet..
  • #1   3. okt 2009 Allerførst! Jeg har aldrig fattet meningen med at rende og tage temperatur på hunden op til fødslen, når temperaturen falder er de fleste alligevel ikke i tvivl om, at fødslen nærmer sig.

Fødekassen skal tæven simpelthen sættes i, når hun går i fødsel, sommetider bliver hun der, men andre gange må hun sættes tilbage nogle gange i opblokningsfasen. Hun skal selvfølgelig ikke ligge under en seng.
    Kassen skal tilgengæld stå i et fredeligt rum og afskærmet, så hun føler sig tryg og beskyttet.
    Så snart den første hvalp er født, er hun til gengæld ikke til at slæbe ud af kassen;-)

• #2   3. okt 2009 det med at måle teperatur er jeg næsten gået helt fra, med mindre jeg tror der er noget galt.

jeg har kun en enkelt gang oplevet temperaturfald på en grad, og ofte stresser det tæven

det er meget almindelig at de finder en hule hvor de vil føde, det ville de jo også gøre i naturen.

hvis det kan lade sig gøre, så lad hende føde, der hvor hun har bestemt sig, ellers kan hun godt trække fødslen unødig ud.
    men under sengen ville være lidt upraktisk, kan du ikke lukke døren, så hun finder et andet sted.

jeg laver et bur rundt om fødekassen
    (link fjernet)

rundt om siderne hænger jeg tæpper, så det bliver en lille hule.
    her er der kun tæven og hvalpene der er velkomne i de første 3 uger.
    når de er gået, så kommer tæpperne af og de andre kan kikke ind, når hvalpene derefter så småt viser tegn på at ville udforske stuen udenom buret, er der selvfølgelig fri adgang, når vi er hjemme.

du skal kunne skille de andre hunde fra tæven i de første uger.
    en mor kan blive meget beskyttende og der er set fredelige tæver, der har gået amok på hendes hundefamilie

• #3   3. okt 2009 kan godt være det er mig der går lidt meget op i det her, men er vores første gang, så er nervøs for hvordan det skal gå smiley er så bange for at hun vil gi sig til at føde om natten uden at vi opdager det, så derfor tænker jeg at det her med at tage temp. måske kan give mig et fingerpeg om hvornår jeg skal til at overvåge hende godt.. Der er jo denne her usikkerhed på hvornår hun skal føde, alt efter hvornår i parringen hun blev befrugtet. (hen over 4 dage)

conni
    sikken en super hule du har der, kan jeg desværre ikke lige få skaffet... det er sådan at jeg bor i en 2 vær lejlighed, og derfor er der ikke rigtig mulighed for hun kan få sit "eget" værelse. jeg har mere eller mindre besluttet mig for at rykke hendes fødekasse her ind i stuen, hvor der er et hjørne som er lidt beskyttet af sofa samt en kommode. der kan hun være i nærheden af os, men samtidig lidt i fred fra de andre dyr. Det er os lige ved en radiator, så hvalpene ik fryser de første dage. Når de bliver lidt større, er planen at de skal have hele køkkenet at bo i:o)

• #4   3. okt 2009 Ville det så ikke være en ide at sove inde i stuen sammen med hende op til fødslen? Så er du da ret sikker på at høre hende:-)

*Bruger man egentlig bare et alm. termometer når det er på hunde*

Jeps..... Jeg har købt et, som er specielt til hundene:-)

*Hvad er en hunds normal temperatur?*

38-39 grader:-)

• #5   3. okt 2009 Christina:

Det var så lidt....... Altså, jeg skriver at jeg har købt et, som er specielt til hundene. Det jeg mener, hvis det kunne misforståes, er at det er et almindeligt termometer, men jeg har sat en label på, hvor der står "hundene", så de har deres eget og vi har vores eget:-)

• #6   3. okt 2009 Neeeeeeej, det synes jeg heller ikke.....*GG*

• #7   3. okt 2009 en anden afskærmning kan jo også bruges
    viste bare mit for at beskrive hvad jeg mener med "bur". det er det vi kalder det, men det kan jo let misforståes

• #8   3. okt 2009 "Stolt af mine bastarder".
    Du vil ikke være i tvivl om, hvornår hun går i fødsel og det er en proces der kan tage adskillige timer.
    Opblokningsfasen, hvor hun enten klæber til dig eller forsøger at gemme sig, med pusteture og måske lidt skraben i underlaget.
    Denne adfærd intensiveres gradvist indtil de første veer.
    Jeg har aldrig oplevet en tæve der IKKE fik sine hvalpe om natten, men har dog hørt om det.

• #9   3. okt 2009 Galia har født om eftermiddagen
    men ja ofte føder de når der er fred og ro

det er heller ikke alle tæver, der har lige tydlig opblokning.

• #10   3. okt 2009 Jeg har bogen "hvalpe på vej" liggende på computeren, så hvis du sender mig en pb med din mail, skal jeg med glæde sende den til dig.

• #11   3. okt 2009 Mine ene tæve opdagede jeg overhovedet ikke opblokkede...Hun var stille men jeg havde slet ikke i tankerne hun var igang med at blokke op. Hun fødte sine hvalpe på 58. dagen.

Kommentér på:
tage temp. op til fødsel? + andet..

Annonce