1.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Chipning af hund Chipning af hund

Jeg mener at ha´ læst et eller andet sted, at der skulle komme ny lovgivning ang. chipning af hunde. Er der nogle som ved hvornår den træder i kræft, eller om det bare er et lovforslag?

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg mente det var fra 1/10, men jeg ser stadig mange hvalpe til salg, som sælges uden chip. Jeg forstår nu slet ikke at man vælger at sælge uden chip, for mig er det da en del af det at have hvalpe!

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chipning af hund
  • #1   4. okt 2009 Jeg er ikke sikker på at loven er trådt i kraft....... Men dette er det sidste, jeg kan finde:

§ 1. Besidderen af en hund født efter den 1. januar 1993 skal sørge for, at hunden er mærket og anmeldt til registrering i Dansk Hunderegister, senest når den er 4 måneder gammel.

• #2   4. okt 2009 Havde helt den samme tanke selvfølig skal mine maltesere chippes inden salg,,indtil jeg stod med 6 bitte små hvalpe der skulle have en store kanyle ind ,,stod med 6 hvalpe der skreg og skreg af smert og vi var kun 2 til at holde,,der gik mellem 5-15min før de holdte op så er det altså ikke sjovt mere,,,ved vaccine gav jeg 200kr ekstra pr hvalp så nu siger jeg det til folk som det er,,,jeg betaler gerne de 200 kr for at slippe for at stå med det,,,måske er jeg pivet dte ved jeg ikke men sådan er det

• #3   4. okt 2009 I 2011 er det

• #4   4. okt 2009 Det man risikerer, som avler, hvis man ikke selv chipper, er at det aldrig bliver gjort. Og så har man ikke en kinamands chance for at "følge" sit opdræt.

Og nej, de skriger hverken mere eller mindre som 3-4 måneders.

• #5   4. okt 2009 De skriger da himmelhøjt ved tatovering

• #6   4. okt 2009 Karin:

Ja, DET gør de......... I flere minutter...... Og så er det glemt:-)))

• #7   4. okt 2009 Præcist

Jeg gør det jeg stikket et kødben i flaben på dem med det samme - så det er et meget kort hyl de får tid til ;o)

• #8   4. okt 2009 De gange jeg har været emd til at tatovere eller chippe, har de fået mad lige efter...... Så er det sq hurtig glemt........*GG*

• #9   4. okt 2009 j&s N, så må det dælme være ngle pivede hvalpe. Mine hvalpe, 1. kuld pekingesr/chihuahua og 2. kuld pekingeser/papillon sagde stort set ingenting.

Susanne, det gier jeg dig fuldstændig ret i. Mange af de hunde vi fik ind, før i tiden, var ikke chippede. De sagde nøjagtig på samme måde selvom de var tre år.

Fætter Kari. Tak for svar. Øv at der er så længe til!

Mette lige præcis. Jeg kan iøvrigt slet ikke forstå at man ikke tager det ansvar med. Jeg kunne aldrig drømme om at sende noget videre som ikke var chippet, vaccinret og havde fået de ormekure som anbefales. Jeg synes faktisk det er dybt uansvarligt ikke at gøre det.

• #10   4. okt 2009 Susanne, fantastisk reklame for sig selv!

• #11   4. okt 2009 Her var det MIG der var pivet med chipning, ikke Zoe - Jeg gik ud af dr dyrs hus og sagde til sygeassistenten at - det måtte hund klare. jeg ryger mig en smøg -
    5 min efter kom hun ud og sagde at Zoe ikke havde sagt et kvæk og havde være glad og rolig hele tiden smiley hiih
    En lettet mor !..

Tror nogle gange vi bliver FOR pylrede på vores hundes vejne.......

• #13   4. okt 2009 hallo,,,hvis jeg ikke får dem chippet sparer jeg mig selv for at stå med et helt kuld der skriger,,,folk står kun med en hver der er forsekllen ,,,for mig
    en hvalp er noget nemmere at trøste end hvis man står med 6,,,de ryger bare ind i kassen og kan skrige videre

ok måske er de pivede,,men sådan er det

Hvor meget vejer en pekingeser?? mine malteser vejer 6-800g ved 8 ugers alder,,,

• #14   4. okt 2009 zoe og ziva,,det er det jeg mener det er mig der ikke kan tage det

• #15   4. okt 2009 Jeg har 11 hvalpe der er mellem 6 og 7 uger der skal chippes på onsdag og det er jo et must. Jeg mener nu den nye lov om at de skal være chippet når de er 8 uger træder i kraft pr 01.01.10 og så er det jo ens for alle, jeg synes det er helt fint.

• #16   4. okt 2009 Og forresten vicki,,,så bliver mine hvalpe også altid chekket,,vaccineret og får ormkur,,samt er de chekket for hd og albuer ,,som jeg syntes er væsentlig,,bare så dte ikke misforstås

• #17   4. okt 2009 Den mindste i dette kuld vejede 860 g, den største i sidste kuld vejede knap 700 g.

• #18   4. okt 2009 Britta, det kan være det er det jeg har fået galt i halsen så. Jeg har læst det som 1/10. Det er da skønt hvis det er rigtigt, men hor kan jeg finde noget om det?

• #19   4. okt 2009 Det har været nævnt i tv, at det ville være med i den nye lovpakke omkring hunde der kommer her i efteråret og jeg ved at både DKK og DRU er blevet spurgt og at begge klubber støtter op om de 8 uger.

• #20   4. okt 2009 Okay. Det er da også et dejligt tiltag, så må vi bare håbe at det bliver taget alvorligt. Hvad vil der ske, hvis folk ikke overholder det? I dag sker der jo desværre ingenting.

• #21   4. okt 2009 Jeg vil da håbe at det medfører en større bøde for opdrætter hvis hvalpene ikke bliver chippet og så må det pålægges dyrlægerne at de skal tjekke alle hunde de får ind.

• #22   4. okt 2009 Det håber jeg også. Problemet er bare at det jo desværre ikke er alle der får hvalpe, som tager dem til dyrlægen. Der sælges desværre også mange hvalpe som ikke engang har fået ormekur.

• #23   4. okt 2009 jeg opdrætter under DKK og der kan man ikke undgå at chippe. ingen chip ingen stamtavle

mine hyler lige meget om det er tatovering eller chip......nogen siger ingenting, andre hyler lige så snart man tager fat i dem

det er ikke en rar dag for mig, men det tager jo ikke ret lang tid

• #24   5. okt 2009 Vicki - det er rigtig, men så må vi jo håbe, at køberne vil være mere kritiske når de køber hvalp og kræver at de er ormebehandlet og chippet. Min dyrlæge skriver det altid i deres sundhedsbøger, så der er ikke noget at tage fejl af.

• #25   5. okt 2009 Connie

Jeg opdrætter nu også under DKK - med tato ;o)

• #26   5. okt 2009 Fætter Karin - ja ok men registrerede er de jo. jeg har også tatoveret, men har de sidste par kuld haft hunde, der skulle med til udlandet og så kan man jo lige så godt chippe først som sidst.

• #27   5. okt 2009 Det har du da ret i - en af mine er også chippet da vi skulle til Irland - så dobbelt op :o)

Kommentér på:
Chipning af hund

Annonce