sterilisation sterilisation
Hejsa Alle.
Jeg er desværre blevet rådet til at få steriliseret min lille Nessa om nogle måneder da hun har nogle problemer når hun er i løbetid med hormoner osv.
Han snakkede om at det kunne blive om ca 2 måneder når nu var helt over sin nuværende løbetid.
Mit spørgsmål er så om nogle ved hvad prisklasse sådan noget ligger i?
Jeg kunne jo selvfølgelig bare ringe til dyrlægen imorgen og spørger men jeg er for nysgerrig.
Ikke at prisen afgøre noget.Det må koste hvad det koster for at min baby har det bedst muligt
Det er bare et nysgerrighedsspørgsmål.
Og måske er der nogle der selv har været det igennem der har råd og erfaring?
Skal man vente længe med at begynde at gå tur igen?
Ændrede jeres tæve adfærd efter operationen?
Var der komplikationer?
Er ret ked af at hun skal dette igennem men jeg må jo lytte til dyrlægen og stole på ham.
Kan bare ikke lide at hun skal i narkose
På forhånd tak
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.793
Men jeg vil nok nærmere mene 4500 kr..
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 170
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 350
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
jan 2005
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Men det er jo mange år siden så prisen kender jeg ikke i dag.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Nogen fjerner hele "motoren", andre gør ikke
Jeg gav 3950 for 3 år siden, Fie slap for sine falske drægtigheder og har ikke ændret sig på det negative plan,hun blev langt mere "glad"
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
Jeg valgte at få det gjort som kikkertoperation, og det kostede ca 1000 kr ekstra. Men det afhang så vidt jeg kunne forstå også en smule af hundens vægt.
Jeg var rigtig glad for denne metode. Hun var næsten frisk fra jeg hentede hende, og hun var helt klar til at drille vores anden hund allerede om aftenen. Jeg holdt hende dog fra leg i et par dage, og med andre hunde til hun fik tråden fjernet(10 dage). Men det var nok mest mig der var hys. Gåture måtte hun som normalt fra 1. dag, men svømning og strand skulle der gå 14 dage.
Jeg synes det var så godt med det indgreb, især når man har flere hunde, og hun virkede mindre generet af det end efter hendes HD fotografering.
Der var ingen komplikationer ved det. om hun har ændret sig vil jeg ikke helt udtale mig om endnu da der kun lige er gået 14 dage
men synes absolut heller ikke det er noget det er nødvendigt at være så ked af. tænk på de hormoner og risici hunden slipper for...
jan 2005
sep 2009
Grunden til jeg er ked af det er at jeg ikke kan lide at hun skal i narkose som jo er nødvendigt
Jeg er nok lidt pylret
Begynder sikkert bare at småsnøfte ellers ,hehe
Men ja selvfølgelig skal hun sterilisere når det er det bedste for hende
Endnu engang tak for responsen
Mopse møzzer fra Nessa og Lena
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 351
arbejder selv på et dyrehospital og ja det er altid voldsomt at lægge dyr i narkose, men du skal vide at hos ALLE forsvarlige dyrlæger står der uddannet personale og holder øje med hundens puls og vejrtrækning og den person laver INTET andet... der kan ske uheld og hunden kan eks have en hjertefejl eller lignende, som gør at den ikke klarer nakosen, men generelt skal man ikke bekymre numsen ud af bukserne hvis det er en rask hund man indlægger. håber det hjalp lidt på nerverne.
Hvis du ellers er i tvivl om tingenes gang står jeg gerne til rådighed.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 351
sep 2009
Jeg er vist bare pylret men tænkte på om man henter hunden samme dag eller om hun skal blive natten over?
jan 2005
Jeg vil ikke se hende blive lagt i søvn, det er for ubehageligt..
Og så ville jeg ikke bare vælge en fremmed dyrlæge fordi vedkommende er billig. Det er alligevel så stort et indgreb, at det skal være en dyrlæge, jeg er tryg ved
sep 2009
Jeanette og Luna - Nej jeg vil også bruge vores dyrlæge som Nessa er kommet hos.
De er flinke og venlige og det betyder mere for mig end at spare en tusse eller sådan noget.
Så må den bette vaps under kniven engang efter jul
Igen tusind tak for responsen
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
Hun fik noget beroligende da jeg afleverede hende, og jeg valgte at sidde med hende mens hun faldt til ro, så hun var helt træt da jeg forlod hende.
Det var dog ikke min normale dyrlæge der gjorde det, da han ikke lavede kikkertoperationen, men det var samme sted.
Jeg synes ikke det var det ubehagelige som jeg havde forventet. Og jeg havde planlagt at have noget at lave, så jeg synes tiden gik nogenlunde hurtigt
sep 2009
men det skal jo gøres.
Tror også vi finder på noget at lave den dag så tiden går hurtigere og tankerne afledes
Hun er jo en stærk bette basse så....
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
sterilisation