1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

sterilisation sterilisation

Hejsa Alle.

Jeg er desværre blevet rådet til at få steriliseret min lille Nessa om nogle måneder da hun har nogle problemer når hun er i løbetid med hormoner osv.
Han snakkede om at det kunne blive om ca 2 måneder når nu var helt over sin nuværende løbetid.

Mit spørgsmål er så om nogle ved hvad prisklasse sådan noget ligger i?
Jeg kunne jo selvfølgelig bare ringe til dyrlægen imorgen og spørger men jeg er for nysgerrig. smiley
Ikke at prisen afgøre noget.Det må koste hvad det koster for at min baby har det bedst muligt smiley
Det er bare et nysgerrighedsspørgsmål.

Og måske er der nogle der selv har været det igennem der har råd og erfaring?
Skal man vente længe med at begynde at gå tur igen?
Ændrede jeres tæve adfærd efter operationen?
Var der komplikationer?

Er ret ked af at hun skal dette igennem men jeg må jo lytte til dyrlægen og stole på ham.
Kan bare ikke lide at hun skal i narkose smiley

På forhånd tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sterilisation
  • #1   7. okt 2009 undskyld stavefejl ::P

• #3   7. okt 2009 Jeg gav 3500 for Luna's sterilisation for 3 år siden. Og det har aldrig været en "desværre" beslutning.. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for min hund og den næste vil blive steriliseret efter en eller to løbetider..

Men jeg vil nok nærmere mene 4500 kr..

• #6   7. okt 2009 Må nok sige det lyder billigt, vi skal have Luba ordnet og har fået priser fra vores dyrlæge og de tager 4500 for den gamle metode og et tillæg på 1500 kr hvis det skal gøres med kikkert! hvilket skulle være meget mere skånsomt. K&B 2600 Kr?? hvilken dyrlæge var det hos?

• #7   7. okt 2009 Vi har lige afleveret vores gamle tæve i dag hos dyrlægen og vi skal give 3800 plus moms vi afleverede hende i morges og skal hente hende i morgen, det var også med en vacc. oven i.

• #9   7. okt 2009 Greve/Ishøj tager 4200.-

• #11   7. okt 2009 Husk lige, at der er forskel på kastration af en hanhund og sterilisation af en tæve

• #12   7. okt 2009 Hvis Kia viser sig ikke skal bruges i avlen bliver hun også still. Iva blev det også og blev mere legesyg og ligevægtig bagefter.
    Men det er jo mange år siden så prisen kender jeg ikke i dag.

• #13   7. okt 2009 Er der ikke også forskel på måden hunden bliver steriliseret på ?

Nogen fjerner hele "motoren", andre gør ikke

Jeg gav 3950 for 3 år siden, Fie slap for sine falske drægtigheder og har ikke ændret sig på det negative plan,hun blev langt mere "glad"

• #14   7. okt 2009 Jeg fik kiwi steriliseret for nyligt og gav 5035 incl. en flaske bitterspray til at sprøjte såret med.
    Jeg valgte at få det gjort som kikkertoperation, og det kostede ca 1000 kr ekstra. Men det afhang så vidt jeg kunne forstå også en smule af hundens vægt.

Jeg var rigtig glad for denne metode. Hun var næsten frisk fra jeg hentede hende, og hun var helt klar til at drille vores anden hund allerede om aftenen. Jeg holdt hende dog fra leg i et par dage, og med andre hunde til hun fik tråden fjernet(10 dage). Men det var nok mest mig der var hys. Gåture måtte hun som normalt fra 1. dag, men svømning og strand skulle der gå 14 dage.
    Jeg synes det var så godt med det indgreb, især når man har flere hunde, og hun virkede mindre generet af det end efter hendes HD fotografering.
    Der var ingen komplikationer ved det. om hun har ændret sig vil jeg ikke helt udtale mig om endnu da der kun lige er gået 14 dage smiley

men synes absolut heller ikke det er noget det er nødvendigt at være så ked af. tænk på de hormoner og risici hunden slipper for...

• #15   7. okt 2009 Kiki: Ja bare lidt *GG* Men det er jo også derfor der er forskel i prisen *S*.

• #16   7. okt 2009 Tak for alle svarene.

Grunden til jeg er ked af det er at jeg ikke kan lide at hun skal i narkose som jo er nødvendigt smiley
    Jeg er nok lidt pylret smiley men er så glad for hunden at det er lidt hårdt at se på at hun falder i "søvn" så det bliver nok farmand der må holde hende i poten når det er.
    Begynder sikkert bare at småsnøfte ellers ,hehe
    Men ja selvfølgelig skal hun sterilisere når det er det bedste for hende

Endnu engang tak for responsen smiley

Mopse møzzer fra Nessa og Lena

• #18   7. okt 2009 tror du kan slippe med 2400-2500 kr i sønderjylland.

arbejder selv på et dyrehospital og ja det er altid voldsomt at lægge dyr i narkose, men du skal vide at hos ALLE forsvarlige dyrlæger står der uddannet personale og holder øje med hundens puls og vejrtrækning og den person laver INTET andet... der kan ske uheld og hunden kan eks have en hjertefejl eller lignende, som gør at den ikke klarer nakosen, men generelt skal man ikke bekymre numsen ud af bukserne hvis det er en rask hund man indlægger. håber det hjalp lidt på nerverne.
    Hvis du ellers er i tvivl om tingenes gang står jeg gerne til rådighed.

• #19   7. okt 2009 pisen afhænger self af hundens vægt, da det har betydning for mængden af bedøvelse og medicin bagefter

• #20   7. okt 2009 Marie H tak tak smiley
    Jeg er vist bare pylret men tænkte på om man henter hunden samme dag eller om hun skal blive natten over?

• #22   7. okt 2009 Jeg så ikke Luna falde i søvn.. Jeg afleverede hende mellem 8 og 9 og hentede hende kl 15.30

Jeg vil ikke se hende blive lagt i søvn, det er for ubehageligt..

Og så ville jeg ikke bare vælge en fremmed dyrlæge fordi vedkommende er billig. Det er alligevel så stort et indgreb, at det skal være en dyrlæge, jeg er tryg ved

• #23   7. okt 2009 Okay det lyder godt smiley så skal man ikke undvære hende så længe.

Jeanette og Luna - Nej jeg vil også bruge vores dyrlæge som Nessa er kommet hos.
    De er flinke og venlige og det betyder mere for mig end at spare en tusse eller sådan noget.
    Så må den bette vaps under kniven engang efter jul

Igen tusind tak for responsen

• #24   7. okt 2009 jeg afleverede kiwi mellem 8 og 9 og hentede hende igen halv tre...
    Hun fik noget beroligende da jeg afleverede hende, og jeg valgte at sidde med hende mens hun faldt til ro, så hun var helt træt da jeg forlod hende.
    Det var dog ikke min normale dyrlæge der gjorde det, da han ikke lavede kikkertoperationen, men det var samme sted.

Jeg synes ikke det var det ubehagelige som jeg havde forventet. Og jeg havde planlagt at have noget at lave, så jeg synes tiden gik nogenlunde hurtigt smiley - for jeg havde det også som dig en smule skidt over narkosen.

• #25   8. okt 2009 Misja - ja det er ikke rart at se på smiley
    men det skal jo gøres.
    Tror også vi finder på noget at lave den dag så tiden går hurtigere og tankerne afledes smiley men det skal nok gå godt.
    Hun er jo en stærk bette basse så.... smiley

• #26   8. okt 2009 Jeg gav 4500 for tre uger siden... det gik også helt fint, omend hun var meget pivet den første uge. Dyrlægen var af den mening, at hunden hellere skulle ligge derhjemme end hos dem, så vi hentede hende samme eftermiddag.

Kommentér på:
sterilisation

Annonce