{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.857 visninger | Oprettet:

han tisser ualmindeligt meget {{forumTopicSubject}}

puh vi er godt nok i vildrede!!!

Cosmo tisser- og han tisser MEGET!!!

Han kan tisse uden for, for derefter at gå ind, og så tisse på gulvet næsten lige efter (max 10 minutter)

Han drikker også meget, og umiddelbart efter han har drukket, så tisser han igen, og han siger ikke til at han skal ud???

fejler han noget? er det normalt at en 17 uger gammel hvalp drikker og tisser så meget? (Det er meget mere end det var da han var yngre)

Han er generelt blevet slem tilat besørge sig selv inden for på det seneste, på trods af at der er åben ud til haven det meste af dagen og om aftenen.

Han kan ydermere blive lukket ud - være ude noget tid, for så at gå direke ind på køkkengulvet og tisse.

Det skal pointeres at det faktisk er værst om aftenen.

jeg håber at nogen kan komme med et bud - fejler han mon noget, eller skal vi "slå hårdere" ned på når vi tager ham i at besørge inden for?

Han får et nej, puha - og så bliver der tørret op.

besørger han derimod udenfor gør vi meget ud af at rose ham, og vi holder meget øje med ham for tegn på hvornår han skal.... men hvad angår at tisse, viser han ikke tegn, han sætter sig bare pludseligt, og så lukkes der op for hanen.

please HN - er min dejlige hund syg - eller er han blot en lille "møgunge"

mvh

karina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fraflytningsrengøring af plejebolig i Viborg 130.000 kr.
  • Pudsning af vinduer udvendigt 61.200 kr.
  • Vinduespudsning 70.000 kr.
  • Skille vandlås ad og rense (spændte for hårdt..) 60.000 kr.
  • græsslåning 70.000 kr.
  • Ophænging af gardiner 50.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  han tisser ualmindeligt meget
  • #1   7. okt 2009 HN = HG smiley

• #2   7. okt 2009 vil ikke skrive så meget andet end, få lavet en urin undersøgelse på ham. hos din dyrlæge.

for at tjekke om han evt har blærebetændelse eller andet som kan væære årsag til at han tisser så ofte..

det er i hvert fald en start.

• #3   7. okt 2009 forresten haha sjovt vi hedder det samme herinde. har jeg først lige opdaget. tænkte jeg har da ikke skrevet HN. HG smiley

• #4   7. okt 2009 Hmmm - jeg tænker straks sukkersyge, men når man læser er det yderst sjældent hos unge hunde. Jeg synes da helt klart at I skal få ham checket hurtigst muligt hos dyrlægen. Lad os høre hvordan det går!

• #5   7. okt 2009 May, det tænkte jeg også ..
    Det er typiske tegn ved mennesker der har det, drikker meget, og tisser meget..
    Syntes I skal få ham undersøgt ved doktor dyr, håber det bedste for jer ..

• #6   7. okt 2009 tak for jeres svar indtil videre - tror jeg ringer til dr. dyr i morgen og spørger dem af.

det virker ikke som om han registrerer i tide at han skal tisse.

og sjovt nok er det ikke hele dagen det er et problem.... mest om aftenen.

kan det måske være noget allergi?

• #7   7. okt 2009 jeg tænkte lidt, om han måske ikke kan styre det drikkeri selv.... at han måske er glad for vand, får drukket for meget, og så lige pludselig skal tisse....

Min tidligere hund, Buller, kunne heller ikke administrere det før han var ca ½ år...

• #8   7. okt 2009 Går I med ham ud i haven om dagen og ikke om aftenen? Kan han være utryg ved at være alene ude om aftenen?
    Når man skal gøre en hund helt renlig, er tryghed jo nøgleordet. Så jeg ville lade være at forvente at han selv går ud og tisser, men gå med ham ud HVER gang indtil han er tryg nok i mørket:-)

• #9   7. okt 2009 charlotte - hvad gjorde du så? vi har nemlig selv haft det oppe at vende - for han er jo tosseglad som han plejer at være smiley

• #10   7. okt 2009 mette: hvis han ikke går ud frivilligt, går vi med ham, men han går ikke længere end (den kommende) terasse når det er mørkt.

• #11   7. okt 2009 Karina:

Så tror jeg simpelthen at han er utryg....... Så må I gå med ham ud hver gangt og lokke ham ud i haven, så han kan komme ud og få tisset af. Det er, efter MIN mening, ikke noget, han selv skal "bede" om..

• #12   7. okt 2009 Havde sammen problem med min hvalp for nogen uger siden, og afleveret en urin prøve ved dyrlægen, han tjekkede den og sagde det eneste der var gal der, var at han drak for meget vand Ss Og det er gået over af sig selv nu. Tisser stadig på gulvet, men ikke de mega tårer.

• #13   7. okt 2009 mette: det hjælper jo bare ikke ret meget på at han tisser umiddelbart efter at vi har været ude med ham.

og han lader ikke vandet hvis ikke han skal, så kan vi vandre rundt med ham herfra og til juleaften, skal han ikke, så gør han det ikke. om det så er lyst eller mørkt uden for - og han er skam helt tryg uden for, for der er overskud til fis og ballade når man er ude, om det er lyst eller mørkt.

han skal skam heller ikke bede om at komme ud, men der er intet forvarsel overhovedet på om han skal tisse, skal han noget mere kan han fint vise det, bl.a. ved at han trisser rundt og leder efter et sted, og løber lidt rundt om sig selv - ergo kan man nå at få ham ud (og så fortsætter rutinen derude indtil han har fundet det helt rigtige sted) og det kan han også fint selv om det er mørkt.

• #14   7. okt 2009 vi administrerede vandet for ham.... gav ham en lille mængde af gangen, og så måtte han vente til næste gang der kom vand... jeg spurgte vist dyrlægen om hvilken mængde vand han skulle have om dagen, og så blev det fordelt ud på et vist antalt portioner i løbet af dagen...

• #15   7. okt 2009 husker du at hvalpe skal ud og tisse når de har spist, sovet, drukket, leget osv...?

en idé ville evt at gå nogle trin tilbage i renlighedstræningen...

• #16   7. okt 2009 charlotte: yep smiley det er en af de grunde til at døren ud til stort set er åben hele døgnet smiley

han kommer ud så snart han har sovet - det er lidt mod hans vilje tidligt om morgenen - når jakob tager ham ud, for han vil meget hellere ligge og sove videre sammen med mig smiley - og så snart jeg står op, bliver døren åbnet, og står så åben indtil jeg tager afsted - han er sjældent alene hjemme mere end 4 timer, og der kan han sagtens holde sig....

• #17   7. okt 2009 thresa: yep - han er ikke så gammel endnu smiley men ergo kan jeg konkludere at det er meget normalt at de i perioder "overdrikker"?

hvordan vil du råde mig til at gribe det an? jeg har indtil nu gået efter bogen, men det tyder så åbenbart ikkr på at være den rigtige metode til ham?

• #18   7. okt 2009 Jeg tror ikke der er så meget at gører, hvis det er fordi han drikker for meget. Men få afleveret en urinprøve, så andet bliver udlukkede.
    Somsagt Rokos gik over på en uge.

• #19   8. okt 2009 Fint med jeres råd om at begrænse vandmængden - men hvis hunden er syg af et eller andet (Det krydser vi fingre for at den ikke er selvfølgelig) - kan det være livstruende at begrænse adgang til vand.

• linda n
    linda n Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #20   20. nov 2009 hej karinas.
    hvordan går det med hunden, tisser den stadig lige så meget..? fik du tjekket urinen..? jeg er nysgerrig for jeg har en shih tzu tæve på 4 mdr. der pludselig er begyndt på det samme, det er først begyndt nu, og har ikke været et problem da hun var mindre...

Kommentér på:
han tisser ualmindeligt meget

Annonce