han tisser ualmindeligt meget {{forumTopicSubject}}
puh vi er godt nok i vildrede!!!
Cosmo tisser- og han tisser MEGET!!!
Han kan tisse uden for, for derefter at gå ind, og så tisse på gulvet næsten lige efter (max 10 minutter)
Han drikker også meget, og umiddelbart efter han har drukket, så tisser han igen, og han siger ikke til at han skal ud???
fejler han noget? er det normalt at en 17 uger gammel hvalp drikker og tisser så meget? (Det er meget mere end det var da han var yngre)
Han er generelt blevet slem tilat besørge sig selv inden for på det seneste, på trods af at der er åben ud til haven det meste af dagen og om aftenen.
Han kan ydermere blive lukket ud - være ude noget tid, for så at gå direke ind på køkkengulvet og tisse.
Det skal pointeres at det faktisk er værst om aftenen.
jeg håber at nogen kan komme med et bud - fejler han mon noget, eller skal vi "slå hårdere" ned på når vi tager ham i at besørge inden for?
Han får et nej, puha - og så bliver der tørret op.
besørger han derimod udenfor gør vi meget ud af at rose ham, og vi holder meget øje med ham for tegn på hvornår han skal.... men hvad angår at tisse, viser han ikke tegn, han sætter sig bare pludseligt, og så lukkes der op for hanen.
please HN - er min dejlige hund syg - eller er han blot en lille "møgunge"
mvh
karina
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 103
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.210
for at tjekke om han evt har blærebetændelse eller andet som kan væære årsag til at han tisser så ofte..
det er i hvert fald en start.
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.210
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.937
Det er typiske tegn ved mennesker der har det, drikker meget, og tisser meget..
Syntes I skal få ham undersøgt ved doktor dyr, håber det bedste for jer ..
maj 2007
det virker ikke som om han registrerer i tide at han skal tisse.
og sjovt nok er det ikke hele dagen det er et problem.... mest om aftenen.
kan det måske være noget allergi?
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.846
Min tidligere hund, Buller, kunne heller ikke administrere det før han var ca ½ år...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.300
Når man skal gøre en hund helt renlig, er tryghed jo nøgleordet. Så jeg ville lade være at forvente at han selv går ud og tisser, men gå med ham ud HVER gang indtil han er tryg nok i mørket:-)
maj 2007
maj 2007
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.300
Så tror jeg simpelthen at han er utryg....... Så må I gå med ham ud hver gangt og lokke ham ud i haven, så han kan komme ud og få tisset af. Det er, efter MIN mening, ikke noget, han selv skal "bede" om..
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 181 Svar: 790
maj 2007
og han lader ikke vandet hvis ikke han skal, så kan vi vandre rundt med ham herfra og til juleaften, skal han ikke, så gør han det ikke. om det så er lyst eller mørkt uden for - og han er skam helt tryg uden for, for der er overskud til fis og ballade når man er ude, om det er lyst eller mørkt.
han skal skam heller ikke bede om at komme ud, men der er intet forvarsel overhovedet på om han skal tisse, skal han noget mere kan han fint vise det, bl.a. ved at han trisser rundt og leder efter et sted, og løber lidt rundt om sig selv - ergo kan man nå at få ham ud (og så fortsætter rutinen derude indtil han har fundet det helt rigtige sted) og det kan han også fint selv om det er mørkt.
feb 2008
feb 2008
en idé ville evt at gå nogle trin tilbage i renlighedstræningen...
maj 2007
han kommer ud så snart han har sovet - det er lidt mod hans vilje tidligt om morgenen - når jakob tager ham ud, for han vil meget hellere ligge og sove videre sammen med mig
maj 2007
hvordan vil du råde mig til at gribe det an? jeg har indtil nu gået efter bogen, men det tyder så åbenbart ikkr på at være den rigtige metode til ham?
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 181 Svar: 790
Somsagt Rokos gik over på en uge.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
okt 2008
Følger: 1 Svar: 2
hvordan går det med hunden, tisser den stadig lige så meget..? fik du tjekket urinen..? jeg er nysgerrig for jeg har en shih tzu tæve på 4 mdr. der pludselig er begyndt på det samme, det er først begyndt nu, og har ikke været et problem da hun var mindre...
han tisser ualmindeligt meget