2.532 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
152 Svar
Vedr. manden der knivdrabte en hund Vedr. manden der knivdrabte en hund
Han bliver nu sigtet..
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-25705226.html
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Men storslående sigtelser..
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.386
Hvor meget er "sandhed" og hvor meget skyldes mediernes magt ?? ( nu tænker jeg hele MH debatten)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.289
Havde gjort det samme hvis det kunne redde min hunds liv ...
jun 2006
men må sige at jeg også ville have brugt de forhåndenværende våben / genstande der var nødvendige for at redde min hund..
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
jul 2009
Ingen tvivl om at hunden skal dø... Men sgu da på en human måde!!! Barn eller hund så vil jeg mene, at HVIS det er historien hvor hunden er stukket EFTER angrebet, der holder stik, så sys jeg slet ik det er i orden!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 587
jun 2006
jeg kan godt forstå handlingen og synes ikke han skal straffes for det... Og så igen... Vil straffrihed betyde at en hund kan risikere at blive slået ihjel fordi den er voldsom ?? Nogle ( mange) kan ikke se forskel på om det er farlig aggression eller voldsom leg
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 288
hva med den schæfer (politihund)der bed et barn skulle den også bare være dolket på stedet eller hvad
jun 2006
jul 2009
Det er vi enige om... Jeg ville også gøre alt hvad der stod i min magt for at få den til at slippe... Men det jeg skriver er at hvis den er blevet stukket EFTER angrebet, så sys jeg ik det er i orden...
jul 2009
Er den kommnetar seriøs??? I så fald, så er det da en umenneskelig holdning at have...
jan 2006
Hvis du ikke ved det, så siger jeg min uforbeholdt mening, gider ikke at pakke noget ind. lær og lev med det.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Jeg vil vove den påstand at INGEN - ABSOLUT INGEN - kan udtale sig om hvad de ville gøre/ha gjort FØR de står og ser deres egen elskede hund i gabet på en anden hund - UANSET RACE!!!
Min hund vejede på det tidspunkt omkring 10 kg - han blev angrebet af en Golden på omkring 30 kg. Vi kan hurtigt blive enige om at det var MIN hund der var i farezonen for at dø, ikke? Hunden der angreb min bed sig bare fast i Sumos hoved og begyndte at ruske og trække i ham :o( det var UBESKRIVELIG FORFÆRDELIGT. I ved ikke hvilken skræk og hvilke følelser der går igennem én når man står lige midt i det - og I ved ikke hvad man gennemgår bagefter - ikke bare i dagene efter - men i månedsvis - ja jeg tror ALDRIG jeg kommer over det........
Jeg havde ingen "våben" andet end mine hænder - og DET var i hvert fald ikke nok. Jeg råbte, skreg, hev, rev og flåede i den golden - og INTET hjalp.
Først da ejeren af hunden stak sine hænder ind i munden på sin hund og forsøgte at få den til at slippe hjalp det lidt - den slap et splitsekund, hvor jeg så kunne nå at flå min hund til mig. Jeg rev bare opad i hans snor og greb ham i mine arme.
Hvis jeg havde haft et våben - uanset hvilket - en skrutrækker, peberspray, en gaffel for den sags skyld - så kan jeg love jer for at jeg havde brugt det/den UDEN tanke for om jeg evt kom til at slå den angribende hund ihjel - DEN SKULLE BARE SLIPPE min Sumo....
ps begge hunde var i snor - på en ganske almindelig villavej - vi kom rundt om et hjørne fra hver sin retning..... Det kan ske for alle........
og ja det kan godt være at den omtalte kamphund havde sluppet den der anden hund og at manden slog den ihjel da de havde sluppet, men jeg ved bare med mig selv at man er så langt ude psykisk at man ikke kan tænke klart......
jun 2006
Der står at den overlevede og blev behandlet på dyrehospitalet..
Hvis bulldoggen ikke var blevet stoppet, så var det nok terrieren, der var endt i trillebøren...
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om det
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.146
Men havde det været min hund, havde jeg 100% gjrot det samme ( Så fremt at hunden ikke havde slippet først, hvilket vi jo ikke ved. Men jeg havde nok også reageret hurtigere hvis det var. )
jul 2009
Det aner jeg ik noget om... Har heller aldrig sagt at du ikke skal sige din mening, Jeg siger bare MIN mening om DIN mening!
Jeg kan snildt leve med det, så nærtagende er jeg dog ikke... Men derfor må jeg vel gerne kommentere på den...
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 1.067
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.436
Jeg har engang for ca 9 år oplevet 2 af mine hunde slås,,en dobberman og en mini collie,,,på trods af at dobberen var mit hjertebarn var det mini collien jeg hjalp,,fordi den var offeret i sagen det er helt naturlig reaktion
Jeg må indrømme ta jeg hellere ser bulldoggen i trillebøren end den lille terrie
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
okt 2008
jul 2005
Lyder som om din mor er en god terrier-ejer *s*
j&s N : øhh nej. Mener nu heller ikke at overfaldet er berettiget. Blot at det tit er terrierne med deres kropssprog og temperamente tit bliver irettesat af andre hunde.. og desværre som i dette tilfælde - alt alt for voldsomt.
jul 2005
jun 2006
jul 2005
Arnannguaq og Casper : Wauw! Synes det bliver værre og værre....
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 486
Hvor står det med trappen?Det er sgu alt den mediestorm der gør folk bindegale
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Ja hunden skulle helt klart aflives (skulle den allerede ha været efter det første overfald) men på den måde?
NEJ ikke i min verden!
Manden der førte kniven var ikke ejer af hunden, men en tilfældig forbi passerende!
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 486
okt 2007
Var den gået på min hund havde jeg gjort hvad måtte gøres for at redde min hund om kom til at lide eller ej ...
Hvis hunden havde sluppet nej så vardet nok lige i overkanten at aflive den på den måde men dog stadig mere humant end så mange adre måder.
Uanset hvad kan jeg ikke begræde at den hund ikke får endnu et offer mellem tænderne men at dens blodrus er stoppet een gang for alle.
Hundens ejer er en af dem der i den gad er skyld i at de hunde i dag er så forhadte som de er ..
Er ikke for selvtægt men er glad for at den hund er væk herfra. Nu skulle hundens ejer bare have en ordentlig bøde for hendes uansvarlighed og dumhed og så have frataget sine andre dyr da hun jo åbenlyst ikke kan finde ud af at have dyr ...
okt 2007
Ehmm må man nu ikke få personer til at passe sine hunde mens man skal noget?
Hvorfor er der så hundepensioner osv osv??
Sorry men den holdning er i mine øjne LANGT ude!
Må huske næste gang jeg er vidne til et slagsmål, så må jeg gerne skære halsen/stikke i halsen på gerningsmanden :|
okt 2007
okt 2008
jan 2006
jun 2006
Et eksembel er at man begår indbrud i et hus.. Måske med hærværk som en smadret rude eller ødelagt dør, for at ringe efter en ambulance... Så bliver man måske sigtet for indbrud, men frikendt jf. § 14
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Synes det er fuldstændig vanvittigt at hunde udviser aggressioner af den kaliber. Uanset race! Oven i dette synes jeg at der er noget galt når man lader store hunde være alene med mulighed for at komme ud ved egen hjælp... Hvorfor er det nødvendigt?
Og til syvende og sidst. Klart at hunden skal aflives. Den adfærd er ikke noget man kan træne sig ud af - det er for sent at sætte ind, men der er ingen der fortjener at dø på den måde som det er sket her (selvfølgelig heller ikke den hund der blev angrebet)
Hvis hunden er stoppet, hvorfor så ikke isolere den, kontakte ejer, politi og dyrlæge - og få sagen afsluttet på en ordentlig måde! Ejeren bør have pålæg om at holde sine hunde under opsyn, og aldrig nogensinde skal nogen hundeejer da løbe risikoen for at ens hund kan løbe ud på gaden på egen hånd. Det kan jo gå helt galt - uanset race! (hvad sker der hvis den render ud foran en bil f.eks.?? Det kan have alvorlige konsekvenser for hunden og alle andre at den er ude på egen hånd, uanset om hunden er aggresiv eller ej!)
Bliver sku harm over de ligegyldige udokumenterede påstande der kommer om de såkaldte kamphunde, men bliver endnu mere harm over at man snakker forbud mod enkelt-racer - men det er så en helt anden debat, som jeg nok først skal indlede mig på når mit blodtryk er nede igen efter den her sag - FY DA FØJ! Ejer, knivstikker Begge to!
Det er bare ikke i orden!
Mvh Line, med Amstaff som absolut ikke har mulighed for at komme ud på egen hånd, selvom naboerne (og deres ligeså legesyge hunde som min) ville elske et visit fra ham!
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 375
Nu var det jo ikke ejerne til den lille hund der slog den anden hund ihjel, men en tililende mand.
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 151
Jeg havde gjort det samme. Faktisk har min kæreste prøvet noget lignende. En stor kamphund (ja kamphund, ikke bare muskelhund, den var trænet til det) den angreb ham. Han reddede sig selv ved at stikke den i nakken med en kniv. Så flygtede den så det virkede.
Hunden kom til dyrlægen og ble syet. Han har mødt hunden sidenhen som stak af da den fik øje på ham.
Heldigvis bor den nu ude på landet og kommer ikke i nærheden af andre end ejeren, så sker der forhåbentlig ikke flere uheld. Og hunden den er meget lille nu og tør ikke være agressiv overfor folk mere.
Men heldigt min kæreste havde en kniv i nærheden ellers ved man ikke hvad der kunne være sket.
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.266
Bl.a. at det var moderen <> en kammerat, der passede hunden
Vinduet var lukket <> vinduet åbent
Manden med kniven kom i en bil <> så det fra sit vindue
Hunden blev dolket før den havde sluppet <> efter den havde sluppet
Find selv flere
Jeg selv har ingen mening om handlingen før disse løse ender er samlet, men syns sagen er ´farlig´ set i lyset af folks reationer efterfølgende....
nov 2005
Jeg ville da også selv gøre alt for at redde min egen hund - hvem ville ikke det ?
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 216
så var det da godt jeg ikke havde en kniv med da mine hunde blev angrebet af en fox terrier idag.
TAG JER SAMMEN !
okt 2008
Næste gang kunne nemt være et lille barn og lad mig gætte så ville det være i orden at man dræber den? Eller skal barnet også dø fordi den stakkels hund manglede noget levende legetøj?
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
For det første mener jeg at vi hundefolk skal tage vores ansvar yderst alvorligt, uanset om vi har en "kamphund"/muskelhund" eller en lille vuf. Nu er vi de heldige ejer af verdens dejligste rottweiler tæve. Hun er en familiehund og en kanon repræsentant af racen. God og kærlig mod dyr som mennesker, men vi er også altid meget opmærksom på hende og er bevist om racens dårlige ryg. Det gør os kede af det, da vi er af den mening, at det handler mere om vi menneskers adfærd end dyrenes. Når det er sagt er det ALDRIG ok at yde selvtægt, men når det er sagt, tør jeg ikke sige hvordan jeg selv ville ha´ reageret hvis min hund blev angrebet. Det er uhøre svæt at udtale sig om, når man ikke har stået i situationen.
Vi har i vores familie en del små hunde og de udviser en betydelig mere agressiv adfærd end de store hunde vi altid har haft. Men selvfølgelig laver de ikke så stor skade når de bider, men det gør ikke at folk med små hunde ikke skal udvise ligeså stort et ansvar som vi andre. Og så er det med et "hundekørekort" ikke helt dumt. Man ser alt for mange der køber en "potensforlænger" i form af en "stor" hund. Dermed et budskab til vores opdrættere.. HOLD NU op med at sælge til disse type mennesker. De har intet til overs for hunden, men vil kun vise et eller andet, de ikke har intelligens for på anden måde.
okt 2008
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Selvfølgelig er det ikke i orden! Og slet ikke 2, 3, og 4 gang! Det beviser dog ikke andet end at det er uansvarlige ejere som ikke ved hvad de har med at gøre. Noget er jo helt galt. Enten tilbage fra dårligt avls-arbejde, eller fordi hunden er potens-forlænger for en person der ikke aner hvad han har med at gøre.
Hvis min hund blev angrebet (eller hvis han angreb) ville jeg da også ty til drastiske midler for at få det stoppet, men at aflive hunden på den måde efter angrebet er stoppet (hvis dét da er sandheden i denne sag) synes jeg er helt hen i vejret!
Denne sag handler som så mange andre af samme type, ikke om racer - men om ejer, respekt, forståelse og ansvar! (eller mangel på samme)
Spændt på konsekvensen for både ejer og og kniv-mand!
mar 2008
nov 2005
... og endnu ved vi ikke, hvor hårdt den anden hund er ramt - kan pt. kun forestille mig den er ødelagt for resten af livet :(((
mar 2008
det er også sørgeligt at alle og enhver alvler på rat og krat, men
uheldige elementer er der sgu alle vegne. men at folk syntes det er helt ok at begå bevidst drab på en hund fordi det har skabt sig en hysterisk hetz mod disse hunde er satme ikke iorden.(bare min mening).
desværre er det jo også såen nyhederne ikke altid fortæller den sande historie og hr og fru danmark æder det hele råt.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 11 Emner: 75 Svar: 168
Og dem der ikke har hund, burde kunne styre sig, "at stikke en hund ned" er jo umeneskeligt, selvom jeg ikke kender situationen, er det da ikke det bedste at gøre, så heller en tur til dyrlægen, og give den en værdig død.
For tror ikke hunden er født sådan, en hund påvirkes jo af dens opvækst, og de menesker der har færdes med den i dagligdagen.
Har selv en hund, Taico, som vi er det 5 hold ejer af, han var 10 måneder da vi overtog ham. Shræfer.
Så jeg har set hvor meget mennesker påvirker hunde, hunden var bange for at spise, var forvirret, havde ingen ro.
Han var ALT for tynd, hvilket hang sammen med han ingen ro havde, og den manglende ædelyst.
I dag KUN et havlt år efter er han en anden hund, spiser med stor lyst, er tillidsfuld, dem der så ham i starten, siger han er på den rette vej, og de turde ikke have tænkt på hvis han var kommet hen til en der ikke forstod hunde.
Min anden hund Fie; var en problem hund jeg overtog fra en tidligere ejer der ikke kunne kontrolere hende. (da hun var 9 måneder)(BLANNING MELLEM LABRADOR, DOBBERMAN OG ROTTWEILER.
Hun kunne ikke: komme på indkald, være alene hjemme.
Dette var på grund af manglende motion, hun elsker at løbe stærkt, da det kom i orden ændrede hun sig til den bedste hund man kan ønske sig.
Tænk sig "EN HUND KAN ÆNDRE SIG, DET DET KOMMER AN PÅ ER MENNESKERNE"
mar 2008
nov 2005
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 288
okt 2007
Jeg vil tro det har været mere end kun en markering, eftersom tidligere angreb var meldt til politiet..
Men ligemeget hvad, er det i mine øjne ikke i orden at en hund angriber/markere eller hvad man vil kalde det, uden årsag.. Nej en markering er ikke grund nok til aflivning måske, men bestemt nok til fast mundkurv udenfor i min verden
Og det til trods for at jeg stadig mener at muskelhunde er skønne hunde og er imod forbud..
okt 2007
Hunden skulle have været aflivet 1. gang den angreb. Der er INGEN undskyldning for dette. Hvis man vælger ikke at gøre dette så sørger man for at have sin agressive hund lukket SIKKERT inde ALTID og MED MUNDKURV når den er ude ...
Sværere er det IKKE.
okt 2007
Hvis den anden har lagt op til det, hvorfor er sagen så meldt til politiet?
Jeg tænker bare, at det så ville ha været ord mod ord, og ikke stadig ligge som en sag hos politiet
okt 2007
Det er det tætteste jeg kan komme et svar.
Om denne hund har markeret, knurret eller bidt er ligegyldigt. Den har været på vej ned af den forkerte vej og alle andre end ejeren har åbenbart ville erkende det og ejeren har ikke valgt at handle på dette som denne burde men svigtet på enhver mulig måde ...
INTET kan i mine øjne forsvare denne hund og ejer som denne tråd omhandler. Kan kun se at du gør det fordi du ser Gucci i hunden ... For ellers plejer du at være fornuftig nok som ejer af denne gruppe hund ....
okt 2007
Min oplevelse af sager lagt hos politiet, er at hvis det kun er ord mod ord, så blir sagen afvist..
Der må være nogle konkrete beviser for at politiet stadig har sagen kørende..
Men selv hvis sagen ikke lå der, så vil jeg stadig mene at hunden skulle være aflivet, blot ikke på den måde det skete!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.724
Havde hunden sluppet, og ellers under nogenlunde kontrol, så er det selvtægt, og det er en grim ting. Det må man aldrig forfalde til at acceptere, heller ikke selvom man er imod muskelhunde, som i denne sag. Vi lever i et rets samfund, og vi skal lade domstolene dømme, og ikke forfalde til selvjustits. Det er meget ødelæggende for et samfund.
Min personlige holdning til hundeoverfald er, at det er den angribende hund som er problemet (ofte uden snor), og også den det skal gå ud over, hvis man må tage hårde metoder i brug, for at få den til at slippe.
Man skal selvfølgelig ikke brække ryggen på en jack russel terrier som springer på ens labrador, men hvis ens hund er i livsfare, så syntes at man må gøre hvad der er nødvendigt. En stor ambull han er en stærk hund, og hvis man ikke kan få den til at slippe, ja så må man gøre det der skal til, for at få den til at slippe, også selvom det betyder, at handen mister livet. Det kan ikke passe, at den hund som bliver overfaldet må lade livet.
Hele denne sag viser meget godt, et af de store problemer der er i muskel/kamphune debatten. Nemlig mangel på saglighed og kilde kritik.
Det eneste man kan sige med sikkerhed er, at en hund er blevet bidt af en ambull, og at den ambull er blevet dræbt af en mand med kniv.
Resten er historier og meninger, som så bliver drejet over til sandheden.
Ejere af kamp/muskelhunde har for det meste en holdning, og modstandere hælder mere til de "historier", som støtter deres syn på Muskelhunde.
Der er jo ingen tvivl om, at vi har et problem med disse hunde i Danmark, og især med deres ejere, men omfanget ved vi faktisk ikke meget om.
Alle hunde kan efterhånden gå ind under kamp/muskelhunde betegnelsen, og de får efterhånden skyld for alt. Man ved ikke meget om hvilke racer der er tale om, eller om de er race rene eller blandinger, om der er tale om import eller dansk avl, om der er tale om et socialt problem også, osv osv...
Medierne kører en usaglig medie dækning, og polittikerne udtaler sig gang på gang om noget de ikke har forstand på. Og så står muskelhunde ejere og modstandere af disse hunde i hver deres grøft og kaster med mudder.
Jeg er træt af at høre på 18 årige poptøser med en amstaff på 4 md, som mener det bare kan trænes væk, men jeg gider heller ikke høre på de mennekser som aldrig har haft en msukelhund, eller kender nogen der har, som vil lege eksperter på området, og fortælle hvordan de æder børn, og ikke kan holdes som kæledyr.
Jeg syntes man skal lade eksperterne og det hundeudvalg, som er nedsat af regeringen arbejde i fred, og så se hvad de kommer med af løsnings forslag. Og så må alle støtte op om det, også selvom det måske kommer til at betyde forbud, mod nogle racer.
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.755
Det er dyreplageri på højeste plan .
Men lad os da allesammen begynde at skære halsen over på hunde, UANSET RACE , fordi den angriber !
FØJ !!!! siger jeg bare .
SLUT herfra .
okt 2007
aug 2008
Jeg har læst ALLE indlæg .
Og står fast ved det jeg har skrevet , for synes IKKE det er ok at skære halsen over på NOGEN hunde UANSET hvad !!
Og det er MIN mening .
aug 2008
Er absolut enig selv om jeg ejer en DDB , lad experter og hundeudvalg arbejde i fred .
aug 2008
NEJ , ville jeg ikke .
Har desværre slettet min tråd om mille en blanding med boxer /amstaff , som politi ville skyde fordi den ikke var til at fange da den var meget bange og bed ud efter en når man ville tage fat i den ..
Jeg prøvede i ialt ca 3 timer med at få fat i hunden for ville absolut ikke acceptere den blev skudt . Det var en børne familie der ejede hunden . og den var simpelhen godheden selv da vi fik snoren på den og tilliden kom retur , mille er 5 år .
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.235
aug 2008
Jeg har ALDRIG skrevet det er ok hunde angriber / overfalder !
Men jeg har SKREVET at jeg så absolut ikke senes det er iorden at folk kan skære halsen over på på andre folks hunde .
okt 2007
Hunden/Helen: ENIG !!
Og synes så stadig ikke at det er få skåret halsen over er ret inhumant ... Det er hurtigt og smertefrit ...
nov 2005
aug 2008
Tak for info , tv er nu tændt igen
aug 2008
Om det er muskelhunde eller andre hunde , ændre IKKE på min mening om at det er fuldstændig hen i vejret at skære halsen over på en hund .
Desuden findes der andre muligheder at få en hund til at slippe uanset om det er en muskelhund eller anden hund .
Har trænet i PH og andre klubber igennem ca 12 år i alt og vi har da altid kunnet skille hundene uanset om det var en muskelhund eller " alm " hund !
Så nej vil aldrig komme til at syn es det er ok at skære halsen over på en hund UANSET race .
mar 2008
mar 2008
hvordan du lige kan retfærdig gøre det, er mig uforstående
aug 2008
Tja det siger jo mere om dig end om mig med din arrogante tone i indlæg til mig .. så slut fra min side af .. Jeg har MIN mening og du har DIN . længere er den ikke .
Og MIN er at man ikke skære halsen over på andre folks hunde uanset hvad . Og DIN er at man gør .. sørgeligt . * SUK*
mar 2008
fair nok, men lad være med at snakke (skrive)nedladen til andre, det er ikke pænt
mar 2008
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Gjorde han det EFTER den havde sluppet, burde han få nogen prygl og en hård straf.
mar 2008
mar 2008
aug 2008
Dit indlæg til mig .... = arrogant skrevet !
* Pumba:
Beklager da meget at manden i tilfældet her så ikke lige havde gået på et kursus for kamphunde, og/eller ikke havde tid/mulighed for at ringe til dig for assistance, nu hvor EJEREN af problemhunden jo ikke var tilstede til at tage ansvar for sin hunds færden.
Mandens indblanden afværgede tilsyneladende en uskyldig hunds død, og da andre metoder(fra flere personer) ikke hjalp, mener jeg stadig det er helt ok at hunden aflives "nænsomt". At skære halsen over er faktisk en af de mest humane aflivninger vi benytter, trods det sviner.*
Joo kan godt svare , kan ikke se nogen grund til det , uanset hvad så vil du heller skære halsen over på den anden hund , meeeen vil du gøre det uanset race eller KUN fordi det er en muskelhund ??
Slut herfra .
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.355
jeg syns det er pisse ubehageligt der findes mennesker der må være så syge oveni hovedet!!!!!!!!! føj! ingen har ret til a gå rundt og slå dyr ihjel uanset hændelsen! aflives skulle den da den første gang angreb enig men at skærer halsen over på den? ja lad os alle begynde at bruge dette værktøj!!!
okt 2008
Ingen af tilfældene er overhovedet i orden og jeg hører til dem der mener at prins henriks gravhund ikke burde slippe fra at bide de ansatte.
Men når man har en stor hund som kan forvolde så stor skade på dyr og mennesker så må man være ansvarsbevidst nok til at opdrage. Og fejler opdragelsen så må der være konsekvenser.
Jeg håber ikke folk skal til at dræbe hinandens hunde men hvis det er sidste udvej for at redde liv så må det være sådan i de ekstreme tilfælde.
Og ja måske har små hunde store egoer og spiller smarte, men sådan er de ofte bare. Så må man jo opdrage sin hund til ikke at må lade sig provokere.
Og dem med små hunde de må også tá deres forbehold og opdrage, samt lige holde lidt afstand til de store hunde.
Og det her siger jegikke for at tage en hvis størrelses hunds parti, jeg har både en pomeranian og har haft en pitbull. Begge skal opdrages og det kan godt lade sig gøre at ha de to størrelser sammen uden problemer. Min pitbull lod sig ikke provokere af min pomeranians ego. For det opdragede vi den til ikke at måtte.
aug 2008
ENIG !
jan 2007
Man skeler til, om der er probotioner imellem det man gør, og det man forhindrer.
Så nej det er ikke ok at skære halsen over på en hund, som kan fjenes med et spark eller med håndkraft, men hvis det er for at redde liv, og man ikke kan gøre andet, så er det lovligt.
okt 2007
Jeg må være forskruet så, for tro mig, jeg ville have dræbt den hund uanset race hvis det betød at min hund som var uskyldig ville overleve ...
okt 2008
Ligesom med børn skal man også opdrage sin hund til at begå sig pænt og ordentligt blandt andre.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.170
Jeg vil dog sige, at jeg absolut synes manden skal straffes.
For det første, fordi det forlyder at hunden var blevet fjernet med kvælertag væk fra episoden, og så kunne man sgu da bare lukke den inde et sted, indtil politiet var blevet tilkaldt.
For det andet, render man ikke rundt med en køkkenkniv et offentligt sted, med mindre man er ved at skære bøffer ud til grill eller lign.
For det tredie er det selvtægt, og det er op til myndighederne at vurdere om hunden skal aflives humant eller ikke. - Hunden udgjorde ikke længere skade, idet den var fjernet fra den lille hund som den angreb, da den blev aflivet med stik i halsen.
Muskelhund eller ej - man afliver for fanden da ikke en hund, når den/det som den angriber er kommet i sikkerhed.
Jeg græmmes...... Håber han bliver dømt efter begge paragraffer.
aug 2008
Du skal være velkommen at kontakte mig i PB og jeg fortæller mere end gerne om metoder over tlf eller møde , dog KUN til seriøse mennesker der mener de evt kan bruge det til noget og ikke bare sidder bag sin skærm og spille smart i en fart ..
Det gælder ALLE racer hvordan man stopper et slagsmål og ikke kun hvordan man stopper muskelhunde ..
De fleste steder til træning får man info om hvordan man stopper slagsmål ,, ihvertfald i de klubber jeg har trænet .
Godnat og sov godt ..
jan 2007
De fleste hunde slipper når de bliver sparket eller få taget kvælergreb på, men mange kamp/muskelhunder tænder bare endnu mere. Det er ikke deres skyld, de er blot avlet til det.
Det kunne måske også ske med en rottweiler der var tosset i hovedet, men ikke mange racer kan modstå så meget smerte og ligefrem tænde på det, som muskel/kamphunde. Jeg tror heller ikke det var nødvendig at skære halsen over på den, hvis det var en lille kamphund som en miniature buillterrier, men store racer som amstaff og ambull, de er ikke nemme at stoppe i et angreb, bare ved at bruge fysik.
feb 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 186
I en avis står der at den hund "kun" blev stukket i halsen.
I en anden avis står der noget andet og noget tredje i det næste medie.
Tror desværre kun at vi hører sagen fra den ene side.
Og ja jeg tror ikke på at det er sket på den måde som beskrevet.
Har selv muskelhund og jeg ville gøre det samme ved min hvis det var den der overfaldt en anden hund, dyr eller menneske.
okt 2008
Så fortjente kamphunden en aflivning ved dyrlægen hvor den ikke oplever smerte.
Men nu får vi se hvad der var sandheden hvis vi nogensinde får den.
jul 2007
ang nødværge serisøt den er jo lang lang ude! ja self skal man hjælpe den mindre hund men den amerikanskebulldog endte jo os med at være offeret!" ergo gik jeg på den anden side a vejen så skule jeg handle i nødværge på dens vejne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! for det var et menneske med en kniv der slog denne ihjel og mennesket viste sig at være dobbelt så farlig som bulldoggen!!!! ergo sku han så have skåret halsen over???
feb 2007
Det tror jeg bestemt ikke.
Og jeg mener det må være nødværge når man må ty til sådan en handling.
Og tror bestemt ikke at den hund ville give slip uanset hvad folk gjorde ved den..........
okt 2008
Eller man tør prøve om det virker?
Nu går jeg ikke med kniv da jeg ikke gider dømmes for våbenbesiddelse men førhen gik jeg med en lille strømpistol når jeg gik i visse områder hvor der var mange muskelhunde og ubehagelige typer. For det stød den gav kunne ikke dræbe hverken hund eller menneske men give nok til at få den væk.
Heldigvis fik jeg aldrig brug for den. Men det var både for min egen men også hundens skyld, var også bange for at blive overfaldet på natteturen. Og nu bor jeg et pænere sted så har smidt den ud.
Hvis peberspray virker er det egentlig smart nok men de er jo også ulovlige så måske ikke det bedste alligevel.
jul 2007
forresten hvordan får man en kniv ind under hundens hals? hvis den er igang med a angribe den anden? for mig virker dette jo både som noget der ikk ville ku lade sig gøre? uden man evt selv blev bidt eller os var hunden på dette tidspunkt slet ik ved a angribe længere!!
okt 2007
Jeg har stået med 2 amstafftæver der ville dræbe hinanden (de er mindre og vejer mindre end ambullen i denne"historie") Intet kunne have fået de til at stoppe var det ikke fordi jeg fysisk er ret så meget større og stærkere end den største af dem så jeg kunne løfte den op og kaste den ind bag en dør som jeg kunne smække imellem dem ...
Erkend nu for f . . . . . hvad jeres hunde består af, indse det, respekter det, lær af det !!! Og så kan du blive en ansvarlig hundeejer.
I mine øjne virker du da i den grad som de andre useriøse som skyder jer selv i foden dog berettiget da I ikke er jeres opgave voksen og aldrig burde havde haft hund !!
Bliver så vred når jeg ser jer ødelægge det for de få seriøse ...
I stedet for 2 døde hunde angriberen og dens offer døde angriberen. Ville du sidde og godte dig hvis den anden hund også var død for angriberens tænder fordi det så var mere fair eller hvad?
Vågn da op !!
jul 2007
deo kan fint bruges os! og de ik ulovlige! ingen undskyldning for dette rovmord på en hund! uanset grunden!
feb 2007
okt 2007
Og selv om jeg elsker disse hunde er jeg IKKE blind for hvad for hunde det er og hvor potentielt farlige de er lige så vel som min hund er potentielt farlig dog på en lidt anden måde.
Jeg elsker de hunde og alligevel ville jeg have skåret halsen over på den hund var det det der skulle til ..
Jeg elsker disse racer, jeg håber de forbliver tilladte med de tyske regler som restriktion men kan derfor stadig sagtens se denne side fra offerets side af sagen.
Overfaldshunden og dennes ejer er IKKE ofrene i denne sag.
De har fået hvad tilkom dem. Synes at ejeren skulle have en bøde for ikke at have sin hund forsvarligt lukket inde samt for ikke at have aflivet den 1 gang den angreb og frataget retten til at holde hund. Det er HAM der ødelægger det for jer der er seriøse og gerne vil at disse hunde forbliver lovlige ... Fatter ikke hvorfor I påstår at være seriøse kamp/muskelhundeejere men bliver ved med at være djævelens advokat og tale for dem der ikke kan finde ud af det i stedet for at fordømme de der ødelægger det for jer og støtte op om realiteterne som de er?
Ellers er sagen for mit vedkommende afsluttet som den skal ...
jul 2007
Intet menneske har ret til selv at tage sagen i egen hånd efter min mening. Og som sagt, i mine øjne, må hunden have sluppet taget på den lille for at det kunne være muligt at få en kniv for dens hals, og skære. Desuden, vil man rent instinktivt prøve at få hunden til at slippe med det samme, man ville ikke tænke: jeg render liiige ind i mit køkken og henter en kniv.
det er i mine øjne en handling der aldrig skulle ha været sket, og jeg kan slet ikke se hvordan du kan sidde og sammenligne mig med hvad der er sket i den sag!! kender du mig, har du ret til at udtale dig om hvordan jeg holder min hund, men bare fordi jeg siger at det er umenneskeligt at "henrette" en hund på den måde, har du ingen ret til at sige jeg aldrig burde ha ejet en hund, og jeg er den der er med til at ødelægge det for dem der kan finde ud af at holde muskelhunde !!
Kom ind i kampen, og få dit hjerte på rette plads før du udtaler dig om mine hensigter eller min måde at gøre ting på !
jul 2007
sanne> jeg har aldrig nogensinde sagt jeg udmærket ved hvad hundende kan finde på og hvad de kan indeholde. har heller aldrig sagt det ihvertfald er en myte...
jeg fuldt ud bevidst omkring dette problem både hos min egen og andres... og lever mit liv med min hund efter visse gyldne relger....
jul 2007
okt 2007
Og ja dine udtalelser hvis man ser dem som repræsentativt fra en kamp/muskelhundeejer er i DEN grad skadende for håbet om at beholde disse hunde lovlige for dette modarbejder du med dine naive udtalelser ...
Og jo et menneske har ifølge loven ikke kun ret til, men PLIGT til at tage sagen i egne hænder når det drejer sig om nødværge ... Og nej hunden havde ikke sluppet og man kan sagtens få en kniv for halsen af en hund der holder fast på den måde.
Manden overværede overgrebet tog den kniv han havde foran sig og løb ud og gjorde som loven forpligter ham til.
Jg så også nyhederne og ligemeget hvem der passer ens aggressive hund så er det stadig ejerens ansvar.
Var hunden aflivet 1. gang den vidste sig at være aggressiv var dette ikke hændt.
Det er EJEREN af den hund der er ansvarlig og skal fordømmes, INGEN andre ...
okt 2007
Dem der passede hunden måtte vel på et tidspunkt have hørt om alt dette og kunne have fjernet hunden? Det er IKKE andres ansvar.
De kunne også have valgt at lade dyret ligge til det passede ejerne engang at fjerne den så børn etc. skulle gå forbi det grimme syn ...
Hvis du står med en seriemorder der er ved at myrde igen og denne bliver dræbt i nødværge af et vidne skal man så klappe i hænderne og nusse rundt om seriemoderen eller lade dem der har ansvaret tage sig af det? Dem der ikke har lukket morderen godt nok inde ...
jul 2007
jeg da ik naiv fordi jeg netop mener dette er for voldsomt? jeg da ik naiv fordi jeg syns dette er at gå direkte over min grænse for hvad vi mennesker kan tillade os! hvad tror du dyrlæger og politi er der for?
men så skal jeg lysne lidt op for din mening omkring mig sanne!
jeg ejer en ambull tæve på 2½ år. jeg har aldrig nogensinde givet hende mulighed for at udvise aggresiv adfærd! ALDRIG! og ved du hvor nemt dette projekt er? det nemt! jeg holder altid emma i snor altid! hun hilser ik på andre hunde!!!!! kun dem hun har kendt fra hun og dem var hvalpe!! hun bliver aldrig passet a andre end mig selv!!!!!!! jeg tilsidesætter enormt meget af mit fritidsliv for at fremgå som en der har styr på sin hund!!!!! så kom ik her og udtal dig om min måde at holde hund på udfra min mening!!!!
ja vi skal handle i nødværge men hvad kalder du det så for ambulllen da den fik skåret halsen over? var den så lige pludselig ik i nød?? eller var det fuldt ud velfortjent? du skal lige huske på hunden angreb ik fordi det er en ond hund! hunden er sikkert en god hund men desværre røg den under den katagori a muskelhunde som angreb!
og ville du hvis din hund blev dræbt på den måde ønske den blev smidt i en trillebør? og at ham der myrdede hunden ik engagn kunne komme og fortælle hvad han havde gjort? tror du ik ejeren elsked sin hund? tror du ik uanset om den sku være aflivet så betød den noget for ham?
og hvorfra ved du hvordan hunden havde bidt sig fast i den anden så man ku få en køkkenkniv ind under dens hals?
okt 2007
Heldigvis er ordet frit ... Og ingen fortæller mig hvad jeg skal og ikke skal. Når det så er sagt beklager jeg hvis du føler dig ramt.
Du spørger, jeg svarer ...
Med de nye oplysninger du giver ser det ud til at jeg muligvis kunne tage fejl af at du er uansvarlig .. Måske du er ansvarlig ... naiv og umoden ja, men måske og forhåbentlig ansvarlig som du ellers også som regel har lydt til at være i trådene herinde, med undtalelse i denne ...
Ambullen er angriberen = morderen der heldigvis bliver stoppet før den når at slå ihjel ...
At den lider er nødvendigt for at redde offeret ... Hvor svært er det at forstå?
Enten ville begge være døde eller så måtte angriberen lade livet for at offeret kunne leve ...
NØDVÆRGE !!!
Uanset race er dette det rigtige. Havde det været en schæfer kunne du med 90% sikkerhed havde råbt af den og den var smuttet men havde du gjort det samme ved en angribende schæfer som der blev gjort ved denne angriber og schæferen stadig ikke ville stoppe så måtte den lade livet !!!
Jeg ville være en 1. til at dræbe min hund var det den der var angriberen og dens død betød at offeret ville leve. Hvad dette angår er jeg meget meget realistisk.
Har set masser af liv og død og døden er en helt naturlig ting og ofte en frelse ...
Om min hund blev smidt i en trillebør eller ej ... Personligt ville denne detajle ikke røre mig.
I stedet ville jeg græmmes mig over at jeg ikke tidligere havde været mit ansvar bevidst og fået min hund aflivet ..
Alle er bedt om ikke at udtale sig inkl. ham med kniven índtil sagen er afsluttet og hvorfor skulle han gå hen til en uansvarlig hundeejer og forklare hvorfor han blev nødt til at gøre hvad denne ikke var human nok til selv at gøre .. Aflive hunden
Jo den betød helt sikkert noget for ham men den er IKKE af den grund mere værd en offeret.
Jeg kan ikke begræde angriberens død (som ejeren kunne have undgået ved forlængst at have aflivet sin aggressive hund) når jeg ved at det betyder at offeret og dennes familie er live, indtil videre ...
Jeg træner ved en adfærdsbehandler med speciale i adfærdsvanskelige (som regel pga. deres uansvarlige ejere) kampmuskelhunde. Jeg har set kamp/muskelhunde i angreb x mange mange og ved at når de først har bidt sig fast så kan du gøre hvad du vil med kroppen men den slipper ikke biddet medmindre det er for at flytte det til at hage sig bedre fast.
Du kan snildt putte en kniv imellem !!
jul 2007
umoden? tjaa igen udtaler du dig om noget du intet ved om , kan blot ryste på hovedet og tænke hmm hvem er så mest uvidenen?
jeg ejer en ambull gør du?= nej? jeg arbejder hver dag med min for a gøre hende til en go og lydig hund jeg kan være bekendt a gå tur med.
jeg vil vove og påstå at uanset hvor meget du har læst dig til er jeg stadig den der ejer denne hund og derfor ved jeg mer om denne end du. da jeg bor 24/7 med en! og ja jeg lær noget nyt hver dag:)
uanset om du arbejder hos en adfærdsting betyder det da bestemt ik du ved hvad du taler om eller har forstand på det?
jeg enig i at ejer sku ha aflivet hunden 1 gang det udviste den adfærd alle kører en hetz på! enig!
men at begynde på selvtægt? så hvis jeg ser to der slås på diskotet og den ene står med en kniv eller våben så skal jeg simpelthen bryde ind og ja lad os bare sige skærer halsen over på ham med kniven fordi han er farlig og er ved a skærer den anden?
tænk hvia alle mennesker i dk begyndte at kører den stil?
skulle gardahusaren snitte halsen over på prinsens hidsige lille gravhund da den angreb ham? ja det sku han reelt jo...
og nej det med shæferer er simpelthen langt ude... har du nogensinde mødt en poiliti shæferhund? de slipper sku ik lige bare sådan... tænk hvis brian trænede sin shæfter sårdan derhjemm men bare ik a den sku slip igen? gør deet ik den potentielt ligeså farlig? for det mener jeg så bestemt det gør.
du sir du ville være ligeglad med om den hund du havde haft i mange år, hygget med, gået lange turer med osv at hvis den blev smidt blodig i en trillebør udenfor din dør så ville du være ligeglad? undskyld mig men det lyder jo så som om du helt og adelse ik burde ha en hund!
uanset hvad ens hund ender med a kan gøre elsker man den!!! og dog vist ik alligvel... ??
desuden er der vidner der har udtalt sig.... først henter slagteren en rive slår hunden dette hjælper ik så smadrer han den rundt i munden på hunden? det så her det for mig blir sært hvis kamphunden har en anden hund i munden hvordan har den så plads til en rive???
nå men den slipper der sir vidnerne... de rykker hunden rundt tar kvælertag på den hiver den hen til en kantstent/ trappesten og først der har han hentet kniven og skærer halsen over... kalder du det stadig nødværge hvis det viser sig at det forholder sig sårn??? for i retsalen kaldes det selvtægt og det ulovligt!
okt 2007
Nej jeg bor ikke med din ambull men jeg har cirka 300 dage om året omgang med en SBT-han og to amstafftæver da disse er en del af familien og derudover selvf. de mange hunde og deres ejere ude ved min træner :o)
Og nej jeg ved ikke alt om disse og det er der ingen der gør men jeg lærer ligesom du hver dag :o) Og nyder de dejlige hunde men respekterer dem også for hvad de er på godt og ondt som jeg gør med min egen hund som også er en potentielt farlig race ...
Øhh det er IKKE selvtægt.
Jeg er i den grad imod selvtægt. Det er NØDVÆRGE !!
Du har pligt til (hvis du kan dette uden at bringe dig selv i fare) at stoppe en forbrydelse i at ske med den nødvendige form for magt ...
Ser du en trække en kniv mod en anden med intentionen om at bruge den har du faktisk lov til at bruge den magt der skal til for at forhindre vedkommende i dette ...
Og nej det skulle garderhussaren ikke. Man skal bruge den nødvendige form for magt dvs. ikke mere end den angriberen bruger ... Så et spark ville have været nok hvis ikke han kunne have fjernet den på anden vis hvilket han tydeligvis kunne :o)
Jo større forbrydelse jo mere magt
Det ER faktisk ikke så svært at forstå hvis man vel at mærke ønsker det !!
Øhh hvad er langt ude ang. schæferen? Den ville i den situationen for det 1. havde handlet anderledes. Den ville ikke have stået model til de smerter som ambullen gjorde den ville for længst være stoppet ... Men ville den ikke skulle den være død. Tro mig, jeg benægter IKKE at min hund er potentielt farligt. Slet slet ikke. Tværtimod erkender, accepterer og handler jeg på dette ... Du kommer aldrig til at se mig nægte at anerkende dette faktum ...
Jeg render ikke rundt med lyserøde briller på ang. min race ... Men sørger for at være så god en racerepræsentant som jeg kan ...
Jeg elsker min hund. Skulle jeg elske den mere fordi jeg nægter at indse hvad den er? En hund, på godt og ondt. Ville da ikke hoppe og springe af glæde over at se den i en trillebør men alternativet var at den dræbte en anden hund og evt. skamferede et par mennesker samtidigt så er det da absolut det mindste onde. Hellere da at den bliver samlet op og kørt hjem i min have i en trillebør end at den bliver liggende på gerningsstedet hvor børn og andre sarte sjæle skal udsættes for synet.
Jeg er ikke kold og uempatisk. tværtimod, men jeg er realistisk ...
Hunden bliver slået i hovedet og på ryggen med riven. Riven bliver skubbet ind i hundens mund og smadrer dens tænder hvor den jo sikkert er tvunget til at slippe mens den rystede riven væk inden den igen greb fat i sit bytte .. (var der ikke så så ikke hvordan den skete og er ligeglad). Hunden angreb og den døde for at offeret kunne reddes ... Kort og godt.
Du kan ikke holde en tændt ambull i et kvælertag andet i få sekunder.
Vidnet der påstår dette er ven til ejeren.
Andre vidner siger at hunden måtte have skåret halspulsåren over for at slippe ...
Jeg siger det er nødværge til andet er bevidst.
Dem med blår i øjnene der mener at alle i hele verden er imod dem og deres hunde siger det er selvtægt ...
Lad os se hvad retten siger ...
jul 2007
og nej du må ik bruge en kniv mod en anden med en kniv!!! du må afværge at ham med kniven skærer i nogen med den men ik med nogen form for våben!
jeg mener ik alle er imod mig jeg syns der personer der uvidenede men er så højrøvet og går og tror de kan tillade sig a ytre grimme kommentarer omkring mig og min hund. kan de tillade sig det må de os forvente jeg forsvarer mig selv om min hund!!! behandl andre som du selv vil behandles... og ja kald du bare mit syn på tingene lyserødt men jeg elsker i det mindste min hund og samtidig er jeg bevidst omkirng hendes bagland... den dag emma udviser den mindste form for aggresivitet er det turen til dyrlægen... jeg tør og vil ik tag nogen chancer overhoved. er det umodent og naivt? for det mener jeg ik.
jeg syns bare det virker enormt voldsomt a skærer hundens hals over... da de fik den fra den bette kunne man jo have bedt nogen hente gaffa tape eller lign når man os havde tiden til a hente både river og knive ik? der lidt for mange ting der ik hænger sammen med virkelighedens verden i den historie! og sjovt nok må kamphunden jo ik have haft ordentlig fat i den bette hund eftersom den ik kom til skade men blot skulle undersøges på nakskov hundehospital? for mig lyder det jo underligt når nu denne såkaldte kamphund jo angreb!!!
søren> igen læs og forstå... det jeg mener med min ambul er sanne som skrev jeg måske nok ik var den ansvarsfulde ejer osv jeg snakkede kun om min viden omkring min egen hund ikk alle andres
okt 2007
Og jo det er stadig nødværge ...
Min bror har også siddet inde med samme problematik, nødværge eller selvtægt? ikke noget jeg er stolt af men hvad har det med denne sag at gøre?
Har ikke andre kommentarer til dit 2. afsnit end at jeg ikke elsker min hund mindre end du elsker din og vil gøre det samme ... Det er det eneste ansvarlige ...
Ja det er da enormt voldsomt, omend nødvendigt og når det endelig skal være meget humant. Alternativet som var 2 døde hunde + evt. personskade ville være værre end som nu.
Den angribende aggressive hund blev aflivet på en faktisk hurtig og smertefri måde ...
I sådan en sag tænker man ikke alt for rationelt. Man handler. Der er så mange ting man KUNNE have gjort i bagklogsskabens lys.
Men vi må forholde os til hvad der skete og det var at en aggressiv hund angreb en anden hund. Den angribende hund ville trods mange forsøg på at stoppe den, ikke stoppe og måtte aflives i nødværge for at rede offerets liv ...
Og igen. Ville du have det bedre hvis den anden hunds liv hang i en tynd tråd? Ville det være bedre for retfærdighedssansen over for den angribende nu døde hund og dennes uansvarlige ejer?
Er glad for at offeret ikke er kommet værre til.
Hvis en morder står med en ladt pistol mod min tinding men dræbes inden han affyrer pistolen er jeg da ikke ked af at leve fordi jeg ikke har fysiske skrammer til at bevise at min liv hang i en tråd ... Forstår ikke logikken i at ønske at den lille hund kan bevise at den var i fare før man kan glæde sig over at den overlevede ...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.714
Om denne sag er "nødværge", aner vi ikke herinde, der skrives nogen steder hunden er stukket ihjel efter den har sluppet og sad på trappen, så er det ivhertfald ikke nødværge længere...
Håber politiet får helt styr på sagen og det kommer frem, hvad der egentlig er foregået, for vi sidder bare og gætter ud fra div. artikler og de ting vi hører gennem 3-4 part herinde
jan 2006
Påråber man sig nødværge, så skal man kunne bevise det er lovligt nødværge, f.eks jønke, der hjalp det ham utroligt meget politiet aflyttede hans telefon, da det hele skete, tvivler meget stærk på han var frikendt, hvis der ikke var aflytninger af det hele.
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
Og så igen - som jeg har skrevet længere oppe - INGEN ved hvordan de ville reagere før de SELV står og ser deres egen elskede lille hund i gabet på en meget større hund som bare rusker og river og flår for at DRÆBE! JEG ved - seti bakspejet - at jeg kunne have dræbt den hund der rev, hev, sled og flåede samtidig med at den ruskede!!!! i min lille Sumo - jeg kunne have dræbt den med en sløv ske!!!!
Og så til jer som seriøst sidder og skriver at hvis nogen slog min hund ihjel - så ville jeg gøre det samme ved dem!!! SERIØST!!!! I ville slå et menneske ihjel???? Tag jer sammen
okt 2007
Jeg ved ikke hvem af dem der har ret, men jeg troede da at de fleste herinde var klar over at Aviser, TV aviser osv osv. efterhånden skriver hvad som helst, for at sælge!! Det er gang på gang blevet bevist!
Men helt klart. Hvis hunden først er stukket EFTER den er hevet væk, så kan han sgu ikke påråbe sig §14, for så er hunden ikke længere en trussel for den lille hund! Meget længere er den da ikke!
Og min mening er meget klar omkring det, hvis han har stukket efter faren er overstået, i stedet for at få den bundet, smidt i haven eller whatever (Han kan jo tydeligvis godt gå med den i kvælertag). så håber jeg at han blir dømt så hårdt som han kan for hans handling!
INGEN har ret til at lege gud, og slet ikke på så grim en måde!
jan 2007
Nej det er lige omvendt. Han kan blive straf fri for hærværket på hunden, hvis det kan sansynliggøres at der var tale om nødværge.
DVS at han skar halsen over på hunden under angrebet, eller måske umiddelbart efter angrebet, hvis den amerikanske bulldog stadig var meget ophidset.
En køkken kniv er også omfattet af våbenloven. Du må købe en køkken kniv og fragte den hjem, eller have den i bilen, hvis du feks. skal ud og lave mad hos nogen, men du må ikke bare hgave en liggende fast i bilen.
Alle knive med et blad på over 7 cm eller kan låses, eller åbnes med en hånd er omfattet af våbenloven.
Manden der skar halsen over p+å hunden, skal altså have en god forklaring på, hvorfor han havde en kniv i bilen, ellers kan/vil han nok blive dømt for ulovlig våben besiddelse og få 7 dages fængsel.
okt 2007
René: Ja men tror mest det var fordi han havde skudt manden i ryggen at han blev dømt da dette og nødværge ikke går så godt i spænd ...
Hvis det viser sig at være selvtægt og ikke nødværge er det ganske forfærdeligt ... Meen de eneste der påstår dette er ejeren (som ikke var der og som ikke er det mest ansvarlige menneske idet han ikke havde aflivet sin aggressive hund allerede) og dennes venner ...
Indtil andet er bevist er det i mine øjne nødværge ...
jul 2007
desuden var der vidner som ik er ejers ven som har udtalt sig om hændelsen, ang det med a lade hunden ligge i en trillebør så små børn eller andre ik sku se det grimme syn hmm hvad hvis de stod og så den fik skåret halsen over?? desuden stod hunden til frit skue i trillebøren.... såå...
har manden haft en kniv på over 7 cm ja så idømmes han efter våbenloven... man render normalt ik rundt med disse knive i hverken bilen eller sin lomme...
jul 2007
jeg syns dog personligt at det er noget af en voldsom og grim metode der her er blevet nødsaget til at komme i brug...
ville brække mig hvis jeg havde set dette.. mit hjerte bløder for den lille hund som blev overfaldet men det bløder sku os for den amerikanskebulldogg s ende på livet på så grusom en måde...
jul 2007
fx min bror er på gågaden i ålborg fredag aften... han vælter fordi han er stiv.. rejser sig op griner med sine venner og spytter ud til siden... desværre står der en fyr i vejen, han mener min bror er en trussel og smækker ham nogen ordentlig på hovedet... min bror brækker næsen og kæben, han vælger a vælte fyren lægge ham i en form for kropslås.. her sku min bror have stoppet da det er nødværge... men desværre smadrer min bror fyren s fjæs ligeså meget som sit eget hvis ik mer... han blev dømt for selvtægt!!!!!!!! forklar den???
jan 2006
jul 2007
mar 2008
så blev ejeren også lige fremstillet som volds psykopat som spiser børn og små hunde..
he he du er sgu dygtigt til at piske en stemning.
jul 2007
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.497
aug 2008
Ja , tænker det samme som dig
aug 2008
okt 2007
Andre måtte handle ...
Vi er enige omkring at det er selvtægt hvis hunden havde sluppet og ikke længere var til fare for dyr og mennesker. Men efter mine oplysninger er dette ikke tilfældet hvorfor det er nødværge ...
Hvis manden har set at der er forsøgt alt hvad der forsøges kan for at få hunden væk og det ikke er lykkes og så er rendt hjem efter sin kniv er det IKKE selvtægt og det går ikke under brud på våbenloven.
Har han haft kniven i sin bil eller andet, ja så er det brud på våbenloven.
Ejeren ser vel meget normal ud og jeg ville være ret ligeglad med at møde ham på en mørk vej bare han lod sin/sine aggressive hunde være hjemme :o) Men det gør ham ikke mindre uansvarlig.
Og hans udtalelser urelevante da han ikke var der ...
aug 2008
På facebook er der billeder af den døde ambull , hvor de viser tænderne er ødelagt samt hvor i halsen den er stukket ..
Halsen er ikke skåret op på den ..
Jeg har meldt mig ind i gruppen og der kan man se samtlige billeder af hunden før og efter og beviser på tænder der er ødelagt samt at den er stukket i halsen ..
okt 2007
aug 2008
Halsen er IKKE skåret over !
Der er billeder af hvor hunden er stukket i halsen og billeder af ødelagte tænder ..
aug 2008
Godt vi har forskellige meninger om det ..;)
okt 2007
Og ja jeg har set billeder og alle de løgne og hear say og opfordring til selvtægt der foregår i den gruppe. ADMIN af den gruppe bør sigtes for dette
aug 2008
aug 2008
Et stik i halsen er IKKE det samme som at den har fået skåret halsen over ..
Amen altså ,, det er jo helt hen i vejret alt det folk skriver .. Men håber da snart den fulde sanhed kommer på bordet så folk stopper med at gætte og holder sig til de facts der er i form af billeder pt ..
okt 2007
Jeg har mine oplysninger fra vidner der ikke tør stå frem offentligt af angst for Dennis og hans venner. Som Dennis's venner selv skriver er der ikke andre end Dennis + venner der udtaler sig og angst er årsagen.
Men de skal nok udtale sig til politiet.
Dennis var der ikke så kan ikke bruge hans ord. Derudover er han selv skyld i hvad det endte med da han er kendt som uansvarlig hundeejer idet han ikke kunne finde ud af at aflive sin aggressive hund 1. gang den vidste tegn på aggression.
Endnu en grund til at hans ord ikke vejer ret tungt da han ikke erkender at han er den skyldige i alt dette ....
Hans hund er død og i sidste ende har han kun sig selv at beskylde.
Men nemt at lægge skylden på andre og få en stemning kørt op i stedet for at indse sin skyld. Håber retten indser den !!
Han burde straffes for sin uansvarlighed i mine øjne da dette ikke ville være sket havde han handlet ansvarligt !!
De billeder viser ikke noget nyt så dem kan de vise så tosset de vil.
De viser en hund der har fået skrabet en del tænder ud med en rive og derpå snittet halspulsåren over (ifølge mine vidner mens fordi hunden nægtede at give slip på sit offer) ... Med kendskab til disse hunde er dette meget sandsynligt. Har de først fået fat slipper de ikke medmindre det er for at få bedre fat ...
Jeg håber på frikendelse af ham der reddede offeret på baggrund af loven om nødværge
aug 2008
Vrøvl ??
Ja ja , kloge mennesker er der nok af .. sandheden er ilde hørt !
aug 2008
Jeg har personligt haft denne gruppe hunde igennem ca 11 år og trænet i klubb i ligeså mange år og ærligt så har jeg ALDRIG været ude for at vi ikke har kunnet få dem skilt på en human måde .
JEG synes denne måde er grov og ikke acceptabel , som hunden er blevet behandlet på med døden til følge .
Dog giver jeg dig RET i at hunden skulle have været lukket forsvarligt inde og den del påhviler Dennis .
Og dette er MINE meninger , taler KUN for mig selv , hvad jeg mener i denne sag .
okt 2007
Dette var nødvendigt for at redde offeret.
Som jeg har skrevet tidl.
Jeg ville sikkert have gjort det samme selv om jeg elsker kamp/muskelhunde og har 3 i familien ...
Havde også gjort det var det en schæfer der reagerede som den ambull hvor usandsynligt dette så end var ...
Havde endog været villig til at gøre det ved min hund var hun den angribende hund og dette var eneste udvej for at redde offeret.
Dette er for mig ansvarlighed ...
Og dette er MINE meninger :o)
mar 2008
mar 2008
okt 2007
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 125
Det er lige der det går galt ! Der er efterhånden mange mennesker med had til "muskelhunden". Kommentarerne på div. netaviser viser jo lige præcis at folk syntes det er okay, nogle ligefrem heltemodigt. Nogle syntes det er helt okay bare at stikke alle muskelhunde ihjel..
Tænk hvis sådanne idioter virkelig gjorde noget ved det.. Syg verden !
Bare folks meninger herinde.. Nogle burde sku lige tænke over hvad det er der sker..
aug 2008
Enig , men du skal nok nå at få på hatten af folk herinde der ikke deler din mening i sagen ...
jan 2007
Nødret/nødværge gælder også på vegne af andre, så der er i helt galt på den. Iovmæssig, så det nødværge det manden med kniven har gjort, hvis han stak hunden under overfaldet. Er det sket bagefter, så kan det stadig være straf frit, alt efter hvordan det er sket.
I behøver jo ikke gå ind for den slags handlinger, og kan sagtens have jeres egne meninger omkring det, men det lovmæssige kan i ikke pille ved, selvom i moralsk er imod det.
okt 2007
Havde han været i stand til at stoppe forbrydelsen (at den angribende hund var i gang med at dræbe offeret) og ikke havde handlet kunne han straffes for dette da nødværge også indgår i dyreværnsloven ...
Jeg elsker kamp/muskelhundene men mener stadig han handlede korrekt.
Havde det været en schæfer eller lign. race og han havde været nødt til det ville jeg stadig mene at han handlede korrekt.
Synes det er ret forkasteligt at man kan foragte hans handl. som var nødværge ved at kalde den for selvtægt for derefter at opfordre til selvtægt på vegne af en uansvarlig kamp/muskelhundeejer og dennes aggressive hund (er I slet ikke klar over at en idiot som ham er en af de væsentligste grunde til frygten og "hadet" mod jeres hunde og dette jo velfortjent??)
I burde fordømme ham i stedet for ... !!
Da mange åbenbart stadig ikke kender loven tager vi den lige igen, igen, igen :o)
<b>Bekendtgørelse af straffeloven
Herved bekendtgøres straffeloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 960 af 21. september 2004, med de ændringer, der følger af § 1 i lov nr. 364 af 24. maj 2005, § 1 i lov nr. 366 af 24. maj 2005, § 43 i lov nr. 553 af 24. juni 2005 og § 1 i lov nr. 559 af 24. juni 2005.
3. kapitel
Strafbarhedsbetingelser
§ 13. Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt.
Stk. 2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skræk eller ophidselse.
Stk. 3. Tilsvarende regler finder anvendelse på handlinger, som er nødvendige for på retmæssig måde at skaffe lovlige påbud adlydt, iværksætte en lovlig pågribelse eller hindre en fanges eller tvangsanbragt persons rømning.
§ 14. En handling, der ellers ville være strafbar, straffes ikke, når den var nødvendig til afværgelse af truende skade på person eller gods, og lovovertrædelsen måtte anses for at være af forholdsvis underordnet betydning.</b>
okt 2007
De to forskellige sider blir aldrig enige, så hvorfor ikke lade den ligge og se hvad politiet mener det kaldes?
Jeg har nævnt min holdning tidligere i tråden, så gider jeg slet ikke komme ind på igen..
Synes bare det er utroligt at voksne mennesker ikke kan blive enige om at være uenige.. :|
okt 2007
Ellers kunne man bare lade den ligge, og tænke "Nå ja"..
Netop det med at de to sider aldrig blir enige om hvordan og hvorledes..
Det hele kommer jo stadig an på om hunden blev slået ihjel før eller efter den havde sluppet..
Og hvis det var efter, om den så stadig var til fare.. Eller manden gik amok i blodrus..
Alt dette kan diskuteres til hudløshed, faktum er at kun politiet kan beslutte om manden skal tiltales eller ej.
Og derefter en evt. dommer omkring straffen!
okt 2007
LOL ja det tolker du det nok som.. Og kommer egentlig ikke bag på mig
Der er vidner på begge sider i sagen.. Såååå.. Og mediernes tolkning er jeg sgu for kritisk til at tage naivt til mig..
Men ude igen, kan godt se man bare skal holde mund hvis man ikke deler mening med visse mennesker
aug 2008
Du er ligeså arrogant og flabet over for- Henriette - Bevar Muskelhunden under ansvar- som du var overfor mig den anden dag !!!
Hvad bilder du dig enlig ind og skrive sådan til andre mennesker fordi vi IKKE lige deler meninger med dig ::: Magen til frækhed .. FØJ siger jeg bare ,,
God weekend herfra
aug 2008
Læs dine egne indlæg og svar til folk og du vil finde , medmindre du lukker øjne ... ligeså læs det folk har skrevet så vil du ikke være i tvivl ..
Det er jo ik kun mig der synes du er nedlaende og arrogant og flabet i dine svar til folk ,,,
Nu vil jeg smutte , og gøre klar til fredags hygge med mine børn inden disney sjov starter
God fredag til jer alle herinde
aug 2008
Jack B
Har ikke yttret mig om nødværge . Og er da absolut ikke nedlaende fordi jeg skriver du skal læse dine egne svar og andres svar ..?
Jo kan godt tåle du har en anden mening end mig , men du blir jo både flabet , arrogant og nedlaende når man har en anden holdning end dig ..
Og som skrevet har ikke diskuteret nødværge ...
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 118
Link til min historie om vores forfærdelige overfald - og vil bare sige havde jeg haft noget óg smadre den køter med havde jeg gjort det..
Vedr. manden der knivdrabte en hund