{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Louise P
Louise P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

.... kløe ved Westi.... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en west highlander white terrie, som er begyndt at klø sig fuldstændig tosset. Har fået loppe og div. kure, men synes ikke det hjælper optimalt.

har hørt at årsagen også kan være alm. tør hud. Hun har den fineste bløde slike pels, ikke den "almindelige fedtet" pels som andre westier har.
Men kan det være at huden er for tør...?
Har hørt at man kan prøve med olivenolie i maden, andre råd, inden jeg tager til dyrlæge.

Louise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  .... kløe ved Westi....
  • #1   12. okt 2009 Jeg har brugt majsolie til Bella. Den fik jeg anbefalet da det er en meget fed olie.. Det hjalp men jeg endte med at skifte foder i stedet for, til noget mere fedtholdigt.

• #2   12. okt 2009 Det kan være allergi, de er Westierne jo disponeret for.

• #3   12. okt 2009 Klør den sig fuldstændig tosset , vil jeg tage den til dyrelæge imorgen!, at tilføre olie i maden er en rigtig god ide, men det hjælper ikke over 1 nat.. din hund lider under dens kløe og hellere få stillet den, og så begynde, at bruge olie.. Gerne Viacutan(som føres hos dyrelæger), vil ikke råde til lakseolie pga. din hunds farve.
    men som sagt er racen meget disponibel for allergi!!

• #4   12. okt 2009 Mit bud er også allergi, har kun mødt én Westi der ikke havde det...

• #5   12. okt 2009 Jeg har læst et sted at 80% af alle Westierne har allergi, men om det passer er jeg ikke 100 på.

• Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    nov 2008

#6   12. okt 2009 Så må jeg kontakte dyrelægen imorgen. Fordi hun har aldrig haft en såkaldt fedtet pels, altid silke blød og glat.

• #7   12. okt 2009 Klø kan også komme af lus og mider, så jeg ville da tage den til dyrelægen

• Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    nov 2008

#8   12. okt 2009 Hun har fået loppe og div. kure, men det har bare ikke rigtig hjulpet som det burde synes jeg ikk smiley

Så må prøve dyrelægen imorgen....!

Tak for tråden alle jer dyre mennesker hihi smiley

• Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    nov 2008

#9   12. okt 2009 .... Så selvfølgelig smiley ... Alle hendes omgivelser har også fået en tur smiley

• Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    nov 2008

#10   12. okt 2009 .... Mener selv at ALT er prøvet af smiley

• Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    nov 2008

#11   12. okt 2009 Hvis hunden har en form for allergi, kan det så ses i pelsen/huden?
    For der er intet at se, dog nede ved hendes halerod, er der små sorte pletter, ikke lopper, eller levende andre dyr....? smiley .... dog bare lidt ulækkert....

Kan det være mider...?

• #12   13. okt 2009 Pelsmider giver en voldsom kløe, og de ligner levende skæl når de bevæger sig rund på hundne, det er mest å ryggen hen langs midten. De lever af vævsvæske som de suger op mellem hudcellerne og det giver i sidst fald voksom skæl og hårtab.

Det er også blodsugende lus og pelslus.
    De giver begge kløe og i værstefald hårtab.
    Almindelig lus er brune og blodsugende lus er blålige og de lægger begge ovale gule æg. Lusene er ikke store, mener det er omkring 1 mm.
    Kan ses med det blotte øje hvis man anstrenger sig.

Og så er der også ræveskab som er mider/parasiter som borer gange under huden og lægger æg dernede og det giver voldsom kløe og hårtab.

• #13   13. okt 2009 De sorte pletter.. Prøv at tage 1 eller to op og knas den mellem to negel (tommelfingrene) HVIS de knaser er det loppe ekstrementer..
    Når det er knast vil det give lidt mørkerødt skær.

• #14   13. okt 2009 Hvis jeg staver godt er det fordi jeg er frisk smiley

• Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    nov 2008

#15   13. okt 2009 ... Hmm pudsigt, idag har hun SLET ikk kløet sig overhovedet. Kan være alt den dyrelæge snak igår, gjorde hende bange og tænkte "oki, så skaber jeg mig hellere ikke så meget" hehe smiley ....

Hun har ikke tabt hår eller ligende...

Louise

• #16   13. okt 2009 Hårtab er også det sidste der sker i sådan en process.

Kommentér på:
.... kløe ved Westi....

Annonce