17.231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Billigt hundefoder - anbefalinger? Billigt hundefoder - anbefalinger?

jeg kan se at mange efterspørger billigt foder.Derfor vil jeg gerne slå et slag for Aldi´s ALNUTRA til 10 kr pr kg.Jeg har gennem det sidste år fodret mine voksne hunde med det-og min konkuslution er: det er fuldt på højde med det andet high premium foder du kan købe.Protein 25% fedt 16%.godt nok er der korn i, men også fjerkræ og fisk.Mine hunde har afføring 1 gang om dagen på dette foder.og har flot pels.foderet er tilsat Anulin som har mange gavnlige virkninger.Ja jeg er faktisk lidt begejstret for dette foder til hunde som er ovre voksealderen.Jeg syntes flere skulle prøve det.Man kan altså godt gå til købmanden og handle foder.Det eneste minus er at det kun er 3 kg´s poser- så der hentes mange poser hjem...jeg giver mine voksne grand danois 750 g af det om dagen, og det er ikke mere end de kendte mærker foreskriver

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billigt hundefoder - anbefalinger?
  • #1   13. okt 2009 tenna N

Ja det er billig, men så er det osse sagt.

Det er ikke et produk, som jeg vil købe,

Jeg fodre med ARION, og jeg gir min hund 280-300 gr. om dagen, jeg køber en sæk på 15 kg, og prisen er 220 kr.

• #2   13. okt 2009 Babett, hvor for du Arion på 15 kg, til 220 kr?
    De steder jeg kender skal de have 359 kr

• #3   13. okt 2009 ~ • Belinda • ~
    Det er når man aftager 49 sække om måneden, der er pris derefter.

• #4   13. okt 2009 Ah ja okay smiley

• #5   13. okt 2009 ville heller ikke fodremed det. men det er nok bare mig der er sart. hehe
    synes tydeligt man kan se forskel på min og min mors hunds pels.
    og er overbevist om at det er noget med fodret at gøre at hunde har en pæn pels smiley

• #6   13. okt 2009 helt fair med kritik af foderet-hvis man altså har prøvet det...mine hunde vejer omkring 70 kg, så klart de skal have mere end dine.ifølge doseringen på mange kendte mærker, er vi faktisk oppe på ca 700 g pr hund,ca det samme antal Gram som jeg fodrer mine voksne med.tråden var mere oprettet som en hjælp for dem der pga krisen/uddannelse osv ser sig nødsaget til at fodre med et lidt billigere foder.

• #7   13. okt 2009 ikke alle hunde er jo ens.Jeg har prøvet at fodre mine hunde med dyrt foder(uden at nævne mærke), enten kunne de skide eller også kunne de slet ikke....

• #8   13. okt 2009 Jeg har fodre med det i og mine fungere ikke på det. Med derfor kan der sagtens være andre hunde der har det fint med det.
    Jag bruger så Aldi,s Rofus som godbider, i stædet for Frolich og deres godbidsstænger som også er gode.
    Som foder bruger jeg Nutra nuggets der fåes til rimelige penge.

• #9   13. okt 2009 se nu begynder det at ligne noget..- var godt nok i tvivl om jeg skulle oprette tråden af frygt for at blive sablet ned.Jeg personligt er ikke snoppet med foder- jeg tager ikke stilling til om et foder er godt eller dårligt fordi det er billigt/dyrt/kendt.Jeg tager en helt nøgtern vurdering ud fra resultaterne som foderet viser på mine hunde.Retfærdigvis må jeg sige at det kun er mine voksne hunde jeg fodrer med dette foder.Adskillige tests viser jo også at voksne hunde med et normalt behov fint trives på billigt foder tilpasset voksne hunde.

• #10   13. okt 2009 Som du ganske rigtigt skriver, så er hunde ikke ens. Min gamle husky trivedes kun på et ret billigt foder fra vores lokale mølle. Alt andet gad hun ikke spise nok af til at være i ordentlig foderstand.

Og dybest set - hvis hundene trives, har flot pels, og klare øjne - ja, så er det foder man bruger helt fint. Uanset hvad det koster smiley

• #11   13. okt 2009 Umuli A - du skriver "for der er godt nok meget snobberi og "religion" omkring foder. "

Er helt enig med dig, tror der er flere her inde der fodre med billigt hundefoder, end man lige tror. Og tror også nogle skriver de fodre med noget andet end de regelset gør, for ikke at blive haglet ned..

Min mormors gamle hund, ville kun spise Chappi, og dyrlægen roste ham, hans pels, og alt, han blev også 15 år (mellemstor race)

Jeg fodre godt nok med Olivers, det er okay billigt men stadig kvalitet, jeg tror så kvalitet og pris hænger sammen, meeen derfor hakker, og rakker jeg ikke andre ned der fodre med noget der er billigere, eller dyre, for folk bestemmer selv hvad de fodre deres hunde med smiley det skal og vil jeg ikke blande mig i ..

• #12   13. okt 2009 Tenna:

Først vil jeg sige tak for tippet :)) Jeg vil da prøve at se om mine hunde kan trives på det, da vi er lidt hårdt ramt lige for tiden og for det andet har jeg før i tiden kørt på de dyre mærker og desværre oplevet mange dårlige ting, men da jeg skiftede over til et billig mærke, så havde jeg ingen problemer, men desværre kan jeg ikke få dette mærke mere, da dem der laver det ikke gør det mere og dette er ikke pga deres kvalitet, det var fra et lille sted, som pga krisen har måtte lukke ned, så vil da prøve det fra Aldi smiley

• #13   13. okt 2009 Foder har altid været en kilde til diskussioner på højt plan... og fælles for mange af de "høje bølger" er, at folk glemmer at kigge på de hunde, som de ejere de skændes med, har - kigger på om de ser flotte og blanke ud, ser livlige og glade ud og i det hele taget ser ud til at trives... gør de det, så kan jeg ikke se noget problem i, om folk fodre med mad fra Aldi, Lidl, dyrhandleren, dyrlægen, BARF osv. Alle hunde - og alle hundeejere - er forskellige, og det burde alle have respekt for smiley

• #14   13. okt 2009 Charlotte & Lars - Er så enig med dig og super godt skrevet smiley

• #15   13. okt 2009 Nu har jeg hørt at RC ikke altid er det bedste og har desværre også erfaret dette, så pris og kvalitet hænger ikke altid sammen...

• #16   13. okt 2009 Jeg kende skam flere hunde der trives på billig foder. Men mine trives så bare ikke lige på dem vi har prøvet.
    min barndomshund levede fint på rester og leverpostegsmadder. Den blev 15 år, og var frisk og legesyg til det sidste.
    Hunde er forskellige og trives forskelligt på foder. Så om det er dyrt eller billigt kan være lige meget hvis hunden trives på det.
    Vores Iva fik i en periode foder fra dyrlægen til den dyre pris, men hun trives ikke på det og fik et billigere foder hun trives på.
    Så der er kun en vej frem , prøv og se hvordan hunden trives .

• #17   13. okt 2009 hej

det skal lige siges først.. at så længe hunden trives på det mad den får, er det hamrenden ligegyldigt hvor det er købt efter min mening:)

men en "sjov" ting er at jeg kom til at sidde og regne på hvad det kostede at fodre med eukanuba ( det vi bruger) vi giver 600 for 15 kg lam og ris.. det koster os ca 5 kr om dagen smiley så hvis man lægger det fra om dagen spare man jo sammen.. og synes det er nemmere at undvære 5 kr om dagen en ligepludselig 600 kr ..

• #18   13. okt 2009 Brug hjernen: Min barndoms hund (schæferhund) fik heller ikke andet end rester og leverpostejsmadder smiley Han blev 10 år gammel og var også en frisk og glad hund. Men det er så også maaange år siden...

Foder er noget meget individuelt - nogle trives på noget, som andre ikke gør... Lige på dette område tror jeg, det kan være lidt svært at bruge andres erfaringer smiley

• #19   13. okt 2009 Hvad andre fodrer med må de selv om, men hvis de spørger om min mening får de den...

Vi har fundet frem til et foder vi kan stå inde for, som er i et rimligt prisleje og som vores hunde fungerer super godt på, så det holder vi naturligvis fast ved

• #20   13. okt 2009 Det med hvad dyrlæger anbefaler, der fik jeg en over snuden her da jeg søgte nyt foder til Fadia..
    Var i en butik for at snakke med dem om Orijen, Acana osv for at høre om de kunne skaffe hjem.

Vi kom ud i en længere snak om protein osv. og jeg nævnte lidt om de råd jeg havde fået herinde.
    Hun nævnte netop de mærker som dyrlæger anbefaler, og spurgte så om jeg var klar over hvor længe en dyrlæge har om ernæring i deres uddannelse..
    Mener det var 3 eller 4 dage. Det synes jeg siger alt omd et. For hvordan kan de så være så meget bedre til at anbefale foder, end folk med årevis af erfaring.

Jeg fodrer selv med et foder der ligger i den dyrere ende, men hvis hun fungerede optimalt på et billigt foder, ville det ikke røre mig at fodre på det!

• #21   13. okt 2009
    Henriette - Bevar Muskelhunden under ansvar! *
    De får procenter af det de sælger på klinikkerne....
    Har faktisk hørt at deres omsætninger er på ca 30% bare på foder... Så jo de anbefaler selvfølgelig det de sælger

• #23   13. okt 2009 jeg bruger fitmin koster vidst 280.- for 15 kg.

har før hen også brugt bastian (hvilket Choco trives rigtig godt på)

men Chica er lidt tynd og derfor bruger vi fitmin nu som virker rigtig godtpå hende.

da de var små brugte vi optimal fra kvickly (HVALPE FODER)

og det trives de også godt på
    nogle gange tror jeg også det drejer sig om hvad de er vant til.

desuden er chica megetkræsen derfor har vi fundet ud af hvis vi skifterlidt rundt i foderen spiser hun mere (det er jo forskellig smag)

• #24   13. okt 2009 Jeg bruger Happy Dog Premium, et super godt foder, koster ca 390.- for 25 kg

• #25   13. okt 2009 15 kg selvfølgelig...

• #26   13. okt 2009 Jeg har aldrig haft ret mange penge, så at skulle lægge 5-600 kr på én gang for en sæk hundemad har for mig virket lidt uoverskueligt.
    Min hund har længe fået Optimal Diet fra Kvickly til 35-40 kr for 3 kg og nu får hun også Fromm (ca 300 for 15 kg)

Derudover får hun rester fra min mad samt rå kylling, kød, ben, fisk, gulerødder o.s.v. Hun trives fint, og jeg ser ikke noget problem i at hun af og til fungerer som "skraldespand" Hun trives fint, er flot i pelsen, har masser af energi og har aldrig været syg i de 5 år jeg har haft hende.

Som andre skriver skal man kigge på om hunden trives, på det foder de får, og så kan man vælge det ene eller det andet af mere eller mindre ideologiske grunde.

• #27   13. okt 2009 Jeg tror da gerne at nogle hunde kan trives fint på billigt hundemad, men jeg er for nærrig til at give penge for affald.

• Karsten J
    Karsten J Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 8 Svar: 1
    #28   18. nov 2015 Tidligere handlede vi alt vores foder lokalt, men på det seneste har vi fundet det på nettet og har sparet mange penge. For nyligt faldt jeg over hjemmesiden www.foderpriser.dk hvor der sammenlignes priser på alt dyrefoder. Det har virkelig gjort det nemt at spare mange penge, herligt smiley

• #29   19. nov 2015 Der mangler så det jeg fodrer med smiley og et foder som Essential kan med en enkelt søgning findes billigere end på siden.

Kommentér på:
Billigt hundefoder - anbefalinger?

Annonce