{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Hvorfor altid kamphunde? {{forumTopicSubject}}

Jaah undskyld jeg skriver det her. Men nu vil jeg ud med det.

Man hører altid nu har kamphund angrebet igen igen igen!!

Jah men når man så sidder her inde og læser hvor mange hunde der bliver angrebet er det altså også andre racer både små og stor hunde og ikke kamphunde.. Men det bliver der ikke rigtigt gjordt noget ved det.
De for det til at lyde som om at kamp hunde er så slemme. Men det er jo også hvordan ejeren opdrætter dem.

Hvad er jeres menning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor altid kamphunde?
  • #1   14. okt 2009 Måske fordi skaderne som regel er langt værre når det drejer sig om den type hunde ?

  • #2   14. okt 2009 Sikke en dejligt indlæg at læse fra en hundeejer, der ikke har muskelhund, tak for det, det varmer :))

  • #3   14. okt 2009 Er enig med René...

    Men nej det er bestemt ik kun kamhunde/muskelhunde der angriber smiley


  • #4   14. okt 2009 jeg er enig med trådstarter... alle hunde kan lave ulykker.. skide træt af de store forsider med muskelhunde... alle hunde kan være køter...
    min venindes hund blev forfaldet i mandags og her var offer en muskelhund ikke skurken


  • #5   14. okt 2009 Ved ikk rigtig længere, hvilken holdning jeg har. Er bare generelt træt af, at alt skal handle om kamphunde/muskelhund..

  • #6   14. okt 2009 Jamen kamphunde er altså søde. Men selvf er det ikke iorden at de går til angreb. Men det er jo hvad ejeren gør hvad de bliver til og tit de racer kommer i forkerte hænder og bliver som de gør. og det synes jeg bare er syndt for kender nogen der har kamphunde hvor de fandme er så kære.

    Karoline, Vi skal selv have en måske, en staff bull terrie, tror nok det staves sådan, men en lille hund. Hehe.



  • #7   14. okt 2009 Det er bare syndt at det rygte om kamphunde skal ødelægges og ikke nok med folk der har hunde for kommentar på gaderne..
    Det er sku forkert.
    Jaah, har ingen kamphund selv.


  • #8   14. okt 2009 tænker også at det har noget at gøre med skaden der blir voldt..
    Og så ofte syns jeg også det er uvidenhed omkring disse kamphunde. Mange racer bliver kaldt for kamphunde, uden egentlig at være det, simpelthen pga. denne uvidenhed.
    Må da her indrømme at jeg heller ikke selv har helt styr på hvad der præcis er kamphunde..
    Men jeg er ærgelig over at det kun er disse der bliver gjort opmærksom på. For der er mange racer der angriber - både hunde og mennesker


  • #9   14. okt 2009 Uanset hvor god en ejer du er så vil hunden stadig ha sine instinkter... Fordi jeg ik bruger min hund til jagt, så har han jo stadig sine jagtinstinkter... Men selvfølgelig har det meget at sige hvem ejeren er... Men ik alt! - Efter min overbevisning...

  • #10   14. okt 2009 sabina nej forstår dig godt men er sku skide træt af at denne type hund er en medie hund og at andre racer ikke er så spændende at de er en.
    "Velkommen på forsiden" værd...


  • #11   14. okt 2009 Michelle : Det er også en dejlig race, har selv en :))

    Men syntes det er en god holdning du har og nej selvfølgelig må de ikke angribe, så er der kun en vej og det er aflivning, men der er også andre hunde der angriber..


  • #12   14. okt 2009 laura nej ikke nogen sag uden undtagelser self... sådan er det jo os med mennesker...


  • #13   14. okt 2009 Fordi det kun er overfald fra muskelhunde som sælger

  • #14   14. okt 2009 jeps en medie hund... alle hunde kan lave skader os meget slemme skader...

  • #15   14. okt 2009 Rigtig nok vil hunde have deres instinkter. Men sådan er det jo. Men de gør racen værre end den er. !! Men ja efter hånden er der kommet mange racer ind under kamp/muskelhund.

  • #16   14. okt 2009 Rikke:

    Bestemt smiley

    Michelle:

    Fordi folk MENER at nogle bestemte racer og muskel eller kamhunde, så gøre det jo ik hundene til det. Det er jo som regel bare mennesker der der mener at alt der er større end en fransk bulldog er en kamphund smiley


  • #17   14. okt 2009 Laura - Hehe. du har ret (:

  • #18   14. okt 2009 Fordi det er et meget alvorligt og hastigt stigende problem - snak fx med forsikringsselskaberne....

  • #19   14. okt 2009 vi har før her inde lavet en undersøgelse om hvor mange der var blevet udsat for noget med kamphunde/muskelhunde og sjovt nok var der ikke en her inde der var blevet bid a disse racer schæferen var den de fleste var blevet bidt a.. tror simpelhen det er fordi der er så meget forkus på de hunde nu så alle hunde bliver taget over en kamp falcon bliver ser som en muskelhund selv en GD og disse hunde er overhovedet ikk i den gruppe.. bliver vild i hovedet over i har så stor fokus på de hunde..

  • #20   14. okt 2009 Katrine....sikkert en interessant pilotundersøgelse....link ? smiley

  • #21   14. okt 2009 Morten & Monica:

    Præcis smiley


  • #22   14. okt 2009 Michelle, synes det fedt du skriver det her hehe smiley
    Men ja du kender vores lille felix, og han leger sååå godt med jeres Trille. så vores basse er ingen KAMPhund, men bare en muskelhund smiley


  • #23   14. okt 2009 sus. nej jeg kan sku ik huske ved den hed har prøvet at finde den ret træls.. men der var en der startet den ved a skrive hvad hvor og hvorfor man var bidt og der var faktisk ik nogen der var blevet bidt a muskelhunde sidst jeg så den der var de fleste shæferhunde.. har intet imod nogen hunde overhovedet men sys bare det var lidt sjovt at se

  • #24   14. okt 2009 men tror sq grunden til at shæferen ikke bliver taget op i tv og aviser er fordi det er en politihund.. og labbeb fordi den er den bedste familiehund du kan få.. min menning

  • #25   14. okt 2009 politiets hunde er sku tit syge i låget det er der beviser på

  • #26   14. okt 2009 Tjo Katrine, men mer kan du jo så heller ikke bruge det til....derimod er tallene fra forsikringsoplysningen facts smiley

  • #27   14. okt 2009 Hej smukke sabrina. Jaah, du har jo en amstraff. Og trille sætter ham jo på plads hehe. Han er jo også en dejlig hunde.

  • #28   14. okt 2009 Katrine o - Du har sku ret.

  • #29   14. okt 2009 har seriøst ingen respekt på alle de forsikringer der hæver prisen trods race.. ingen overhovedet det er så dårligt gjort for så skulle alle racer på den.. for om du vil det eller ej så bider en shæfer og en lab og en golden sku også og de skulle så og sige være de bedste hunde som familie hunde... en dober man også bide men den er dog heldigvis ikk særlig kendt for det.. har aldrig selv hørt om en der er blevet bidt a en dober. det er ikke fordi jeg skal prale men det har jeg ik..

  • #30   14. okt 2009 Ditte- Det er rigtigt. Alle dumme går til angreb alle størrelser og størrer hund bider jo hårder.

    Men det er også træls om at man læser hunde der bliver angrebet. Det er sku synd også som ejer og være til stede.


  • #31   14. okt 2009 tag det indlæg over dette en terrier der har bidt en søn..

  • #32   14. okt 2009 Mener altså ved ikke lige hvor " Alle dumme" kommer fra. hehe. tror der skulle stå Alle hunde. hehe

  • #33   14. okt 2009 Kamphundene optræder oftere og oftere i sager, hvor den fælles forsikringspulje må betale erstatning til hundeofferet. Kamphunde var med i ca. hver tredje af de 222 sager, som forsikringspuljen FAH havde i 2008.

    - Vi har markant flere sager end tidligere, hvor en kamphund har bidt et menneske eller overfaldet en anden hund, siger Kai Døring Larsen.


    Antallet af kamphunde er i dag oppe på ca. 20.000 mod blot 1.000 for 5 år siden.

    Kilde > (link fjernet)


  • #34   14. okt 2009 ja i må sku undslylde jeg skriver sådan men er så ked på de racers ejers vejne.. det er ikke fair alle skal tages over en kamp.. og jeg gider bestemt ik råbes a på gaden fordi jeg har den hund jeg har. eller finde mig i at en hund bliver slået med en kæp over ryggen fordi den kommer hen og vil lege med en anden hund og fordi konen er bange vælger at slå den med en stor kæp fordi det er en muskelhund.. arrrgh sorry

  • #35   14. okt 2009 ja men hvor mange tror du der fortæller sin forsikring at deres dejlige lab familie hund har bidt.. der er så mange sager der bude meldes men det bliver de ikke folk klare dem somregl med hinanden..

  • #36   14. okt 2009 er det din dobber vi snakker om katrine foresten en dejlig race

  • #37   14. okt 2009 Katrine du har ret, .. Men lige så snart det er en kamphund der går til angreb tror jeg sku ikke det er noget de finder ud af sammen men meldes. Også fordi de er medie nu.

  • #38   14. okt 2009 jeps da der er mange af dem schæfer og lab

  • #39   14. okt 2009 nej det ikke min der var udsat for det.. men kender en herinde der var udefor det igår

  • #40   14. okt 2009 michelle jeps tror absolut os det gælder omvendt da mange muskelhunde ejer er træt af at hele tiden skulle forsvarre deres race... min veninde er ihvertfald og især da hendes blev overfaldet hendes var i snor og de to små løse

  • #41   14. okt 2009 nej nemlig.. men det jo bare sådan jeg ser på tingene.. selv polititet siger at folk er jo syge i hovedet for tiden med muskelhunde fordi der kun er fokus på dem og det var politiet der sagde det??? men de har jo ret.. hvis man har en stor hund med stort hovede så det jo en muskelhund det kan i vel godt se ik.. smiley eller en hund med kuperet øre så den farlig.. ja for det da nemlig dens øre du skal være bange for..

  • #42   14. okt 2009 Undskyld jeg spørger Rikke nulle. man kan du forklarer hvad du mener. Forstår ikke rigtigt (:

  • #43   14. okt 2009 okay bella er farlig når hun er stor... smiley jeps kan godt se det... nej aviser kan lave en stemning

  • #44   14. okt 2009 Katrine -- Lige mine ord.

  • #45   14. okt 2009 nå det sys du alligevel.. smiley

  • #46   14. okt 2009 Hehe.

  • #47   14. okt 2009 Michelle.. den var faktisk til maria bare så du ik tror jeg var dum eller noget.. smiley og intet ondt ment med det maria. kun gode ting her fra

  • #48   14. okt 2009 hehe så fik vi så lukket den på en god måde..:)

  • #49   14. okt 2009 jeps godnat folkens sov godt

  • #50   14. okt 2009 Jeg tror ikke som udgangs punkt, at kamp/muskelhunde ikke angriber mere, end så mange andre. Problemet ligger i, at de skader de forvolder er så meget værre end de fleste andre hunde. Det svarer til, at man siger at en der giver en person en lussing i byen er det samme som at stikke ham ned med kniv.
    Det er selvfølgelig ikke i orden, at andre hunde laver overfald, især ikke når ejerne har så travlt med at være efter muskelhunde, men man kan ikke se bort fra de alvorlige skader, som muskelhunde laver, derfor skal man være ekstra opmærksom og ansvars bevist, hvis man vil have disse hunde. desværre er der mange klaphatte der ejer disse typer af hunde. Nogle ynder bevist at fremme de "negative" sider som disse hunde har, andre gør det af uvidenhed, eller blot naive om, hvad de har mellem hænderne.
    Der er en sætning jeg hader mere end andre, og det er "MUSKELHUNDE BLIVER HVAD DU GØR DEM TIL" Det er tit de samme personer som en dag udbryder "DET HAR DEN ALDRIG GJORT FØR", når deres muskelhund har sprunget på en anden hund. Når man har en hund der er så fysisk stærk, at den er i stand til at slå en anden hund ihjel hurtig, samt have et drive ud over det normale, så følger der forpligtelser med.
    Jeg er vild med muskel/kamphunde, men jeg er ikke vild med mange af deres ejere. Der skal så små forholds regler til, for at forhinde de mange overfald. Snor og en ordentlig indhegning vil fjerne over 90% af angrebene.
    Når det er sagt, så vil jeg også sige, at muskel/kamphunde heller ikke bliver behandlet helt fair af medierne samt modstanderne af disse hunde. Hver gang en hund overfalder, så bliver det efterhånden til en muskelhund, selvom det måske er en boxer blandinger. Medierne fremlægger det nærmest sådan, at de æder børn, hvilket er langt fra sanheden. jeg ønsker en mere saglig debat om disse hunde, så alle både ejere og modstandere forstår, at disse hunde ikke er mere farlige sammen med børn end andre, men at de kan have tendens til agressioner imod andre hunde, og pga deres styrke, så skalo man være varsom med at lufte dem uden snor, også selvom de normalt kan med andre hunde. Det skal også frem, at i 99% af tiden, så er disse hunde alm. famile hunde som alle andre. Nogle tror nærmest, at de ikke kan holdes som kæledyr, og skal stå lænket til en radiator.

    Vi er alt for egoistiske i vores måde at holde hund på her i Danmark. Der bliver ikke vist meget hensyn til andre. Folk går rundt med løse hunde, som de ikke har styr på, og det er både muskelhunde og andre racer.
    Ikke noget med at spørge andre, og deres hund må hilse, nej man råber bare, "DE GØR IKKE NOGET, BARE ROLIG"
    Vi skal til at udvise meget større hensyn til andre, og det er især vigtig for muskelhunde ejere, da deres fejl/fejlvurderinger let kan ende med en uskyldig hunds død.


  • #51   15. okt 2009 super godt skrevet syntes jeg,, syntes nu selv jeg go til at spørge om de må hilse medmindre falcon er igang allrede..:)

  • #52   15. okt 2009 Tonny og maya -> Skide godt skrevet. Fuldstændig enig. Hvis folk havde hunde i snor eller ordenlig hegn, ville der måske ikke ske så mange angreb.

  • #53   15. okt 2009 Probematikken er i mine øjne ganske stor.

    Jeg synes det er uvedkommende for debaten omkring kampunde, hvor mange af de andre racer der bider.
    For mig svarer det til at sige: ja, det kan godt være pistoler er farlige, men se hvor mange der bliver stukket med kniv.

    For det første kan selv den bedste opdragelse ikke fjerne det, som hunden er fremavlet til, nemlig kamp. Det kan godt være det går godt i 2 eller 5 år. Måske sker det aldrig, men generne går videre til hvalpene.
    Ingen ejer kan vide hvornår en kamphunds gener tager over, eller hvad der udløser det.
    Hvor tit er det lige at det sker, at en labrador eller en golden flår en puddel midt over. Udfaldene er bare anderledes.

    For det andet er det et problem med alle de uregistrede kamphunde fra tvivlsomme kenneler/avlere. Disse gør intet for at fremme de positive sider i hundene. Vel snarere tværtimod.
    Det nyeste er at, man er begyndt at krydse langhårede racer ind i, for at skjule det er kamphunde.
    På den måde bliver en fornuftig lovgivning endnu mere besværlig.

    Desuden har jeg det sådan at, selvfølgelig vil der være flere bidepisoder fra "de venlige familiehunde". Slet og ret fordi der er mere kontakt til den slags hunde.
    Selv før end denne endeløse medieomtale af kamphundene startede, er jeg overbevist om at, folk havde mere tilbøjelighed til at opsøge en "venlig dansk tæppetisser familiehund".
    Og med alle de ting der kan gå galt med hunde og fremmede er bidstatestikkerne ikke overraskende, eller alarmerende for familiehunde.


  • #54   15. okt 2009 Jeg mener helt klart at mange muskelhunde ejere ikke er klar over hvad type hund de har! Deres bid er meget kraftigere end f,eks, en collie eller en schäfer selvom disse også kan lave skade. Alle hunde kan bide og overfalde, små hunde gør jo selvfølgelig mindre skade end en stor hund.

    Problemet med muskelhunde er at de ofte bliver ved med at angribe indtil ofret er dødt, de høres jo gang på gang. Det handler dels om opdragelse men især om gener. Mange andre hunderacer vil måske angribe og så trække sig igen.

    Jeg kommer ofte ud for at folk har løse hunde og jeg ved min springer spaniel hanhund ikke bryder sig om fremmede hanhunde, selvom han er kastreret. Så hjælper det ikke meget at den andens hunds ejer råber "mingør ikke noget" når den kommer farende hen til en. Så må jeg råbe tilbage "det ved jeg ikke om min gør?"

    Heldigvis har min Andy bare "brølet" og hapset ud efter den fremmede hund (aldrig bidt så der er lavet nogen skade) så jo alle racer kan bide. Som regel forsøger jeg at blokere min hanhund så han ikke kan se den fremmede hund når den render hen imod ham, men det er ikke altid lige let at komme til. Derfor ville jeg ønske flere ville spørge om det er i orden at de hilser, inden hunden står oppe i hovedet på min!!!



Kommentér på:
Hvorfor altid kamphunde?

Annonce