Hundebid, Er det sket for dig? Hundebid, Er det sket for dig?
Jeg kunne godt tænke mig at høre om du eller din hund er blevet bidt, hvad skete der og hvilke race er din hund og hvilke racer var den hund der bed??
Dette er IKKE en diskution om racer, men har en hjemmeside, hvor jeg gerne vil skrive lidt om hundebid osv :))
Tak :))
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Begge mine hunde blev bidt af en dansk skensk gårdhund, den angreb ud af den blå luft da de hilste på hinanden...
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 639
den episode jeg husker mest var hvor der kom en hanhund ud gennem en hæk og sprang på min... det var meget tæt på en befærdet vej, så turde ikke slippe snoren hvis de kom ud på selve kørebanen.,, Den anden hund bed sig fast i struben og ville først slippe da ejeren langt om længe kom og slå den to gange i hovedet....
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 85
Men min søn blev bidt af en blaningshund da han var 1,5 år uden grund en gammel sær hund og nej der var intet muskelhund i denne blaning
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
jan 2005
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Fie har da ramt mig når vi har leget, men det ser jeg ikke som et bid, måske et "bid" skal defineres.
For tror rigtig skriver bid og der så blot er tale om markering
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Svar: 9
har haft to tæver , der kom op og slås en gang , (pga et kødben) skal siges de bed begge to hinanden , men kinky (amr. bulldog/Rotwiller) bed hul i Maya (belgisk hyrdehund) så hun skulle sys med 3 sting i benet . MEN det var Maya der begyndte . Kinky fik en lille flænge over øjet , ikke noget der var alvorligt . Kinky har aldrig gjordt det siden . Men Maya har lagt op til slås kamp efterfølgende , og kan ikke med andre tæver , Men vi har så også valgt at give maya et nyt hjem hos min storebror
jan 2006
For tror rigtig mange skriver bid og der så blot er tale om markering
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.285
Men ja du har ret, der er STOR forskel på markering og bid, men jeg er interesseret i at høre om alle hændleser, jeg tror og håber jeg kan skille dem fra hinanden, men i en del tilfælde er der tale om markering og ikke bid:)
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Hunden have noget eksem den ikke måtte klø/bide i, da den gjorde det "skubbede" jeg til den og sagde nej - den kvitterede med et godt bid i min ene underarm som jeg den dag i dag har ar efter. Men jeg kunne da også bare lade være med at forskrække den og til og med "skubbe" den når den ikke kendte mig. (og den havde jo gener og var lidt irritabel)
Sådan går det
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.524
Punktum blev også bidt så meget i en slåskamp med Lanka, at hun måtte syes på det ene ben. Lanka er så også blanding...
Såååå - i mit hoved bider blandinger *G* (må lige tilføje, at jeg ikke er bange af dem af den grund - jeg har selv to)
jan 2005
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Samme hund er blevet bidt af en amstaff hanhund, resulterede i nogle huller i nakkeskindet, smertestillende og antibiotika.
Han er desuden blevet tygget i af et par gravhunde, men der er aldrig sket noget
Jeg selv er desuden blevet bidt af ovennævnte amstaff, da jeg forsøgte at få min lille hund ud af munden på den. Der gik hul og jeg fik en stivkrampevaccine.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Da jeg var barn bed en blanding af pekingeser og puddel min øreflip af. Jeg måtte cykle hjem med en øreflip hængende i kun en minibid af øret. Og så måtte min far igang med nål og tråd....*GG*
En anden gang var af en af mine egne goldens og det var helt selvforskyldt!! Han havde dårligt ben og trådte ned i et hul i græsset, så han lå og skreg. Jeg gik over til ham. Han knurrede, men jeg respekterede det ikke og tog fat i ham for at hjælpe ham. Haps, så sad han i hånden på mig.
Tredje gang var af en amerikansk cocker, som løb forbi mig og lige tog en bid af mit ben.
Mine hunde er blevet overfaldet en del gange. Og med skam at måtte meddele, så har det været blandinger hver gang:-(
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Min gamle hund har fået en hudafskrabning efter en markering fra en ancen schæferhund.
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 75 Svar: 488
Freja, Cocker Spaniel, blevet bidt af:
En Gravhund til hvalpetræning, fik antibiotika for det.(hun var 8 mdr)
2 Chihuahuaer der var løse og farede på hende(en uge efter første bid),gik ud over ørerne.
En Cairn Terrier, de var begge i snor, Freja blev bidt til blods 3 steder foran på snudepartiet.
Schæfer, de var begge i snor, Schæferen lavede udfald bed efter hende og fik fat i halsbåndet lige ved struben, så der var vi heldige.
Så er hun blevet overfaldet af 2 andre gravhunde, Cairn Terrier, Dansk/Svensk gårdhund, og en blandingshund, labrador. Dog uden huller til følge.
Alle uden forudgående varsel:-(
Skal lige siges at Freja ingen af gangene har forsvaret sig alvorligt og gjort udfald eller har bidt tilbage.
maj 2008
Følger: 29 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 53 Svar: 1.070
jan 2006
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 269
var ude og går som jeg plejer. da den kom springene ud fra hækken.
jeg blev syet i mit ben med 8 sting på hver side.
aret er blevet fjernet. så det næsten ikk kan ses
hvor den angrab vides ikk.
den blev ikk aflivet.
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
hvilket så således ud (link fjernet)
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
-2 forskellige hunde men ca 2 måneders mellemrum..
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Og jeg er blevet bidt af en Cairn Terrier...
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Hverken jeg eller Mickey er overfaldet, 7, 9, 13....
Mickey fik for snart 2 mdr et hak bag øret, som skulle sys, af en anden hund, men det var ikke overfald, men Mickey, der provokerende den anden hund rigtig meget...
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
hunden havde altid været centrum for mine forældre og så kom jeg ind i bileldet og Ibberman blev jaloux...
Jeg lå på jorden og han havde sin mund åben ned over mit ansigt... Hunden Blev lynhurtigt aflivet.. han var en blanding af lab,rottweiler,schæfer...
og så er jeg blevet bidt i hånden af buster fordi han sad fast med poterne oppe i hans halsbånd som han prøvede selv og få af og så gjorde det ondt på ham...
Min egen skyld da jeg glemte og tage halsbåndet af efter gå tur.. Bussermanden var en blanding af FB, Carin terrier, og westie
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Er kun en gag blevet prøvet bidt, det var min venindes cocker, men jeg var hurtigere, så nåede heldigvis at gribe fat i kinden på ham, da han bed ud.
Så kan self. ikke sige om han ville bide eller markere, hvis han havde fået fat. Men jeg kan self. også lade være at sætte mig i den sofa, han også lå i *GG* Han har aldrig prøvet at bide efter mig siden, OGSÅ selv om jeg sætter mig i hans sofa, nu putter han bare istedet :o)
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.444
jeg var hjemme for at lege hos en veninde,
de havde en stor schæfer han. med klunkerne i behold.
den sad i den anden ende af haven, og simpelthen over begloede mig.
jeg tænkte ikke videre over det, hvorfor skulle den gøre mig noget?
min veninde stod og shippede, indtil det blev min tur,
da jeg rejste mig op, for at tage schippetorvet, sprang den på mig uden advarsel.
den havde godt fat i min arm, men selvom jeg kun var 5 - 6 år, og selvom jeg var ved at blive angrebet af en hund, vidste jeg, at jeg skulle forholde mig i ro, jeg ville ikke vise jeg var bange, så jeg prøvede så godt jeg kunne og stå stille, mens hunden hang i armen på mig,
min veninde var løbet for længst, af frygt, og efterlod mig alene med hunden. men jeg vidste, at jeg ikke skulle gå i panik før den havde sluppet, ganske rigtigt slap den mig efter noget tid. også løb jeg hurtigere end mine ben kunne holde til, ind af døren, og smækkede døren, hvor jeg faldt til jorden og begyndte og græde. hunden kunne ha drabt mig.
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.444
jeg nægtede at blive bange for hunde!
min forige hund er en blanding af schæfer, og collie. (:
min nuværende hund, er en sankt bernhard, og karelsk bjørnehund.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 112
Cæsar er en Bullmastiff på 2 år. Som hvalp er han blevet forsøgt overfaldet et par gange af bla. en Rottweiler og et par udefinerbare blandingshunde, men det var mens han stadig var så let at kæresten kunne løfte ham og sætte en str. 45 i hovedet på hundene. (ikke så pædagogisk, men det virkede)
Han er blevet overfaldet 2 gange her i sommer, den ene var en løs Retriever, som kom springende ud af en indkørsel og prøvede at ondulere ham, den anden var en Labrador-lignende hund, som ejeren åbenbart ikke magtede at holde, som kom farende og gik i flæsket på ham.
Heldigvis har han umiddelbart ingen mén efter disse oplevelser, men jeg må indrømme at jeg er blevet meget utryg ved løse hunde, både med og uden ejer ved siden af.
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.058
Freja og Pablo blev overfaldet sidste dag, vi går tur om aftenen (sent) mine er i snor og pludselig kommer der en dsg løbende hen til mine, de bliver forskrækket (der er mørkt) og siger vuf af den så løber den direkte hen og hopper op i hovedet på Freja som bare sparker den væk (heldigvis ellers havde det været slemt) hun fik nogen hudafskrabninger, så løb den halvvejs hen til ejeren som så sparker den (har INGEN anelse om hvorfor) så derfor løber den hen til os igen og angriber Pablo som får et lille sår på forbenet da han skubber den væk.
Hvad ejeren gjorde? Jo han kom luntende selvom mine kunne have ædt hans i en mundfuld også beder han MIG om at gå lidt væk da han ikke kunne fange sin hund (den havde ikke engang halsbånd på...)
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.318
den første var hos nogle venner, som havde en samojede.. hundene havde leget sammen masser af gange tidligere, men denne gang gik noget galt, hvad vides ikke, men samojeden flænsede begge ben i højre side på vores gamle dreng, som ingen modstand gjorde.
anden gang var en rottweiler, en unghund som lige pludselig, efter ellers stille omgang, fandt ud af at han var stærk, han tog vores hund i gabet og smed ham fra side til side, indtil min mand fik den rykket væk (i klokkeværket) denne gang var vi ikke sikre på om han klarede den, han var 10 år, og meget ødelagt,
men med god hjælp fra dyrlægen, ro og kærlighed kom han på højkant og fik et par gode år mere
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Jeg selv er blevet bidt som ung af en shæferhund i låret..av for den da.
Desuden er min søster blevet bid som barn i hovedet af en rottweiler. Men det var vidst hendes egen skyld, lidt for voldsom leg.
Derudover har min venindes 2 hunde overlevede 2 voldsommeovergreb fra andre hunde. Hendes cairn terrier blev skambidt af en ruhåret hønsehund, så den knap og nap overlevede, 50 sting i halsområet, og hends golden fik hele bugen bidt op af en amerikansk bulldog.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det er heldigvis blevet meget bedre. Dog med det forbehold, at jeg stadig tror racen er lidt misforstået - og en misforstået hund kan meget nemt blive en farlig hund.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
Sakki er til hvalpetræning blevet overfaldet af en 2årig muskelblanding, som ejer ikke ku holde - blev rusket og kastet rundt med....vi var 3 pers. om at få den stoppet....jeg fik en forstuvet hånd - hva der skete med ejer som også blev væltet, ved jeg ikke...
Den samme kromfürlænder har angrebet ham flere gange og går konsekvent efter halsen, hvor hun ikke kan få fat pga. pels...
En stor Jack russelblanding fik fat i Sakkis ben, mens han cyklede med min søn - et par sting.
En blanding af vist nok springerspaniel har også haft fat i Sakki....overfladiske sår, som vi dog var hos dyrlægen med.
De andre overgreb Sakki har været ude for har har ´kun´ været grove markeringer, hvor han er blevet lagt ned og holdt fast....formentligt pga. hans lidt høje haleføring, når han er koncentreret / opmærksom...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.312
Min gamle hund blev bidt af en bullterrier.
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.285
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
Hundebid, Er det sket for dig?