{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Lad hunden få fred? Eller?. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min kæreste og Jeg, har købt en voksen Rottweiler for 5måneder siden ca.
Hun er blevet mishandlede og derfor er hun meget bange osv.
Jeg ved, at en hund som hende, kan blive en 'farlig' hund, fordi hun har det som hun har? Og har vi også fået afvide af andre. Altså f.eks hvis vi får gæster, så løber hun hen til personen og gør og knurre af dem, på en voldsom måde, når hun ligger og ''slapper af'', så slapper hun alligevel ikke af? Hun spænder i kroppen og hun skal være ved os hele tiden. Hun går altid med halen mellem benene, det er så sjælden, at halen er oppe.
Jeg mener, at det vil være det bedste for hende og få fred? Men det er selvfølgelig en meget svær beslutning )':
Det jeg vil spørger dig/jer om er: Hvad ville i selv gøre, aflive hende, eller hvad?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lad hunden få fred? Eller?.
  • #1   17. okt 2009 Ja jeg ville aflive hende.. Gi hende fred i sjælen.

  • #2   17. okt 2009 hvor gammel er hun, og jeg syntes nok i skulle give det en chance og lade hende finde ud af at alle de mennesker der kommer til jer, og hun omgås med hende faktisk ikk vil gøre hende noget, men bare vil være sød mod hende, jeg har også haft en amstaff der har været mishandlet i 3 år og han har det godt nu, vi tog det bare skridt for skridt og alle dem han mødte ville hende faktisk godt, så fandt han ud af at der faktisk er nogle gode mennersker.

  • #3   17. okt 2009 Det er altid SÅ nemt at give råd, når det ikke er ens egen hund. Men jeg vil sige at JEG ville ikke turde have sådanne en hund. Hun kan meget nemt gå hen og blive angstbider og der er jo kræfter bag et rottebid:-(

  • #4   17. okt 2009 charlie A.
    Hun er 2år. Jeg tørre bare ikke tage nogle chancer med hende, altså hvis hun nu får bidt nogen. Det ville være forfærdeligt. Vi har snakket med en der har forstand på hunde og hun siger, at hun har fået nok chancer, hmmm.


  • #5   17. okt 2009 For 10 år siden overtog jeg en hund fra dyrernes beskyttelse. Det var en blanding imellem en schæfer og en husky.
    Den var 5 md. da jeg fik ham, og jeg var hans 4. hjem.
    Han var både blevet fysisk og psykisk mishandlet.
    Han havde meget seperations angst i starten, og havde også en adfærd der gjorde, at jeg ikke kunne stole på ham med andre.
    Han kunne finde på at logre med halen, hvis fremmene talte til ham, men så snart de satte hænderne ned til ham, så kunne han finde på at snappe efter dem.
    Han blev dog bedre med årerne, men blev desværre kørt ned i en alder af 5 år. Jeg vil ikke selv påtage mig sådan en opgave igen. Det er ikke rart med en hund man ikke stoler på.
    Jeg syntes dog i skal give hunden en chance. I skal gøre noget der øger hendes selvtillid, samt tillid til jer. Når det er på plads, så begynd at øve med hendes tillid til andre mennesker. Det er et kæmpe arbejde der måske ikke lykkes, men syntes i skal prøve.
    I bliver dog nok nød til at tage nogle forholds regler, så hun ikke en dag skader en person, fordi hun har angst.


  • #6   17. okt 2009 jeg synes man skal se det ud fra hundes synspunkt...........
    er hun glad for livet ????
    hvorfor er hun bange ???
    hvorfor knurrer hun ad andre mennesker ??

    hvis al det skyldes at hun har mistet tilliden til mennesker fordi de har gjort hende ondt...............ja så behøver I nok proff hjælp til hende eller også lade hende få fred..............hvis hun hele tiden er angst er det jo ikke et lykkeligt liv for hende. Den dag hun bider, ja så får hun skylden, selvom det er mennesker der i hendes fortid har ødelagt hende.
    stakkels hende og jer.................


  • #7   17. okt 2009 Jeg vil spørge: "For hvis skyld skal hunden leve"??

  • #8   17. okt 2009 Inden vi fik hende, så var døren altid ulåst om dagen, fordi der er nogle der bare går ind, men sådan er det ikke mere. Nu er den låst, fordi jeg tager ingen chancer med hende. Jeg tror også vi har tænkt os og give hende en chance til?.
    Bare man kalder på hende stille og roligt, så kommer hun kravlene hen til en, med halen mellem benene. Hun er en hund som ikke lader til, at have det godt, desværre?.


  • #9   17. okt 2009 Mette.
    Det spørgsmål har jeg også haft?.
    Men det er nok mest min kæreste der har det svært med, at give slip på hende?. Jeg mener, at hun skal have fred.


  • #10   17. okt 2009 du skriver "Bare man kalder på hende stille og roligt, så kommer hun kravlene hen til en, med halen mellem benene. "
    åh nej det skære mig dybt i hjertet..........stakkels lille hund. hun må virkelig lide i sit indre..........


  • #11   17. okt 2009 Det er godt nok svært at sige... i har haft hende i 5 måneder... 5 måneder er lang tid... og alligevel måske ikke lang tid nok for hende til at falde ordenlig på plads og få tillid til mennesker igen.. jeg ved det ikke... det er 1½ år af hendes liv der har været skidt... er 5 måneder nok til at rette op på det tænker jeg? jeg kan godt forstå du er utryg... ville jeg også selv være... ved ikke hvad jeg ville gøre... sådan en historie kan gøre mig helt ked af det...

  • #12   17. okt 2009 Michéle E

    Det spørgsmål har jeg stillet mig selv hver gang jeg har været i tvivl om, hvad jeg skulle gøre emd mine hunde.
    Hvis svaret har været: "For MIN skyld", så er beslutningen ikke så svær.


  • #13   17. okt 2009 Kan hun have ondt? Altså fysisk ondt... Der er jo ingen tvivl om at psyken ikke har det godt. Det kræver mange tillidsøvelser og meget ro omkring hende i lang tid hvis det skal blive godt igen (har en gang ladet mig fortælle at en skade tager dobbelt tid at rette op, så har det været skidt i ex.1 år, skal det være godt i 2 år... Firkantet sagt)

    Hvis i bestemmer jer til at give hende en chance, synes jeg uden tvivl at i skal starte med at få hende tjekket ved dyrlægen for evt. gamle skader der kan give smerter, og så få noget proff hjælp til at få hende rettet op. Find ud af hvad der gør hende glad - og gør de ting overdrevet meget! Er det at blive nusset på maven, lege med visne blade, kaste pind, svømning - whatever! Gør de ting så meget at hun er glad størstedelen af døgnet.

    Pøj pøj med det!


  • #14   17. okt 2009 jeg havde nok givet den fred... eller det ved jeg at jeg havde...

  • #15   17. okt 2009 Hvad at kontakte rottweilerklubben, DKK eller DCH. De må kunne hjælpe. Enten ar de selv en der kan bistå med lidt accistance, eller også kan de henvise til en der kan.
    Hvis I ønsker at beholde hunden, synes jeg at I skal gribe det rigtigt an.
    Det kan sgu også være svært at stå med det selv, med diverse råd fra et internetforum.
    Få en der har styr på sagerne til at se og arbejde lidt med hunden.
    Så kan vedkommende komme med sin vurdering. Enten kan det lykkes eller også er det bedst for alle parter at afslutte det.


Kommentér på:
Lad hunden få fred? Eller?.

Annonce