398 visninger
|
Oprettet:
Welsh Corgi Cardigan {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg bor i en større 2-værelses lejlighed. og vi har nu længe gået og puslet med tanken om at anskaffe os en hund.
Og hvor min kæreste er mere interresseret i Labradoren er jeg selv helt væk i en Welsh Corgi.
Og nu ville vi egentlig gerne høre om jeres erfaringer, osv, mht, denne race.
Håber i kan hjælpe.
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 608
Jeg har en corgi og jeg synes det er en herlig hund. Da det er en hyrdehund har den ikke jagtinstinktet, og det gør at den er nem at have løs, den bliver tæt på flokken. Jeg har også børn og der har den en rigtig god størrelse ikke så stor at den vælter dem, men samtidig så robust at den gerne vil lege og spille fodbold.
Vil dog sige at jeg synes det er en hund der skal aktiveres både fysisk og hjernemæssigt for at den trives og er glad og tilfreds. Corgien kan godt have tildens til at gø meget, men hvis den stoppes konsekvent mens den er lille kan dette godt aflæres. Min gør ikke ret meget, men kender andre corgier som gør meget.
Synes det er en hund der er rimelig nem at træne, den elsker udfordringer, min vil gøre alt for en lækker godbid
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 44
Ved ikke noget om corgier, ikke noget end at de minder mig om collier med for korte ben
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Men den skal aktiveres som alle andre hunde....og man skal ikke lade sig snyde af dens størrelse....for den tror selv, at den er på størrelse med en GD....
Men trapper....er de ikke gode til i længden...ikke dagligt....jeg vil i hvert fald ikke anbefale dette.....
Køb den hos en god opdrætter og du får en nem lille hund som hvivler godt i sig selv...
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Vi har 4 trin fra hoveddør, gang, køkken - Ned til stuen.
Ville det være for stor en daglig belastning i længden (Altså når den var blevet voksen nok til at tage en trappe)
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
Det er så ikke cardigan, men hun ved også ang. dem...
Welsh Corgi Cardigan