528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Vænne hende af med at bide i alt og..? Vænne hende af med at bide i alt og..?

Hej
Når vi skal ud og gå, tager det en krig at få snoren på hende...hun hopper op, bider, lægger sig på ryggen...
Jeg går hver gang, hun begynder, og siger nej osv.
Men hvordan får jeg lært hende at lade være?
Det hjælper ikke og nu er hun 8 mdr. og for stor til det der fis.
Hun hopper op flere gange i løbet af en gåtur, jeg siger nej og vender ryggen til hende med det samme hun viser tegn på det.
Når vi når i skoven og hun må løbe fri øver jeg tingene med hende (det skal fungere at få hende i snor hurtigt, når vi møder mennesker/hunde)
Det skal lige siges, at hun lystrer alle kommandoer med plads og sit osv...meget lydig og går aldrig længere væk end hun kan holde øje med mig.
Belønner hende med ros, når det så lykkes endelig at få hende til at sidde ordentligt.

Jeg tror ikke, hun er klar over, hvor stor hun er (31 kg næsten)...laver krads og bidemærker ofte og er ved at være godt og grundigt træt af det.

Hendes tæpper og legesager bliver flittigt brugt til at bide i (dog siger jeg nej, når hun bider i tæpperne og giver hende hendes knude-tov og roser hende)

Også når jeg sidder i stuen, kommer hun ofte og springer op og bider ud after mine hænder...

Hun virker lidt nervøs udenfor og gør meget - indenfor og ude i haven hører jeg hende aldrig gø.

Er det helt forkert, det jeg gør?
Er der andre måder at vænne hende af med at bide i fingre, hænder, tæpper og at hoppe op?
Ved det er helt naturligt for schæfere/brugshunde at og desuden er hun "kun" er 8 mdr. men hun har fuldt tandsæt, så skulle meget gerne have hende vænnet af med det.

En lidt lang tråd men håber jo, der er nogen, som har nogle guldkorn til mig:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vænne hende af med at bide i alt og..?
  • #1   19. okt 2009 Hummer blev også helt vild når jeg tog snoren... han løb rundt om mig hele tiden... så tog jeg nogle godbidder og bedte ham om at sitte.. det gjorde jeg vel en uges tid tror jeg... nu sitter han hvergang jeg tager snoren, selvom han ikke altid får godbidder mere..

• #2   19. okt 2009 Hej Maria - Frida sitter per aldeles omgående, men kan ikke få snoren på hende, for hun bider, puffer til mig med forpoterne og hopper og ruller rundt...

• #3   19. okt 2009 Hmm... hvad så med 2 godbidder... 1 når hun sitter - snoren på imens hun tygger den,(tænker hun er koncentreret om det) og 2 godbid når du har sat snoren på? altså det er hvad der falder mig ind.. aner intet om sådan noget træning.. der sidder sikkert nogle derude som kan komme med noget mere brugbart.. smiley held og lykke med det..*s*

• #4   19. okt 2009 Tak - det lyder nu ikke helt dumt...det skal da helt klart afprøves:-)

Men men, gid det var det eneste - der må være en eller anden grund til, hun gør det og hopper op på gåturene osv...

• #5   19. okt 2009 Ja.. ville ønske jeg kunne komme med en masse guldkorn til dig... det eneste jeg tænker er, at det er ikke så længe siden du fik hende hjem vel? (hvis jeg husker rigtigt) kan jo være hun lige skal prøve grænser af med sin nye "leder",.. eller at hun måske ikke er vant til ture i snor på den måde, hos de tidligere ejere? eller at hun bare er 8 måender og frisk på festelige indslag..*gg*

• #6   20. okt 2009 Ignorer hende.. Hvis hun starter når du tager snoren, så læg den fra dig igen. Begynder hun at pjatte lægger du snoren og kigger "hen over hende" uden at sige noget. Når hun er rolig begynder du igen... Det tager som regel ikke lang tid før de fanger budskabet på den måde. Synes ikke du skal bruge godbidder som sådan. Belønningen er at snoren kommmer på, som hun glæder sig så meget til. Hun ved godt at der skal ske noget når den kommer på.

Ude på turen ville jeg gøre det samme. Hopper hun op, så stopper du med det samme, ignorerer hende til hun er rolig, og går videre...Der synes jeg godt du kan give godbidder for rolig (ønsket) adfærd smiley Kan godt være at det tager en time at komme 100 meter fremad, men hun har brugt hovedet for alvor på de 100 meter, så det gør ikke så meget (selvom det ikke er den fedeste tur for dig...)

Mit "ikke-ekspert-forslag" smiley

God fornøjelse med træningen smiley

• #7   20. okt 2009 Maria - min tanke er, at det er en dårlig vane - hun fik lov til at sidde med forpoterne hos madmoren før og putte, hoppe op og bide i fingre.

Line - tak, det er det jeg har gjort de sidste 3 uger...men om morgenen, når der kun er en ½ time til jeg skal på job, er det ikke 100 % af gangene jeg overholder min tålmodighed...

Kommentér på:
Vænne hende af med at bide i alt og..?

Annonce