Vænne hende af med at bide i alt og..? Vænne hende af med at bide i alt og..?
Hej
Når vi skal ud og gå, tager det en krig at få snoren på hende...hun hopper op, bider, lægger sig på ryggen...
Jeg går hver gang, hun begynder, og siger nej osv.
Men hvordan får jeg lært hende at lade være?
Det hjælper ikke og nu er hun 8 mdr. og for stor til det der fis.
Hun hopper op flere gange i løbet af en gåtur, jeg siger nej og vender ryggen til hende med det samme hun viser tegn på det.
Når vi når i skoven og hun må løbe fri øver jeg tingene med hende (det skal fungere at få hende i snor hurtigt, når vi møder mennesker/hunde)
Det skal lige siges, at hun lystrer alle kommandoer med plads og sit osv...meget lydig og går aldrig længere væk end hun kan holde øje med mig.
Belønner hende med ros, når det så lykkes endelig at få hende til at sidde ordentligt.
Jeg tror ikke, hun er klar over, hvor stor hun er (31 kg næsten)...laver krads og bidemærker ofte og er ved at være godt og grundigt træt af det.
Hendes tæpper og legesager bliver flittigt brugt til at bide i (dog siger jeg nej, når hun bider i tæpperne og giver hende hendes knude-tov og roser hende)
Også når jeg sidder i stuen, kommer hun ofte og springer op og bider ud after mine hænder...
Hun virker lidt nervøs udenfor og gør meget - indenfor og ude i haven hører jeg hende aldrig gø.
Er det helt forkert, det jeg gør?
Er der andre måder at vænne hende af med at bide i fingre, hænder, tæpper og at hoppe op?
Ved det er helt naturligt for schæfere/brugshunde at og desuden er hun "kun" er 8 mdr. men hun har fuldt tandsæt, så skulle meget gerne have hende vænnet af med det.
En lidt lang tråd men håber jo, der er nogen, som har nogle guldkorn til mig:-)
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
aug 2009
Følger: 17 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 78 Svar: 540
dec 2006
aug 2009
Men men, gid det var det eneste - der må være en eller anden grund til, hun gør det og hopper op på gåturene osv...
dec 2006
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 134
Ude på turen ville jeg gøre det samme. Hopper hun op, så stopper du med det samme, ignorerer hende til hun er rolig, og går videre...Der synes jeg godt du kan give godbidder for rolig (ønsket) adfærd
Mit "ikke-ekspert-forslag"
God fornøjelse med træningen
aug 2009
Line - tak, det er det jeg har gjort de sidste 3 uger...men om morgenen, når der kun er en ½ time til jeg skal på job, er det ikke 100 % af gangene jeg overholder min tålmodighed...
Vænne hende af med at bide i alt og..?