{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Hvilken race skal vi ha ? {{forumTopicSubject}}

Vi er en familie med 2 voksne og 2 børn på 2 og 5 år. Vi mistede vores hund sidste år pga. sygdom/alderdom og overvejer nu en ny. Men hvilken race skal man vælge? Vores tidligere hund var en bullmastiff, en fantastisk race, super med børnene og kort sagt en blid kæmpe som samtidig passede godt på huset. Jeg har tidligere også haft Bernen Sennen, som også er en dejlig race. Men vi vil gerne denne gang have en lidt mindre hund, måske omkring labradorstr. og så er det et krav at den ikke savler ekstremt, for det var altså ikke lækkert med bullmastiffen. Vi er ikke til megen pelspeje. Motionsmæssigt må den ikke være alt for krævende. Vi bor i hus med stor have og ud til strand og skov. Så gode turmuligheder og der vil være 2-3 gåture dagligt, ialt ca 1 1/2 time dagligt. Derudover aktivitet i haven som boldspil, fodersøgning osv. Den skal være alene ca 7 timer dagligt og vigtigst, den skal være super med børnene (ved godt at dette tildels er 100% eget ansvar). Og kan den passe på huset og få tyvene til at gå udenom, er det et stort plus, dog må den ikke være voldsomt gøene, da vi bor op af en offentlig sti til stranden med mange forbipasserende. Så hvilke bud kan I komme med ? Vi overvejer lidt labrador(gammeldags type), Old English/Victorian Bulldog, og har kigget på diverse blandingshvalpe af rottweiler, mastiff-labrador osv. men har endnu ikke fundet det helt rigtige ? Nogle bud ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race skal vi ha ?
  • #1   25. okt 2009 Ridgeback er en dejlig hund, men den er jo kæmpe i forhold til labbe størrelsen som de søger..

  • #2   25. okt 2009 staffordshire måske?

  • #4   25. okt 2009 ville også anbefale en cavilie, men der er så lige det med pelsplejen, en undgår man ikke, men det er en rigtig god og glad lille hund, gor til børn.

  • #5   25. okt 2009 Cavalier er jo noget mindre end en lab, så det kommer jo an på HVOR lille de vil ha den *S*

  • #6   25. okt 2009 Tror old english vil være et godt valg..

  • #7   25. okt 2009 Der er også andre racer som :

    Boxer
    Appenzeller Sennenhund
    Australsk Cattle Dog
    Korthåret Collie
    Chesapeake/Curly Coated eller Labrador Retriever

    Hvis de skal være helt korthåret.

    Men til allersidst så er det jo ikke os som kan vælge hund for jer, det skal I selv gøre, så grib en hundebog og læs om racerne og vælg derefter hunden som passer ind i jeres familie.


    Karelsk Bjørnehund


  • #8   25. okt 2009 Tak for alle de fine bud smiley
    Rottweiler er en superlækker hund, jeg er bare bange for om den kræver mere aktivitet end vi kan tilbyde. Det er jo trods alt en brugshund. Men den er bestemt højt på listen.Labben har et fantastisk sind, tror dog ikke den skræmmer mange tyve væk og så har jeg mødt flere labber som virkede sådan overkåde, nærmest kravlede på væggene og den type hund passer slet ikke til os. Men måske det har været F1ere, er der stor forskel ? Boxer, dejlig men savl og særdeles aktiv er min umiddelbare erfaring.
    Jeg var på udstiling i Brøndby og var meget begejstret for Ridgebacken og talte med et par opdrættere. En tæve ville passe fint størrelsesmæssingt men har læst mig frem til, at en RR kræver en hel del af sin ejer mht. motion og aktivitet og så er den vist lidt svær at gøre lydig ? Det er jo en jagthund og jeg vil helst kunne lade vores vovse løbe løs uden at den løber efter fasaner osv. som det vrimler med herude hvor vi bor. Vi har skov og strand lige uden for døren. Jeg synes også at en Aussie er en fantastisk smuk hund men igen, vi kan ikke tilbyde nok til sådan en race. Spidshunde, Cavallie og collie er ikke lige os. Hmm, det er svært men alle gode råd er velkomne smiley


  • #9   25. okt 2009 Der er ikke jagt i bla Dalmantiner, men der ville jeg se mig godt om at det ikke er efter hyper forældre.


  • #10   25. okt 2009 I skal da have en tæve bullmastiff, hvis I finder nogen linjer hvor de ikke er så store så er der da racen for jer, vores tæve hun savler ikke.

  • #11   25. okt 2009 Mine forældres nabo har en RR . Det er en kastreret han (da kun den ene steen faldt ned) og han er det roligste ud over mine egne hunde, som jeg kender.!
    Han kræver ikke meget, men han har så også HD problemer, så det skal forældre dyre ihvertfald tjekkes for, ved ikke om det er et avls krav.
    Men denne RR er ekstrem lydig. Bor i villa kvarter og går ikke uden for deres krav, er mor og far syg og så går han altid uden snor i byen og når de går på stierne ude ved markerne..

    Kan kun sige godt om denne race, men hvis det var en lab størrelse du søger så er der jo forskel på en lab og en RR.


  • #12   25. okt 2009 Helle : Vores tæve var stor, ca 55kg i hendes velmagtsdage og når hun rystede hovedet røg savlet helt op i loftet. Og det er ikke lyv. Og man havde konstant våde "striber" på bukserne, når hun liige skulle forbi og gøre opmærksom på sig selv, for lidt kæl. Hun var også lidt for stor til børnene, som simpelthen blev væltet, når hun lige vendte rundt og gav den 2-årige et puf smiley Men hendes sind og aktivitetsniveau passede rigtig godt til os. Hun var halvsøster til "Haakon" og kom fra kennel Downland, hvis du kender den ? Men måske man kan finde en tæve af noget mindre forældre og med knap så markant kyssetøj(læs, ingen savl) ? Kender du noget til kommende kuld til foråret, som kunne matche dette ?

  • #13   25. okt 2009 Kan varm anbefale Boer Boel. en dejlig famile og vagt hund,kræver ikke det vilde motion .Min har været rigtig nem,er god til mine tvillinger på 6år hvoraf den ene er autist.Meget lydig og nem,passer på sin famille og huset.Den bliver ikke så høj men lidt bred,hanner større end tæverne selfølgelig.Kan anbefale Anasha boer boels hvor du kan få svar på alt omkring denne race.,tror de har et kuld hvalpe pt.Kig forbi min side og se min skønne Boer boel.
    ps den savler ikke smiley


  • #14   25. okt 2009 jeg har et barnebarn fra Haakon, jeg har 2 og en datter, så jeg kender godt den hund, er meget gode venner med hender der havde Håkon, ja jeg venter hvalpe til jul, men jeg ved ikke om de bliver for store, min tæve vejer 50kg men er ikke så stor hun savler ikke, kun hvis der er mad. men det gør alle hunde.

  • #15   25. okt 2009 Hvad med en Landseertæve. De må ikke savle og er fantastiske sammen med børn. Hvis i oven i købet bor tæt på stranden vil det være rigtig godt for den. De har svømmehud mellem tæerne og elsker at svømme. De er meget lidt gøende. Det er en meget blid hund der er nem at træne med.

  • #16   25. okt 2009 ja de er heller ikke tosset. dejlig hund, hvad med pelsplejen, er den krævende?

  • #17   25. okt 2009 Tænker også at en Landseer ville være godt. En cattledog, boxer, Appenzeller, kareler, Aussie kræver for meget tror jeg. Ellers hvad med en OES, som klippes kort?
    En klassisk labrador af showlinjer ville også være et godt bud.
    Eller en Clumber Spaniel som er helt skønne synes jeg, men ved ikke hvor meget de savler...


  • #18   25. okt 2009 australsk hyrdehund smiley

  • #20   25. okt 2009 Uhh, jeg bliver nødt til at sætte en Ridgeback tilbage på toppen af listen, kan jeg høre smiley . En Landseer er for stor og med for meget pels, dejlig hund ellers. Vi er ikke rigtig til collie eller chow chow, desværre. En boerboel har skam også været oppe og vende. Men har hørt flere steder at racen er særdeles vagtsom, og det måske kunne være et problem når ungerne fik besøg af naboens unger, den ville simpelthen ikke lade nogen komme ind. Ved ikke om det passer, for vi skal have gæster og legekammerater som kan komme og gå uden at "blive spist". Selvfølgelig skal der markeres at der kommer nogen, den må gø osv. men ikke være unødig aggessiv, hvis I forstår ?
    Men tak for alle svar, vi har fået lidt at tænke over smiley


  • #21   25. okt 2009 Det kan jeg nu ikke helt forstå Stine?
    Her hvor jeg bor er der 4 styks og de er sandlig både livlige og krævende iflg ejerne.
    2 af dem er af decideret brugslinier - de andre ikke da de er uden papirer og alligevel ret ens...?



  • #22   25. okt 2009 Nej det er klart :o)

  • #23   29. okt 2009 Stemmer for en Boerboel, alle de hunde jeg har solgt, er alle solgt som familiehunde og der er ingen problemer med børnenes legekammerater smiley

Kommentér på:
Hvilken race skal vi ha ?

Annonce