1.618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Minkavler - reklamer på TV2 Minkavler - reklamer på TV2

Ja emnet er rødglødende, men hvad er jeres mening med at Dansk dyreavler forening nu har reklame spots på TV2 om de minkavler som er fremstillet som dyremishandler????

Jeg gider ikke engang bruge min tid på at klikke ind på deres hjemmeside, de billeder er dyrenes sprog, de siger alt, især når de skriger af smerte, så kan de komme med alle deres forklaringer, de tænker på penge, de kunne ligeså godt have en fabrik med klemmer, dyrene bliver behandlet på samme måde....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Minkavler - reklamer på TV2
  • #1   27. okt 2009 Hele industrien skulle bare lukkes ned, så må kællingerne sgu gå med bomuld!
    Kan ikke være rigtigt at dyr skal lide fordi der er nogen der skal bruge deres pels...
    Pelsen sidder pænest på dyrene

• #3   27. okt 2009 sys også det er noget svineri.. Jeg sys det er ekstra hårdt fordi de ligner mine små bamser så meget http://www.baboom.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=21096

• #4   27. okt 2009 Et eller andet sted synes jeg, at tv2 er dobbeltmoralske.... De er heller ikke helt uden økonomisk interesse i det...

Hvad får de ikke for sådan en reklame? De må beslutte sig for, om de er for eller imod....

Og jeg ved godt, hvad jeg håber de er....

• #5   27. okt 2009 fritte mor
    ja dine dyr skal være glade for hvor de er endt .... mange af de mink - NØJ hvor det gjorde ondt

• #6   27. okt 2009 Trine
    Ja lige præcis.. for TV2 handler det også kun om penge..... det samme som minkavlerne higer efter

• #7   27. okt 2009
    *De to små*
    Tak, bliver sgu så harm...

• #8   27. okt 2009 Tja.. De har vel betalt for den reklametid ligesom alle andre? Kan ikke rigtig have en mening om det..

Det kan vel ikke overraske nogen at de forsøger at fremstille det fra deres side af sagen??

Måske er jeg naiv, men der findes vel også reelle minkavlere i DK?

• #9   27. okt 2009 jeg syntes det er hykleri af værste skuffe. er det kun fordi de er nuttede at se på det er synd.

vil væde med 90 af alle dem som sidder og fedtr på facebook lige nu med grupper og buhhh og øv hellere end gerne sparer 20 kg på en pakke svinekød fra en masse produseret gris.

• #10   27. okt 2009 Trine,
    arj, come on!!!

Lægger vi som forbrugere ikke altid fokus på at de forskellige netværk, skal være så antipolitiske som overhovedet muligt? Men nu skal de pludselig tage et standpunkt??

Det er noget fis.. Det er en betalt reklame ligesom alle andre..

Hvad så med annoncerne i avisen i dag??

• #11   27. okt 2009 Ja og de idioter der lukker dem ud er som regl heller ikk klar over at de gør mere skade end gavn.. har engang hørt om en der havde pralet med at det ahvde hun lige gjort og så var der en der fortalte hende hvor mange af dem der dør af sult og bliver kørt over og de få der overlever ødelægger naturen...
    sys det er et sygt land vi lever i...
    Rigtig mange mennesker ved heller ikk hva fritter er de siger enten mink eller rotter ( ville sige at det er nogle pænt store rotter de har så)

• #12   27. okt 2009 Jeg tror så også på at RIGTIG mange af de mink der er her i dk de ahr det godt de har bare fundet få af huller i systemet (hvilket selvf ikk burde være tilladt)

• #13   27. okt 2009 Anja: Synes du, at programmet forholdte sig neutralt da?

De scorer først gode seertal og så reklamepenge.... Fint for mig, at vi hører begge side, men jeg synes faktisk det er lidt ulækkert, at private virksomheder/medier scorer kassen på de stakkels dyr...

• #14   27. okt 2009 Og annoncerne i aviserne er ikke et hak bedre... ;o)

• #15   27. okt 2009 men det positive er der bliver sat fokus på det nu, det kunne ligeså godt være de danske burhøns/svinestaldende osv, det var virkelig dyreplageri af værste skuffe, og man kan jo håbe at der bliver sat fokus på det, ihvertfald kan man da komme på besøg på danske mikfarme hvis man ønsker

• #16   27. okt 2009 Jeg har altid haft et anstrengt forhold til pelsindustrien. Dels så måden dyrene bliver holdt på og dels konseptet i at man opdrætter et dyr kun for at tage dens pels. Ganske vist bliver kroppende brugt til minkfoder bla. men formålet er stadig at bruge pelsen. Når vil slagter en ko bruges hele dyret til alt muligt.

Men når det er sagt så vil tingene se endnu ringere ud hvis vi lukker ned for pelsindustrien i DK for jeg er ganske overbevidst om at vores mink har det godt i forhold til mink andre steder i verden. Køber man pels produseret i DK er man sikker på at man ikke køber katte eller hundepels. Mange pelskraver der sidder på vinterfrakker man kan købe herhjemme er lavet af kattepels, hvis der ikke står andet.

Men helt genralt er vi jo ikke helt søde ved vores produktionsdyr.

• #17   27. okt 2009 ja...er nok af den holdning at ja der er da nok nogle gode pelsavler i Dk, men desværre så er det ikke dem vi så i aften..disse tilfælde vi så i aften er jo virkelig ikke gode..og det er ikke ok.. deres reklame kampange..ja den er desværre i mine øjne ikke noget der gavner pelsavlen..for nu var jeg inde og se deres side af sagen, og havde en fornemmelse af en håndfuld avler som i samklippet videoer sidder og vasker hænder og bortforklare hvad de har sagt på tv.. hm ikke godt..nej de burde ha været ærlige og sige ja vi har et problem her og det skal der styr på nu... så tror jeg danskerne ville ha set lidt anderledes på tingene..især hvis vi så fik syn for sagen og virkelig kunne se de gjor noget ved problemet..

• #18   27. okt 2009 ps...især ham som påtog sig ansvaret i tv om at han ville gøre noget ved det dagen efter, hold op han er pludselig kommet i tvivl om om billederne er fra hans farm...hm kan man ikke kende sin egen farm??? ja..så kommer man nok ikke i stalden de 3 gange om dagen man siger...

• #19   27. okt 2009 Trine,
    pas, så ikke programmet. Interesserer mig ikke..

Men et kritisk dokumentarprogram, som er lavet i en serie der udelukkende handler om at grave smuds frem og gå på klingen, skal vel være sådan?? Det skal vel ikke forestille at være kanalens officielle holdning til noget som helst?

Jeg synes det er fint de ikke tager stilling til det. Og måske de reelle minkavlere meget gerne vil hævde sig, og vise hvordan DE gør tingene?

• #20   27. okt 2009 Anja: Et program, der sendes på en station, som de selv har produceret repræsenterer, i mine øjne, kanalens holdning til emnet.

Og vi er helt enige om, at det er godt, at de forholder sig kritiske, men de forholder sig åbenbart ikke kritiske til dem der betaler reklamerne... Det er det jeg reagerer på.

Først sender man et program, der angriber et erhverv og så lader man samme erhverv betale gildet gennem reklamepenge....

• #21   27. okt 2009 Føj Føj og Atter føj... hvis nogen ser det program nu på TV2 med hende englændern..... hvor er dte grusomt.. uanset om det er til pelsindstruien eller ej så er det grusomt, og det er sådan at man sidder og tuder...

• #24   28. okt 2009 Jeg så operation X og det engelske program bagefter og det var tæt på jeg kastede op! det var frygteligt!

Jeg har været vegetar i over 15 år af den simple grund at jeg ikke vil spise det jeg ikke selv kan slå ihjel. Jeg er "ligeglad" med om andre spiser kød, men ville i den grad ønske folk ville vågne op og begynde at være kritiske overfor det kød de putter i deres indkøbskurv!

Efter min mening skylder man i det mindste det dyr man vælger at spise at det har haft så tæt på et værdigt liv som muligt.... det har 5 kyllinger for 100kr osv. ikke smiley

• #25   28. okt 2009 uanset om tv2 tjener penge eller ej så synes jeg kun det er fedt de gør det ellers er der jo ingen der for øjene op for hvordan de dyr lever og har det.
    for dyr uanset race skal ikke leve på sådan en måde det er simpelthen dyrmishandling og af den værste skuffe. og nu håber jeg bare de bliver lukket ned hvilke nok er ret urealistisk men det burde de fandme. fatter ikke mennesker som har hjerte og samvittighed til at holde dyr sådan og lad dem lide..

• #26   28. okt 2009 Minkavlere, der behandler deres dyr, som vi så igår , burde fratages retten til at have dyr.Jeg synes det er rigtig godt medierne retter søgelyset mod sådan noget svineri.
    Når det er sagt, er der en anden gruppe, der er skyld i, at dyrerne lider - nemlig de forfængelige overklasseløg til kællinger, der køber pelsene, bare fordi der er prestige i at eje en minkpels ,eller for den sags skyld an anden type pels.
    Jeg tror pelssalget kan minimeres, hvis der er en negativ holdning blandt folk. I sidste ende er det desværre penge, der afgøre dyrernes lidelse. Mennesket er, efter min mening det dummeste væsen på jorden.

• #27   28. okt 2009 Jeg synes minkavlerne skulle ofre de penge de har betalt for reklamespots på at højne standarden ved deres medlemmers besætninger.
    Uanset hvad man mener om TV2 og Ekstrabladet så er det noget forbandet svineri!

• #28   28. okt 2009 Tjekkede lige deres hjemmeside "den2side"...skulle det forestille at være en forklaring/et forsvar af det vi så dokumenteret i går så har de godt nok skudt sig selv i foden! I guder, de sidder s*u og har ondt af SIG SELV!

• #29   28. okt 2009 Jeg er ret imponeret over Dansk Pelsavler Forening. Rent kommunikativt er det bare rigtig rigtig god krisekommnunikation. Se på hvor ringe Forsvaret håndterede deres krisesituation her for nylig. Det er sgu ret pinligt at Dansk Pelsavler Forening er bedre til damage contol end Forsvaret.

At de reklamerer på samme station som programmet sendes på, er da helt ok. Jeg ville være mere bekymret, hvis TV2 IKKE sendte reklamen. Så ville vi jo nærme os noget der ligner censur.

• #30   28. okt 2009 Jeg må indrømme at jeg også synes de "kommer godt igen" hos Dansk Pelsavler Forening. De har ret i meget af deres argumentation og fraskriver sig på intet tidspunkt ansvaret for det der er sket. Derimod har de sørget for at følge op på de 34 farme optagelserne kommer fra.

Jeg så ikke programmet (helt bevidst), da jeg absolut ikke bryder mig om at se dyr lide.

Kommentér på:
Minkavler - reklamer på TV2

Annonce