{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

LOPPER, LOPPER, OG ATTER LOPPER !! {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være så sindsyg træt af alle de lopper, ligeså snart Baby kommer i nærheden af en kat, så får hun lopper.
Hvad kan i anbefale at vi bruger, for de vil simpelthen ikke forsvinde 100 procent..
jeg har både loppe shampoo, og frontline..
Men jeg syntes ikke rigtig at der er noget der hjælper..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LOPPER, LOPPER, OG ATTER LOPPER !!
  • #1   28. okt 2009 Hvidløg??

Hjælper det?

• #2   28. okt 2009 Der er udbredt resistens overfor frontline, så jeg vil anbefale hurtigst muligt at finde et andet produkt.

Advantage, Bayvantic (hvis du ikke har kat), Prac-tic fra dyrlægen - disse er stadig virksomme.

• #3   28. okt 2009 Man skal huske på, at det kan være svært at dosere hvidløg.

Det er giftigt for hunde, så man skal være lidt påpasselig med mængderne. Jeg forestiller mig, der er kompliceret når hunden er lille - som det er med alt andet, når det skal gives i meget små mængder.

Med hvidløg er der bare ikke en allerede afmålt dosering at bruge.

Og så skal man da også huske, at der endnu ikke er nogen, der har kunnet dokumentere hvidløgs effekt på lopper og flåter.

Det er et forsøg - men vil man være sikker, så må man bruge det af de produkter, der er gennemprøvede og dokumenteret.

• #4   28. okt 2009 Advantage og Bayvantic, kan man købe det hos dyrlægen??

• #5   28. okt 2009 Karina og Dan - ja de smaske lyde er ved at tage livet af en, også fordi at man kan mærke den "smerte" hunden også må have, det er jo rigtig provokerende, at skulle kløe sig hele tiden..

• #6   28. okt 2009 jeg bruger Bayvantic på Suki. det er kanon og kan også købes i de fleste dyrehandlere og sådan. også når jeg laver noget mad med hvidløg i får hun lidt af det. også skal du huske at når man drypper det i nakken må hunden ikke ha været i bad en 3-4 dage før og efter du har dryppet. og et godt råd min dyrelæge gav var at dryppe halvdelen i nakken og halvdelen ved haleroden. så skal man bare holde hunden indtil det er tøret helt ind. det virker effektivt hos mig og jeg har haft helt samme problem. også gør dit hjem rigtig godt rent og evt sprøjt med noget man kan købe på apoteket mod lopper og myere osv.

• #7   28. okt 2009 Hvis man har set lopper på sin hund skal man behandle i min. 6 mdr hver 4 uge for at komme problemet til livs! Køb pipetter som prac-tic, advange eller lignende. Hvidløg hjælper ikke hvis hunden allerede har lopper!-desuden er det skadeligt i for store doser.

• #8   28. okt 2009 Det er ikke dokumenteret at det virker imod lopper og hvis hun har et stort loppeproblem ville det sikkert ikke hjælpe alene. Desuden er det som sagt giftigt i store doser så det er bestemt ikke noget jeg ville give min hund.

• #10   28. okt 2009 karina og dan ?
    hvor mange dage gav i den hvidløg ?

• #11   28. okt 2009 har nu ikke haft lopper i ca 25 år men da vi havde brugte vi
    en tættekam, den er god til at få selv de små væk med ,og så blev de vasket i tea tree oll blandet med vand...

• #12   28. okt 2009 Som sagt er der ikke dokumenteret effekt for hvidløgs virkning på utøj, men der er dokumenteret, at hvidløg i for høj dosis giver blodmangel hos hunde.

Jeg ville under ingen omstændigheder forlade mig på hvidløg under et alvorligt loppeangreb, dertil er det for ubehageligt for hunden at have lopperne.

Så hellere få aflivet lopperne og så kan man derefter overveje hvilken forebyggelsesplan man vil lave, og om hvidløg indgår i den.

• #13   28. okt 2009 når okay smiley

• #15   28. okt 2009 Fiia R - På de fleste apoteker kan du også købe Bayvantic. Der køber jeg det selv. smiley

• #16   28. okt 2009 Vi bruger Bayvantic (en gang om året) samt hvidløg. Jeg har 3 katte der går ude og har ikke haft lopper i .. 3-4 år tror jeg...

• #17   28. okt 2009 MANGE MANGE MANGE tak for alle de gode råd, jeg vil smutte på apoteket imorgen tidlig, og købe mig fattig i alt det stads smiley
    Nu er jeg igang med at flytte, så kan det være at man kan få en frisk pust smiley

Kommentér på:
LOPPER, LOPPER, OG ATTER LOPPER !!

Annonce