{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

Er meget i tvivl...Hund eller ej {{forumTopicSubject}}

Ja vi har jo vores dejlige blandingshund på fire et halvt år.. Vi har haft ham helt fra hvalp af og han er en rigtig god hund..

Sidste år blev vi forældre og det er ellers gået super godt.Lige indtil jeg startede igen efter barsel!

Vi har slet ikke overskud til vores dejlige hund og det er blevet en sur pligt at gå med ham og underholde ham. Jeg synes efterhånden at han kun får skæld ud og bliver bedt om at ligge sig i kurven hele tiden!

Jeg har så dårlig samvittighed over det er sådan og har nu stærkt overvejet at finde et andet hjem til ham. Men kan jo heller ikke klare at min elskede hund skal hen til ukendte mennesker og at man ikke ved om han har det godt eller ej der..

Tænker på om der evt. er noget der motivere jer? Altså til at blive ved med at træne og hyggegåture..?

Synes slet ikke overskudet er til ham mere og min dårlige samvittighed nager mig hver dag. Han er så glad når vi kommer hjem og det eneste vi gør er at skælde ud!

HJÆLP MIG MED AT BLIVE MOTIVERET!

Jeg vil allerhelst undgå at han skal skifte hjem, men det her er ikke et optimalt hundeliv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er meget i tvivl...Hund eller ej
  • #1   29. okt 2009 Hvad med at få en hundepasser til ham? Altså en der kan gå nogle lange ture med ham nogle gange om ugen.



  • #2   29. okt 2009 Kan godt forstå din frustration. Jeg husker, at den faste følgesvend da jeg fik børn var "Dårlig samvittighed". Hvordan har jeres dejlige hund det med situationen? Jeg tænker at den måske godt kan leve med en periode med lidt lavere aktivitet - måske kommer glæden igen fra din/jeres side mht. motivation? En anden mulighed kunne jo være at lede efter nogle søde mennesker der har lyst til at "låne" jeres hund og lave noget hyggeligt sammen med den. Jeg er sikker på at der er mange mennesker der ikke må have hund hvor de bor, men som har lyst til at forkæle en sød hund ind imellem.

    Jeg er sikker på at det er en overgang, og jo mere du punker dig selv med dårlig samvittighed, jo mindre lyst får du.

    Held og lykke med det - og velkommen i "Mødrenes-evige-dårlige-samvittigheds-klub" ;o)


  • #3   29. okt 2009 Hvorfor er det lige man mister alt overskud, bare fordi man får et barn.......Jeg forstår det ikk. Ta hunden, og den lille i barnevognen.
    Selvom man får et barn, er det jo ikke alt der kun skal dreje sig om barnet.....
    Der er så mange der glemmer, det andet i ens liv.
    Min Mening!


  • #5   29. okt 2009 K/P - det er nu ikke en naturlov, men et lille barn er en kæmpe omvæltning i ens liv. Lige meget hvor meget man tror man har forberedt sig bliver man overrasket og overvældet. Og jo - alt drejer sig om barnet i det første stykke tid - det er mennesker programmeret til, og det er nødvendtigt for at barnet overhovedet får den omsorg den skal have. Og ofte følger der mange måneder med afbrudt søvn og en helt ny livsrytme. Og vi har det med at stille så store krav til os selv som forældre, at vi næsten ikke kan leve op til det. Det kan sagtens være derfor, at hundens "simple" krav føles uoverskuelíge. Alle har ret til at have sin mening - men jeg må lige forsvare forældre i det hele taget ;o)



  • #6   29. okt 2009 Karin har Hittekillinger........
    Gud hvor er jeg bare enig med dig...........


  • #7   29. okt 2009 I dag er det jo næsten en sygdom at få børn......Jeg har også børn.
    Ved det er en omvæltning, men i dag kan man intet når man har fået et barn, og det er sgu da til at få pip af....


  • #8   29. okt 2009 Det der tænder mig af...er at så mange bare smider hunden ud til højre. når der kommer et barn. Hvorfor så overhovet få hund inden.

  • #9   29. okt 2009 Man mister heller ikke alt overskuddet når man får børn, men det er svært at få det hele til at passe sammen. Jeg møder klokken otte, står op klokken seks, aflevere min datter, tager i skole, otte timer efter har jeg fri. skal derefter hente min datter, hjem side ned en halv time med hende, så skal jeg i gang med at lave aftensmad og derefter er der rengøring eller at bade den lille. Så bliver klokken otte, der kommer bebs i seng. Så skal jeg have lavet lektier det tager mellem en time og halvanden, så er klokken ni-halv ti og så skal jeg selv i bad... Jeg kan ikke se hvornår jeg skal kunne klemme hygge og dejlige gå.ture med hunden ind.
    Manden kommer hjem klokken 5 og han siger han ikke kan overskue at gå med Chopper når han har rendt rundt hele dagen på arbejdet.

    K/P og Karin: Jeres kommentare gør rigtig ondt, måske fordi det er sandt eller måske bare fordi det ikke lige er det jeg har brug for nu...


    frabeder mig venligst dumme eller ondskabsfulde kommentare, vil bare gerne have hjælp.

    Vores hund kan desværre ikke passes af hvem som helst. Han er en stærk hund og kan ikke så godt lide hanhunde eller dominerende tæver. Tror i der er nogen der vil gøre det gratis?? For er på SU så pengene er ikke til de store udskejelser. Ville betale en trilliard for den hund men jeg har ikke en trilliard. Hvor meget kan man tillade sig at give for sådan noget?


  • #10   29. okt 2009 Jeg håber knagme at I kommer igennem krisen og får overskud igen.

    Men ellers -

    synes jeg det er utrolig flot at stå frem her og fortælle hvordan din/jeres virkelighed er - respekt for det.



  • #11   29. okt 2009 K/P Skriver jeg på noget tidspunkt at jeg bare vil smide min hund ud til højre??????

    Tror du ikke det her er hårdt nok i forvejen uden DU skal stå og slå mig i hovedet?

    Det fint nok at man har en anden mening og at man sagtens kan overskue hele ens hverdag og er overskudsmor, men det er ikke alle der kan det.

    Har da bestemt ikke lyst til at smide min hund ud til højre, men jeg kan jo ligesom ikke give min datter væk vel???

    Jesus, medmenneskeligheden er godt nok på lavpunktet fra din side af


  • #12   29. okt 2009 Synes det er rigtig sejt du skriver dine tanker her.... det er en af de begrundelser der rigtigt tit bliver brugt i forbindelse med salg af hund..

    Jeg har ikke selv børn, men kan kun forestille mig, at det er en ordenlig omgang og rigtig hårdt!!

    Vi er alle mennesker forskellige, og fordi nogle kan overskue arbejde, familie og kæledyr, så er det ikke alle mennesker der kan..

    Hvis det var mig.. så tror jeg at jeg ville give min hund en chance for at blive.. hunde er utrolig gode til at tilpasse sig.. og kan se det hos flere af mine familiemedlemmer som har fået børn... hunden får selvfølgelig ikke alt den opmærksomhed den har været vant til, men de tager sig alligevel tid til skoven, og strand et par gange om ugen.. og noget bold spil i haven..





  • #13   29. okt 2009 undskyld men din mand på mande sig lidt op og hjælpe lidt til derhjemme så du ikke står for det hele, og det drejer sig ikke kun om hunden ! Men generelt !

  • #14   29. okt 2009 Det er skam heller ikke ondskabsfuld ment.....
    Men i er to personer, så er det noget med at hjælpes ad.
    Hvorfor har i valgt at få hund? Har i ikke vidst at i ville ha børn?
    Det giver nu bare lidt mere at se til.....Har du selv valgt at gå i skole, samtidlig med at ha et barn?


  • #15   29. okt 2009 Uha - ja jeg er også lidt mundlam over en tone som nogle finder på at kommentere din/jeres helt menneskelige og sobre historie i - også stor respekt herfra.

    Håber du kan se forbi det negative og bruge nogle af de overvejelser og tanker der ellers er!

    Opmuntrende tanker herfra!


  • #16   29. okt 2009 Nej men det er så nemt i dag.....hvorfor pokker tænker man sig i mere om, inden man hopper ud i det.
    Hvis man kun skal skrive positivt, hvordan pokker skal mennesker så lære af sine fejler??
    Men ikke mange i dag tåler jo overhovedet ingen kritik.


  • #17   29. okt 2009 Og ja, jeg synes det er dejligt du prøver at finde en måde at få overskudet igen ! Men han skal altså hjælpe lidt til, så kan det være det hele ikke ser så slemt ud - held og lykke !

  • #18   29. okt 2009 Beslutningen er slet heller ikke taget endnu! Og håber virkelig også gejsten kommer igen og at man kan huske at han altså også har følelser og bare gerne vil putte og hygge med os som familie.

    Jeg kan i hvert falde ikke bruge unge under 16 til noget for de skal virkelig ku holde en hund. Han laver ikke udfald medmindre den anden hund kommer tæt på så hvis man bare tager sine forholdregler kan det jo godt være muligt at finde nogen der vil lufte ham en gang i mellem!

    Robert: det gør vi godt nok også, især fordi jeg har hele tiden selv været fortaler for at man bare ikke skilder sig af med en hund og mente da at det var så nemt nu man havde hund og barn for man ku jo bare tage barnevognen osv... Rimelig flovt at man så selv sidder med håret i postkassen nu!

    Vi giver det slevfølgelig en chance. Jeg har kun været i gang i tre måneder nu så vi skal jo lige ind i rutinen. Men nogle gange tuder jeg bare når han sidder og kigger på mig og jeg kan mærke han siger" skal vi ikke snart lave noget?" og jeg så bare sender ham væk... puha det ikke sjovt!


  • #19   29. okt 2009 Stå op en halv time før om morgen og gå en god tur med din hund, efter skole henter du din datter og så henter i hunden og går en tur sammen, den behøver jo ikke være lang bare i får hygget jer lidt.. Og selvom i er derhjemme kan man jo godt hygge med hunden kæl lidt med ham imens du leger med barnet eller hygger i sofen. Og inden du går i seng så går du en god tur med ham hvor i hygger lidt.

    Jeg har også nogen stressede dage og jeg bruger mine hunde til at stresse af, jeg kopler fra på vores ture og hygger med dem imens.


  • #20   29. okt 2009 Din mand ska absolut hjælpe til.......Men ka ikke det hele selv.

  • #21   29. okt 2009 Har i ikke 2 hunde, eller kun 1?

  • #23   29. okt 2009 Og ja som de andre siger så bed din mand om at lætte røven og hjælpe lidt til, han må vil for pokker da evt kunne lave noget mad imens du går en tur med hunden, hvis han ikke selv gider at gå med den...

  • #24   29. okt 2009 Måske dig og din mand ku bytte lidt, så han laver mad en dag så kan du gå med hunden imens. Eller han bader den mindste og putter så kan du ha lidt hundetid?
    Synes også det er ærgeligt du skal hakkes sådan på, synes det er flot du søger råd i stedet for at lave en annonce med det samme og sku sælge hunden med blødende hjerte.. Kan sku godt se du ik har meget tid tilovers til hunden..


  • #25   29. okt 2009 Godt skrevet Karin.

  • #27   29. okt 2009 Kan absolut tilslutte mig det som karin med hittekillinger skriver......
    Og desværre er der rigtig mange, der i dag tilsidesætter hunden, når der er kommet børn til smiley


  • #28   29. okt 2009 Christian F - sikke mange grimme ord jeg har lyst til at skrive til dig lige nu ! Du er da til at brække sig over !

  • #29   29. okt 2009 Vi fik hund uden at bruge hovedet, ingen tvivl om det. men nu er det snart 5 år siden og vi er, synes jeg, vokset med opgaven.

    Jeg havde ikke plantlagt at få børn nu, jeg ville have min uddannelse færdig og der var min kæreste helt enig... Men nu blev det ikke sådan og så må vi forholde os til det.

    Min kæreste hjælper meget til herhjemme med rengøring og vask af tøj osv, men jeg synes også han skal have lov at slappe af. Han arbejder 50 timer om ugen i gennemsnit for at jeg kan studere så synes han hjælper så godt til som han kan.

    K/P: Jeg kan normalt godt tåle kritik men det her er bare så følelseladet så ryger altså lige op i det røde felt når man udtaler sig om at man bare smider hunden ud når der kommer børn. Det er jo ikke pga. af hende at vi ikke har tid til chopper, men ligeså meget på grund af uddannelse osv.

    Jeg vil prøve at finde en hundesitter/dogwalker der kan lave noget med ham to gange om ugen. Så kan det være gejsten kommer igen når man ikke har den dårlige samvittighed.

    Dette indlæg har ikke været nemt at skrive og jeg må ærligt indrømme at jeg sjældent græder, men det virkelig ikke sjovt at skulle overveje at komme af med sit andet barn!!



  • #30   29. okt 2009 Synes du skal give det en chance - du skriver at du er startet op igen efter barsel, og ka kun forestille mig hvor hårdt det må være at have barn mens man læser, har hund og skal have hverdagen til at hænge sammen.... Som andre er inde på, så er hunde ofte gode til at tilpasse sig, så han lære sikkert nok at han ikke længere er ene om din opmærksomhed, samt at gåturene bliver lidt færrere.... Så ka man kompensere lidt i weekenderne :O)

    Jeg forstår sgu godt at det kan være hårdt at finde tid og motivation til hunden... Jeg elsker min hund overalt på jorden og ville ikke undvære hende for noget - men nu hvor jeg både arbejder fuldtid og læser ved siden af samtidig med at jeg er "syg", så er energien ikke til det vilde i hverdagen - men mærker det heldigvis ikke på hende :O) Og sørger sig for at komme ud og gå med andre oftere end før så hun der får brændt krudt af :O)

    Håber I finder den løsning der er bedst for jer :O)


  • #31   29. okt 2009 Øhhhh.....der er altså også andre med børn....

  • #32   29. okt 2009 K/P... ja men det er ikke alle mennesker der har det samme overskud! fordi du kan klare hele verden, betyder det ikke alle andre mennesker kan eller vil...

  • #33   29. okt 2009 line h
    Har i 1 eller 2 hunde?


  • #34   29. okt 2009 hold da op en tråd
    synes det er flot Line H at du spørger om råd
    og hvor har folk dog travlt, selvfølgelig kommer barnet i første række, og så er det da lige meget om hunden var der først, man omplacere jo ikke et barn.
    og om manden hjælper derhjemme er der da ingen af jer der ved, han kan i princippet være langturschauffør og slet ikke være hjemme til dagligt, eller køre meget tidligt og komme sent hjem, lad dog være med at dømme andre så hurtigt


  • #35   29. okt 2009 Kan god forstå det er hårdt (har ikke selv børn) men selvfølgelig er det en stor omvæltning.

    Mit råd ville også være at få din mand ind i kampen. Enten må han lave mad eller gå en tur med baby og hund. En af jer kan også gå en tur/lege med hunden mens den anden bader baby. Og det er også muligt at hygge med baby/hund mens du laver lektier. I er to om at få det til at virke, og det lyder til manden kun står for at arbejde. Det er nemt at dømme uden at kende situationen, men ud fra dit indlæg lyder det som om han ikke laver så meget.


  • #36   29. okt 2009 Nu er der jo altså også kæmpe forskel på at have store børn som kan klare sig selv, og så et lille spædbarn......

    Line - Bor I lejlighed, eller har i en have? I så fald kan du sagtens sætte Chopper i gang med at søge efter godbidder i græsset.... - det kan du os sagtens gøre inde ;o))

    Erkend at Chopper måske ikke får fuld opmærksom i hverdagene, men så prøv at give ham lidt ekstra i weekenden....

    Dejligt at du søger råd og inspiration istedet for fluks at lave en annonce... Håber virkelig at I finder en god løsning - for jer alle 4


  • #37   29. okt 2009 Der findes en masse aktivitetsspil mv, som du sagtens kan sætte Chopper til imens sidder med jeres inden madlavningen... Der findes også et hav af gode idéer herinde, hvor det er hjemmelavet, så et SU budget også kan være med;o)

  • #38   29. okt 2009 Vi havde hund inden vi fik barn, så det har ikke været anderledes her.....

    Men jeg forstår ikke hvorfor har i købt en hund sidste år?? Line


  • #39   29. okt 2009 Til alle: Jeg er rigtig glad for jeres rigtig gode råd, ligemeget hvem de er fra. Det hjælper os rigtig meget at hører at det altså ikke verdens undergang at Chopper ikke kommer ud og trave tre timer om dagen!

    Joahnna: Det gør vi også men så plejer modparten at lave noget andet. Det er sjældent vi bare sidder ned. Idag har manden været ude og gå en times tid men kun fordi jeg brød sammen og sagde at nu ku det være nok og hvis der ikke skete noget, altså at vi ikke sammen ku finde overskud til hunden, så måtte vi af med ham.

    Karin: Jeg synes netop ikke jeg tilsidesætter min hund ved at vide at han måske har større behov end vi i vores nuværende situation kan give ham. Jeg synes da netop jeg tænker på hundens bedste og ikke mit eget. Han er en dejlig roglig hund og han kan sagtens slappe af flere dage i træk, men det ville jeg jo aldrig byde en hund til hverdag!
    Det er rigtig fint at du er træt af det, det er jeg os og det er en situation jeg selv har sat mig i, det er jeg helt med på. Men man kan ikke altid forudsige hvordan man er som mor, hundejer eller kæreste hvis ens situation ændre sig...

    Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at beholde Chopper, men det skal ikke være på bekostning af min datter.


  • #42   29. okt 2009 K/P: Vi har kun en hund. Den anden er min mors, jeg har bare hende oprettet så tidligere ejere kan følge lidt med i hendes liv stadigvæk.

  • #43   29. okt 2009 helt enig Christian F
    mon ikke dit indlæg blev misforstået, for der var da intet i det der så vidt jeg kunne se kunne fornærme nogen ???


  • #44   29. okt 2009 Christian det forstår jeg udemærket og er enig med dig ! Nej hunden dør skam ikke af ikke at få 3 timer dagligt, jeg blev forarget over" Man kan sgu godt se på indlægene hvem der har børn. Du skal overhovedet ikke høre på de unge piger, der tror deres liv kæreste og hund er hele verden." Den sætning tog ikke lige kegler her - men godt ord igen ?!

  • #45   29. okt 2009 K/P - gik du også i skole 37 timer om ugen og lavede lektier derudover 10 timer om ugen? Arbejdede din mand 50 timer om ugen.
    Det er enormt nemt at dømme andre, men hvorfor ikke tage hatten af for Line, som virkelig forsøger at gøre noget i stedet for at bare videregive hunden uden kamp???


  • #46   29. okt 2009 Hvis du ikke har overskud til hunden og ikke kan finde den, så find et nyt hjem eller afliv hunden. Barnet kommer i første række.
    Men lad være med og købe hund til du er over den fødedygtige alder, så du ikke kommer i samme situation senere.
    Held og lykke med den lille.


  • #47   29. okt 2009 Line

    Jeg forstår stadig ikke hvorfor du ikke svarer på spørgsmålet.....Hvorfor har i købt en hund mere sidste år??
    Hvorfor snakker du kun om den ene hun, der evt skal væk??


  • #48   29. okt 2009 Det kan jeg godt se.. Det er svært når man ikke har så meget tid..

    Hvad med sådan et sæbeboble sprøjter specielt til hunde?


  • #49   29. okt 2009 Line - istedet for at sidde med den lille den halve time når du kommer hjem, kunne i jo gå en lille tur istedet ?

  • #50   29. okt 2009 Simba...

    Hvem er det lige der har valgt at føre dette liv? Det er bestemt ikke noget man er tvunget til.


  • #51   29. okt 2009 Jeg synes jo det var så dejligt da jeg gik hjemme for vi havde så meget tid og overskud til barn og hund og vi hyggede os bare så meget med at være i skoven og ved stranden flere gange om ugen og daglige gåture på to timer med bebs i vogn.

    Det der er svært er jo at få det til at hænge sammen med en hverdag hvor der er fuldtidsstudie og div. oveni.

    Tusin tak for jeres råd, ALLE sammen. Jeg kan godt forstå de lidt mere "negative" for det er sku tit man hører denne "undskyldning". Jeg havde bare aldrig forestillet mig det skulle være så hårdt at få det hele til at hænge sammen.

    Hjernegymnastik = tjek
    Mindre gå-ture to gange dagligt = tjek
    Inddrage hunden mere i hverdagen = tjek

    Er der andre råd jeg kan føje til listen? det er simpelthent rart at hører jeg ikke er den eneste med dårlig samvittighed og at man ikke er et forfærdeligt menneske fordi man ikke kan overskue det hele på en gang altid!


  • #52   29. okt 2009 K/P
    hun har svaret, hun har ikke købt hund sidste år, det er hendes mors hund, som hun har oprettet


  • #53   29. okt 2009 Line jeg ville hellere end gerne hjælpe jer, kvit og frit, og håber der er mange der har det ligesådan! Det tror jeg smiley

    Håber at I, uanset hvad, finder den bedste løsning for alle parter smiley


  • #54   29. okt 2009 K/P hvis man gerne vil ha en uddannelse så er det da nødvendigt at bruge tid på skole og lektier.. Og så lidt som man får i su så kan det også være nødvendigt at manden arbejder så meget som han gør.. Nu ved jeg ikke noget om det, men det er da mit gæt.. Derudover hvis du læser efter skriver hun at det er hendes mors hund som er oprettet..

  • #56   29. okt 2009 K/P - Nu kan man jo blive gravid ved et uheld som Line også skriver, og du kan da ikke seriøst mene at man så skal få en abort, og risikerer ikke at kunne blive gravid senere?
    Simba er da også mit barn, men bliver jeg gravid og barnet ikke kan tåle hunde, jamen så har jeg jo ikke noget valg...


  • #57   29. okt 2009 Tak har set det smiley

  • #58   29. okt 2009 Prøv ikke sig kurv hele tiden - går den virkelig så meget i vejen ? medmindre det er i køkknet for der kan ske uheld - jamen så lad den være med hele vejen ! Når du skifter bebs - putter - nusser osv ! Indrag hunden !

  • #59   29. okt 2009 Johanna
    Ja det er rigtig, men det er stadig dit eget valg.

    Simba....
    Bliv lige ved emnet.
    Her er ikke tale om sygdom.....der er en væsentlig forskel.


  • #61   29. okt 2009 Hvorfor ska han egentlig op i sin kurv hele tiden?

  • #62   29. okt 2009 K/P: Det er min mors hund, jeg har bare oprettet den så tidligere ejer kan følge med i den nuværende liv:-)

    Sandie: Jeg bliver nød til at sætte mig ned med hende og lave noget med hende den halve time. Ellers kan hun ikke falde til ro, altså i dagplejen foregår der jo en masse så hun skal ligesom sidde og koble lidt af sammen med mig inden vi går i gang med andre ting.

    Brug hjernen før du køber hund: Hvis jeg ikke findet overskuddet frem så finder vi et andet hjem. Men nu vil jeg lige først prøve at finde en hundesitter der kan gå med ham et par gange om ugen først og så se om det ikke letter presset lidt. Så kan det også være gejsten kommer tilbage når jeg ikke føler det er en sur pligt mere.


  • #63   29. okt 2009 K/P - lige over?? Du skriver at du sagtens klare det mv, men alligevel svarer du ikke på om du havde samme forudsætninger som Line har? Der er jo altså forskel på folks liv, og jeg synes det er fantastisk at Line faktisk er én af dem som søger en løsning, og ikke bare den nemme udgave - at smide hunden ud til højre....

    Selvfølgelig kommer barnet i første række, men det bør være muligt at forene disse, - og det er det Line søger!


  • #64   29. okt 2009 Christian - Tjaaae, jeg skal ikke kunne sige det ! jeg er jo ikke selv så gammel smiley Men vil da mene jeg ved hvad det kræver de forskellige ting - og jeg tar skam hatten af for at Line prøver at få hjælp herinde i stedet for at lave en annonce med det samme !

  • #65   29. okt 2009 Jamen det jo os det, der er jo ingen grund til han skal ligge i sin kurv hele tiden! Det bare fordi det er lige det nemmeste i stedet for at tage sig tid til at snakke med ham. (når man først er gået i gang kan det være meget svært at få ham "ned" igen)

    Men vi har snakket om det flere gange nu og vi er blevet bedre til at sige til den anden, hvis der er for meget skæld ud i luften. Han vil jo så bare gerne være medi alting så nogle gange kan han godt få trådt på Emma eller skubbet hende så hun falder. Men han har altid været klodset og det kan han jo ikke gøre for.



  • #66   29. okt 2009 line hvad studerer du? Nogen ting kan man jo tage over flere år og så have færre timer pr. år smiley

  • #67   29. okt 2009 Line - ser ud til at I har en fantastisk have? Ikke så meget dårlig samvittighed, ud i haven og lad ham bruge hjernen efter foder, smid samtlige sko ud på græsplanen, og lad ham rydde op for dig....;o))

    Og så ja alle de andre gode forslag som er kommet ;oD


  • #68   29. okt 2009 Irene: Jeg må håbe der er nogen der vil hjælpe her i min lille by. Om ikke andet så kan jeg skaffe nye danske kartofler om sommeren:-) Jeg håber meget på at jeg kan finde en, det ville være så fedt at se han bliver brugt. Han er nemlig super dygtig til div. tricks og han elsker at søge!

  • #69   29. okt 2009 Jeg overtog for nogle år tilbage en schæfer på 9 år. Han faldt hurtigt til hos os og havde et rigtig dejligt og indholdrigt otium. Han blev 12.
    Han knyttede sig til os og var ikke påvirket når han mødte sine tidligere ejere, han holdt sig til mig.
    Det jeg prøver at sige er at det ikke behøver være en forfærdelig ting for en hund at blive omplaceret, hvis man finder de rette personer.
    Kan læse ud af det her at du næsten er udbrændt og det er rigtig synd for både dig og hunden. Så i din situation ville jeg overveje at finde et nyt hjem til hunden som du kan stå inde for og vide med sikkerhed at du har gjort det bedste du kunne.


  • #70   29. okt 2009 Ja tænkte lige som Irene smiley Måske studere på nedsat til, det kan jo bare være et halvt år eller sådan noget ind til i lige er kommet ind i rytme.

    Eller hvad md familie der evt. kunne lufte jeres hund mens i er på arbejde? min mor kommer og lufter Pina de dage jeg har lange dage på universitet, og det er en stor hjælp.


  • #71   29. okt 2009 Hvis du går i seng omkring kl 22-23 om aftenen, kunne du sagtens vænne dig selv til at stå op kl 5 eller 5.30 - for at gå en tur med hunden :o)

    Håber alt lykkes for dig og at hunden får lov at blive, trods barnet. Er sikker på det er hårdt.


  • #72   29. okt 2009 Simba: Undskyld, det glemte jeg helt at svare på, vi har en udemærket have, men det jo os ret kedeligt at sidde i den og glo for ofte. Hans mad får han ude på græsset en gang i mellem, men vil ikke gøre det for tit så det bliver trivielt for ham og jeg er jo ryger(ahem ahem) så når jeg går ud og ryger bruger vi lige de ti min. på boldspild eller kate med pind... Men vil gerne have han får nogle flere indtryk i løbet af dagen i stedet for bare haven og så en lille gåtur inden sengetid...

  • #73   29. okt 2009 Tænk på før i tiden - da var en hund en man havde på gården - der gik man ikke så ofte tur med dem ! I kan lave noget spændene med hunden i weekenden - så som skovtur osv ! Så længe den får en til to ture om dagen i hverdagen og lidt nyt i weekenden går det skam nok ! Det er jo ikke mange år der vil være så meget stress på !

  • #74   29. okt 2009 Irene: det er bare en helt alm. HF. Jeg kan tage den over 3 år i stedet for to men så skal jeg ud i noget jeg slet ikke interessere mig for. De har lagt en lektie-time ind om dagen så vi har 37 timers ren skole og derudover kommer der lektier.
    Lotte: Jeg er heller ikke i tvivl om at Chopper kunne falde til et andet sted, men det er ikke det jeg vil. Jeg vil helst selv prøve at finde alt det gejst frem jeg havde en gang. Jeg er udkørt, men jeg skal os lige ind i rutine omkring studie osv så vi giver det i hvert falde et stykke tid endnu inden vi giver op. (7,9,13, håber ALDRIG det sker)
    Christina: Det vil jeg prøve at efterlyse, det ville tage noget af presset af i hvert falde.
    Tinna: det kræver bare at jeg også tager min datter op der og så skal hun i seng klokken seks for at få sovet nok. Gør vi det så ser min kæreste hende kun en halv til en hel time dagligt og det synes jeg er synd. Min kæreste tager afsted kvart over fire...


  • #75   29. okt 2009 Ja lige nu bliver det efter bedste evne og så håber jeg jeg finder en sitter...

    Jeg er rigtig glad for at i har taget jer tid til at komme med gode råd, los i rø... og et skulderklap.

    Alle råd vil blive afprøvet men nu skal der i hvert falde laves flyers så vi kan få fundet den hundesitter:-)


  • #76   29. okt 2009 Line----Jeg forstår dig og jeg respektere dig. Da jeg selv for 34 år siden blev mor første gang, havde man dengang 3 måneders barsel, og jeg var på arbejdet da mit vand gik....... Jeg havde dengang en golden retriver, som min mand og jeg havde brugt meget tid sammen med hver eneste dag, men da jeg kom hjem med min lille pige, ja der glemte jeg fuldstændig min dejlige hund, jeg glemte endog nogle gange at fodre hende en dag eller 2. Min mor kom påp besøg og så hunden følge mig som en skygge eller ligge ved siden af mig og kigge bedende på mig, jeg fik en opsang som ville noget, men det hjælp ikke.
    Jeg havde ingen tid eller interesse i min dejlige hund mere----Sådan tilbragte den de næste 3 år, indtil den en dag var løbet ud af huset og op på landevejen----Jeg hørte bremserne og tænkte strakt, hvor er hunden eller mangler jeg et barn, for på det tidspunkt havde jeg både åplejebørn og dagplejebørn---Nej det var hunden. Den blev ikke kørt over. Men dagen efter tog min mand den med til dyrlægen og fik den aflivet.----------
    Hver gang jeg tænker tilbage og husker denne dejlige hund, så skammer jeg mig så forfærdeligt, og den dag i dag kan jeg ikke forstå, at jeg bare kunne tilside sætte min hund fordi jeg var blevet mor.
    Hvis det havde været i dag, og jeg var i samme situation, ville jeg prøve at finde et godt hjem til den. Og hvis dette ikke kunne findes, ja så ville jeg vælge at få den aflivet.
    Hvad du skal gøre ved jeg ikke, jeg ville kun fortælle, at sådan kan det også gå, når tiden ikke længere rækker og fokus kommer et andet sted.


  • #77   29. okt 2009 Line: Nu har jeg på ingen måde forstand på børn, så det er måske et dumt spørgsmål. Kan din datter ikke sove længere end du gør?

  • #78   29. okt 2009 line hvorfor skal du ud i det?

  • #79   29. okt 2009 Tinna - hun kan jo ikk lade babyen være alene hjemme smiley

  • #80   29. okt 2009 Hvad med at vende det på hovedet, og så finde nogen der evt kan hjælpe med andet end Chopper for derved at lette jeres byrde?

    Jeg tænker på fx en rengøringshjælp et par gange om ugen. Finder I en på 16-18 år eller sådan, så behøver det jo ikke koste alverden, og så er der DET mindre at tage sig af når I er hjemme - det må da skabe lidt luft.

    Og ellers. så find en masse muligheder at aktivere Chopper, uden du behøver at være så aktiv, fx næsearbejde.

    Jeg synes det er rigtig FLOT at du gør en indsats for at give din hund et dejligt liv. smiley


  • #81   29. okt 2009 Sandie: Som sagt - ikke forstand på børn *GG* Tanketorsk ;D
    Men er manden ikke hjemme.


  • #82   29. okt 2009 Han er jo taget på job smiley

  • #83   29. okt 2009 Ok, har ikke fulgt helt med så, med hvornår folk tager afsted :o)

  • #84   29. okt 2009 Snow: Heldigvis er jeg ikke nået så langu ud, eller hvad man siger, endnu. Jeg vil først prøve de gode råd jeg har fået herinde og hvis det stadig ikke kan hænge sammen tager jeg dyrlægen med på råd.

    Jannie: Det en lidt lang tråd men længere oppe har jeg skrevet situationen med min kæreste og jeg. Jeg har i dag sagt til ham at enten tager vi os selv i nakken ellers finder vi et andet hjælp. Folk herinde har kommet med nogel rigtg gode råd så vi evt. kan få lysten til hund tilbage!
    Jeg er selv vokset op med hund og ved hvor fantastisk det er og jeg havde aldrig regnet med det ville være noget problem med hund og bebs samtidig. Jeg glæder mig til Emma kan få endnu mere glæde af ham og jeg tror os på det nok skal lykkedes os at få det til at kører rundt på et tidspunkt!

    Kamilla B og alle jer andre, mange tak for støtten. Det hjælper virkelig:-)


  • #85   29. okt 2009 Irene: Det er noget der hedder Grøn Linie: en landbrguslinie og det interessere jeg mig ikke for.

    Tinna: Min kæreste tager afsted kvart over fire. Ellers var det intet problem:-)

    fantasibarnet: Jeg vil hellere have at der kommet et friskt pust ind og at Chopper bliver udfordret på flere måde og også lærer at omgås andre end os. Men kan der ikke findes nogle hundesitter, så er det klart det næste vi prøver! det havde jeg slet ikke tænkt over før nu!


  • #86   29. okt 2009 Line: Ok. Det var også bare en tanke. Står nemlig selv op der, for at gå en tur med hundene, før jeg tager på arbejde.
    Men jeg har self heller ingen andre end mig selv og dem at tænke på


  • #87   30. okt 2009 Nu har jeg kun lige skimmet tråden efter at have læst de første NEGATIVE kommentarer.
    I kan simpelthen ikke være det bekendt. Det er sgu da en ærlig sag, at tingene er vokset over hovedet. At have et lille barn, og få hverdagen til at hænge sammen, det kan da være sin sag. Børn er forskellige, mennesker har forskelligt overskud, hverdagen er ikke ens for alle, ja jeg kunne blive ved.
    Der er ingen tvivl om at hunden skal have det godt. Men husk på, den går trods alt stadig i stuen, og det er da ikke jordens undergang eller dyremishandling at hun føler at det hele er vokset over hovedet. Nogen gange sker der bare så meget i løbet af kort tid, når man får børn, og selvsagt skal børn komme i første række en hund er "kun" et dyr, for at sige det ligeud. Man behøver altså ikke gøre sig selv bedre end man er, for jeg tror næppe at ingen herinde har oplevet en eller anden form for krise, der på den ene eller anden måde er kommet til at gå lidt eller meget ud over hunden. Så puds glorien.


    Til dig Line: jeg vil sige at jeg kender udemærket den følelse du render rundt med. Man vil egentlig gerne en hel masse, men overskuddet er ikke til det. Men bare rolig, din hund dør ikke af at være sat til side for en periode. Og hvis den ikke har ændret adfærd, har den det jo udemærket med jeres liv, som det er nu. Jeg tror nok, at du ville kunne mærke på hunden, hvis det synes at livet var blevet træls.....men ja, det kunne være en fin ide at få nogen til at lufte den. Måske en voksen, i kan jo prøve at sætte nogle sedler op i den lokale brugs eller lign. Jeg synes under alle omstændigheder at du skal give det en chance, tingene bliver jo lettere, som barnet vokser. Held og lykke herfra:-)


  • #88   30. okt 2009 Tinna: Ja alt skal afprøves men det er ikke alt der kan lade sig gøre desværre.

    KR og Lykke: Mange tak for jeres opbakning og gode råd. Nogle gange vokser tingene virkelig en over hovedet og havde aldrig regnet med jeg skulle overveje at give min hund væk, aldrig! Men jeg vil hellere have han er lykkelig et andet sted og at de evt. kan give ham alt det han vil have! Men jeg kan slet ikke mærke forskel på Chopper fra før og efter vi fik barn, andet end at han er lidt mere opmærksomhedssøgende og det er jo klart når man lige pludselig ligger på gulvet og leger med en lille klump kød i stedet for ham!


  • #90   30. okt 2009 Carina: Det skal jeg i hvert falde nok gøre, flyvers er lavet, så nu skal de bare deles ud. Jeg skriver herinde hvis jeg finder en god sitter til os:-)

    Jeg er også rigtig glad for alle indlæg, positive som negative. Kan sagtens forstå folk er skeptiske overfor undskyldningen "familieforøgelse", jeg har selv haft det præcist sådan. Men dette indlæg var for at få hjælp til motivation, men kan sagtens forstå folk har brug for at komme af med deres spørgsmål omkring "hvor hårdt kan det lige være":-)


  • #91   30. okt 2009 Jeg håber da alt ordner sig for jer. Var faktisk inde på jeres profil for at se hvor i bor og havde i boet lidt tættere på ville jeg gerne have luftet jeres vaps et par gange om ugen.

  • #92   30. okt 2009 Line - fame flot at du laver sårn en tråd her :o) kan sagtens forstå dig. Prøv at tjekke www.hundesitter.dk - der kan man søge efter folk der vil gå med ens hund, få legekammerater osv osv :o) der er faktisk flere der skriver at de gerne vil gå ture med andre folks hunde - ofte fordi de ikke selv må ha hund hvor de bor osv - andre igen tilbyder endda at passe en hund i weekender og ved ferie osv bare for at deres egen hund kan få en legekammerat:o) Held og lykke
    Varme tanker herfra - kh Marianne


  • #93   30. okt 2009 Det lyder rigtig godt at i har mod på at give det en chance smiley Er sikker på det sagtenskan lykkes smiley Glæder mig til at høtre hvordan det hele kommer til at gå! Held og lykke med det alt sammen smiley

  • #94   31. okt 2009 Hej igen.

    Ville bare lige fortælle hvad der er sket. Vi har fået sendt flyers ud, men ingen har henvendt sig endnu. De har også kun hængt i en dag så der er håb endnu.

    Men så i nat, har kæresten kørt galt på knallert og har brækket storetåen. Så nu kan han slet ikke hjælpe til de næste 4 uger! Puha det bliver slemt at skulle lave alt.

    Bare lige lidt ynk herfra:-)


  • #95   31. okt 2009 Ej øv hvor træls smiley Stakkels ham! God bedring.
    Håber i får henvendelser snart, så det hele kan lette lidt.

    Håber du har overskud til det hele, for du får da nok at se til ;( Men hvis humøret trænger til et pift så ud i efterårsvejret med vovsen, og leg i de nedfaldne blade smiley Har jeg lige gjort med Pina, og det var rigtig hyggeligt. Vejret er jo godt idag (i hvert fald her). Så kan kæresten have noget hyggeligt tid med baby imens smiley


  • #96   31. okt 2009 han kan slet ikke løfte hende da han også har slået armen. Men kan jo sagtens have dem begge med, ville bare være rart man kunne lave hyggetid med dem hver for sig en gang i mellem. Men håber snart han kan løfte igen, men han må jo ikke støtte på benet alligevel:-(

    Men tak for støtten og rådet:-) Det altid dejligt:-)


  • #97   31. okt 2009 årh stakkels mand smiley God bedring med ham. Håber der kommer styr på det hele, selvom der lige kom en skadet mand oven i problemet.
    Det skal nok gå


  • #98   31. okt 2009 Ja det tror jeg:-) Ja men så kan han sku lade være, har ikke så ondt af ham for det ham selv der har valgt at kører når han havde drukket. Det ku ha gået rigtig rigtig galt så jeg håber meget han har lært af det!

  • #99   31. okt 2009 Åhh de mænd der altså smiley Godt der ikke skete mere med ham (eller en uskyldig kom til skade).

  • #100   31. okt 2009 Ja for en ting er hvad der sker med ham, men hvis han nu havde braget ind i en familie eller nogen var blevet nød til at undvige ham eller andet... Puha vil slet ikke tænke på det...

  • #101   31. okt 2009 Øv, altså det er da lige, hvad der manglede...håber at du/ i klarer den. Tror dog nok at din hund "overlever" det alligevel:-)

  • #102   1. nov 2009 Ja det har heller ingen indflydelse på den anden beslutning overhovedet.. Bare lige lidt ynk;-)

  • #103   2. nov 2009 Hej Line.
    Ville bare lige høre hvor du bor henne? Hvis det ikke er for langt væk kan jeg da give en hånd i ny og næ smiley
    Ellers må du have al held og lykke i fremtiden.. Det skal nok gå alt sammen!
    Kærlige knus fra os


  • #104   2. nov 2009 Mia: Jeg bor i en lille by der hedder Gørlev. Den ligger mellem kalundborg og slagelse på vestsjælland.

    det ville være super da jeg endnu ikke har fået nogle henvendelser...:-)


  • #105   2. nov 2009 Kan se du bor i nordsjælland så det er nok lidt langt at kører for en times gåtur med Chopper.

    Men mange tak for tilbudet, det er rigtig rigtig sødt af dig:-)


  • #106   14. mar 2010 Så kom der lige en lille opdatering. Tråden er godt nok gammel efterhånden men ville alligevel lige skrive hvordan det går.

    Tingene er kun gået fremad siden. Manden lå godt nok tre uger med dårligt ben, men jeg har virkelig taget mig selv i nakken.

    En gang i mellem kan der godt være nedture, men så læser jeg lige denne tråd igennem og ser de forskellige råd og spark i røven og det hjælper mig faktisk rigtig meget.

    Chopper får mere motion nu og meget mere aktivering. der kan stadig være dage hvor jeg ikke orker at smutteud med ham, men så tager vi bare en længere tur i weekenden.

    Nu ser det hele os lidt nemmere ud da vi går en lysere tid i møde, selvom Chopper ÆÆÆÆlsker sne:)

    Hundesitter fik vi aldrig, men fandt heldigvis overskuddet til at gå med ham igen. Da overskuddet kom, kom glæden os så nu er det bare nogle hyggelige ture vi går:)

    Det var lige en lille opdatering herfra:)


  • #107   14. mar 2010 Hvor er det dejligt at læse :o) tusind tak for update - og fortsat go tur ;o)

  • #108   14. mar 2010 Super dejligt at høre:-) Tak for opdateringen:-)

Kommentér på:
Er meget i tvivl...Hund eller ej

Annonce