{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Napper sig i sine ben {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en aussie, som napper sig på mellemfoden. Jeg har været hos dyrlægen for et par månder siden, hvor jeg fik en recept til Advocate i tilfælde af, at det var skab. Han har for 1½ uge siden fået pipette nr. 2 (4 uger efter første pipette). Han bliver ved med at napper sig med mellemrum, når han er i ro.

Da jeg var hos dyrlægen havde han ikke mistet hår. Men nu er der bare pletter lige ved knækket før låret på begge bagben. Jeg vil selvfølgelig kontakte dyrlægen igen, men vil lige høre om der er nogen der har erfaringer med noget i samme dur og hvad årsagen har været?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Napper sig i sine ben
  • #1   2. nov 2009 min rotte havde loppe-allergi, hun gjorde det samme.... også selvom lopperne ikke "boede" på hende. Et loppebid var nok...

Kan det være dårlig vane / kedsomhed? Du skrver at det er når han er i ro? Bare et forslag, kan ikke se hvornår han gør det. Kun dig der kan vurdere det... smiley

• #2   2. nov 2009 Min Geser gør det samme, men har ingen lopper og har også fået kur for pelsmider, så jeg ved heller ikke hvad årsagen er. Har dog ikke bare pletter - endnu.

• #3   2. nov 2009 Jeg har også tænkt tanken med dårlig vane. Tror ikke det er kedsomhed, da han ofte kan finde på at gøre det kort tid efter vi kommer hjem, efter at have været på farten i et par timer. Desuden bliver han aktiveret både fysisk og psykisk i det daglige.

Jeg har prøvet at klø ham bag på hans mellemfod og der begynder hans ben at klø ud i luften, så mon ikke det klør.

• #4   2. nov 2009 Vores nye hund gør præcis det samme. Han ødelægger ikke pelsen men får på en eller anden måde lavet sår under pelsen, som så misfarver hans lyse pels. Vi er sikre på det er en rigtig dårlig vane, da han havde store sår under pelsen da vi fik ham hjem. Han gør det også kun når han er i ro, og man kan altid aflede ham hvis man ellers er spændende nok, så hos os handler det nok om at bryde vanen og sørge for at den ikke kommer igen.
    Det kunne jo være det samme ved din hund, vores gør det dog på forbenene

• #5   2. nov 2009 Charlie gør det samme - fægter rundt med benene som han klør sig selv., men mest når han lige har sovet eller leget.

• #6   2. nov 2009 chica gør det også men det gjordet hun ogsåsidste år på samme tid. sidste år blev hun for en sikkerhedsskyld behandlet for skab, men det hjalp ikke. nu gør hun det som sagt igen jeg tror simpelhen det er vejr skiftet der giver lidt tør hud på benene

• #7   2. nov 2009 Catarina - det fik jeg så ikke lige skrevet. Zion gjorde det også sidste år og fik ligeledes en behandling for skab. Dog med et andet produkt. Gør du så noget for at forebygge eller behandle for tør hud?

Kommentér på:
Napper sig i sine ben

Annonce