5.952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

smerter ved løbetid smerter ved løbetid

Kan tæven have "menstruationssmerter" ligesom mennesker??

Min tæve er i anden uge af sine 3. løbetid og opfører sig ikke som de andre gange. Hun ser ud som om hun har ondt i maven og strækker mave ved at lægge sig ned på forbene og blive oppe på bagbenen - altså stritter med bagparten.

Nogen som kender til dette?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smerter ved løbetid
  • #1   4. nov 2009 Tror du ikke hun er højløbsk lige nu og "bare" byder sig til...?

De kan jo ændre sind temmeligt meget i løbetid og synes at jg har erfaret at tæver reagerer utroligt forskelligt ((o:

• #2   4. nov 2009 Nej hun byder sig ikke bare til.

Hun kom med et lille piv før da hun skulle lægge sig ned og da hun havde "strukket" mave trak maven sig helt sammen og hun går rundt med let rejste børster på bagparten. Hun ligner også en som har ondt.

• #3   4. nov 2009 Kontakt en dyrlæge hun kan vel have livmoderbetændelse...

• #4   4. nov 2009 DET har jeg aldrig oplevet med nogen af mine tæver. Jeg ville nok slå et smut forbi dyrlægen for en sikkerheds skyld...*S*

• #5   4. nov 2009 Det kan godt være smerter ifm. løbetid. Min venindes DSG'er havde det hver gang og fik behandlinger for det. Selvom hun er avlsgodkendt, så er hun blevet steriliseret for hun kunne ikke byde hunden at hun skulle have det sådan hver gang. Her handler det om hundens tarv vil jeg mene.

Men jeg ville da slå et slag forbi dr. Dyr, for livmoderbetændelse skal man ikke undervurdere. Kan komme lige så hurtigt som en hest kan galopere.

God bedring med hende.

• #6   4. nov 2009 Jeg var inde og læse om livmoderbetændelse her

(link fjernet)

Og de symptomer passer hun meget dårligt på

• #7   4. nov 2009 ring hellere til dyrlægen og spørg alligevel..

• #8   4. nov 2009 Så havde jeg det også med min huns, hun måtte pludselig hasterperes
    Hun fik fjernet livmoderen

• #9   5. nov 2009 Min nu afdøde Cherie fik galoperende underlivsbetændelse og dyrlægen fjernede livmoderen uden at have informeret os inden. Det var et spørgsmål om liv eller død, og vi havde jo sagt OK for det alligevel.

• #10   5. nov 2009 Ringede til dyrlægen som ikke synes symptomerne var alarmerende, især fordi de aftog ret hurtigt igen.
    Her til morgen var der ingenting, hun var lige så frisk som hun plejer at være og viste ingen tegn på at have ondt.
    Dyrlægen sagde vi skulle holde øje med hende og hvis det kom tilbage skal hun tilses. Men ellers har det nok bare været et maveonde. Det har hun egentlig haft før, nu jeg tænker over det. Der opførte hun sig næsten lige sådan.

Kommentér på:
smerter ved løbetid

Annonce