15.111 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Smerter ved løbetid??? Smerter ved løbetid???

Hejsa min tæve skulle ha været i løbetid for 2 md siden, men intet er der sket.
Her i dag har hun fra morgenen været vild mærkelig, rystet over hele kroppen og meget stille, troede hun var blevet syg, så har holdt øje med hende og lagt et tæppe over hende.
Nu har jeg så lige fundet ud af, at hun er begyndt at bløde, får hunde det også dårligt når de er i løbetid, jeg har det feks. selv ret skidt og ondt, har hunde også det ???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smerter ved løbetid???
  • #1   8. dec 2008 Det har jeg aldrig oplevet.

Jeg havde kontaktet min dyrlæge i morges...

• #2   8. dec 2008 Jeg tror ikke de har ondt som sådan, men mange tæver opfører sig anderledes når de er i løb. Mine bliver lidt nedtrygte og har synlig ondt af sig selv, det kan være en jammer at se på, smiler

• #3   8. dec 2008 jeg ville også kontakte dyrlægen. det kan jo være livmoderbetændelse.

jeg har aldrig oplevet mine har ondt, når de er i løb, men de kan godt være lidt morsyge

• #5   8. dec 2008 Det har jeg aldrig oplevet med Daisy.
    Kun at hun er lidt trist, men har aldrig oplevet at hun har rystet og har ondt.

• #6   8. dec 2008 Jeg har hørt fra de andre jeg træner med at deres tæver bliver meget betuttede når de kommer i løb, og nogen af dem har vist lidt ondt... men det er kun hvad jeg har hørt fra de andre fordi min egen ikke har fået sin første løbe tid i nu....
    Hvis jeg var dig ville jeg nok lige give hende ro og "hygge", og hvis hun så virker meget utilpas ville jeg ringe op til dyrlægen...
    Held og lykke med det...!

• #7   8. dec 2008 Har snakket med dem, de siger hun godt kan ændre adfærd, men skal holde ekstre øje med hende obs for livmoderbetændelse.
    Men hun giver nu ikke udtryk for at have ondt, men opføre sig bare mærkeligt og sender en store øjne så hun hun ser lidt sølle ud, isæv når jeg så giver hende opmærksomhed.

• #8   8. dec 2008 Hvis det er to mdr siden hun burde være gået i løb... så forstår jeg ikke at din dyrlæge ikke vil se hende med de symptomer hun har...

• #9   8. dec 2008 jamen det kan godt være p.gr løbetid. de bliver sådan lidt triste eller sære i opførsel.

jeg har prøvet at være til lydighedskonkurrence med Galia imens hun har været i løb, og det er umuligt at arbejde med hende på afstand, hun vil blive ved mor.

hun kan også stå og hyle af mig

men synes bare dit første indlæg lød lidt som om hun var syg

• #10   8. dec 2008 Hvis det er 2 mdr siden at hun har været i løb ville hun hvis hun var blevet parret havde fået hvalpe nu. Så mon ikke hun er falsk drægtig.

Der var en anden her inde der fik konstateret det da hendes hund var skidt og rystede.

Jeg ville ikke tøve et sekundt med at tage til dyrlægen for uanset hvad så skal hun altså ikke bløde.

• #11   8. dec 2008 min hund var i sin første løbetid nu her. hun krøb hen af gulvet i to uger, sov hele dagen, lå for det meste ned, spiste ingenting, pev osv. så det er normalt at de bliver ret underlige

• #12   8. dec 2008 nååå hun har ikke været i løb.(fik lige læst forkert)

En tæve i løb kan godt blive pylderet. Det har min været men det er aftaget i løbet af de sidste. Hun ville kun nusses og putte i tæpper og var ellers mere stille.

Men hold øje om hendes kønsdele hæver/ er hævet for så er det klart løbetid.

• #13   8. dec 2008 Hun havde hvalpe i sommer, de blev føde den 22 juni og er lige kommet i løb nu første gang siden hun fik hvalpe.

• #14   8. dec 2008 Sandie - hun skulle have været i løb for to mdr siden, men har ikke været det.

• #16   8. dec 2008 Sandie lee. den må da gerne bløde. min tæve fik først hendes første løbetid lidt inden hun blev 2 år. som med mennesker er det ikke noget man altid kan regne med

• #17   8. dec 2008 hvis hun havde hvalpe i sommers, så skulle hun da ikke havde været i løb for 2 måneder siden

• #18   8. dec 2008 ja men synes ikke jeg kan huske hun var så pyldret sidste gang hun var i løb... Men hun har da også trukket hendes løbetid noget, hvis tæven selvom hun har født skal gå 6 md før hun går i løb igen eller er det fra da hun fødte fødte???

Skal til forældre møde nu her, tror altså jeg tager hende med i bilen, så jeg kan holde øje med hende

• #19   8. dec 2008 du kan godt regne med at du skal regne med fra da hun fødte.

nogle tæver lader sig ikke mærke med at de har fået hvalpe, og kommer i løb som de plejer. men for de fleste skal man regne fra fødselstidspunktet. og så passer det jo med nu.

• #20   8. dec 2008 Nååå ok det viste jeg ikke, synes altid jeg har hørt at de stadig holder deres løbetider selvom de har fået hvalpe...
    Så passer tiden jo, men synes nu stadig hun virker mærkelig, sidder bare og kigger efter en og vil ikke med ud, når de andre vil ud.

• #21   8. dec 2008 prøv at holde øje med hende om hendes blødning er normal, jowina fik livmoderbetændelse som lignede en løbetid - blot holdt den aldrig op. og hun lugtede bestemt også med højløbsk, hanhundene var helt tossede efter hende

• #22   8. dec 2008 Ja vores han hund har også været noget vild efter hende.
    Hvad mener du med at hendes blødning er normal, det ser rødt ud, det jeg fandt på gulvet. ???

• #23   8. dec 2008 hvis det bliver lys rød, når hun bliver højløbsk og at hendes kønsorganer svinder ind som de plejer, at hun holder op med at bløde og sådanne ting

• #25   8. dec 2008 Har snakket med dyrlægen og skal observere hende.... For tæver kan nemt ændre adfærd når de går i løb, fik jeg at vide.
    Nu hvor sønnen er kommet hjem fra skole har hun søgt tryghed i ham og putter ved ham, de er så glade for hinanden.
    Men holder lige øje med hende...

• #26   8. dec 2008 Men en tæve der lige er gået i løb er hun allerede der hævet helt op???

• #27   8. dec 2008 ja, det er i den første uge de er mest hævet, når blodet bliver lyst og tæve højløbs, så falder hævelsen lidt igen

• Klaus L
    Klaus L Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #28   13. jan 2019 Hvor lang tid er tæven normalt i sin løbetid.;)

Kommentér på:
Smerter ved løbetid???

Annonce