Foderjunglen... Foderjunglen...
...ja det er jo næsten muligt at finde rundt i foderjunglen... det er lige før man opgiver.... pyyyhhha....
Jeg er på jagt efter et nyt foder til min ACD. Han får lige nu Royal Canin large breed. Han spiser hans foder, men det synes ikke som om han er hel vild efter det, han spiser lidt når det bliver sat frem og så går han lidt og vender tilbage....
Jeg har kigget lidt på Bozita Robur, Nutra Nuggets, Acana og Orijen som muligheder. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer med disse...
Og noget helt andet er at de alle har en form for Høj aktivitets foder - og jeg ved faktisk ikke om det bliver for meget til min dreng. Han er i stalden hele dagen, aldrig alene hjemme, er altid i gang. Og så hyrder vi om sommeren når køerne er på marken.
Eller er det bedst bare at købe alm voksen foder til ham?
Synes altid man får sådan nogle gode svar herinde, og hvis man spørger dyrlæge, forhandlere osv. så synes de jo altid de har det bedste foder.... Så håber på god inspirration :o)
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
mar 2008
mar 2008
Rikke - har læst en masse af disse tråde, og hold da op, jeg synes næsten jeg bliver mere forvirret hver gang jeg åbner en tråd. Med denne håber jeg på at kunne få lidt inspark til hvad der kunne være godt for en hund som min, ved jo det ikke er alle hunde der trives godt på et foder :o)
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Så jeg tror det gælder om at finde et foder hvor man er tryg ved indholdsfortegnelsen og så bare prøve det :o)
Jeg selv fodrer med Fromm og det kan jeg selvfølgelig klart anbefale da mine hunde trives suverænt på det,,men ja det er en jungle ;o)
Hvis du vil kigge lidt på Fromm også, så er hjemmesiden hvor jeg bestiller fra, her : www.gilpa.dk
mar 2008
Rikke - det kan godt være jeg bare skal bestille nogle prøver af de forskellige...
Med det aktivitet jeg beskriver for min - vil det da være bedst at vælge høj aktivitets foder? Det er jeg meget i tvivl om...
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Nogen sværger til Olivers som er det rene skod herhjemme..... Andre hunde fungerer fint på det fra Brugsen... man er nok desværre nødt til at gøre sine egne erfaringer og se om ens egen hund trives optimalt..
mar 2008
Rikke tak for svar. Han er på ingen måder tynd så starter med at prøve alm voksen foder :o)
mar 2008
Men først må jeg på jagt efter det rigtige til ham.... pyhhha... hvor virker det uoverskueligt... :o)
Foderjunglen...