705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Foderjunglen... Foderjunglen...

...ja det er jo næsten muligt at finde rundt i foderjunglen... det er lige før man opgiver.... pyyyhhha....

Jeg er på jagt efter et nyt foder til min ACD. Han får lige nu Royal Canin large breed. Han spiser hans foder, men det synes ikke som om han er hel vild efter det, han spiser lidt når det bliver sat frem og så går han lidt og vender tilbage....

Jeg har kigget lidt på Bozita Robur, Nutra Nuggets, Acana og Orijen som muligheder. Kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer med disse...

Og noget helt andet er at de alle har en form for Høj aktivitets foder - og jeg ved faktisk ikke om det bliver for meget til min dreng. Han er i stalden hele dagen, aldrig alene hjemme, er altid i gang. Og så hyrder vi om sommeren når køerne er på marken.

Eller er det bedst bare at købe alm voksen foder til ham?

Synes altid man får sådan nogle gode svar herinde, og hvis man spørger dyrlæge, forhandlere osv. så synes de jo altid de har det bedste foder.... Så håber på god inspirration :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderjunglen...
  • #1   11. nov 2009 ups der skulle stå at det er UMULIGT at finde rundt i foderjunglen :o)

• #2   11. nov 2009 Jeg har aldrig prøvet hills - ved at mange dyrlæger anbefaler den, men kan ikke lade være med at tænke om det bare er fordi de tjener på den... Men ærligt så ved jeg det ikke...

• #4   11. nov 2009 Kamilla - Det er helt i orden. Er lidt glad for jeg ikke er den eneste der synes foder verden er en jungel.

Rikke - har læst en masse af disse tråde, og hold da op, jeg synes næsten jeg bliver mere forvirret hver gang jeg åbner en tråd. Med denne håber jeg på at kunne få lidt inspark til hvad der kunne være godt for en hund som min, ved jo det ikke er alle hunde der trives godt på et foder :o)

• #5   11. nov 2009 Tja,,min erfaring siger mig efterhånden,,også via alle de tråde derhar været herinde,,at det er helt individuelt hvilket foder den enkelte trives på. Selvom det er et meget dyrt foder taber den ene måske pelsen, den bliver mat eller får dårlig afføring hvorimod den anden stortrives og aldrig har været flottere.

Så jeg tror det gælder om at finde et foder hvor man er tryg ved indholdsfortegnelsen og så bare prøve det :o)
    Jeg selv fodrer med Fromm og det kan jeg selvfølgelig klart anbefale da mine hunde trives suverænt på det,,men ja det er en jungle ;o)
    Hvis du vil kigge lidt på Fromm også, så er hjemmesiden hvor jeg bestiller fra, her : www.gilpa.dk

• #7   11. nov 2009 Tanja - ok det er et foder jeg ikke har hørt om før - men lyder som et ok foder vil lige læse lidt mere om det.

Rikke - det kan godt være jeg bare skal bestille nogle prøver af de forskellige...

Med det aktivitet jeg beskriver for min - vil det da være bedst at vælge høj aktivitets foder? Det er jeg meget i tvivl om...

• #8   11. nov 2009 Jeg har rigtig gode erfaringer med Acana - tror det er det foder jeg har haft som Baily trivedes bedst på (mht. mave og pels). Men det er jo individuelt fra hund til hund...
    Nogen sværger til Olivers som er det rene skod herhjemme..... Andre hunde fungerer fint på det fra Brugsen... man er nok desværre nødt til at gøre sine egne erfaringer og se om ens egen hund trives optimalt..

• #10   11. nov 2009 Ja ok må nok nødt til at prøve mig frem - vil prøve at bestille lidt prøver hjem...

Rikke tak for svar. Han er på ingen måder tynd så starter med at prøve alm voksen foder :o)

• #12   11. nov 2009 Har tænkt at om sommeren kunne han godt bruge lidt mere når vi hyrder hver dag, men så må jeg jo bare gøre det i den periode, og så alm om vinteren....

Men først må jeg på jagt efter det rigtige til ham.... pyhhha... hvor virker det uoverskueligt... :o)

Kommentér på:
Foderjunglen...

Annonce