383 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Foderjunglen Foderjunglen

Jeg har for en måneds tid siden arvet min mormors hund. Han er en langhåret dværggravhund, 8 år og kastreret. Indtil nu har han været fodret på Hill's perscription diet W/D, men jeg synes han har meget hård afføring, samt virker som om det er svært at komme af med. Der er ikke så meget tilbage i sækken, så min plan er at skrifte ham over på noget andet, når den er tom. Han får lakseolie og Hill's i/d vådfoder som supplement pt, for mave/tarms skyld.
Men hvad ville i vælge at fodre en ældre herre med, når det skal være godt for mave/tarm flora og samtidig gerne må være low fat eller bare til vægt kontrol. Han er ellers meget glad, aktiv og pæn i pelsen.
Jeg har bl.a. kigget på Acana, men har også læst flere der siger det kan være hårdt for hundens mave.
Olivers er prøvet tidlligere, uden succes og jeg er ikke interesseret i BARF. Ligesom jeg foretrækker at fodre med et tørkost produkt og ikke vådfoder eller en masse supplementer.
Jeg ved fra hesteverden at fodring er som religion, men jeg vil meget gerne høre jeres ideer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderjunglen
  • #1   13. sep 2016 Min Sheltie havde mere eller mindre altid tynd afføring indtil vi begyndte på Orijen.

Der er vist højt protein indhold i.
    De har så ikke nogen diet version, men jeg har altid syntes at det er bedst/lettest bare at skære ned på mængden af foder.

Pøj pøj med søgningen.

• #3   13. sep 2016 Hård afføring hjælper jo bare på at analkirtlerne bliver tømt smiley hellere hård end blød afføring, især når hunden er langhåret smiley hvis han fungere på det han får, så ville jeg fortsætte med det

• #4   13. sep 2016 Fedt med flere svar smiley
    Jeg er helt enig i at blød afføring ikke er målet, slet ikke med hans pels smiley Men i min verden er det for hårdt, tendens til hårde kugler og han presser meget og lyder engang i mellem, som om han arbejder meget for sagen! Jeg ønsker ikke at skifte bare for at skrifte, så synes det er dejligt med de gode input smiley

• #5   13. sep 2016 Hvorfor får han wd nu? Er det lun til vægtkontrol eller er der en medicinsk årsag?
    Er han overvægtig nu?

Hvis der ikke er en årsag til wd så kig på andre mærker, evt andres diæt foder hvis han stadig er noget rund. Men netop højt fiberindhold kræver tilstrækkelig med væske for ikke at give forstoppelse. Typisk vil man jo give mere fedt for at gøre maven mere Lind, men kan han tåle et mere fedt foder?

• #7   13. sep 2016 Han får w/d for vægtkontrol. Det var dyrlægens anbefaling, dengang han var til den runde side, men det er han ikke mere. Han er også noget mere aktiv, nu hvor jeg har ham, end han var tidligere og jeg har sat mængden af foder op. Så egentlig tænker jeg, at han måske ikke behøver være på vægtkontrol længere.
    Jeg synes at ideen med et lidt højere fedt indhold, for at få gang i maven, giver rigtig god mening smiley
    Han drikker meget, jeg holder øje med hans indtag og jeg er begyndt at hælde vand på hans tørkost, så han også får vand der. Jeg valgte netop vådfoder som supplement nu, for at øge væske og kød mængden, men jeg synes ikke det er ideelt som eneste foder kilde. Men det er jo bare min mening smiley
    Jeg synes at der i mange foder mærker, er rigtig mange tilsætninger, som jeg ikke synes er nødvendige. Jeg er ikke korn forskrækket, men der behøver ikke være en masse konservering og lignende hvis det kan undgåes smiley

• #8   13. sep 2016 Har du overvejet Orijen

• #10   13. sep 2016 Jeg har kigget på Orijen, men min tanke er at der er så meget kød i, at han får for meget protein. Ellers er det et foder i den stil jeg kigger efter. Deraf også mine overvejelser om Acana, hvor det dybest set er samme producent, men med en lidt lavere mængde kød.
    Det må du ihvertfald smiley Jeg synes at han skal have så store mængder af det, bl.a pga den store mængde vand, at det både bliver for dyrt og så rigtig meget mad, for så lille en hund. Jeg kan sagtens se fordelen ved det som supplement, men for mig virker det ikke som eneste foder kilde. Derudover, så vil jeg gerne have at han får noget at tygge på så han skal bruge sine tænder ellers så sluger han sin mad smiley

Kommentér på:
Foderjunglen

Annonce