Foderjunglen Foderjunglen
Jeg har for en måneds tid siden arvet min mormors hund. Han er en langhåret dværggravhund, 8 år og kastreret. Indtil nu har han været fodret på Hill's perscription diet W/D, men jeg synes han har meget hård afføring, samt virker som om det er svært at komme af med. Der er ikke så meget tilbage i sækken, så min plan er at skrifte ham over på noget andet, når den er tom. Han får lakseolie og Hill's i/d vådfoder som supplement pt, for mave/tarms skyld.
Men hvad ville i vælge at fodre en ældre herre med, når det skal være godt for mave/tarm flora og samtidig gerne må være low fat eller bare til vægt kontrol. Han er ellers meget glad, aktiv og pæn i pelsen.
Jeg har bl.a. kigget på Acana, men har også læst flere der siger det kan være hårdt for hundens mave.
Olivers er prøvet tidlligere, uden succes og jeg er ikke interesseret i BARF. Ligesom jeg foretrækker at fodre med et tørkost produkt og ikke vådfoder eller en masse supplementer.
Jeg ved fra hesteverden at fodring er som religion, men jeg vil meget gerne høre jeres ideer
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Der er vist højt protein indhold i.
De har så ikke nogen diet version, men jeg har altid syntes at det er bedst/lettest bare at skære ned på mængden af foder.
Pøj pøj med søgningen.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
sep 2016
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
Jeg er helt enig i at blød afføring ikke er målet, slet ikke med hans pels
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Er han overvægtig nu?
Hvis der ikke er en årsag til wd så kig på andre mærker, evt andres diæt foder hvis han stadig er noget rund. Men netop højt fiberindhold kræver tilstrækkelig med væske for ikke at give forstoppelse. Typisk vil man jo give mere fedt for at gøre maven mere Lind, men kan han tåle et mere fedt foder?
sep 2016
Jeg synes at ideen med et lidt højere fedt indhold, for at få gang i maven, giver rigtig god mening
Han drikker meget, jeg holder øje med hans indtag og jeg er begyndt at hælde vand på hans tørkost, så han også får vand der. Jeg valgte netop vådfoder som supplement nu, for at øge væske og kød mængden, men jeg synes ikke det er ideelt som eneste foder kilde. Men det er jo bare min mening
Jeg synes at der i mange foder mærker, er rigtig mange tilsætninger, som jeg ikke synes er nødvendige. Jeg er ikke korn forskrækket, men der behøver ikke være en masse konservering og lignende hvis det kan undgåes
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 189 Svar: 10.570
sep 2016
Det må du ihvertfald
Foderjunglen