{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

1. træt? 2. destruktiv? {{forumTopicSubject}}

Har lige et par spørgsmål mht til codas adfærd.

1. Hun er lidt bange for mørke og vil helst ikke ud om morgenen og aftenen.. Det er helt okay og vi regner med hun har fået nogen bank da hun var på gaden i grækenland..
Hun er nu begyndt at kunne holde sig rigtig længe og det er jo dejligt ikke at blive vækket kl 6.30.
Jeg synes så bare hun har meget mindre energi.. hun er lige blevet 1 og er i god foderstand osv. fx hvis jeg løber med hende 'traver' hun bag mig istedet for at løbe foran som hun plejer. Derudover skal hun nærmest tvinges til at gå længere end bare en tissetur.
er det normalt når det bliver mørkt og koldt at de mangler energi?

2. Hun har aldrig været direkte destruktiv men engang imellem kommer man ind til en flov hund med et par sokker i munden.. i går var vi væk fra hende i lidt under 1 time og da vi kom til bage havde hun spist hjørnet af et tæppe.
Hun har ingen problemer med at være alene.. lægger sig bare og sover og det kan også være når vi er hjemme at hun ødelægger noget (også ting hun tager fra borde!)
Hvad mener i vi kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1. træt? 2. destruktiv?
  • #1   12. nov 2009 Næeh, tværtimod bliver de fleste hunde mere livlige når det bliver koldt og blæsende. (medmindre de ligefrem fryser, men hun ser ud til at have rigeligt pels til at kunne holde varmen)

    Det kan hænge sammen med hendes cyklus - hvornår har hun sidst være i løbetid?

    Mht. at hun ødelægger lidt, så er det noget, der hænger sammen med alderen. Det er der rigtigt mange hunde der gør omkring 1-års-alderen når de for alvor bliver kønsmodne.


  • #2   12. nov 2009 Nårh!!
    Hun fryser ihvertfald ikke ! Hendes pels er utrolig varm og hun bader gerne!

    Hun blev steraliseret for ca 3 måneder siden.. men hvis hun ikke var skulle hun være i løb nu tror jeg.. kan de stadig mærke det?

    Mht til ødelægge, Skal vi bare regne med det går over eller skal man træne på en måde?


  • #3   12. nov 2009 Ja, der er nogle tæver, som bliver ved med at svinge hormonelt også efter de er blevet neutraliserede. Man kan vælge at give dem en kur med et naturprodukt, der hedder arnica. Det stabiliserer hormonbalancen, og bruges fx. også til kvinder efter en abort.

    Hvis I er helt sikre på, at hun ikke ødelægger, fordi hun er bange for at være alene (eller bliver bange pga. lyde undervejs fx) så er der ikke så meget man kan gøre for at træne det. Når vores hunde har været i den alder er der også altid røget nogle småting (kuglepenne, en fjernbetjening, et fotoalbum osv.)


  • #4   13. nov 2009 Tusinde tak for svar... tror slet ikke hun er bange for det.. hun sover bare!
    Prøver lige at finde det naturprodukt


Kommentér på:
1. træt? 2. destruktiv?

Annonce