{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Thyra M
Thyra M
Tilmeldt:
28. apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Træt hvalp :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg har en fransk bulldog tæve på næsten 6 måneder. Sidste uge har vi "boet" hos en ven med to hyrdehunde på 2 og 10 år, og hun hyggede sig gevaldigt og brugte uanede mængder af energi.

Men her efter 3 dage hjemme og helt rolige omgivelser er hun overdrevent træt. Hun følger ikke længere efter mig overalt i lejligheden som hun plejer, hun gider ikke rigtig gå, og er for det meste dødsens træt. Engang i mellem tygger hun en halv times tid i sit tyggeben men bevæger sig ikke efter det hvis man rykker det lidt væk fra hende.
Har overvejet om hun kan have orm? På trods af ormekur? Hun fik en for ca 1½ måned siden.
Har også læst de kan blive meget trætte i deres løbetid, men så er det ret tidligt hun skulle være gået i løbetid :S
Håber nogen kender til det. Giver det lige til i morgen ellers ryger hun til lægen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt hvalp :/
  • #1   28. apr 2013 Kan vel godt være at hun bare er død træt over at der er sket utrolig meget i den uge i har boet hjemme? Kan huske første gang jeg havde min med til hvalpetræning da han var 9 uger, han sov næsten uafbrudt i 2 dage. Det samme gælder første gang han var med i hundeskoven hvor vi var der i en times tid, der var ikke ret meget kontakt til ham i et par døgn efter.
    Så kan vel godt være fordi deres hjerne simpelthen er kørt helt træt og lige skal genoplades?? smiley
    Ellers prøv og ring til dyrlægen i morgen og hører hvad de siger til det? (De kan nogengange foreklare/klare ret meget over telefon med råd og vejledning så man ikke behøver at tage til dyrlægen hver gang smiley )


  • #2   28. apr 2013 Jeg tænker:
    1) hvis hunden ikke er tilvænnet, så meget aktivitet, kan den bare være ganskenormalt træt, øm i musklerne efter så meget aktivitet og har brug for tid til at arkivere alle indtrykkene.

    2) små hunde gå i løb tidliger end store racer, så 6 måneder lyder fair nok i forhold til første løb.

    3) har du set hende spise noget ualmindeligt, ændret sine spise vaner. Spiser mere/mindre. Drikker mere/mindre.


    Personligt, så er min hund, en hund som kan bruge flere dage på at restituere fra en hård lege dag, besøg, lang kører tur i bil eller tog. Personligt ville jeg ikke bekymre mig, hvis hunden ikke viser tegn på smerte, mistet glæden eller ændre spise/drikke vaner.
    En hund har også lov til at have et par dage på langs og lade op igen.


  • #3   28. apr 2013 Lisbeth er totalt kvæstet hver gang vi kommer hjem fra camping om søndagen oven på alle indtrykkene og ikke mindst børnene.
    Hun sover / slapper af det meste af 1½ døgn .....
    Hun gik spor igår eftermiddags og er stadigvæk meget træt efter det...


  • #4   28. apr 2013 Mon ikke den bare er helt forfærdelig træt? smiley du kan altid tage temperaturen på den og sikre at den ikke har feber

  • #5   28. apr 2013 Hej Thyra M
    Nu skal jeg jo ikke udelukke at hun er syg og du må nok hellere ringe til dyrelægen imorgen bare for en sikkerheds skyld. Men min kæreste og jeg har en pasningsaftale med et andet par som har en Islandsk fårehund på samme alder. I sommers passede vi dem sammen i 14 dage. De var ca 8 mdr på det tidspunkt. Efter Aikou var alene igen sov hun i 5 dage i træk. Sååå træt, hun var kun lige oppe for at komme ud og tisse og spise lidt. Set i bakspejlet skulle vi nok have sørget for at de fik hvilet sig lidt mere og ikke bare legede løs. Men så blev man så klog smiley


  • #7   28. apr 2013 Sådan er min venindes buller også når vi har passet hende.
    Der sker så meget mere her sammen med tre andre hunde, så sidst vi havde haft hende i 14 dage sov hun i 6 dage smiley Hun ville knap med dem ud at gå bare en lille tur


  • #8   29. apr 2013 Jeg tror på at din lille bullerhvalp bare er godt gammeldags træt og udmattet smiley .
    Det har været alt for spændende og voldsomt i flere dage til at hun har kunnet finde ro ind imellem. Det kompenserer hun så for nu.
    Hunde - og især hvalpe - er ikke særligt gode til at lukke af og sige "nu trænger jeg til et hvil", hvis der altid foregår noget omkring dem.
    De 2 andre hunde er vant til hinanden, så det er anderledes, men for din er det nyt og spændende sjov leg hele tiden - måske på skift imellem de to andre. Så tror da pokker hun bliver træt.

    Min tæve kan også sove rigtig meget og næsten ikke gide gåture f.eks. efter en hektisk dag eller 2 med megen aktivitet, rigtig lange gåture og leg med flere andre hunde. - og hvis det er tæt på løbetid er det endnu værre, men behøver bestemt ikke være tilfældet.


  • Thyra M
    Thyra M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   29. apr 2013 Puha er meget roligere nu! Det første gang jeg har hund så er måske en anelse pyldret. Hun skal jo have det bedste! smiley
    Med hensyn til at spise har hun altid kun fået sit hvalpe tørfodder da så vidt jeg ved franske bulldogs ikke kan tåle så meget. Men så der jo "lækre" træpinde, blade med jord der først skal lirkes ud på munden på hende, så noget andet er der utvivlsomt også kommet ned.

    Det er mit første indlæg her på hundegalleri og er simpelthen så positivt overrasket over i alle har taget jer tid til at svare! smiley det er så rart!


  • #10   29. apr 2013 TS:
    Jeg er selv kun på hund nr. 1, så kender følelsen med kun at ville give/gøre det bedste for hunde. Og er i grunden jo kun godt.
    Held og lykke med din vaps.


Kommentér på:
Træt hvalp :/

Annonce