{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

træt hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille staff på 9 uger han er spiser ikke så meget og er meget træt. Derimod er han også meget legesyg men mest træt.
Vi har kun haft ham I 4 dage så måske er det derfor.
Vi har også gået nogen lange ture med ham men det elsker han.
Så mit spørgsmål er om hvalpe normalt er meget trætte?
Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træt hvalp
  • #1   29. maj 2016 Hvor lange er lange ture?

  • #2   29. maj 2016 Man skal ikke gå lange ture med hvalpe... Det har deres krop på ingen måde godt af.


  • #3   29. maj 2016 Hvorfor? Han har da brug for at få massere af frisk luft en lang tur kan også bestå af at være på græsplænen i flere timer men også ad bare at gå


  • #4   29. maj 2016 At han ikke lige spiser så meget er i sig selv ikke alarmerende når han lige er flyttet. Men hvad mener du med "sover meget" ? Altså snakker vi 23 timer i døgnet eller hvilken skala måler du det på? smiley

    (Og husk lige at en lille hvalp IKKE skal have en masse lange ture - det kan ødelægge leddene hvis den får for meget motion smiley )


  • #5   29. maj 2016 De må ikke gå så langt... Deres knogler vokser og det gør mere skade end gavn. Du må gerne være ude i lang tid, men ikke gå lange ture.

  • #6   29. maj 2016 Hov, kan jeg at jeg var lang tid om at skrive.

    Men når du skriver "vi har også gået nogen lange ture" så opfatter jeg det som om du GÅR lange ture, ikke "vi er meget udenfor på græsplænen" smiley Og hvalpen har ikke godt af for lange ture, så det er ganske venligt ment


  • #7   29. maj 2016 Nej han vækket os kl. 4 om morgenen leger i en time.og går i seng igen hele tiden ca. 1-2 timer af hver

  • #8   29. maj 2016 Ok. Tak for svar. Vidste ikke det med turene men det har vi også kun gjort en gang på de 4 dage. Og må vi så stoppe med smiley
    Men forstår det som at han godt må være det samme sted i flere timer?


  • #9   29. maj 2016 Han skal have oplevelser... se forskellige ting... så ja må godt være ude længe, men man kan smadre kroppen, hvis man går længe ture.

    Evt tal med avler mht at han er træt.. avler har også kontakt med de andre hvalpe, og kender hvalpen.


  • #10   29. maj 2016 Varme kan også være grunden, samt alt det nye der sker omkring ham, i har jo lige fået det lille pus

  • #11   29. maj 2016 Det er fint, bare man er opmærksom på det smiley Nogle bruger den tommelfingerregel at en tur varer så mange minutter som hundens alder i uger. Men som alt andet er det jo bare et udgangspunkt.
    Det er som sådan ikke fordi, at hvalpen ikke må BEVÆGE sig - det er fordi at skelettet ikke har godt af de monotome bevægelser i snor i lang tid. Med alderen kan man så gøre turene længere og længere. Det er fx. et andet mønster for leddene at han leger rundt i en halv time, end at skulle gå i snor i en halv time.

    Så ja han må gerne være det samme sted flere timer, han må endda også gerne drøne rundt og lege, det er nemlig meget forskelligt fra de monotome bevægelser der laves hele tiden på fx. en times gåtur smiley


  • #12   29. maj 2016 Plejer det ikke være 1 min pr uge de må gå tur. Vil tror varmen og de lange gåture tager på ham. Mine hvalp kom kun med på tur en gang imellem og så kom hun i en stroller fordi den gamle skulle luftes

    profilbillede
  • #13   29. maj 2016 Jeg har hvalp på 10 uger...Vi går ikke ture,men bruger dagen på gode oplevelser,feks sidde på s-tog stationen og lytte og kigge på togene og mennesker og andre hunde,var til byfest igår i en times tid,vi er ved at få faste legevenner,kort sagt vi er ved at udforske den store verden på den gode måde....Min hvalp står op kl 5 om morgenen,der er hun sulten og skal tisse,når hun har spist,lægger vi os på sofaen og putter indtil hun vil lege...hvalpe sover meget i starten,tænk på hvor meget de oplever udenfor opdrætters fire vægge /have.... smiley

  • #14   29. maj 2016 Er det så alligevel sundt for ham hvis han ikke har snor på?
    Vi kan sagtens gå en lang tur med ham hvor han kun er i snor når der er andre mennesker og hunde. Han er så dygtig, løber aldrig for lang, kommer når vi kalder og kan ikke løbe hurtigere end os hvis han nu kunne finde på at løbe. Men det har han ikke gjort endnu smiley


  • #15   29. maj 2016 Men han går i snor de første 5 minutter også, så lære han det smiley

  • #16   29. maj 2016 Hvalpe stopper ikke selv.. Derfor er det dit ansvar ... de må ikke gå lange ture.

  • #20   29. maj 2016 Jeg har en hvalp nu på 9 uger, hun leger 1 time, så er batterierne brugt, så sover hun 1 times tid og sådan går det hele dagen lige pt. Hun sover fra 9.30-4 så er det tisse/drikke tid, så nupper vi lige et par timer mere inden at vi står op. Vores "gåture" består i, at gå rundt i vores baghave på 1 ha. sammen med de andre hunde, og det er alt rigeligt. Lige her i de første par uger, sidder jeg og laver noget stille og roligt imens at hun sover, når hun vågner bliver der lavet de ting i huset som skal ordnes, hvis jeg går rundt i huset hele tiden følger hun efter, også selvom at hun er dødtræt, de skal have deres søvn de små hvalpe.

  • #21   30. maj 2016 Kat - det link er da ikke ligefrem med super opdateret information? Lidt rigeligt lederskab- og dominansfokus efter mit hovede smiley

  • #24   31. maj 2016 Sikke en gang forældet sludder.

Kommentér på:
træt hvalp

Annonce