{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Siberian husky !!
  • #1   24. nov 2009 Jeg kender ikke rigtig noget til huskyen ..

Men, ja selvføgelig kan alle hunde lære, det er bare ikke alle hunde der gider tricks og små lege, men hellere vil bruge kroppen, som brugs hunde, ofte gerne vil jo smiley
    Og selvskabs/skødehunde, gerne vil hoppe på bagbenene, trille rundt og vinke osv. for en godbid og gøre sin ejer glad smiley

Og kunne forestille mig huskyen hellere vil løbe og bruge kroppen end lege "cirkus hund"

• #2   24. nov 2009 Ja tror du har fat i noget smiley
    Tænker på om den ville være god inden for agility ?
    der bruger den jo kroppen *GG*

• #3   24. nov 2009 Selvfølgelig kan huskyen lære lige så meget som andre. Er vokset op med racen men læs evt hjemmesiden www.erosthymos.dk hendes huskyer kan ALT

• #4   24. nov 2009 En husky kan lære ALT hvis den bliver motiveret rigtigt - og det er Janni fra Erosthymos bla. et eksempel på. Hendes huskies er klikker-trænede ligesom min.

Det der begrænser dem på en agilitybane (som ganske rigtigt er noget de virkelig synes er sjovt) er at de kun er en meget meget lillle procentdel af huskyerne der kan lære at gå løs. Og der er ikke meget sjov ved at løbe agility med snor på. Så synes de iøvrigt heller ikke, at det er sjovt, for så kan de jo ikke løbe stærkt.

Min husky kan fuldt ud lige så mange tricks, og er mindst lige så langt i både lydighed og agility som den jævnaldrene hyrdehundeblanding vi har. Så at de ikke kan lære noget er virkelig en skrøne.

• #5   24. nov 2009 Jeg vil tror at huskyen er som så mange spidshunde, der skal kæmpes med at lære indkald... Men med hensyn til træninge er det vil bare et spørgsmål om tålmodighed og motivation. smiley

• #6   24. nov 2009 Louise - desværre er det med indkald noget som mange af huskyerne ikke kan lære, uanset hvor meget tålmodighed og motivation man finder frem. Som én af de eneste racer står det decideret i racebeskrivelsen på specialklubbens hjemmeside, og i deres hvalpemateriale, at man skal være indstillet på, at racen IKKE kan lære at gå løs. Og det er desværre rigtigt i 98-99% af tilfældene.

• #7   24. nov 2009 Hvorfor kan den ikke gå løs?..
    det lyder da surt!

• #8   24. nov 2009 Fordi de er ekstremt selvstændige, og har et meget meget højt jagtinstinkt. De fleste hunde opgiver at løbe efter en hare, en kat el. lign, når de har gjort det et par gange, fordi de alligevel ikke kan fange dem. Problemet er at det KAN huskyen faktisk, og det betyder at de virkelig bliver forstærket i deres jagtadfærd.

Allerede som hvalpe, når man bruger det gængse trick med at gemme sig eller gå den anden vej, hvis hvalpe er for langt væk - så vil huskyen ikke som alle andre hvalpe, tænke "hjælp, hvor er min mor, jeg må hellere finde hende". Næeh nej - den kigger sig omkring. Konstaterer at man er væk, men har det fuldstændig fint med det, og fortsætter derefter med det, de var i gang med...

Samtidig er der ikke nogen som helst godbidder i verden, der har større værdi for en husky, end at få lov til at LØBE... Så ligegyldigt hvor gode godbidder man har med, er det heller ikke dem, der kan få en husky til at komme, når der bliver kaldt.

• #9   24. nov 2009 Karina:
    Kan se på dine billeder at din husky er løs :o)

• #10   24. nov 2009 Jeps.. Han tilhører den ene procent der er sådan rimeligt stabil, så jeg kan have ham løs nogle helt specielle velkendte steder. Og så er han løs når vi træner. Så længe de er under kommando går det rijmeligt fornuftigt.

MEN - han er også den tredie husky jeg har.

Jeg har haft husky i 23 år, som jeg har trænet og trænet og trænet med - og i mellemtiden er jeg også blevet uddannet hundetræner.

Så udover at jeg har været superheldig og har fået en husky, som har kunnet lære det, så har jeg også haft rigtigt gode forudsætninger for det smiley

• #11   24. nov 2009 Ok :o)
    fungere en husky godt som familiehund?
    vi søger hund nr2 til næste år nemlig.
    Løber meget og cykler gerne 5-10 km :o)

• #12   24. nov 2009 Ja, en velstimuleret og motioneret husky fungerer fint som familiehund. Når de har fået dagens portion motion er de meget rolige indendørs.

Men 5-10 km er ikke nok motion. De dage hvor jeg cykler med Aqui, er jeg oppe på 15-20 km. Vi er afsted lige godt en time, og det er i et temmeligt højt tempo smiley

• #13   24. nov 2009 Lyder godt :o)
    min Lab/Border han løber 5-10 km smiley

• Maria S
    Maria S Tilmeldt:
    nov 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   25. nov 2009
    Min gamle hundetræner fortalte at
    1. gang vil den gøre det da det er nyt og sjovt
    2. gang vil den gøre det for at være flink
    3. gang gider den ikke

Det passede ret godt på min smiley