617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

så meget i tvivl :( så meget i tvivl :(

Min kæreste og jeg overvejer at anskaffe os en lille hund.
vi bor bare et sted hvor man ikke rigtig må have dyr nogen har det alligevel og vi hører aldrig noget til dem. men vi er bange for at blive smidt ud hvis de opdager det og vi er også meget i tvivl om den kommer til at ændre meget. altså vi er meget hjemme i forvejen så det er ikke at problem at få tid til den og fester og byture er ikke noget som er meget vigtige for os.
vi bor på 2 sal i en 48 kvadrat meter lejlighed.

føler virkelig bare at jeg har fundet den perfekte hund, den er renlig, god ved børn, gør sjællent men jeg er bare i tvivl om den bliver for stor

giv din kommentar

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  så meget i tvivl :(
  • #1   3. dec 2009 I skal absolut ikke anskaffe jer en hund, hvis i ikke må have den hvor i bor nu ...

• #2   3. dec 2009 i skal ikke købe en hund hvis i ikke må have den lovligt der hvor i bor.
    I risikere bare at blive smidt ud eller skulle skaffe jer af med hunden ugen.
    Desuden er det et stort ansvar både økonomisk og tid og kærlighed.
    Plus jeres lejlighed er meget lille, og en hund kræver lidt plads...selv de mindste smiley

• #3   3. dec 2009 Enig med de andre. Jeg kan sagtens forstå, at I er fristet, men jeg synes helt klart også I skal vente, til I i det mindste bor et sted, hvor det er tilladt at have hund.

• #4   3. dec 2009 Lena R: vi er to mennesker og hund på 45kvm. De kræver nu ikke så meget plads.

Catrin r: lad for gudsskyld være. Der er så mange stakkels hunde til salg, fordi deres ejere ikke måtte have dem! Mange af dem ender på internat eller bliver aflivet, fordi der ikke er afsætning til dem! Så lad for pokker være, og vent til I bor et sted, hvor man må!

• #7   3. dec 2009 jeg synes bare det er mærkeligt at nogen får lov at have 5 hunde i en 1 værelses lejlighed lige ved siden af os.

tak for alle holdningerne

• #9   3. dec 2009 Jeg har 2 hunde på ca 17 og 20 kg i en 60kvm lejlighed. SÅ pladsmæssigt ser jeg ikke problemer.

MEN jeg ville aldrig nogensinde anskaffe hund, uden at have et hjem hvor hunde er tilladt.
    Det er altid hunden der bliver taberen i sådanne tilfælde. For i vil jo næppe pludseligt stå på gaden, hvis udlejer skulle finde på at håndhæve de regler der er, og derfor ville hunden jo nok blive solgt. Og det er altså et rigtig dårligt udgangspunkt når man anskaffer sig hund.

Led i stedet efter en lejlighed hvor en hund er tilladt, og anskaf jer hund når i er flyttet.
    Alternativt kan man jo tage e snak med udlejer og se om man kan overbevise ham/hende om at en lille hund er ok. Det lykkedes mig ved tidl udlejer, at få lov at have hund, selvom det egentlig ikke var tilladt da jeg flyttede ind (det er så vigtigt man får det tilføjet i lejekontrakten, at man har fået lov. Ellers kan der komme problemer senere)

• #11   3. dec 2009 Cathrin -mon ikke det bare er noget de har gjort, og ikke noget de har fået lov til?

Problemet er, at selvom udlejer måske lukker øjnene for det nu, så kan der jo komme en dag hvor en nabo ser sig sur på jer og bruger hunden som undskyldning for at klage, eller i risikerer at hunden måske gør når i ikke er hjemme e.l. og at der derfor bliver klaget.
    Og så er udlejer nødt til at handle på det, og i ender med at skulle skaffe jer af med hunden

• #12   3. dec 2009 det er bare meget svært at finde en lejlighed hvor dyr er tilladt og det boligselvsskab vi er i er så røv helligt. de siger at de overholder alle regler ingen kommer foran .og hov så har jeg stået på venteliste i et år og stadig ikke fået nogen lejlighed så kommer min veninde og siger hun mangler en og vupti hun får en med det samme. nogle må have dyr andre må ikke.

jeg har gjort alt få at få et sted hvor dyr er tilladt.

• #13   3. dec 2009 jeg ville aldrig bruge den løsning at skille mig af med hunden så ville jeg finde en anden løsning.

regner også med at vente men det er bare mega surt når man har fundet den perfekte hunde

• #14   3. dec 2009 Cathrin -men at i ikke kan finde en lejlighed hvor dyr er tilladt, er vel ikke hundens problem? Og det bliver det altså hvis i anskaffer jer en, uden at det er tilladt hvor i bor.

SÅ i må søge lidt mere aktivt, og håbe at noget dukker op. Der er masser af søde og dejlige hunde der venter på nye hjem -osse hunde der er voksne, renlige osv. Så selvom der så går f.eks. ½ år, så skal der såmænd nok være den helt rette hund til jer til den tid osse

• #15   3. dec 2009 I må ikke købe hund, hvis der ikke er husdyrstilladelse , det er frygteligt for hunden og jer hvis i skal af med den igen

• #16   3. dec 2009 Cathrin -hvilken anden løsning er der at finde? Alternativet er at i så bliver sat på gaden, og det er vel ikke en løsning?

Medmindre self du kan flytte hjem til forældrene e.l. men det er vel heller ikke en holdbar løsning

• #18   3. dec 2009 Har du kontaktet dem og spurgt om du kan få en tilladelse til at holde en lille hund?
    Og du kan gå igang med underskrift undersamling og få taget det op til næste beboer møde.....

Den perfekte hund skal nok dukke op igen... Det dummeste er at anskaffe den uden tilladelse!!

• #19   3. dec 2009 Selvfølgelig skal i ikke anskaffe hund når i ikke må have den. Det bliver hunden det går ud over , da den så skal skifte hjem igen, når det bliver opdaget, og ikke hvis for det bliver opdaget.For det bliver det.

• #21   3. dec 2009 regner også med at vente.

det nytter bare ikke noget at snakke med boligselvskabet n¨r de siget at ingen regler bliver lavet om.

ved godt jeg ikke kan stå som ejer af hunden endnu, men min kæreste er 18 og han kan når jeg fylder 18 overfører vi hunden over i mit navn.

det kan jo ikke sammenligned med at sjæle for når man stjæler går det udover nogen i det her tilfælde hvem ville det så skade hvis vi fik en hunde. naboerne kan ikke hører hvis den gøer har passet min svigerindes hund mange gange den gør og vi har spurgt naboerne om de har hørt noget og det har ingen

• #22   3. dec 2009 cathrin -at have hund slider faktisk mere på lejligheden end ikke at have hund (det kan da bl.a. ses på mit trægulv at jeg har to hunde). Hunde kan osse larme, bide i ting mm. og derfor vælger en del boligselskaber at man ikke ønsker at have hunde i lejlighederne.

Og uanset hvad deres grund så måtte være til det, så er det jo altså dem der ejer lejligheden, og derfor dem der bestemmer. Og det må i rette jer efter.

Og nu findes der jo andre boligselskaber og osse private udlejere. Så det gælder bare om at søge og søge til man finder noget

• #23   3. dec 2009 Det vil da skade hunden, hvis i pludselig skal af med den?!
    Eller skal bo forskellige steder, hos venner og familie, fordi i er blevet smidt ud, og skal finde et sted i kan bo med den

• #24   3. dec 2009 I øvrigt er private udlejere ofte nemmere at snakke med. Det er i hvert fald min erfaring.
    Der hvor jeg boede før, var husdyr forbudt da jeg flyttede ind. Da jeg fik tilbud Møffe, fald jeg på knæ for ham, og fik en aftale om at jeg måtte have hund, mod at jeg overholdt ogen meget fastlagte aftale om bl.a. ikke at lufte hund i vores fælles have osv.
    Der hvor jegbor nu, var der som udgangspunkt heller ikek tilladelse til hund, men underboen havde fået lov, og jeg snakkede med udlejer da jeg var ude at se lejligheden, Og han gav lov til hund -han ville bare se folk an først, inden han sagde ja eller nej til husdyr. Jeg fik ikke bare lov til en, men faktisk blot lov til husdyr (uden nærmere bestemt antal og art)

• #25   3. dec 2009 Du skal tænke på at dine naboer måske ikke har lyst til at bo et sted med hunde.
    Kan være det har valgt det sted at bo bla fordi det er dyrefrit.
    Ved at her hvor jeg bor hvor det er lovligt at have 1 hund pr husstand er det er stort stort problem med hundehømhømmere fordi mange ikke samler op efter deres hund.
    Det bliver diskuteret meget hvad det kan gøres ved det.
    Min nabo har en kat hvilket er ulovligt her... Kun 1 hund må man have og hun får besked på at komme af med missen eller flytte.

lang smøre smiley Men må man ikke have hund må man ikke have hund ;(
    Måske kunne du tale med viceværten og høre, og spørger hvorfor andre må have hund der.

• #27   3. dec 2009 Jeg bor i lejelejlighed, og her er det op til beboerne at vedtage om
    husdyrhold skal være tilladt eller ej. Så hvis I har en beboerrepræsen-
    tation, synes jeg, at I skal tage det op på den årlige generalforsamling.

Som alle andre også siger, må I for alt i verden ikke anskaffe hunden, før
    tilladelsen er i orden.

Kommentér på:
så meget i tvivl :(

Annonce