så meget i tvivl :( så meget i tvivl :(
Min kæreste og jeg overvejer at anskaffe os en lille hund.
vi bor bare et sted hvor man ikke rigtig må have dyr nogen har det alligevel og vi hører aldrig noget til dem. men vi er bange for at blive smidt ud hvis de opdager det og vi er også meget i tvivl om den kommer til at ændre meget. altså vi er meget hjemme i forvejen så det er ikke at problem at få tid til den og fester og byture er ikke noget som er meget vigtige for os.
vi bor på 2 sal i en 48 kvadrat meter lejlighed.
føler virkelig bare at jeg har fundet den perfekte hund, den er renlig, god ved børn, gør sjællent men jeg er bare i tvivl om den bliver for stor
giv din kommentar
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
I risikere bare at blive smidt ud eller skulle skaffe jer af med hunden ugen.
Desuden er det et stort ansvar både økonomisk og tid og kærlighed.
Plus jeres lejlighed er meget lille, og en hund kræver lidt plads...selv de mindste
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 517 Svar: 12.555
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Catrin r: lad for gudsskyld være. Der er så mange stakkels hunde til salg, fordi deres ejere ikke måtte have dem! Mange af dem ender på internat eller bliver aflivet, fordi der ikke er afsætning til dem! Så lad for pokker være, og vent til I bor et sted, hvor man må!
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 13
tak for alle holdningerne
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
MEN jeg ville aldrig nogensinde anskaffe hund, uden at have et hjem hvor hunde er tilladt.
Det er altid hunden der bliver taberen i sådanne tilfælde. For i vil jo næppe pludseligt stå på gaden, hvis udlejer skulle finde på at håndhæve de regler der er, og derfor ville hunden jo nok blive solgt. Og det er altså et rigtig dårligt udgangspunkt når man anskaffer sig hund.
Led i stedet efter en lejlighed hvor en hund er tilladt, og anskaf jer hund når i er flyttet.
Alternativt kan man jo tage e snak med udlejer og se om man kan overbevise ham/hende om at en lille hund er ok. Det lykkedes mig ved tidl udlejer, at få lov at have hund, selvom det egentlig ikke var tilladt da jeg flyttede ind (det er så vigtigt man får det tilføjet i lejekontrakten, at man har fået lov. Ellers kan der komme problemer senere)
jan 2007
Problemet er, at selvom udlejer måske lukker øjnene for det nu, så kan der jo komme en dag hvor en nabo ser sig sur på jer og bruger hunden som undskyldning for at klage, eller i risikerer at hunden måske gør når i ikke er hjemme e.l. og at der derfor bliver klaget.
Og så er udlejer nødt til at handle på det, og i ender med at skulle skaffe jer af med hunden
maj 2007
jeg har gjort alt få at få et sted hvor dyr er tilladt.
maj 2007
regner også med at vente men det er bare mega surt når man har fundet den perfekte hunde
jan 2007
SÅ i må søge lidt mere aktivt, og håbe at noget dukker op. Der er masser af søde og dejlige hunde der venter på nye hjem -osse hunde der er voksne, renlige osv. Så selvom der så går f.eks. ½ år, så skal der såmænd nok være den helt rette hund til jer til den tid osse
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
jan 2007
Medmindre self du kan flytte hjem til forældrene e.l. men det er vel heller ikke en holdbar løsning
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.029
Og du kan gå igang med underskrift undersamling og få taget det op til næste beboer møde.....
Den perfekte hund skal nok dukke op igen... Det dummeste er at anskaffe den uden tilladelse!!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
maj 2007
det nytter bare ikke noget at snakke med boligselvskabet n¨r de siget at ingen regler bliver lavet om.
ved godt jeg ikke kan stå som ejer af hunden endnu, men min kæreste er 18 og han kan når jeg fylder 18 overfører vi hunden over i mit navn.
det kan jo ikke sammenligned med at sjæle for når man stjæler går det udover nogen i det her tilfælde hvem ville det så skade hvis vi fik en hunde. naboerne kan ikke hører hvis den gøer har passet min svigerindes hund mange gange den gør og vi har spurgt naboerne om de har hørt noget og det har ingen
jan 2007
Og uanset hvad deres grund så måtte være til det, så er det jo altså dem der ejer lejligheden, og derfor dem der bestemmer. Og det må i rette jer efter.
Og nu findes der jo andre boligselskaber og osse private udlejere. Så det gælder bare om at søge og søge til man finder noget
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Eller skal bo forskellige steder, hos venner og familie, fordi i er blevet smidt ud, og skal finde et sted i kan bo med den
jan 2007
Der hvor jeg boede før, var husdyr forbudt da jeg flyttede ind. Da jeg fik tilbud Møffe, fald jeg på knæ for ham, og fik en aftale om at jeg måtte have hund, mod at jeg overholdt ogen meget fastlagte aftale om bl.a. ikke at lufte hund i vores fælles have osv.
Der hvor jegbor nu, var der som udgangspunkt heller ikek tilladelse til hund, men underboen havde fået lov, og jeg snakkede med udlejer da jeg var ude at se lejligheden, Og han gav lov til hund -han ville bare se folk an først, inden han sagde ja eller nej til husdyr. Jeg fik ikke bare lov til en, men faktisk blot lov til husdyr (uden nærmere bestemt antal og art)
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
Kan være det har valgt det sted at bo bla fordi det er dyrefrit.
Ved at her hvor jeg bor hvor det er lovligt at have 1 hund pr husstand er det er stort stort problem med hundehømhømmere fordi mange ikke samler op efter deres hund.
Det bliver diskuteret meget hvad det kan gøres ved det.
Min nabo har en kat hvilket er ulovligt her... Kun 1 hund må man have og hun får besked på at komme af med missen eller flytte.
lang smøre
Måske kunne du tale med viceværten og høre, og spørger hvorfor andre må have hund der.
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
husdyrhold skal være tilladt eller ej. Så hvis I har en beboerrepræsen-
tation, synes jeg, at I skal tage det op på den årlige generalforsamling.
Som alle andre også siger, må I for alt i verden ikke anskaffe hunden, før
tilladelsen er i orden.
så meget i tvivl :(