{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Hvorfor er hun pludselig utryg? {{forumTopicSubject}}

Det her har gået mig lidt på,det sidste stykke tid, og nu spørger jeg alle jer kloge hoveder herinde.

Dem som har mødt Bella herindefra, kan give mig ret i, at hun er en lille turbomås, som ikke er bange for noget som helst.

Efter jeg mødte en fyr, som har denne her schæfer tæve på 4 år, som er meget dominerende, har hun ændret adfærd overfor andre hunde. Hun er så glad for denne schæfer, at de tumler sammen og hun nyder at gå tur med hende.
Trods Bellas glæde over denne scæfer, så er alle andre hunde efterhånden ikke sjove mere. Jeg ved ikke om hende 2. løbetid måske også spiller ind, i hendes ændren af adfærd.

Når vi om søndagen mødes med en masse hunde (primært hvalpe og unghunde), så gider hun ikke at lege med dem mere. Hun kan finde på at løbe den anden vej, med halen nede, hvis de løberhen for at hilse hende velkommen. Hun falder hurtigt til ro igen, men vil kun nusse med alle ejerne.

Det der undrer mig er, at hun har været så frygtløs, og nu pludselig rejser hun børster og blir utryg hver gang hun skal hilse på en hund. Hanhunde sætter hun på plads med det samme.
Jeg gør intet for at gøre situationen utryg for hende. Når hun er uden snor, og der kommer en hund for at hilse, går jeg gerne bare videre som om der intet er. Jeg taler med ejeren, og siger til bella om hun ikke vil hilse.

Er der nogle der har en idé til hvorfor, hendes adfærd pludselig er ændret? Og hvordan giver jeg hende den selvtillid igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er hun pludselig utryg?
  • #1   23. mar 2006 Ja det lyder som om det er Fluffy du beskriver, hun har også ændret sig meget med andre hunde.. Dem hun har kendt længe er der ingen problemer med men store han hunde de skal bare ikke kigge på hende så bliver hun sur, gemmer sig mellem mine ben med halen mellem benene og rejste børster... Jeg har også undret mig over hun nu er sådan...

  • #2   23. mar 2006 Bella gemmer sig nu ikke... størrelsen af hundene er lige gyldig. Hanhundene markerer hun dog overfor, når de snuser hende bagi. Hvilket også er helt ok... det er jo en del af det at være voksen tæve.

    Men gad godt at vide, om det er meget normalt, at de blir lidt utrygge i en periode. For jeg håber da at det går over.


  • #3   23. mar 2006 Sådan som jeg læser det er hun er ved at finde sin hundeflok...
    Abby ændrede sig osse meget da vi fik Nilsson og var meget mere opmærksom på at det var hendes flok... Nu ved jeg ikke hvor meget i er sammen, men kunne nemt forestille mig det var det...


  • #4   23. mar 2006 Fluffy markere også over for hanhundene hvis de snuser hende bagi, det er kun Gizmo der må... Men jeg kan mærke på hende at hun er mere tryg sammen med tæverne end med hanhundene....

  • #5   23. mar 2006 Mette--->

    Ja det kunne der helt sikkert godt være noget om!
    Uha det kan godt skabe lidt problemer kan jeg se... for vi er ikke sammen mere, mig og fyren. Bella og hans hun var jo ellers sammen hver dag, og vi gik alle turene sammen.


  • #6   23. mar 2006 Nutella- så ændre det sig nok igen.....

    hunde bruger lidt tid på at ''glemme''

    og det var da synd at i er stoppet elller?????


  • #7   23. mar 2006 Hmm, hun er jo næsten lige gået inde i den psykiske kønsmodning, (den fysiske kommer ved første løbetid) i den periode, kan unghundene sagtens ændre karaktere, blive lidt lettere skræmte, finder sine tilhørsforhold rigtig (altså sin flok) - så tror det er alle disse ting som foregår oppe i hoved på hende...

  • #8   23. mar 2006 Mette--->

    Altså jeg overlever nok. Men det er da lidt synd for Bella, og hans hund for den sags skyld. De nød jo at være sammen.


  • #9   23. mar 2006 Ulla--->

    Jamen så er jeg mere rolig... ;o)


  • #10   23. mar 2006 Mit umiddelbare indtryk ligger ikke så langt fra mettes.

    Mange hunde, især tæver, vil gerne når de bliver 'voksne' have deres engen lille flok som er sikker og hvor rangordenen er fast. Dette hænger bla sammen med at de nu er parate til at få hvalpe og opfostre dem i flokken, som jo af naturlige grunde ikke bare kan være enhver hund hun møder:(

    Jeg kender mange ejere der gerne vil se deres hund lege i parken og elske alle hunde, men det er faktisk sjældent tilfældet. De fleste hunde vil gerne løbe i en lille flok på 3-5stk(hunde som de kender og se ofte), men bliver der flere(eller helt nye individer) kan man ofte iagtage problemer( fx agrresion/angst)

    Du kan jo håbe på at det går over. Ellers ville jeg prøve at danne en fast lille flok som bella og dig for tilfredstillet jeres behov i:)


  • #11   23. mar 2006 1000 tak for jeres svar...

    sådan havde jeh aldrig selv set på det... men vil da se hvad jeg kan gøre, for at imødekomme hendes behov.


Kommentér på:
Hvorfor er hun pludselig utryg?

Annonce