744 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

dyreinternater dyreinternater

Der er noget der undre mig. Nævner man ordet dyreinternat, til folk der skal af med deres hund . Så er svaret som ofre nej, ikke det.
Hvorfor egentlig ikke?
Er det fordi man selv vil have de penge der kan komme ind for hunden
Og bare man får nogle få hundrede kr, er man ligeglad med om køber er hundehandler,
Hvis svaret er , jeg vil vide hvad der sker med min hund, hvilken garenti har man så for man kan det.
På internatet er folk vant til og se og spørge for ud, Der er uanmlldt besøg hos hunden, hvilket jeg mener er en rigtig god ting. Der er formulare der gør at hunden kan hentes tilbage , hvis forholdene for hunden ikke er gode nok.
Ja, her snakker jeg om de internater der drives af dyreværnsforeninger, og ikke de private . Dem kender jeg ikke nok til.
Men hvorfor er det så forfærdelig og aflevere hunden under kontrolere forhold, og bedre og sælge til en tilfældig person der byder sig.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dyreinternater
  • #1   8. dec 2009 hvis det var mig ville jeg først se om jeg selv kunne finde nogle der var int. i hunden og først derefter ville jeg se på de foskellige internater...
    det der med at de kommer uanmeldt, sker ikke altid, for min mor købte en shæfer for 5 år siden på intenatet i årslev/ringe og de har aldrig været hjemme med hende eller kontaktet hende

• #2   8. dec 2009 Var jeg af en eller anden grund tvunget til at skulle skille mig af med min hund, så røg hun tilbage til opdrætter. Var et ikke en løsning, så ville jeg gøre alt for selv at screene potentielle nye ejere og finde et godt hjem til hende.

Jeg har ikke noget imod internater, men jeg ved, at hun ikke ville trives i et internatmiljø.

• #3   8. dec 2009 Jeg har personligt aflagt mange besøg hos internatshunde. Men ok ikke alle.
    Ikke trives? Hvad gør i hvis i skal på ferie? Hvis man ikke har venner eller familie til og tage sig af hunden.

• #4   8. dec 2009 finde en rigtig god hunde pension for man kender vel altid en eller fler der kan anbefale en god en

• #5   8. dec 2009 Mange internater har jo også hundepension. Hvori ligger forskellen. Bokse hundne er i er de samme. Personalet er de samme.Herdagen den samme.

• #6   8. dec 2009 det ved jeg godt de har... og jeg har da aldrig nævnt noget om at jeg ikke ville bruge dem... så vis en jeg kender anbefaler og er galde ved et sted så ville jeg vælge det og så kan det være det ene eller det andet sted bare hunden har det godt

• #7   8. dec 2009 For mit vedkommende ville det i høj grad afhænge af hunden om jeg ville byde den en tur omkring internatet.

Reiki kunne måske godt tåle en kortere periode på internat. Han elsker mennesker, og tackler faktisk nye ting, uro mm flot.

Gaia derimod ville blive voldsomt stresset, trykket mm af at være et sted hvor der er mange forskellige mennesker, mange hunde (og dertilhørende larm) osv.

Jeg tror ikke nogen af mine ville elske at bo på internat, men som sagt tror jeg godt reiki kunne tåle det, hvorimod jeg vilel foretrække aflivning fremfor internat hvis det var Gaia.

Til hver en tid ville jeg foretrække selv at finde et nyt hjem til min hund, hvis det nogensinde skulle blive nødvendigt. På den måde ved jeg hvor hunden er, jeg har mulighed for at lave de tilføjelser jeg måtte finde nødvendige i kontrakten osv.
    Men for de folk hvor det nye hjem helst skulle være fundet i går, og man derfor ikke tager sig den tid der skal til, for at finde det HELT rigtige hjem til hunden, ville jeg altid anbefale internat. Der har man trods alt tiden til ikke at omplacere hunden hvis ikke stedet er det rette.

• #8   8. dec 2009 Og skal jeg på ferie bliver mine hunde passet privat (hos mine forældre). Som sagt mener jeg ikke de kan trives optimalt på et internat (eller hundepension), og for Gaia's vedkommende er jeg ret sikker på at hun ville være voldsomt mærket af et ophold på sådan et sted

• #9   8. dec 2009 Enig i at de fleste hunde ikke ligefrem elsker og være i pension. Og ja Gaia er en hund der vil stresse op. Men stadig hvad forskel er der på og sæte sin hund i pension pga ferie og pga videreformidling. Udover at det er en ny familie der henter formidlingshunden
    Langt de fleste hund klare fint et ophold på pension.

Kommentér på:
dyreinternater

Annonce