{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Udstilling for hyggens skyld? {{forumTopicSubject}}


Hej smiley

Vi er så uheldige, at Quark har dårligt knæ og er blevet opereret for det for 1 måned siden. Det er hans knæskal der hopper ind på indersiden.
Dyrlægen har sagt det er arveligt :,(
Men da vi købte ham i sin tid, var det meningen at avler skulle ha' et kuld hvalpe efter ham. Men så skulle han udstiles, og HD fotograferes først.
Nu er der jo ikke rigtig nogen grund til at avle på ham med det knæ der...
Men det var så hyggeligt at gå på udstilling med ham, og han synes det var sjovt at komme med rundt og hilse p så mange hunde smiley
Men er der nogen som går på udstilling bare for hyggens skyld? Eller er det primært kun for avl osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling for hyggens skyld?
  • #1   9. dec 2009 der er mange, der udstiller uden at avle...det kan du sagtens

  • #2   9. dec 2009 Der er MANGE der kun udstiller fordi de synes det er sjovt, hyggeligt osv.

    Så du kan sagtens tage afsted til udstillinger som hidtil, der må jo self bare ikek avles på hunden.
    Og hvis knæ-problemet påvirker hans bevægelser, ville jeg heller ikke udstille (men det lyder det ikek tila t det gør?)


  • #3   9. dec 2009 Jeg har udstillet.. for sjov.. og gør det nok igen... og han skal absolut ikke avles på netop af samme grund som din.. arvelig sygdom.

  • #4   9. dec 2009
    Han skulle meget gerne komme til at gå helt normalt igen, uden nogen mén smiley Men der går lige et stykke tid endnu...

    Vi har nemli' snakket om, herhjemme, om man egentlig godt måtte udstille når man har en hund der ikke kan avles på. Vi er ikke lige så meget inde i det med udstillinger endnu smiley

    Tak for svar!

    Så vil vi melde til engang til sommer smiley



  • #5   9. dec 2009 Min han, Baloo, er taget ud af avlen pga. PL grad 0/1. Men han er da udstillet mange gange og er blevet Champion.

    Så har du lysten så er det ikke hans dårlige knæ der skal afholde dig fra det.

    Det kan jo være indgangsvinklen til at lære nogen inden for racen at kende. Gode relationer kan være guld værd. "Så af sted med jer" smiley


  • #6   9. dec 2009 Ork ja, det er der mange der gør. Vi har også gjort det.

  • #8   9. dec 2009 King er købt med "udstillingspligt", og det sagde vi ja til, fordi det lød spændende, men det er også udelukkende for hyggens skyld smiley

  • #9   9. dec 2009
    Det er rart at høre, at det er helt okay at man udstiller uden at skulle avle smiley
    Jeg blev helt ked af det da dyrlægen sagde at Quark ikke kunne bruges til avl. For jeg tænkte at så var der ikke grund til at udstille mere.. Og vi syntes jo alle 3 (quark, Tim og mig) at det var sjovt og hyggeligt smiley

    Det er så ikke kun Quark der døjer med dårligt ben herhjemme. Jeg blev opereret i foden i september, og har stadig gips på.. Men så passer det nok med forår/sommer, at mig og Quark begge er helt klar igen smiley

    Det der med at komme til at kende nogen indenfor racen er lidt svært... For de gange vi har været afsted, har Quark været den eneste Elghund smiley Men det kan jo være vi er heldige en dag smiley



  • #10   9. dec 2009 Man kan sagtens udstille for hyggens skyld. Det gjorde jeg også med min ældste tæve som heller ikke skal i avl pga for dårlig konstruktion...

  • #11   9. dec 2009 JEg udstiller for hyggens skyld - jeg syntes det er sjovt

  • #12   9. dec 2009 Jeg udstiller primært for hyggens skyld....-)
    Hvis hun så viser sig at være noget helt specielt og ha noget godt til racen, så er det da muligt at der bliver lavet et kuld.
    MEN kun hvis der ligger godt udstillingsresultater..


Kommentér på:
Udstilling for hyggens skyld?

Annonce