{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Schæfer til udstilling (: {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Mine forældre har en Schæfer tæve, på 12 år. Hun er med DKK stamtavle, og datter af noget Champion tror jeg (: Er ret ny indenfor udstillinger.

Hun blev udstillet som ung, men det er mange år siden, og det var ikke os der løb med hende.

Jeg vil rigtig gerne prøve det selv. Hun er jo ret gammel, så kan hun overhovedet udstilles længere? Og så har hun desværre fået konstateret gigt. Det er ikke noget hun er plaget af i dagligdagen, tværtimod er hun frisk og glad, og fjoller rundt. Hun får foder og medicin til at hjælpe imod gigten. Nå, til sagen. Det har gjort at hun ikke bryder som om, at fremme løfter hendes hale eller trykker på hendes hofter. Vil en dommer gøre sådan noget? Som sagt er jeg helt ny indenfor faget (:

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig lidt. Det skulle kun være for hyggens skyld, så vores placering er ikke vildt vigtigt. Vil bare gerne lave noget sjovt med min gamle tøs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæfer til udstilling (:
  • #1   11. jan 2013 Det kræver jo temmelig meget at stille til udstilling for en schæfer. Den skal være i god kondition, skal kunne løbe en del og skal kunne tåle håndtering, hvis en eksempelvis skal måles.

    Det kræver en del ringtræning - og en løber, der kender lidt til det.

    Ville du stille i DKK eller i specialklubben?


  • #2   11. jan 2013 Selv ville jeg ikke stille med så gammel en tæve - ikke når den ikke har været aktiv i udstillinger tidligere. Og måske slet ikke.

  • #3   11. jan 2013 Der er en klasse der hedder veteran - hvor hunde over 8 år kan stille i smiley
    Men resten kan jeg ikke hjælpe dig med, da schæferen ikke lige er "Mit" område smiley


  • #4   11. jan 2013 En dommer kan i teorien mærke og trykke overalt, men i teorien skulle man tro at en flink dommer er forsigtig med en veteran.
    hvis det kun er for sjov så prøv til et skue og se hvordan det går der, eller find en yngre hund at udstille.
    jeg vil måske nok sige at en hund på 12 år måske nok er en hund i den alder hvor man begynder at overveje om man vil stoppe med at tage den med på udstilling,
    men samtidigt er det også sådan at hvis den er flot så vil nogle dommere give den ekstra point for at den holder sig godt... og andre vil sige at den ikke er som en ung hund og lade mangel på fart og mobilitet.trække ned.
    mange veteraner er hunde der har været udstillet hele livet.... så dommeren forventer mere at en veteran + handler ved hvad det drejer sig om end hvis man stiller med en hvalp eller ung hund... især hvis du tilmelder på de store udstillinger.



  • #5   11. jan 2013 Hvad med at gå til lidt ringtræning med hende og få et billed af, hvad det kræver at stille en hund på udstillingen og hvis du stadig har mod på det, så meld dig til nogle skuer i stedet for en egentlig udstilling. Skuer er jo netop en hyggeudstilling, hvor man udstiller uden det har nogle betydning nogle stedder. Her vil dommeren nok også have lidt mere forståelse for en forklaring om, at din hund har gigt i hoften og derfor ikke bryder sig om, at man løfter i halde og trykker hende der.

    Held og lykke med projektet smiley


  • #6   11. jan 2013 Katja, hvis man udstiller i schæferregi, så er en udstilling et skue. Det største og vigtigste er vores hovedavlsskue og det er jo - et skue smiley

    Hvad forskellen er i DKK ved jeg ikke..


  • #7   11. jan 2013 *CH*

    Ahha, det vidste jeg ikke. Når jeg taler om skuer, så tænker jeg på de sommer eller juleskuer de forskellige kredse i DKK afholder. På disse skuer er det rent hygge i forhold til udstillingerne, hvor udtagelsen er gældende og placeringerne bliver offentliggjorte på hundeweb, og hvor hundene også bliver pladseret i forhold til hinanden og får certificater. Håber det giver mening smiley


  • #8   11. jan 2013 I DKK er det stort set på samme måde som i Schæferhundeklubben.........................Man løber rundt og rundt og rundt og rundt.................Og så stiller man hunden op................
    Så keeedeligt


  • #9   11. jan 2013 Katja, på vores skuer er alt fuldstændig officielt og bliver også ført ind i hundeweb smiley

    Lea, ja måden at handle på er jo den samme... Sådan skal schæferen præsenteres. Og ja, for mig er det også dødens pølse *GGG*


  • #10   11. jan 2013 Jeg synes så at schæferen skal løbe rundt i ringen i længere tid end jeg kan huske fra mine udstillinger med storpudel og cairnter.

  • #11   11. jan 2013 Mange tak for jeres svar! smiley
    Jeg kan sagtens se det i siger med at der forventes mere af en veteran da de burde have en del års erfaring. Men da jeg er meget ny inden for udstilling ville jeg gerne kunne øve mig lidt, så når jeg en dag får en renracet hund så ville jeg have bare en smule erfaring smiley
    Så min plan var det, at jeg ville øve med hende så vi kunne det man skal kunne. Vi kommer selvfølgelig ikke til at være i nærheden af alle de andre, men bare sådan så vi har nået at prøve det! smiley Og så ville jeg derefter tage til et af de helt små skuer smiley En placering forventes som sagt på ingen måde smiley
    Men tusinde tak for jeres svar! smiley


  • #12   11. jan 2013 Jeg er ret sikker på, at du kan få lov til at øve dig på at løbe med andres hunde - det er jo normalt at det er andre end ejeren, der er handler.

Kommentér på:
Schæfer til udstilling (:

Annonce