{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.060 visninger | Oprettet:

schæfer til udstilling i fredericia? {{forumTopicSubject}}

hej schæfer folk.

er der nogen af jer der skal til udstilling i weekenden i fredericia?
jeg skal nok gå med min mors hvalp, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gå med hende. jeg er jo kun vandt til mine cavalier.

håber nogen kan hjælpe mig.
hun kan evt ses i album, asti.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  schæfer til udstilling i fredericia?
  • #1   7. feb 2011 Hvilken Kennel kommer din schæferhund fra??

  • #3   7. feb 2011 åhh. jeg kan ikke huske hvad kennel det er. det er nede i sønderjylland. de har en hel del hunde der nede. ved du evt hvilken jeg taler om?

    og tak for link. kigger lige på det smiley


  • #4   7. feb 2011 Nej ved ikke lige hvilken kennel du snakker om da de alle sammen har mange hunde..:-) Der står på stamtavlen hvilken kennel den er fra?? Hvor gammel er hunden nu??

  • #5   7. feb 2011 ja. har ikke lige stamtavlen her, da det er min mors hund.
    åhh. jamen hun må være 5-6 måneder nu


  • #6   7. feb 2011 Find ud af om kennelen vil hjælpe, det plejer de godt at ville..:-) Nu er hun jo ikke så gammel endnu, men at udstille hunden og løbe den i ringen er ikke lige så nemt..:-) Men så længe hun ikke er så gammel spiller det ikke den store rolle.:-) Men løberen skal kunne vise hunden frem på den bedste måde, og især når hunden er i trav, det er der den viser sig rigtig.:-) Og det kræver sin erfaring.:-) Den skal stå på en bestemt måde og løbes på en bestemt måde og det er lidt svært at forklare, det skal vises..:-) Super at i vil udstille hende, det bliver kennelen sikkert glad for..:-)

  • #7   7. feb 2011 nu kom jeg i tanke om hvad det hed. hun er her fra
    http://www.roager.eu/index.php?id=37


  • #8   7. feb 2011 ja. det kan godt være de vil også skal med.
    min mor har også haft schæfer i mange år. så ved nok godt hvordan hun skal gøre.
    men da hun lige er opereret i dag, kan hun ikke selv løbe dem hende nemlig. derfor jeg nok skal gøre det.

    men der er jo stor forskel fra mine små cavalier og så til en schæfer.:)


  • #9   7. feb 2011 ej havde ikke tænk på det når jeg udstiller i DRU.
    regnede ikke med det havde noget at sige når nu det var en DKK hund, og ikke mig der ejer den.

    men det kan da godt være. er der nogen der ved det helt præsis?


  • #10   7. feb 2011 Det bedste ville også være at din mor fandt en løber så det ikke er hende der skal løbe hunden, da det bedste ville være at din mor stod udenfor ringen og kaldte på hende så hun rigtig kunne vise sig i udstrak line..:-) Det er ikke nemt at få hunden frem i linen hvis det er ejeren der selv løber hunden, det var derfor jeg foreslog dig at kontakte kennelen og spørge dem og de ikke ville hjælpe jer..:-) Det er udstilling i schæferhundeklubben ikk???

  • #11   7. feb 2011 ja det er nok rigtig.
    ved faktisk ikke om det er schæferhunde klubben.
    min mor spurgte bare i dag om jeg kunne tage med.
    så har ikke iige sat mig ind i andet end at det er på søndag i fredericia.

    men er der nogen af jer der kender til den kennel?


  • #12   7. feb 2011 camilla C: Er det dobbelthandling du opfordrer til dér???????????

  • #13   7. feb 2011 maibritt. hvad mener du med dobbelthandling?

  • #14   7. feb 2011 Camilla - Nej jeg går ud fra det er en DKK udstilling. Det er der i hvert fald her i weekenden. Ved ikke om man fremfører Schæfere som på Sch.klubbens udstillinger

  • #15   7. feb 2011 Har lige været inde og kigge på deres hjemmeside..:-) Kan se der lige er lavet en parring med DK´S lækreste hanhund Team Marlboro Tiger, men det kan ikke være det kuld din mors er fra hvis den er 5-6 månder nu..
    Jeg kan ikke se hvilke forældredyr din mors hund har, det står der desværre ikke noget om på hjemmesiden..:-)
    På hjemmesiden er der et foto af team marlboro tiger, sådan som han står skal du stille din mors hvalp når den skal standmønstres..:-)


  • #16   7. feb 2011 moren til min mors er den der hedder jessie. ved ikke hvem faren er. men vidst nok en fra tyskland.

    godt i kan hjælpe mig lidt. jeg har ikke sat mig ind i det med schæfer.


  • #17   7. feb 2011 IRENE: Nej har også lige tjekket om der er udstilling i schæferhundeklubben i weekenden, og kunne se der ikke var nogen.:-)

  • #18   7. feb 2011 Majbritt L: Hvad mener du.????????????????????????????????????

  • #19   7. feb 2011 Michelle; hvis ejeren står uden for ringen og kalder p åhunden for at få dne til at vise sig bedre, så er det dobbelthandling, og så vidt jeg ved, så er det imod udstillingsreglerne!!!!!!!

    Andre gange ser man folk spæne rundt om ringen , kaste med godbidder og grill kyllinger og jeg ved ikke hvad. Et cirkus!!!!!!


  • #20   7. feb 2011 Maibritt - Roooolig nu! Det er sådan man udstiller i Schæferhundeklubben og nu var Camilla jo ikke klar over det var i DKK.

  • #21   7. feb 2011 *da det bedste ville være at din mor stod udenfor ringen og kaldte på hende *

    Jooooo, det er dobbelthandling og det er forbudt i Danmark:-)


  • #22   7. feb 2011 Irene:

    Det er også forbudt i schæferhundeklubben, så vidt jeg ved..... Man håndhæver så åbenbart ikke den regel...

    Derfor var det, før i tiden og til dels stadig nu, et HELVEDE at have ring ved siden af schæferringen med 20 mennesker fisende rundt med diverse piveting og legetøj og godbidder udenfor ringen:-(



  • #23   7. feb 2011 Hva jeg mener???????????????????+

    Jeg synes den er klokkeklar!!!!!!!!!!!!!

    Irenen; selvom " det er sådan man udstiller i schæferhundeklubben" så er I vel stadig underlagt DKK´s regler, som siger at det er FORBUDT!!! Så er den ikk længere......


  • #24   7. feb 2011 Michelle: Da det ikke er i schæferhundeklubben udstillingen er, så foregår det ikke på den måde jeg troede og slet ikke hvis det er i DKK. Jeg troede hun skulle udstilles i schæferhundeklubben. Jeg har kun selv deltaget i schæferhundeklubbens udstillinger, da det er der er størst mulighed at vise hunden frem med hensyn til avl, og det er der hvor der er schæferfolk..:-) DKK er jo alle mulige racer og der vil foregår anderledes.:-)

  • #25   7. feb 2011 Slap da lige af engang, hvorfra skulle Camilla vide det? Og jamen så må i jo kontakte DKK når det er så alvorligt
    Og en tilføjelse til Maibritt: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #26   7. feb 2011 MAJBRITT L. Gider du lige at styre dit sprog, hvad fanden er det for en måde at angribe folk på??????????????????? Jeg anede slet ikke hvad det var du mente med dobbelhandling eller hva fanden du kalder det.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Og hvis det er sådan et problem for dig så kontakt DKK..!!!!
    Jeg har ikke hørt noget som helst om at det er forbudt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #27   7. feb 2011 IRENE J..:-) Tusind tak....:-) Hold da op..!!:-)

  • #28   7. feb 2011 Og jeg kan da love dig for at tanken er FRISTENDE!!!! for vi har også været ved siden af schæfere og det ER grillkyllinger der blir kastet rundt, pels-klude, råben, løben og skrigen. Belastende!!

    Om det er i DKK eller Schæferhundeklubben er vel ikke afgørende???
    Reglerne er vel det samme?????


  • #29   7. feb 2011 Camilla; læs udstillingsreglerne igennemm så har du det sort på hvidt.......

    Efter dit sidste indlæg har jeg svært ved at se, at JEG skal styre MIT sprog!!!!!!!!!!!!!! Jeg informerer om at jeres råd til en ny udstiller er brud på reglerne. Ikke andet.





  • #30   7. feb 2011 Dobbelthandling er da tilladt til mange af specialklubbernes udstillinger - ved da at schæfere, dobermann, boxere, rottweilere og sikkert også flere racer vises frem vha af dobbelthandling til klub-udstillingerne.

  • #31   7. feb 2011 ok. min mor snakkede faktisk også noget om en skulle stå uden for ringen. det plejede de at gøre da hun var ung og gik meget på udstilling med hendes hanner hun havde den gang. smiley
    men det må jeg heller fortælle hende at man ikke gør mere:) man skal jo lærer hele livet.
    og ja hun har også kun udstillet i schæferhunde klubben før hen. men fordi det er så tæt på i fredericia hvor hun bor, og så længe asti ikke er så gammel, så er det god træning for hende at komme med på en udstilling nu:)

    er der nogen der ved hvor mange schæfer der kommer? og er der nogen af jer der kommer?


  • #32   7. feb 2011 Maibritt - Du kunne da i hvert fald trænge til at læse om god opførsel på internettet. Så ville man måske tage dig seriøst oven i købet.

  • #33   7. feb 2011 er der forresten nogen af jer der kan sige mig om det er mod DKKs regler at jeg udstiller Asti når jeg normalt udstiller mine egne hunde i DRU?

  • #34   7. feb 2011 Udstilling af schæferhunde er en ganske.....................alternativ oplevelse.........

  • #35   7. feb 2011 Michelle: Schæferfolk plejer at udstille i schæferhundeklubben, så tror ikke der kommer så mange, da folk vælger schæferhundeklubbens udstillinger.:-)
    Men nu skal i jo passe på at i ikke laver en dobbelthandling for det er åbenbart strengt forbudt....:-):-) Håber vi ses på en schæferhunde udstilling...:-)


  • #36   7. feb 2011 Lise - Til tider et spændende psykologi-studie!

  • #37   7. feb 2011 nåå. men jeg er spændt på det så:) om ikke andet så er det god træning for hunde smiley

  • #38   7. feb 2011 Michelle: Du får mest ud af at udstille i schæferhundeklubben når du har en schæferhund.:-) Det er bare min erfaring..:-)

  • #39   7. feb 2011 camilla. ok. det tror jeg også hun kommer til når hun bliver ældre. nu var det vidst bare fordi det er tæt på hvor mine forældre bor, og fordi nogen af deres venner skulle derover med deres ridgsback(staves) så ville de følges:)

  • #40   7. feb 2011 MAJBRITT L. Gider slet ikke bruge 2 min på dig.! Kontakt DKK så du kan afreagere på dem, eller kontakt schæferhundenklubbens formand.!!!
    Du er simpelthen for dum at høre på.!!! Mærkelig opførsel.!!! Hyg dig.!!!


  • #41   7. feb 2011 Michelle:-) Det er da også helt ok at gøre det..:-) Men tror bare i bliver skuffet med hensyn til placeringer..:-( Jeg tager sjældent til DKK udstillinger, da det ikke interesserer mig, fordi der ikke er ret mange schæferhunde..:-) Men sidste år vandt en Norsk Schæferkennel bedste opdræts klasse eller avlsklasse eller noget i den stil...:-) Jeg syns det er federe at være til vores egen udstilling, da det KUN er for schæferhunde, da vi kan konkurrere mod hinanden..:-) smiley Der kommer sikkert en masse schæfer udstillinger i løbet af året i jylland.:-) Og den helt store udstilling er til sommer til det vi kalder HAS:Hovedavlsskue..:-) Der kommer MANGE schæferhunde, og mange flotte..:-) Sidste år vandt ham Tiger som din kennel lige har parret med, han er TOTAL lækker og blev blandt de 10 bedste i C-arbejde/bidearbejde på det tyske hovedavlsskue og det ser man sjældent at en dansk avlet schæferhund gør..:-) Og i deres klasser er der over hundrede vis af hunde, og blev han godt placeret nr. 25 hvis jeg ikke husker forkert..:-)V13

  • #42   7. feb 2011 Michelle..:-) Hvis du kan så find lige ud af hvem faren er til din mors hund..:-) Kunne være sjovt hvis vi har de samme liner..:-) KNUZZ..:-)

  • #44   7. feb 2011 Marianne..:-) Hvor er han LÆKKER din hanhund..:-) WOOOW siger jeg bare..:-) Er han kåret???

  • #46   7. feb 2011 Marianne.: Tak jeg har været til udstillinger med min og det gik også fint, men desværre har hun allergi, så kan ikke kåre hende.:-( Hvor vil du udstille ham?? Hvor gammel er han?? Ja ringtræning skal der nok øves så...:-)

  • #48   7. feb 2011 Marianne: Ja det er øv at hun har allergi..:-( Men jeg har ikke lyst til at avle på en allergi-hund, så nu går vi konkurrrence vejen i stedet for..:-) Så udstilling må blive med en ny hvalp på et tidspunkt, og det kommer jo også en dag..:-)
    Ja hvis du skulle udstille Django i schæferhunde klubben med den alder så skulle du ha nogle prøver på ham først. Eller så skulle han stille i "åben Klasse" og det er sjældent der er nogen i den klasse med den alder, da folk går op til prøverne og får dem kåret, så de kan bruges i avlen..:-)
    Skal din næste hund også være en schæfer???


  • #50   7. feb 2011 Michelle - Kennel Cabello
    Ja det er imod DKK's regler hvis du som er medlem af DRU viser en DKK hund. da samarbejde med medlemmer i DRU regi er forbudt for ejere/medlemmer af DKK. så din mor bør finde en DKK til at hjælpe. især nu hvor du er trådt frem her på HG skal det slet ikke undre mig at der sidder en eller anden som måske får lidt for ondt i R.... og siger det til udstillingsledelsen.


  • #51   7. feb 2011 Marianne: Kan godt forstå du vælger en schæferhund næste gang, det samme gør jeg også, men en højreavls hanhund skal det være som jeg vil kåret med alle prøverne, så han kan komme i avlen. smiley

    Jeg skriver lige til dig på din profil..:-)


  • #52   8. feb 2011 GHITA: Thumps up....:-) smiley :-);-)

  • #53   8. feb 2011 Der kommer 31 schæfere på søndag.

    Dobbelthandling er forbudt på DKK's udstillinger, heldigvis, for det er frustrerende og generende for dem i ringene ved siden af.

    Det er ikke særlig sjovt, når ens hund får en godbid i nakken, mens den står på bord eller det bare flyver om ørene på en med godbidder kastet ude fra ringsiden.

    Nedenstående sakset fra udstillingsreglementet:

    "Al kunstfærdig eller for vidtgående "showing" ved fremføring af hund er ikke tilladt. Det er ikke
    tilladt under bedømmelsen at forringe eller ødelægge andre deltagende hundes chancer, hvorfor
    ukontrollerede og meget støjende hunde kan bortvises fra udstillingsringene. Ligeledes er det ikke
    tilladt personer ved ringsiden at søge at påkalde sig den fremførte hunds opmærksomhed i forsøg på
    at forbedre dens chancer, og et sådant forhold skal omgående påtales af dommer eller ringpersonale."


  • #54   8. feb 2011 Jeg er altså nødt til at påpege at der er lavet regler for alt vedrørende en udstilling, og med rigtig go grund...
    Det er ikk Majbritt der har et grimt sprog, er der tvivl om det, så læs tråden igen...

    Dette er et udpluk af de nye udstillingsregler 2011 fra DKK

    Fremvisning af hunden
    Ingen hund må skifte fører under fremvisningen i udstillingsringen, medmindre ringpersonalet har
    accepteret det, f.eks. hvis føreren er bevægelsesbesværet, eller en hund eventuelt ikke vil "vise sig"
    i ringen med den fungerende fører.
    Føreren skal under fremføringen bære hundens nummerskilt tydeligt synligt og i øvrigt rette sig
    efter ringpersonalets anvisninger.
    Al kunstfærdig eller for vidtgående "showing" ved fremføring af hund er ikke tilladt. Det er ikke
    tilladt under bedømmelsen at forringe eller ødelægge andre deltagende hundes chancer, hvorfor
    ukontrollerede og meget støjende hunde kan bortvises fra udstillingsringene. Ligeledes er det ikke
    tilladt personer ved ringsiden at søge at påkalde sig den fremførte hunds opmærksomhed i forsøg på
    at forbedre dens chancer, og et sådant forhold skal omgående påtales af dommer eller ringpersonale.
    Under bedømmelsen er det ikke tilladt at tiltale dommeren. Man kan henvende sig til ringpersonalet,
    hvis det er nødvendigt.
    Man har pligt til at fremføre en anmeldt hund til bedømmelse til hele racen er færdigbedømt


  • #55   8. feb 2011 Hov Kirsten...så slet ikk du osse havde taget et udpluk fra DKK

  • #57   8. feb 2011 Sunshine - Min hund ville jeg sagtens selv kunne stille, hvis vi altså stadig gjorde den slags. Hun får en bestemt kommando og så ved hun godt at det bare er fremad. Vi øver det stadig herhjemme af og til. Så det kan sagtens trænes! Går udfra det ligger i den dovenskab mange Schæferejere besidder (jeps, det var en stor generalisering!).

    Belinda - Jeg har nu lært, at udråbstegn i de mængder Maibritt bruger det ikke er særlig pænt sprog.


  • #58   8. feb 2011 SUNSHINE: Det har da ikke noget at gøre med om det er en brugshund. Hvis der kommer en og tager din hund og går væk fra dig, vil din hund så ikke reagere på det??? Her kommer der tit en fremmed og tager hunden væk fra sin ejer og går i ringen; det tror jeg nu enhver hund ville reagere på.!! Brugsarbejde er det ejer og hund der er sammen. Og grunden til at man vælger at ha en løber på er at man kan få hunden frem i linen. Hvis det er ejeren der løber hunden så vil hunden ofte gå på plads, da det er det den er trænet til.! Men selvfølgelig kan det lade sig gøre at løbe hunden selv, det virker ofte bare bedre den anden vej rundt. Og nu er der ret mange løbere i vores verden som ved hvordan hunden skal føres frem, og det er hellere ikke altid at ejeren er i nærheden. Når hundene kåres i Tyskland er ejeren der jo ikke.!! Mange bruger også kennelerne til at løbe hundene da de lige præcis ved hvordan det skal gøres.! Jeg har tit ikke været til stede når min skulle udstilles, da hun reagere alt for meget på mig.!! Men nu er der også stor forskel på hvordan hundene skal løbe/stå indenfor de forskellige racer. Og til schæfer udstillinger, skal hunden vises frem i trav og ud i linen og ikke gå på plads.!

  • #59   8. feb 2011 Jooo måske er udråbstegn i den mængde provokerende, men hendes sprog er sobert, og startede vel egentlig med at oplyse...

    De regler er jo lavet sådan at alle kan stille deres hund på bedst mulig måde uden forstyrrende adfærd, der her er kontrollerebare ;0)


  • #60   8. feb 2011 Camilla - Nar en Whippet kan lære at skelne mellem at gå på plads og trave frem i linen, burde en schæfer også kunne det smiley

    Det er vist blot et spørgsmål om at indlære 2 forskellige kommandoer.



  • #61   8. feb 2011 Camilla - Så er det netop bare at lære hunden en anden kommando. Min hund ved at når jeg sætter hånden i halsbåndet og lader hende glide stille og roligt ud i linen og siger "frem", så skal hun trække eller hvad vi nu skal kalde det. Det er slet ikke så svært endda smiley Det der måske er det svære, er at få et opmærksomt udtryk med ørene oppe og sådan.

    Sunshine - Uh jo, hundene er også umulige ;D


  • #62   8. feb 2011 Kirsten H. Jeg har vist også skrevet at det godt kan lade sig gøre...:-) Men det kræver nok bare noget mere ekstra træning for ejeren, og så er det spørgsmålet om folk vil det.:-) Og det kunne jo også være at ejeren havde flere hunde som var i samme klasse, og der ville hundene nok også reagere på ejeren der.:-) Også har man jo brug for en ekstra hånd.:-) Jeg har dog aldrig nogensinde hørt at det var forbudt at kalde på sin hund uden for ringen til en schæferudstilling. Det var det første jeg fik af vide da jeg skulle udstille min den første gang.:-)

  • #63   8. feb 2011 Sunshine: Jeg bliver ikke hysterisk over dobbelthandlingerne, jeg vil bare ikke finde mig i at blive angrebet på denne måde udfra noget jeg ikke havde kendskab til, det er DET jeg blev sur over, og den provokerende måde det blev sagt på.!
    Men jeg vil da gerne tage det op i schæferhundeklubben og snakke med dommerne om det hvis det er så "forbudt" at kalde på sin hund udenfor ringen, jeg vidste det IKKE.


  • #64   8. feb 2011 Camilla -Jeg ved ikke hvilke regler, der gælder i klubregi for schæfere, men på en Dkk udstilling risikerer man at blive smidt ud af ringen, hvis man dobbelthandler.

    Nogle dommere er ligeglade med reglen, men jeg har også mødt en dommer, der tydeligt præcicerede, at hun ikke accepterede dobbelthandling og at et hvert forsøg ville medføre bortvisning fra ringen.


  • #65   8. feb 2011 Nu er jeg blevet forvirret, måske en vil skære det ud i pap?
    Er det kun på DKKs udstillinger de regler gælder? Eller også i div. specialklubbers udstillinger, skuer og kåringer? :o)


  • #66   8. feb 2011 Sunshine: Hold da op.!!! Hvis det er sådan et problem for jer at os schæferhunde ejere kalder på vores hunde i ringen, så gør dog noget ved det, hvis det er så forbudt.!! Hvis de vi gjorde er så meget imod reglerne, så var der sgu nok gjort noget ved problemet, da vi åbenbart IKKE er til at undgå på DKK udstillingerne på grund af vores larm.!! Og de udstillinger vi har med DKK dommere på, nævner IKKE at de vi gør er forbudt, så må de da fortælle os at det vi gør er imod reglerne..!! Og jeg fortæller bare Michelle hvordan det foregår på "vores" udstillinger i vores klub.!!! Men sjovt nok nævner du KUN lige og schæferhunde ejere. På DKK udstillinger har jeg da set flere der kalder på deres hunde, som IKKE var schæferhunde.! Men det har ikke nogen betydning eller hvad??

  • #67   8. feb 2011 IRENE: Ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide.!

  • #68   8. feb 2011 KIRSTEN H: Nu snakker jeg også mest udfra vores egne udstillinger, og det kan da godt være at det er anderledes i DKK´s udstillinger, men det var jeg bare ikke klar over.:-) Men vil da lige undersøge dette nærmere med vores formand/dommere..:-):-)

  • #69   8. feb 2011 Sunshine - Sådan er det i hvert fald rigtig ofte indenfor de kredse ja.. Ikke meget for nye tiltag - desværre.

  • #70   8. feb 2011 Sunshine: Udråbstegn er da ikke negativt, er det? Det var det da ikke i Majbritts indlæg...:-)

    Ved du hvad Sunshine jeg syns du skal tage dette store problem op med DKK, de må være de eneste der ved hvad der er rigtig og forkert.:-)

    Også må Michelle´s mor lade vær med at kalde på sin hund til udstillingen, så der ikke opstår nogen ballade.:-)
    Så går jeg videre med det til vores formand og vores dommere, og fortæller dem at de ikke overholder reglerne på vores egne udstillinger i følge DKK´s regler.:-)
    Så må vi håbe at schæferfolkene indordner sig under reglerne:-)


  • #71   8. feb 2011 Nu kommer jeg heller ikke på DKK´s udstillinger, da der ikke er særlig mange schæferhunde, og de andre racer interesserer mig slet ikke. Har været der 2 gange og det var nok for mig.:-)

    Men det er så ikke mig du skal skælde ud med hensyn til at kalde på sin hund, til en DKK udstilling for jeg ville aldrig udstille min hund der.! smiley Så du må få fat i de schæferhunde folk som kommer og udstiller hvis de genere jer, og ikke overholder reglerne.:-) smiley Jeg holder mig langt væk fra det.:-):-)


  • #72   8. feb 2011 Ja hvem mon der gør det sunshine?

  • #73   8. feb 2011 Michelle: Jeg håber i får en rigtig god udstilling i weekenden med jeres fine lille schæfer vaps.:-) Held og lykke med hende...:-)

  • #75   8. feb 2011 Dobbelthandling er forbudt, og man bliver smidt ud og hunden får et stort og rungende 0. 2. gang man gør det er hunden dømt ude for altid. Sådan er DKKs regler og det gælder også for raceklubber.

    Og så er det noget svineri at man ikke selv kan få hunden til at gøre det den skal. Træning, træning og så er det løst.


  • #76   8. feb 2011 Schæferhund af udstillingslinier = brugshund ????

    *GGGGGGGG*


  • #78   8. feb 2011 Da jeg havde min "udstillingsperiode" med mine goldens, var vi stort set altid ved siden af schæferringen på DKK udstillinger. Allerede dengang var dobbelthandling forbudt, men man gjorde ikke så meget ud af at håndhæve det.

    Det betød at vi andre skulle gå rundt imellem folk, som drønede rundt med tøjbamser, pivedyr og guffer som fløj om ørerne på os. Når vi stod i ringen anede vi aldrig hvad der kom flyvende, for det var altså ikke alle schæferejere der var lige gode til at ungå at smide ting ind i ringen ved siden af.

    Så jeg synes at det er FINT at man nu tager mere hånd om dette problem. Det er måske ikke generende for schæferfolket, men det er det for alle de andre udstillere. Og vi har søreme OGSÅ trænet vores hunde til at stå som vi gerne vil have det i ringen.


  • #79   8. feb 2011 Man kan jo sige, at når schæferfolket gør det i schæfereregi og alle er enige om, at det er sådan man gør og ingen dommere håndhæver reglen, så der det jo fint nok.

    Er man så til en udstilling i andet regi, så må man jo rette ind...

    Det vigtige er vel, at forholdene er ens for alle...

    I schæferklubben er det vildt - den første udstilling jeg så der fik mig til at tabe både næse og mund *GGG*
    DET er en cirkusforestilling.


  • #80   8. feb 2011 *I schæferklubben er det vildt - den første udstilling jeg så der fik mig til at tabe både næse og mund *GGG*
    DET er en cirkusforestilling.*

    Så forestil dig hvordan vi andre havde det i starten..........*GGGGGGG*


  • #81   8. feb 2011 hold da op. der kom gang i denne tråd efter jeg smuttede i seng smiley havde jeg ikke lige regnet med. smiley ærligt har jeg ikke læst det hele.

    skal lige siges at jeg IKKE er medlem af DRU. har bare hunde der og udstiller der.
    men min bror går med hende i ringen da det er ham der går til træning med hende også. men jeg skal da med og se det smiley

    glæder mig til at se jer der kommer og jeres dejlige hunde. håber det bliver en god udstilling. det er første gang jeg skal se en DKK udstilling. så det glæder jeg mig da til.
    er sikker på det bliver rigtig godt.
    jeg går personligt ikke så meget op i alt det der snak mellem DKK-DRU. jeg elsker bare alle hunde smiley


  • #82   8. feb 2011 Martine - *synes godt om* *GGGGGGG*

  • #84   30. jan 2012 Her er verdensvinder i mod og kampdrift 2011

    REMO VOM FICHTENSCHLAG - SIEGER 2011

    http://www.youtube.com/watch?v=Oc_uIORenlY

    Her er han i æresrunde og der bliver både kaldt/piftet osv

    http://www.youtube.com/watch?v=URQaPfWJJZU&feature=related




  • #85   30. jan 2012 Det er mig en gåde.....

  • #86   30. jan 2012 Hold da op, det er patetisk at se på det "mod" og "kamp"-drift ..

  • #87   30. jan 2012 - Martine -

    Hvorfor??.


  • #88   30. jan 2012 ja undskyld, men er der nogen som vil forklarer hvad det er jeg ser ? smiley
    hihi har ingen ide om den gør det rigtig eller forkert eller hvad der sker overhovedet? smiley


  • #89   30. jan 2012 - Martine -

    Hvorfor synes du det??


  • #90   30. jan 2012 ja undskyld, men er der nogen som vil forklarer hvad det er jeg ser ? smiley
    hihi har ingen ide om den gør det rigtig eller forkert eller hvad der sker overhovedet? smiley


  • #91   30. jan 2012 Den hund skulle forestille at være cremen af schæferhunde..

    Det kan godt være den er fantastisk smuk, det har jeg ikke forstand på - men i forhold til, at det er en brugsrace, så er den mod- og kampdrift-prøve sørgelig at se på.

    Det skærer mig sgu i hjertet at så fabelagtig en brugsrace bliver ødelagt - og at folk ligefrem hylder et stykke arbejde, der kunne gøres tilsvarende af en labrador.

    :o(


  • #92   30. jan 2012 Hunde viser hverken mod eller kampdrift :o(

  • #93   30. jan 2012
    *CH* -


    Hvad viser den så????.


  • #94   30. jan 2012 At den har indlært en øvelse, som den da gennemfører. Den får lidt hjælp af en flink figurant, der ikke udfordrer den alt for meget.

    Den hund er ikke modig. Den gør bare, hvad den har lært... Den synes ikke engang det er specielt sjovt.

    Kampdrift? Den kæmper jo ikke. Den rusker lidt i ærmet og har lidt slip-problemer = lydighedsproblemer.

    Mod? Den løber med 2½ km i timen mod den flinke figurant, sætter farten ned inden den bliver løbet over ende og hopper op og napper sig fat i ærmet..

    Nej, det er hverken mod eller kampdrift, vi ser.


  • #95   30. jan 2012 *CH* -


    Iøvrigt kommer labradoren aldrig op på siden af Schæferen i mod/kampdrift det er den ikke stærk/psyke nok til

    Det er så min mening.
    Jeg har haft begge dele så jeg ved hvad jeg taler om.


  • #96   30. jan 2012 Hagnne - netop min pointe...

  • #97   30. jan 2012 *CH* -

    Vi bliver aldrig enige og det skal vi heller ikke.

    Du skulle prøve at tage ud og se mod og kampdrift så ville du nok se anderledes på det.

    Ha en fortsat god dag ;0)


  • #98   30. jan 2012 tak for forklaringerne. jeg har ikke så meget forstand på det. det er jo ikke lige sådan noget jeg stiller op i med mine cavalier smiley

  • #99   30. jan 2012 Det var nu Labradoren der ikke er stærk og har psyke nok til at nå op på siden af Schæferen.

    En rigtig hund er en Schæferhund.



  • #100   30. jan 2012 Hagnne - Jeg skulle tage ud og se det?

    Ehhm?



  • #101   30. jan 2012 Kunne jeg måske anbefale dig at tage en tur til DM i BHP3 i Silkeborg til sommer...

  • #102   30. jan 2012 Hagnne S

    Var lige væk - men er 99,9% enig med det CH skriver, med en lille sløjfe. Jeg ser ikke det manglende slip som manglende lydighed. Jeg ser det som manglende mod - hunden tør ikke slippe for hvad så ???

    Og lad være med det ævl at CH skulle tage ud at se noget mod- og kampdrift .. du kan øs-regne med at det har CH set, mere end en gang.

    Du burde derimod tage ud at se noget IPO3 konkurrence - så kan du se hunde med både MOD- og KAMP-drift .. istedet for den der sølle undskyldning af en brugsrace ...



  • #103   30. jan 2012 Faktisk er det sådan, at jeg hver eneste gang jeg har set en avlskåring og har overværet en række mod- og kampdriftprøver, så har gjort ondt i maven i ærgrelse..

    Så nej, jeg tror ikke at det at se flere - som jeg jo kommer til under alle omstændigheder - vil få mig til at se anderledes på det.

    Tværtimod. Bliver bare mere og mere bekræftet hver eneste gang...



Kommentér på:
schæfer til udstilling i fredericia?

Annonce