{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Enhver hundejers mareridt :/ {{forumTopicSubject}}

Kom gående med Emil (i snor selvfølgelig) jeg var på vej hjem og der var mørkt så jeg kunne ikke se så meget. Men jeg ser en skygge bevæge sig 20 meter fremme og jeg tror bare det er den sorte kat som bor ved siden af . Lige pludselig ser jeg en muskelhund agtig komme løbende UDEN SNOR lige imod mig og Emil . Emil bliver selvfølgelig skræmt og begynde at hyle og løbe rundt omkring så jeg er nogle sekunder om at få ham op og der går 15-20 sec før ejeren af hunden kommer han kalder på den men den lystrer ham ikke og jeg får emil op og råbt at han skal få fat i sin hund da det skræmmer min egen ..

Suk . Undskyld den lange smøre men jeg blev bare meget skræmt og overrasket over at folk går med deres hunde uden snor i en bolig bebyggelse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enhver hundejers mareridt :/
  • #1   10. dec 2009 samme problem herude er det hidsige hunde der ikke er i snor.. og Bølle kan ikke li nogen der kommer løbene mod ham

  • #2   10. dec 2009 Han er jo bare en lille hvalp på knap 12 uger og er slet ikke vant til fremmede hunde der komme farende sådan smiley

  • #3   10. dec 2009 Sådanne mennesker burte ikke ha hund ... ( altså ham med muskelhunden )

  • #4   10. dec 2009 Jeg møder også altid hunde uden snor, og jeg er f... også træt af det..! Og det er uanset race, jeg bryder mig simpelthen ikke om det, da jeg ikke aner hvad det er jeg møder! grrrrrr!
    Kan virkelig godt forstå du blev bange! Godt der ikke skete noget smiley


  • #5   10. dec 2009 Utroligt at folk ikke tager deres hunde i snor, men du skal huske ikke at samle lille emil op da det kan provokere den anden hund. Men forstår dig nu godt.

  • #7   10. dec 2009 Du skal have fat i sådan en sele der sidder omkring maven også.. jeg så en pige en dag der gik med en chi. da der kome en anden lille hund løbende imod dem hev hun bare i snoren så hunden fløj op i hendes arme.. Smart men måske en smule synd for hunden smiley

  • #8   10. dec 2009 godt han er ok,,han kunne have kommet slemt til skade.

    anita k9 selerne er super til lige at tage dem op i((der er faktisk også et håndatg i),,jeg kan ikke se det er synd hvis det redder hunden fra en bidetur eller det der er værre


  • #9   10. dec 2009 hadder os selv løse hunde.. især hunde man ikk kender, for hvem ved hva de kan finde på smiley
    har heldigvis kun oplevet det engang.. og må indrømme der tog jeg også Gonzo op.. for den kunne da sluge ham i et stykke.. men den så nu mere legesyg ud en agrasiv.. det var en amricansk bulldog.. den var ude uden snor.. og kom han til os der hvor grunden sluttede og den stoppede først med et være ved os de vi var noget 100 meter væk.. og så rente den hjem igen..
    et stykke tid efter høre jeg så at den godt kunne finde på at angribe andre hunde..
    og så har jeg oplevet at min egen lille hund løb ud og strejfede... der var jeg godt nok flov puha... især fordi jeg selv hader at møde løse hunde :S

    men kan godt forstå du tog lille Emil op.. selvom det nu er en dum ide.. men gør det selv ved min.. især ved en hund jeg ikk føler mig sikker på


  • #10   10. dec 2009 Ihhh, jeg synes der sker meget med løse hunde i øjeblikket...

    Man går nærmest bare og venter på at det sker for én selv...

    Godt at I slap helskindede fra det smiley


  • #11   10. dec 2009 sker heldigvis næsten aldrig hvor vi bor..... bor i et villakvarter.. og nede bagved er der et stort grønt område og nogle små brakmarker.... der slipper folk deres hunde løse og det ved alle....

    det er nemt at overskue, så man kan hurtigt se om der er nogen, så syns faktisk det er helt okay..... smiley

    T


  • #13   10. dec 2009 ja hvis din buller vejer 38kg,,,men her er der vist tale om en papilon mon den kommer op og veje 38kg

  • #14   10. dec 2009 øv føj og iiiiiiiiiiihhhhhhhh :o( det er skide ærgerligt at nogle hundeejere bare ikke kan finde ud af at være en god og ordentlig hundeejer :o( HADER løse hunde - altså forstå mig ret.....

    ps sorry et lille sidespring - Lone - hvordan går det med dig og Bøffer? :O)
    KH Marianne


  • #15   10. dec 2009 Sikke en øvoplevelse og godt Emil slap uskadt ...

    Ville hunden noget ondt for så var det godt at du fik Emil op på armen og kom væk ... Hvis ikke blev Emil bekræftet i at andre hunde er farlige ...

    Da Kia var hvalp gik jeg selvf. meget op i at hun skulle have så mange gode oplevelser som muligt. Hun var dog bange for alt og alle og i de 1. to uger og det blev værre og værre. Det vidste sig at jeg havde lavet den typiske begynderfejl at ynke hende og dermed bekræfte hende i at alt og alle var farlige.

    Heldigvis skrev jeg her på HG og de gennemskuede straks min fejl og jeg gik målrettet i gang med at rette op på den ... ...

    En aften da Kia var 11 uger var jeg ude at lufte hende en aften da et ungt par kommer med deres kamp/muskelhundeblanding uden snor. Den kommer løbende lige mod os så Kia skriger og gemmer sig bag mig.

    De får fat på deres hund, undskylder og de forsikrer mig at den er harmløs.

    Jeg insisterer på at de i så tilfælde ikke går, før de har gjort skaden god igen og oplevelsen vendes til en god oplevelse for Kia.
    De havde slet ikke tænkt på at deres hund, selv om den var harmløs, kunne gøre psykisk skade på andre hunde ... Så de lærte at hunden ikke kun skal i snor/under kontrol for at undgå fysisk skade men at der er mere i det ...

    Da de endelig går er Kia helt tryg og har fået en ny legekammerat ...

    Bare lige en lille fortælling for at huske på at selv grimme oplevelser kan vendes til noget positivt.


  • #16   10. dec 2009 Kia er i dag ikke bange for noget og springer ud i alt med selvtilliden i orden :o)

    Hun har endnu aldrig haft en grim oplevelse med en anden hund .. Hun er nu 2½ år .. (Håber aldrig det sker)


  • #17   10. dec 2009 trinse der er ikke nogen steder du må have din hund løs medmindre de har 100% styr på den! medmindre du har en have;)

  • #18   10. dec 2009 Ej en øv oplevelse smiley
    Nu har jeg selv muskelhund, men har altid snor på hende, specielt når det er mørkt.

    Men uanset hvad, så synes jeg ALLE hunde skal være i snor. Min veninde er lige blevet overfaldet af en schæfer hund!

    Og i forgårs red jeg en tur på min hest, og der kom to løse hunde rendende på en vej og ejerne gik nogle meter bag dem, råbte til dem at de skulle få de hunde i snor inden det gik galt, men de kunne ik kalde dem til sig hvílket resulterede i at min hest sparkede dem fordi de rendte mellem benene på hende!


  • #19   11. dec 2009 Trinse: Ifølge loven må hunden kun være løs i hundeskoven hvis du har 100% styr på den. Samme lov der gælder uden for hundeskoven.

    Men det er mange jo ikke klar over ..

    Forskellen er at i en skov der ikke er hundeskov må du ikke have din hund løs overhovedet ifølge loven .. Der er påbud om snor hvor dette påbud er ophævet så du gerne må have hunden løs hvis den er under kontrol.

    Men mange tror at I en hundeskov må hundene vælte rundt på må og få ...


  • #20   11. dec 2009 ja samme svar som SANNE M:)

Kommentér på:
Enhver hundejers mareridt :/

Annonce