{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.764 visninger | Oprettet:

Enhver hundejers mareridt! {{forumTopicSubject}}

I dag blev min knægt bidt i ansigtet ikke noget alvorligt da der blev grebet ind med det samme.

Han var taget med en lærer hjem for at hente et eller andet, og lærens hund valgte at angribe, selvom knægten sad på hug som han har lært han skal med fremmede hunde.

En 5 år gammel familliehund, som aldrig har vist tendenser på den slags.

Læren trækker hunden væk som åbenbart (ville forsætte angrebet i følge læren), og knægten slap med en næse der lige skulle fixes lidt, og så må vi se om der skal plástik til senere.

Men læren tager knægten på skadestuen med det samme og min bedre halvdel stødte til der.

Desværre sad den stakkels uvidende doktor, og sagde dumme hund osv, mens den stakkels hundeejer blev mindre og mindre.

I forvejen havde han jo sagt til min bedre haldel, at han ville få hunden aflivet, da han jo ikke kunne stole på den mere. Han var knust.

Min bedre halvdel måtte lige stoppe doktoren høfligt.

Men for pokker hvor må det være en hundeejers værste mareridt! Vi tror jo alle at den slags vil aldrig ske for os selv, og lige pludselig kan man sidde i det selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enhver hundejers mareridt!
  • #3   22. mar 2019 Det var dog en træls historie smiley

    Hvordan har jeres søn det? Og hvordan har I det?


  • #4   22. mar 2019 @Therese
    Alle har det fint! Ja altså på nær den stakkels hundeejer. Ham har jeg vildt ondt af.

    Knægten blev naturligvis forskrækket, men nu nåede hunden jo ikke at bide mere end en gang grundet ejerens hurtige indgriben.

    @Ida.
    Ja, det blev jeg også glad og stolt over at høre.

    For i realiteten skete der jo ikke noget, som vi alle, ikke kan blive ramt af. En knækket sikring hos ens hund.

    Skulle det endelig ske for mig en dag, så håber jeg at jeg reagerer på samme måde som den lærer.


  • #6   22. mar 2019 @Isabelle
    Ifølge læren aldrig, og med hans reaktion og konsekvens har jeg absolut ingen grund til at betvivle hans ord.


  • #7   22. mar 2019 Undertegnede er mor til knægten som nu render rundt med en mishandlet tud smiley

    Hunden nåede heldigvis ikke at få fat med hjørnetænderne, så det er “kun” de små fortænder der har haft fat. Takket være ejerens hurtige reaktion.

    Nu hvor vi er hjemme, og det værste chok har lagt sig, er det egentlig ejeren og hans familie jeg har mest ondt af. Jeg kan kun forestille mig alle de tanker der går gennem hovedet på dem.

    Min søn har mødt hunden flere gange tidligere og der har aldrig været det mindste. Så alle mulige gisninger om hvad der kan være gået galt må køre i hovedet på ejeren. Har hunden haft ondt, eller er der andet man har overset.

    Jeg ville selv have truffet samme beslutning om at hunden skulle aflives. For som ejeren sagde: “Jeg kommer nok ikke til at stole på den igen”. Og hvem har lyst til at have en hund i familien som man ikke stoler på? Specielt når der er børn i husstanden.

    Som hundeejere og forældre kan vi gøre meget for at opdrage vores børn til at respektere hunden. Men vi kan aldrig forvente at de kan forudse alt.

    Min søn skal nok komme ovenpå igen smiley Den største opgave for os er nu at holde øje med at han ikke bliver bange for hunde.


  • #8   22. mar 2019 Øv, for en træls oplevelse for jer allesammen smiley

    Jeg ville godt nok også have svært ved at stole på min hund efter sådan en oplevelse, hvis jeg ikke havde været i stand til at læse hunden i situationen. Og med børn i hjemmet gør det jo det hele ekstra svært.


  • #9   22. mar 2019 Det lyder nu mere som markering end reelt bid?!
    Men man skal jo være der for at se hvad der virkelig er foregået.
    At have en hund der ikke kan med fremmede børn klare mange jo ganske fint.
    Men hundeejer må jo selv træffe sit valg.
    Uanset hvad så rigtig god bedring med sønnike.


  • #10   22. mar 2019 God bedring med din søn.
    Det er noget af det mest forfærdelige at være vidne til.
    Jeg håber for hundeejerens skyld, at han alvorligt overvejer at få hunden aflivet.


  • #11   22. mar 2019 @Ejer af DKK Engelsk cocker Spaniel... Den beslutning var truffet før de nåede skadestuen. Han ville aldrig helt kunne stole på den igen.

  • #14   22. mar 2019 ud fra det beskrevne er jeg enig med nicole. men ejerens valg naturligvis.

    Hvad gik forud?


  • #15   22. mar 2019 Det svarede Ida og Fido fint på.

  • #16   22. mar 2019 så man må ikke spørge? Så er vi upassende... Så skal man måske bearbejde det selv i stedet for at lægge det online til debat

    okay upassende er fint med mig. Jeg spurgte af kærlig interesse fordi det er synd for barnet.


  • #17   22. mar 2019 @Lens.
    Du må da spørge alt hvad du vil. Du kan bare ikke få noget svar, da jeg ikke var til stede. Det synes jeg ellers er meget tydeligt beskrevet. smiley


  • #21   22. mar 2019 Nicole@ Du har selvfølgelig lov til at have din holdning til hvornår/hvorfor man vælger at aflive sin hund.

    Min holdning er dog fortsat, at bed min hund et besøgende barn, ville jeg ikke turde tænke “Den skal have lov til at træde ved siden af en gang”. Tænk hvis den trådte ved siden af igen 3 dage efter med et værre udfald.


  • #22   22. mar 2019 Åh for dælen.. Sikke en træls oplevelse. Jeg får helt ondt i maven ved tanken smiley - jeg havde taget samme beslutning som ejeren...

    Håber jeres søn kommer oven på igen!


  • #24   22. mar 2019 Nicole ja især hvis hunden normalt er helt modsat så ville jeg lige tjekke den først ved en dyrlæge

  • #25   22. mar 2019 @Nicole... I et hjem med små børn og mange besøgende børn er det ikke “Bare sådan lige at skærme hunden”.

    Jeg vil dog give dig ret i at man skal se på hele situationen før man vælger aflivning. Og det er jeg overbevist om at ejeren af den pågældende hund også har gjort.

    Kan hunden have haft smerter? Ja, det er da en mulighed. Men at bide et i huset kendt barn bør aldrig være hundens måde at sige av på.



  • #28   22. mar 2019 @CF... Arh okey, Martin fik vist formuleret sig lidt kluntet smiley

    Vi er fuldstændig enige om at ved fremmede hunde som man ikke nødvendigvis skal have kontakt med stiller man sig med siden til og ignorerer. Så kan hunden tage kontakt hvis den ønsker det.

    Hvis man har brug for kontakt (som f.eks ved dyrlægen) kan det være mere indbydende til kontakt hvis man sætter sig på hug med siden til. Så kommer man ned i hundens højde.

    Vores søn sad på hug med siden til. Derudover havde han 5 min forinden hilst på hunden, som han kender godt i forvejen og kun har haft gode oplevelser med smiley


  • #30   22. mar 2019 Ja det lyder som en vild reaktion fra hunden Pernille.

    hvis det er sket helt umotiveret på et barn med ryggen til ville jeg også give den fred. dyr handler sjældent umotiveret og så er der en gemt årsag... det kan være alt fra noget neurologisk til andre smerter... men sandsynligvis fysisk når det kommer på den måde ud af det blå

    Tak for forklaringen.


  • #32   23. mar 2019 God bedring med jeres søn.
    Her var hunden også blevet aflivet.
    Har stået med en genbrugs collie, som blev aflivet. Hun nappede et par gange, og jeg var ikke i tvivl om, at det kunne gå galt.
    Jeg bor i en tidligere lærerbolig, som nærmest ligger på skolens sportsplads. Jeg kunne ikke være 100% sikker på, at hunden ikke kom i kontakt med et barn ved et uheld, og hunden var ikke egnet til videreformidling.
    Somme tider må man bare handle ansvarligt, selvom det er hårdt. I min verden står et barn bare højere på listen end en hund.


  • #33   24. mar 2019 God bedring med sønnen.

    Enormt stort overskud at stoppe lægen. Det kan ske for alle hundejere, selvom vi gør vores ypperste for at undgå den slags ubehagelige situationer for alle parter. At blive ved med at påtale skaber intet konstruktivt.


  • Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
    #34   26. mar 2019 Hvem lærer sit barn at sætte sig på hug foran en hund man ikke kender..?
    Er det nu den sag som vi har hørt om én gang da en pige blev bidt af en australsk hyrdehund som i øvrigt ikke skulle aflives fordi fejlen var på barnets side??
    Vil da sige alt muligt go bedring til dit barn og håber han kommer sig,
    Men husk at man aldrig skal gå på hug for en hund man ikke kender og slet ikke kigge den i øjnene..
    Det trist når sådan noget sker, men se nu lidt på hvad der egentlig skete i situationen inden hunden bliver aflivet.. kan godt forstå at læreren siger at den skal aflives, men der er altså nogle gange at det er den forkerte ting at gøre alt efter hvad, hvordan og hvorledes situationen opstod..
    Men igen go bedring til knægten!


  • #35   26. mar 2019 Daniel, du kan læse indlæg 28. Hvis du bliver forpustet, kan du nøjes med at læse ét afsnit ad gangen, holde en pause, og så læse videre smiley

  • Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
    #36   26. mar 2019 Vi kan jo sagtens blive enige om at det aldrig Skal ske sådan noget, og siger heller ikke hunden er uskyldig, og der skete da heldigvis heller ikke mere med drengen heldigvis!
    Men om man kender en hund eller ej, en hund kan gøre det pga. Evt skader eller smerter, ja det lyder underligt, men en hund kan godt nappe eller det der er værre hvis den har ondt,
    Igen.. Nej en hund skal ALDRIG gøre sådan, men syntes nu mere at man også skulle kigge hundens vej og se efter om det nu kunne være på det grundlag at den eksempelvis har ondt.


  • #37   26. mar 2019 Det lyder ikke underligt, at en hund kan bide, fordi den har ondt. Det tror jeg, de fleste herinde godt ved smiley Men at det skulle være usmart at sætte sig på hug foran en hund tror jeg ikke, jeg har hørt før. Og jeg har selv gjort det rigtig mange gange. Hvad skulle begrundelsen være for ikke at gøre det?

  • #38   26. mar 2019 Daniel, kan du ikke bare skrive hvad du mener - og eventuelt læse hele tråden først?

    Først ævler du om at det er drengens skyld fordi han sad på hug, og nu er det fordi hunden måske har smerter.

    Ejer, som ikke deltager i tråden her, valgte at aflive hunden. Uden at drengen eller hans forældre på nogen måde var med i det. Så hvad er det du gerne vil sige?


  • #39   26. mar 2019 moren har forklaret. drengen havde siden til. den angreb voldsomt. uanset årsag så var det det rette valg for den hund. det er en voldsom over reaktion

  • #40   26. mar 2019 Jeg kan slet ikke forsvare sådan en reaktion....

  • Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
    #41   26. mar 2019 Hold lige igen folkens ??
    Forsvare ingen her, og ja det kan godt være jeg får det til at lyde til at gå begge veje, men læs mellem linjerne "Det er det der ikke må ske"
    Og jo jeg har trænet tjenestehunde i lang tid, og har haft en masse omkring psykologi osv. Måske i også skulle læse lidt på det ??
    Igen og ja som jeg kan se på tråden, det er godt der ikke skete mere med drengen for det er IGEN noget der bare ikke må ske.
    Jeg har nok ikke læst hele tråden inden jeg ytrede mig..
    Men da jeg skrev havde jeg den opfattelse af at det kunne have været samme situation som den australske hyrdehund der bed en pige og ja... kan jeg godt se at det ikke er.
    Håber ikke at i tror at jeg forsvar en hund der har bidt for det gør jeg ikke, men med alt den arbejde jeg har gjort omkring hunde så ved jeg ihvertflald godt hvordan man gør og ikke gør over for en fremmed hund.
    Kan godt se drengen kendte hunden, men Ja.. Jeg kunne jo blive ved med at skrive, men lukker den her ved at skrive at det var forkert af hunden at bide!


  • #42   26. mar 2019 Jamen, jeg er sådan set ikke uenig. Det er bare dumt at debattere noget, som allerede står beskrevet.

    Til den med aflivning. Tja, det var ejeres valg, og ingen andre kunne træffe det valg. Jeg må bare sige, ud fra egen sparsom erfaring, at de hunde jeg har kendt, hvor filmen er knækket og de har bidt hul, de har haft smerter. Men alle som én har haft smerter, som ikke kunne behandles. Min egen havde lungekræft, en ung hund i klubben havde leverkræft, min venindes hund havde svær HD osv.

    Min schæfer har også forsøgt at nakke et barn. Men det var en dum knægt, og han stod i hendes have og råbte af hende. Havde hun bidt ham, var hun såmænd ikke blevet aflivet. Men hun havde ro nok i sit hoved til bare at true ham, indtil jeg kunne få ham losset ud. Hun skulle næsten have haft lov til at tage en lille bid af ham smiley


  • Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
    #43   26. mar 2019 Ja, det er sgu synd når en hund har smerter og folk misforstår dem, det kunne jo være tusinde af ting galt.
    Men nej, man kan jo aldrig vide, og er man i tvivl om filmen er knækket på hunden, så er det bedste jo at aflive den.
    Men hold nu op jeg er blevet nappet mange gange til træning... også til blods, men her kigger jeg på hvad jeg har gjort galt som figurant og ikke hvad hunden gjorde forkert.
    Vi træner hunde så de kan tænde og slukke og det kender i sikkert også en del til.
    Min hund har aldrig forsøgt at bide eller nappe nogen.. hun er heldigvis rolig og afbalanceret og hun elsker børn.. dog holder jeg hende fra børn da jeg ikke vil resikere at hun skulle nappe hvis et barn evt "overraskede" hende.. hun er jo lavet til at forsvare mig så alt efter hvordan jeg reagere for eksempel ved at råbe "hva satan" så tænder hunden


Kommentér på:
Enhver hundejers mareridt!

Annonce