21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Har du fortrudt dit hundevalg? {{forumTopicSubject}}
Der er utrolig mange racehunde - og endnu flere mix og blandinger - at vælge imellem.
Jeg vil gerne tro købere tænker i behovsbaner inden de vælgeren hund ud, men er godt klar over det langt fra er alle der tænker på mere end hvor sød hvalpen er ved sælger.
Har du fortrudt dit hundevalg?
- Ikke dermed ment om du hader din hund; blot om du egentlig ønskede og forventede andet end hvad du endte med at købe?
Jeg ønskede mig brændende en agilityhund, fik en dengang egnet kandidat.. Men det viste sig at være et ret forkert køb.
Min agilityhund blev for stor og kluntet, har ikke den energi og drive der skal til for at blive rigtig dygtig, stresser for let op .. og så er der lige et par E og D hofter at tage hensyn til.
Jeg har "bare" brugt ham til noget andet. Vi træner lydighed og cirkustricks. Jeg forventer ubetinget lydighed og ville elske en hund der var vild efter at træne.
Kaoz kan godt lide at arbejde, men der skal være en gyldig grund. Han gider ikke udføre kedelig lydighed længere tid af gangen, så ligger han op til leg i stedet ; )
Han er lydig, nem og højt værdsat for sin personlighed og hengivenhed.. Men han er ikke hvad jeg EGENTLIG ønsker af en hund.
Gruer for den dag han ikke er mere, men ser ligeledes frem til at få den hund jeg så inderligt ønsker mig og kan bruge til det jeg gerne vil =)
Andre end mig der har det sådan?
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
Så fortryder jeg, at jeg ikke satte mig odentligt ind i hvilken blanding jeg anskaffede mig... Regnede ikke med at få en så hyperaktiv hund.
Med det sagt, så har jeg jo 'bare' lagt mit liv derefter... Det var min egen fejl ikke at undersøge først, så sådan er dét
Til gengæld synes jeg også det er meget rart at have en hund man ikke møder på gaden hver dag
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
De to jeg har nu, har jeg på ingen måde fortrudt, selvom jeg da godt kan se at nogen ting havde været nemmere hvis jeg havde valgt en mere samarbejdende race end en islænder. Tilgengæld synes jeg jo at Reiki faldt ret godt ud og Gaia er godt på vej:o)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Synes det er dejligt at (nogen) hundeejere er villige til at lave deres forventninger om og imødekomme hundens behov i stedet.. Men det VILLE være optimalt for både hund og fører hvis man altid købte lige DEN hund der kunne opfylde alle krav og forventninger.
Det er noget lettere med racehunde, blandinger er lidt et sats.
Mic - Ja du er såååå glad for dine hunde og de bliver brugt og arbejdet med =) Dejligt du har fundet racerne der passer til dine forventninger =)
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
Nogen gange ville jeg ønske at min hund havde bare en smule mere pleaser gen over sig..hehe..men han er nu verdens dejligste hund alligevel..
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
Det var lykkens dag da hun som 3½ årig blev min...
Monna er valgt ud fra vores ønsker, samt Selma's sind og er bare det perfekte valg....
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
Åhhhh ja... Ja måske vi har forskellige opfattelser, men så lad mig omformulere
Jeg havde ikke regnet med at få en hund der først ligger stille kl. 9 om aftenen på trods af diverse gåture og aktivering
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 1.002
Vi havde så to umulige hunde i 3 år indtil vi gik fra hinanden og jeg tog den ene hund med... i dag har jeg den dejligste hund og jeg vil ikke tvivle et sekund på at det er den race jeg skal have igen. Jeg har lagt mit liv om efter det og fortryder ikke at jeg kæmpede en hård kamp i 3 år.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
jan 2007
MEN så er der jo bare kløet lidt ekstra på med Reiki, og han gør det rigtig rigtig godt på træningspladsen. Man får bare ikke så meget "foræret" som man måske ville gøre med en anden race:o)
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Jeg er dog ikke er sekund i tvivl om, at racen er den rette for mig, selvom mange synes jeg var gak i låget, da jeg valgte at anskaffe mig endnu en cocker:)
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.206
Meegò derimod er noget større end forventet. Vi fik at vide at han ville ende på max 18 kilo, og da vi ville have en mindre hund, blev det ham. Men han ligger nu på 24,5 kilo, så han er blevet lidt for stor. Men han er stadig fantastisk, omend han er noget sværere at arbejde med end Balto.
sep 2007
jan 2007
Ej, islænderne er faktisk ganske kvikke og lærenemme. De har bare lidt deres egen mening om hvornår dte betaler sig at være det;o)
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Men af og til bander jeg det hele langt væk på grund af alt det hun har været igennem *S*
Ser jeg bort fra det og de hensyn jeg har måtte tage, så kan jeg absolut ikke klage.
Kigger af og til på andre racer, til når engang hun ikke er her mere og vender stort set hele tiden tilbage til labben
sep 2007
Jeg kender en del islændere og de er dejlige - også at arbejde med... men de har deres egne mening indimellem:)
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
Det har jeg så siden hen lært og kan se at det er en den perfekte race til mig..
Den har ligepræcis den kombination og power og pleaser som jeg synes så godt om... det er en hund der kan klare det hele, og som samtidig er super smuk (synes jeg helt objektivt)
Tror ikke jeg nogensinde kommer til at finde en race der passer mig bedre, jeg elsker at træne og det lever aussien for, og samtidig er den eminent god til at tage en stille dag på sofaen. Dens on/off knap som den er kendt for passer mig super godt...og så er jeg meget glad for at have en virkelig intelligent hund der gerne vil løbe om hjørner med mig hvis jeg er ikke er hurtig nok...
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Lia bliver dog sandsynligvis min sidste Belgier, for jeg tror ikke jeg vil have energien til en ung Belgier når nu hun, om forhåbentlig mange år, ikke er her mere.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
- Jeg fik en hund der blev dobbelt så stor som forventet (Troede at hun ville lande på 6-8 kg)
- Som er mere Terrier end Mops på mange punkter
- Som er en rigtig bulldozer der ikke står tilbage for mange ting
- Som indtil hun blev 2 år , havde usandsynligt meget krudt i røven
Så alt i alt så fik jeg ikke hvad jeg gættede på, men jeg fik noget som jeg elsker !
Jeg elsker den lille grimme, energibombe..
Hun har oceaner af energi udenfor og når vi er inde så er hun min egen private varmedunk på sofaen om aftenen.
Hun lystrer godt og er mget behagesyg oveni.
Skøn hund og igennem hende, har jeg fundet ud af hvilken type min næste hund skal være.
Det skal være en hund med sind og gåpåmod som min bastard !
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
For var ikke hvad jeg var blevet oplyst om..
Men ellers har han altid levet op til alle de forventninger jeg havde til at overtage en voksen rottweiler han..
Vidste godt der ville blive nogle kampe, men troede faktisk det ville være værre
Mht. Fadia.. nej ikke et øjeblik.. Hun er købt ud fra de linjer hun har, grundet det høje energi niveau og drifter.
Og dem lever hun helt sikkert op til *G*
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.913
Jeg synes umiddelbart at han hælder mere til pointeren sindsmæssigt end labradoren, - og så alligevel ikke... Han er vist 50/50 af pointer og lab, og kunne jeg få samme blanding med samme nemme sind, vil jeg bestemt have sådan én igen.
Jeg er lidt i tvivl om hvilken race jeg skal have næste gang, - men det blir nok endnu en krydsning, - og et forsøg på at finde endnu en sund hund med samme sind......
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.741
Qimmit er en historie for sig. Vi købte en Nuuk-hund, hvor "racestandarden" siger 50-55 cm og 20-25 kg. Og er så endt med et kæmpeskrummel på 65 cm og 35 kg. som næsten ikke kan vende rundt på agilitybanen. Men på alle andre punkter lever han op til Nuuk-hundens ry, om bare at være sød, nem, kærlig - og helt igennem fantastisk.
Og Lanka? Tjaaah.. hver gang hun viser sit hysteriske jeg for alvor, så fortryder jeg lidt at vi gik gennem ild og vand for at slæbe det lille loppebefængte væsen med hjem fra Sri Lanka. Men når hun så kigger på mig med en verden af tillid i sine øjne, og jeg ved hun bare vil gøre ALT for mig - så føler jeg alligevel, at det er det hele værd....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det er DEJLIGT!
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 124
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.032
Vi kendte intet til racen men det klarede vi ved en masse timer på nettet med godt læsestof,heldigvis er vi begge vokset op med hunde og har altid haft hunde af forskellige racer men der er ikke tvivl om at spids hunden er den rigtige hund for os og vil også have islandsk fårehund mere,en tæve til Baldur.
Derud over er det planen at vi vil have en japansk spids tæve når Baldur ikke længere er her for det er en race jeg er helt tabt til.
Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
Jeg giver dig helt ret i at islænderne er faktisk ganske kvikke og lærenemme. De har bare lidt deres egen mening om hvornår det betaler sig at være det.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jul 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 111 Svar: 1.208
Desuden havde opdrætter gjort mig opmærksom på at det altså var satans yngel jeg havde fået fat i;)
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 13 Emner: 21 Svar: 416
Ang. Shiva så passede hun også fint til mig! men pga. hendes race (bullmastiff) så var hun bare ik særlig udholdende når der skulle laves noget aktivt (pga. hendes lille næse = manglende luft) hun var også lige skarp nok over for sine omgivelser til tider fordi at hun havde lidt for meget jagt instinkt i sig,,,,,,
"sovs" har indtil nu vist sig som en rigtig god kombination, han er udholden, lydig, rolig og lærevillig..........lige det jeg gik efter, plus han har en kort pels der ik sviner for meget........
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Men ellers er han skam min drømmehund, og en dejlig terrier.
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 810
dec 2008
dec 2008
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jan 2006
Det er nemlig en af de racer jeg har på listen, hvis det skulle være en mindre hund
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
som føste gangs hunde ejer er jeg meget bange for at købe den forkerte hund/hvalp
det er også der for jeg allerrede nu er fuld i gang med at suge alt den viden til mig som muligt regner ikke med at jeghar mulighed for at købe hund før om et års tid eller mere
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Men vi elskede hende og hun blev da både gammel og døv. Jeg ved bare, at jeg ikke skal have én igen.. Men det er slet ikke sikkert, at hun var repræsentativ for racen.. Jeg er ikke alene om at opfatte hende som dum, alle, der kendte hende siger, at hun godt nok ikke var ret klog
Og det er ikke fordi jeg ikke er til aktive hunde - jeg har næsten udelukkende haft schæferhunde og nu en sheltie.
Gav det nogen mening?
jan 2006
Ja det gav fin mening, en turbohund, der ikke var alt for kvik
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Somme tider har jeg overvejet, om racen var alle de blikke og kommentarer man får fra uvidende værd, men har aldrig fortrudt..
En bullterrier er helt perfekt for os. De er så livsglade og super fjollede, at de automatisk gør hverdagen meget meget lettere.
De er i stand til at være rolige indenfor, men have fuld knald på ude.
De er kærlige og elskelige.
Har en personlighed som siger spar to.
Og så er de jo - efter min mening - fantastisk smukke, med de kærligste øjne.
- Kort sagt, Alt hvad vi ønskede.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Nej! jeg fortryder ikke et sekund, at jeg fik Keesha. Hun har mere end levet op til mine forventninger, hvilket jo har været et sats, eftersom hun er en blanding. Hun har fået de bedste egenskaber fra begge racer (set med mine øjne).
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
men så kigger jeg ind i hans store brune øjne og så ved jeg at jeg aldrig ville kunne indvære ham fordi vi har gjort et forkert valg for snart 5 år siden.
Han er en rigtig god hund, lydig, selvstændig, legesyg... Men han er bare så stor, klodset og kønsaggressiv:-) Men alle disse ting er jo med til at gøre ham som han er og det elsker jeg ham for:-)
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Jeg har ikke fortrudt hende og ender nok med en lignende blanding igen næste gang jeg skal have hund - også selvom jeg godt ved, at denne blanding også kan ende med at blive en helt anden hund end hende jeg har derhjemme...
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Jeg har aldrig fortrud at jeg valgte en cavalier, det er uden tvivl racen for mig, men jeg har fortrudt at jeg ikke satte mig mere ind i racen inden jeg fik den, for så havde jeg nok købt en med DKK bog allerede den gang, men så havde jeg jo aldrig fået Gizmo som uden tvivl er hunden i mit liv *SS* Jeg elsker den hund, med alle sygdomme og unoder og gavtyveblikket der nogen gange siger rend mig mor osv...
Fluffy har jeg ikke fortrudt, men jeg har fortrudt at jeg valgte en gadehund, der er alt for mange ting med i psyken som nogen gange først kommer frem senere og det er et arbejde for livet. Da jeg valgte hende fik jeg besked på hun ville blive max 10 kg stor og det passede jo fint til Gizmo, men hun viste sig at være halv mynde have en energi uden lige og vejer i dag 20 kg
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
jan 2007
aug 2006
Nej det har du helt helt ret i
jan 2007
aug 2006
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
Dog ærgrer jeg mig..næsten dagligt..over racens populariet med alt hvad det medfører af besværligheder i dagligdagen.
Det var noget lettere at være AB ejer tilbage i 93´ hvor jeg fik min første.
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 27 Svar: 154
Dusty drengen har jeg aldrig aldrig fortrudt, han er vores et og alt med alle de særheder han nu har som hundefabrikshund
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
jeg er normalt til de store hunde mastiff, dogue de Bordeaux osv men med tre små børn har jeg bare ikke tiden til at aktivere dem ej heller pladsen, link passer perfekt ind i vores familie men jeg håber da at få tid og plads til en større hund engang igen
Har du fortrudt dit hundevalg?