{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Hvorfor bor du dér... {{forumTopicSubject}}

...hvor du bor?

Ja som spørgsmålet lyder. Kunne godt tænke mig at vide: hvorfor du lige bor der hvor du bor?

Jeg er selv opvokset i sdr. jylland men er nu flyttet til København (nærmere bestemt Vanløse)

Jeg har altid vidst at jeg ville til kbh. lige siden jeg var lille (ca. 7. klasse) og da jeg så var færdig med STX flyttede jeg herover og har aldrig fortrudt.

Min kæreste igennem 8 år boede i Køge så det lå meget lige for at vi skulle studere i Kbh.

Jeg elsker at bo i storbyen efter at være vokset op på landet. Der er et helt andet leben og folk har en meget mere åben tilgang til forandringer og ting/mennesker der er lidt anderledes. Elsker den mangfoldighed. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor bor du dér...
  • #1   13. apr 2011 Jeg bor her fordi min mand og jeg ønskede os at finde et hjem laaaangt væk fra alting og med naboerne på massiv afstand.

    Her er mørkt, her er stille, her er fantastisk.



  • #2   13. apr 2011 det samme som ch


    havde to kriterier da vi skulle købe - grunden skulle være min 3000 kvm og der skulle være 300 m til nabo.




  • #4   13. apr 2011 Jeg bor her i Ballerup, af flere årsager, jeg har selv været skrevet op til bolig her i mange år, fordi det ligger lige op af skoven og så må man have 2 hunde hvilket der ikke er mange lejeboliger man må det i, men jeg flyttede ind i denne lejlighed fordi min mormor havde haft 2 blodpropper og var utryg ved at være alene, så vi delte boligen op i 2 så vi kun deler køkken og bad, så jeg stadig har mit privatliv men hun ikke er alene og så kan jeg den dag hun ikke er her længere beholde lejligheden, jeg er selv opvokset små 10 km herfra og elsker at jeg til dels er tæt på landet med lækker natur, men der er stadig ikke langt til byen smiley

  • #5   13. apr 2011 HAha !! Bor også i vanløse smiley ..


    Jeg har boet i rødovre i 12 år, så flyttede vi til vejle i 1 år ca. så havde vi noget bøvl derovre, så vi flyttede tilbage til kbh. vanløse hvor vi bedst kan lide og bo smiley


  • #6   13. apr 2011 Jeg bor i Grenaa fordi tjae .. jeg studerer lige nu på HHX og har boet her siden jeg var 10 år, så det var meget oplagt at finde en lejlighed her og gøre uddannelsen færdig .. Dog er det jo en meget lille by, så har da planer om at flytte til enten kbh eller århus efter handelsskolen smiley
    .. Det har også været planen siden ca. altid smiley Og så kunne det være rart at bo i en by, hvor alle ikke kender alle (er ikke så meget til alt det der tøsefnider og sladder).


  • #8   13. apr 2011 Bor lige ved stranden, skoven ligger bag vores hus..
    Kunne ikke finde et bedre sted smiley


  • #9   13. apr 2011 hvor jeg bor synes jeg er perfekt ca 15 min med bil ind til sentrun og lige udenom min dør er skoven og en elv som er på våres ejendom...¨
    perfekt at bo med hund og så er jeg så glad for at fiske så da kan jeg bare tage fisketasken og hundene med og efter 2 min gågang er jeg ved elven hvor jeg kan fiske ørred...

    er opvokst her i Norge , men har boet i ca 7 år i københavn så flyttet jeg tilbage til gården i norge ... det er min far som ejer gården , er 2 hus og en stald , så mine forældre bor i det andet hus,,, håber en dag jeg har råd til at købe gården , da jeg synes den ligger perfekt afstand fra byen ( norges 3 største by ) og perfekt på landet med alle " godene " som skov og elv smiley

    da jeg bodde i københavn tog vi tit og kørte for at gå tur med hundene så de kunne komme i skov... men det behøver jeg ikke nu , så da er det mere tid til hygge smiley


  • #11   13. apr 2011 Fordi Michael fik arbejde i Ringsted og så var det det eneste sted med kort ventetid hvor vi måtte ha to hunde da jeg på det tidspunkt ventede på at få min lille Tia :o)


  • #12   13. apr 2011 Jeg er født og opvokset på Frederiksberg og efter en kort afstikker til Brønshøj bor jeg nu på 30. år i Valby....

    Her er tæt på grønne områder og alligevel er storbyen lige om hjørnet... jeg er og bliver bybo og kunne ikke trives på landet ret længe ad gangen...


  • #13   13. apr 2011 bor i herlev.....fordi jeg blev bosat her af min mor... har alle intentioner om at komme væk herfra når tid og penge er:) ikke fordi jeg ikke er glad for herlev men har bare brug for forandring..

  • #14   13. apr 2011 Bor i Odense - Elsker det her smiley Er vestjyde, har boet i Århus, men min omgangskreds er på fyn.. Så jeg flyttede her til. Har så fundet min kæreste som er sjælænder og har boet i KBH i flere år. Odense er dejlig midtvejs mellem vores familier, alligevel hyggelig og storby på samme tid. Så der er egentlig en masse som holder os her smiley

    Men om vi i fremtiden flytter ud..


  • #15   13. apr 2011 Jeg bor her fordi min kæreste havde hus her smiley heldigvis lå huset i en mindre by med god afstand til naboer , så det var heldigt nok del passede med mine ønsker

  • #16   13. apr 2011 Bor i KBH pga studiet, men er ved at flytter derfra. Hader storbyen ;o)

  • #17   14. apr 2011 Jeg har boet forskellige steder i København og da vi skulle finde et sted at bo sammen, kærsten og jeg, ville jeg bare gerne have at det var et sted hvor man kunne se lidt længere væk end bare til den nærmeste boligblok. Hver gang kærsten kom med et nyt forslag til et sted, sad jeg og kikkede på Krak for at se efter større vej, jernbaner etc. der kunne være generende - jeg ved han synes jeg var meget besværlig, men jeg ved også at han er meget tilfreds med resultatet. At det blev Måløv vi havnede i var vel lidt et tilfælde.

  • #18   14. apr 2011 Jeg bor i Fuglebjerg af flere grunde..

    Det var faktisk slet ikke meningen jeg skulle bo her, men da jeg valgte at smutte fra min eks, var det op til mor og være..
    Så boede hos min mor og stedfar i en måneds tid indtil jeg fandt den lejlighed jeg bor i nu.. Her måtte jeg have hunde og ligger bare perfekt.. Og ja så fik jeg lov til at vente med at betale indskud til jeg fik min børneopsparing (flyttede ind i september 10 og fik opsparring november 10)..
    Det er en lille by der ligger midt mellem Næstved og Slagelse, med max 20min til hver by med det offentlige..

    Så alt i alt en perfekt by for mig at bo i. smiley


  • #19   14. apr 2011 jeg er født på fyn er opvokset i skagen flyttede til aalborg for at studere og senere til hjørring. Er nu flyttet tilbage til skagen fordi jeg simpelthen synes det er det dejligste sted at bo pga. naturen. Her er skov 700 meter fra hvor jeg bor, vel og mærket en fantastisk strand og en laaang strand hvor jeg let kan gå 12-15 km med hundene hvis jeg vil. Her er en kæmpe hede 300 meter væk og ja natur over alt. Brød mig ikke om at bo i aalborg hvor det eneste sted jeg kunne gå med hundene var i byen eller i en eller anden overredt park - nej jeg vil have ordenlig natur til det. Og ja larm, biler, os og mennesker over alt gider jeg ikke til daglig.Vil kunne gå en lang tur i naturen, have mine hunde fri osv. og her oppe er der bare helt perfekt smiley

  • #20   14. apr 2011 jeg har stort set altid boet i kbh, fra jeg blev født til jeg blev 14 boede vi på christianshavn. Så flyttede vi ud på amager hvor jeg boede til jeg blev 19 og jeg flyttede hjem til min kæreste, han boede i valby og havde stort set altid boet der. Nu bor vi lige på grænsen mellem valby og sydhavnen, vi bor lige her fordi det var hvad vi kunne købe da vi solgte vores rækkehus, og hvor vi måtte have vores hund.

    Vi ville gerne flytte lidt længere væk men min kæreste's familie bor alle sammen i valby i en omkreds af 5 km fra os og det har han svært ved at slippe.

    Om et par år når han er færdig med uddannelse flytter vi nok på landet eller til norge men nu må vi se hvad fremtiden bringer


  • #22   14. apr 2011 Kommer fra Randers området, hvor jeg er opvokset i verdens mindste by, hvor der var 6 huset og "fællestoilet" smiley LOL.

    Som voksen og under uddannelse boede jeg sammen med min mand i hus i Ulstrup ved Langå og fik senere arbejde i Viborg. Det var i forbindelse med mit arbejde at jeg blev udstationeret i Korsør, som konsulent for Storebæltsforbindelsen helt tilbage i 1989. Min mand fulgte efter ½ år efter, og det har ALTID været meningen at vi skulle tilbage til vores "hjemsted" når jobbet var færdigt (33 mdr.).

    Men det blev til 8½ år, og så var vi så godt "sat" her på Sjælland at da Tunnel/Bro var færdigt, så søgte vi begge job her i Storkbn. området tilbage i 1997. Så havde vi jo valgt at vi blev her, og det bliver der ikke lavet om på. I 1999 købte vi så hus i en lille by ved Hvalsø, hvor der er udsigt til åbne marker, skov. Hvad mere kan man ønske sig.

    Det jeg glæder mig mest til hver dag er når jeg forlader Ballerup, hvor jeg arbejder, og skal hjem til vores hus på landet. Er så inkarneret landsby menneske, men har boet i Randers i en lang periode, og det var sådan set OK.

    Men hjem til Jylland kommer vi nok aldrig. Men pudsigt nok, siger vi altid at vi skal hjem, når vi tager på familiebesøg. Begge vores familier bor i Jylland, så vi kan godt finde på at køre hjemmefra om morgenen og tage helt til Vestbjerg nord for Aalborg for at besøge svigerforældrene til frokost og eftermiddagskaffe, og så kører vi hjem igen. Det er en tur på over 600 km, men det gør vi gerne. At der så er dobbelt så langt når familien skal herover, det har vi så aldrig forstået.


  • #23   14. apr 2011 Vejlby i Århus n. Bor her pga studiet og praktikpladsen og fordi vi må have hund her

  • #24   14. apr 2011 Komplet tilfælde!

    ER født og opvokset i Viborg, men da jeg flyttede til Århus for at læse, svor jeg, at jeg aldrig skulle bo i Viborg igen... Da exkæresten var færdig med at læse, fik han job i Skive, og vi flyttede derop... Da vi skulle se på hus, vidste vi, at vi ikke ville blive boende i Skive, og endte med at købe hus lidt uden for Viborg.. -og jeg fik arbejde i Viborg.... Da exén og jeg gik fra hinanden, måtte jeg tage den første og bedste lejlighed, hvor man måtte have dyr. - og bor nu MIDT i MIDTbyen...

    -Men vil købe hus længere ude - med stor grund og natur!! - hader at bo her - det eneste plus er, at det er det smukkeste sted at bo i Viborg - i den gamle bydel - lige op ad domkirken og domprovstegården...


  • #25   14. apr 2011 Jeg er flyttet fra Kbh, hvor jeg er opvokset og til Aalborg, dels for at komme ind på drømmestudiet og for at prøve noget nyt, min kæreste var heldigvis frisk smiley
    Det har været lidt hårdt at familie og venner er så langt væk, men mest af alt har det været fantastisk, nye mennesker, typer, hver en gade ef ny!


  • #27   14. apr 2011 Jeg bor i Herning. Jeg er født i Silkeborg og vokset op i Herning og ja... Er her stadig. Det er for mig ved at være kedeligt at bo her, men da jeg skal studere færdig her, flytter jeg nok først om et par år. Måske Århus, måske Aalborg, måske noget helt andet :O)

  • #28   14. apr 2011 Har boet i og omkring Aalborg hele mit liv, men sidste sommer valgte vi, at flytte til Hals og har ikke fortrudt et sekundt.
    Her er et livligt havnemiljø...og kan følge alle skibene som sejler til og fra Aalborg, fra min have, da mit hus kun ligger 200 m fra vandet :o)...der er skov, strand og en kanon natur.
    Byen er en turistby, da vi har danmarks største sommerhusområde og der ligger også en campingplads i byen....så der er liv hele året, men dog mest om sommeren, hvor der sker en masse.....der er rigtig mange aktiviteter sommeren igennem og man keder sig aldrig. ...og så har vi 4 dagligvarebutikker og en masse andre mindre....ialt er der 30 butikker i byen...og vi er trods alt kun 2500 indbyggere :o)


  • #29   14. apr 2011 Jeg bor i Skive (er født og opvokset her ) ... Og min mand havde vores nedlagte ejendom her inden jeg lærte ham at kende . Den ligger midt i et villa kvarter ,og er dejlig stor , også grunden , og så har vi mark til den ene side.... ! Er glad for at bo her ...

  • #30   14. apr 2011 Jeg bor i Nordjylland, ca 30 km nord for Aalborg.

    Her bor jeg blandt andet fordi jeg voksede op her, fordi jeg kan få en super lækker og stor lejlighed med have til, uden at skulle betale en formue og fordi vi har luft omkring os og 10 minutter til mosen og stranden.

    Jeg kommer aldrig til at bo i en storby. Jeg synes stemningen der er fed nok, men jeg elsker at have luft omkring mig, og at kunne nyde freden og roen ved at bo ''længere ude''



  • #31   14. apr 2011 Jeg bor i Sorø og valgte at flytte her til pga min dejlige mand.

    Er født og opvokset i det sydlige jylland og har ellers boet flere forskellige steder i jylland, sidst omkring Videbæk. Fik nok af jylland og ville prøve noget nyt og havde bestemt mig for at flytte til sjælland allerede inden jeg mødte min mand.
    Og nu bor vi så i Sorø og leder efter hus heromkring, vi vil helst ikke langt væk herfra, for Sorø har det hele i vore øjne...


  • #33   14. apr 2011 Hvor er det spændende at læse jeres indlæg. Det giver en idé om hvor i er fra, hvordan i lever og prioriterer i jeres hverdag.
    Der er jo ikke noget sted der er bedre end et andet, det er jo fuldstændigt subjektivt.

    Tror grunden til jeg er så nysgerrig, er fordi jeg selv er flyttet langt væk hjemmefra da jeg var 19 - hvilket var og er til stor forundring i hele min familie.

    Sker det nogensinde for jer der er flyttet langt væk at i møder folk i kender fra der hvor i boede før? Eller nogen i har fælles bekendte med?

    Jeg arbejder på et hotel og det er sket at jeg har mødt flere jeg kendte på hotellet. Desuden mødte jeg også en pige i parken den anden dag som det viste sig at vare veninde med en af mine barndomsveninder.:)

    Synes nogle gange at verden er ret lille smiley


  • #35   14. apr 2011 Jeg er født i Esbjerg, men har boet mange forskellige steder før jeg fik hund og barn . Ribe, toftlund, bramming, vejle osv - Nu er jeg endt op i Kolding - da min kæreste havde et hus her da vi fandt sammen, så her bor vi nu somn en lille familie smiley

    Vi har nu begge en drøm om at komme på landet omkring Lunderskov - og det regner vi med bliver om 2-3 år.

    Er selv vokset op på en rideskole (teenageår) ved Ribe - og savner landet meget - og heldigvis har jeg fundet en kæreste som også higer efter at komme derud smiley


  • #36   14. apr 2011 Anne, jeg er flyttet 250 km væk fra min fødeby.

    Her har jeg så først oplevet at få en nabo, som blev kæreste med en af mine fars venner.
    Dernæst flyttede min mors gamle nabo ind i et hus 500 meter fra os.

    Og jeg var faktisk på et tidspunkt indlagt på et sygehus 80 km herfra og lå ved siden af en kvinde, hvis veninde var kæreste med den pågældende nabo...

    Verden er BITTElille.


  • #38   14. apr 2011 Jeg flyttede fra Silkeborg til Aalborg for at studere. På studiet mødte jeg så denne fyr, som senere er blevet min mand, som sjovt nok også kommer fra Silkeborg. Vi købte en andelsbolig i Aalborg med plads til mandens søn og vores to hunde, der er kommet til senere. Sidst er vores fælles søn kommet til verden og nu ønsker vi (måske især mig) brændende at få solgt boligen så vi kan komme hjem til Silkeborg eller omegn. Her vil vi så have os et sted på landet hvor min hest kan gå lige uden for døren i stedet for 150 km væk og hvor bedsteforældrene og de gode gamle relationer er tættere på. Men det kan jo godt have lidt lange udsigter i dette marked.

  • #39   14. apr 2011 Tja.. Er opvokset i Rungsted, men mine forældre faldt pladask for Bogø da mine gudforældre flyttede dertil. Derfor købte mine forældre hus på Bogø, og jeg blev hevet væk fra alt hvad jeg kendte og ud på bøh-landet.. Men det var nu nogle dejlige år på det fredelige Bogø, og kunne som sådan godt forestille og at flytte tilbage engang når der kommer børn (hvis der kommer børn).
    Men da jeg var færdig med Handelsskolen flyttede min kæreste og jeg til Kbh nv, jeg skulle studere og han skulle finde arbejde.
    Efter to år i kbh fik jeg grå hår og måtte bare væk derfra - larmen, alkoholikerne, narkomanere, kriminalitet, smadret flasker, området mv. blev bare er meget.
    Så jeg pakkede mine ting og flyttede til Vallensbæk strand. Lidt et tilfælde at det blev Vallensbæk strand - Men arbejder i Ishøj, så ville gerne bo i nærheden af det.
    Min kæreste fandt derefter ud af hvor dejligt hér er, så han flyttede med efter nogle måneder smiley
    Jeg er SÅ glad for det valg jeg tog, for jeg elsker at bo hér! smiley
    Strand, ro, grønne områder, villaveje, egen gårdhave mv. Jamen jeg nyder bare at bo hér, og bliver ihvertfald hér nogle år endnu!

    Spændende at høre om jeres valg, god tråd! smiley


  • #40   14. apr 2011 jeg er oprindeligt fra sjælland smiley er vokset op på østerbro og i Holte smiley men så for ca 6 år siden mødte jeg min lille mand og rykkede til jylland.. i Esbjerg smiley jeg havde brug for nye udfordringer og for at komme lidt væk, så det passede fint smiley jeg savnede sjælland meget de første år. Men nu er jeg glad for at jeg bor her smiley

  • #42   14. apr 2011 Jeg bor paa Cypern fordi her er dejlig varmt med glade mennesker overalt og massere af liv smiley

  • #43   14. apr 2011 Født og opvokset i Aalborg Øst... så det var mest naturligt at blive her. Har kun boet 3 forskellige steder i mit liv. Mit barndomshjem, min studielejlighed og der jeg bor nu. Er ikke specielt glad for at flytte og slet ikke for langt væk smiley

    Håber og drømmer om at jeg en dag tør tage det store spring og flytte væk. Gerne til udlandet smiley


  • #44   14. apr 2011 Ej en medloeber : ja det er meget ulaekkert at sidde her med min frappe og kigge ud og havet (bor lige ved havet)og nyde min fridag smiley

  • #45   14. apr 2011 Jeg har så ike nået at læse alle I andres spændende forklaringer, men her kommer min:

    Jeg er opvokset i Nordjylland lidt nord for Frederikshavn og gik i folkeskole i Strandby derefter gym. i Frederikshavn. Efter Gym flyttede jeg til Århus for at studere (erhvervssprog på Handelshøjskolen) og efter studie nogle halve "fjolleår" og andt eksamen blev jeg i Århusopmrådet, fordi byen og omgivelserne har alt det jeg kan lide: Musiksteder, kultur, liv, butikker og en masse dejlig natur i nærområdet.

    Efter flere boliger sammen med min x flyttede jeg til Hasselager fordi jeg havde boligbrev til omrlådet med gode lejligheder med have!, og det er et dejligt sted tæt på byen (gode busforbndelser eller cykelafstand), et nærmiljø med indkøbsmuligheder og frem for alt dejlige naturområder i gåafstand. At jeg så har mødt ufattligt mange dkønne mennesker er jo kun et kæmpe + og gør at jeg aldrig vil flyte fra byen (Hasselager). Mine naboer, genboer og andre tæt ved er guld værd!


  • #46   14. apr 2011 jeg er født og opvokset i kbh
    jeg har "boet" på falster i 2 år så flyttede jeg tilbage til ølstykke
    og så boede jeg der indtil for 1,5 år siden hvor jeg kom til skade med mit knæ,mistede mit arbejde og blev hjemløse i august i sidste år fik jeg skaffet mig denne mini 28 kvm i stenløse

    er ret ofte hos venner der bor i alt fra amager til ballerup
    +min far boede på Nørrebro(før han flyttede til landskrona i sverige)
    kan godt lide det stille og rolige tempo herude af


  • #47   14. apr 2011 Jeg er som trådstarter også født og opvokset i det sønderjyske og bor sjovt nok også i Vanløse nu smiley HAHA.

    Jeg har altid joket med at jeg skulle flytte til København når jeg blev "stor" og det endte jeg så også med at gøre.
    I Vanløse bor vi tæt på damhussøen, engen og grøndalsparken + indre by er i cykelafstand og ellers er der metroen og s-toget meget tæt på. Lige noget for mig smiley


Kommentér på:
Hvorfor bor du dér...

Annonce