{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Hvorfor valgte du/i at få hund - eller hund nr. 2 ? {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften siger sig selv....

Min første hund (som er 14 år nu) valgte jeg vidst bare for at hunde er dejlige, men gik da til udstilling, agility, ringtræning og lydighed med hende og fik nogle præmier.... (skal lige siges at den bor hos min far)

Hund. nr. 2 fik mig og konen nok for hyggens skyld...

Men snakkede med konen igår at jeg læser om mange emner herinde og er blevet kogere, så jeg stilte hende bla. det spørgsmål som også er stillet herinde... Hvorfor hund nr. 2 ? Og der gav jeg hende nogle eks. på nogle forskellige racer hvis man vil gå på jagt, slædeløb, udstilling, lydighed, agility o.m.a. det med de 3 sidste er i mit hoved hvis man er et konkurrence menneske f.eks.... Håber ik at jeg er helt gal på den ?! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor valgte du/i at få hund - eller hund nr. 2 ?
  • #1   25. jul 2012 *kogere = klogere

  • #2   25. jul 2012 Vi har kun en hund og har altid kun haft det.
    Men vi har taget beslutning om, at vi skal have to.

    Egentlig har vi nok mest til fortsat kun at have en, men det ufattelig dybe vacuum der kommer, når man mister en hund er ikke til at holde ud. Så vi vil have overlap.

    Også når det kommer til træning, i øvrigt. Det er rart at have en hund, der kan og skal lidt mere en hvalpetræning. Det tager lang tid inden træningen rigtig hænger sammen med en hvalp og det er lidt mindre tilfredsstillende end med en voksen.

    Så det er vores grund.


  • #3   25. jul 2012 Da jeg for første gang flyttede "rigtig" hjemmefra valgte jeg at jeg gerne ville have hund, men havde desværre ikke tid..

    Jeg har altid været et MEGET socialt menneske og ikke ret godt til at være alene (keder mig for meget smiley ) For 1½ år siden fik jeg stress og kunne mærke jeg havde brug for selskab..

    Jeg har nu for et par dage siden hentet min skønne hund smiley Det er noget helt andet at hun er her og kan mærke på mig selv at jeg er blevet mere glad og aktiv på de sidste par dage..

    Med min stress skete der absolut kun det nødvendige plus min træning (der kunne jeg koble af og få brugt noget energi). Jeg holder mig selv igang ved at have en hund og når jeg får hendes kærlighed bliver jeg så glad og føler mig ikke så alene med alting smiley Ved godt hun ikke hjælper til med det huslige, men hun hjælper på humøret og jeg får lyst til at lave en masse ting.. Både med hende og de huslige gerninger smiley

    Derfor valgt jeg at få hund smiley

    Håber det var det du ville høre?


  • #4   25. jul 2012 Vi valgte at få hund, fordi vi flyttede til et nedlagt landbrug og ligepludselig kunne tilbyde en hund et værdigt liv, med marker, stor have og en familie der ville elske den overalt på jorden! At hun efterfølgende har givet os mindst dobbelt så mange glæder igen er jo bare dejligt smiley

    nr. to (qira) fik vi fordi nr et (ollie) netop havde glædet os så meget, og lært os en hel del om det at have hund! smiley Og så ville vi gerne have noget vi kunne udstille.. At Ollie så senere viser sig at være den bedste på det punkt, kunne vi jo ikke vide smiley

    nr 3.. Jaae, det er nok fordi hun (indtil videre) er en lækker lille hund med en helt speciel personlighed og (knap så vigtigt) et lækkert ydre :o)) Vi håber hun skal overtage Ollie's plads som udstillings- og måske senere hen avlshund smiley


  • #5   25. jul 2012 hov.... glemte tjeneste hunde også smiley

    som f.eks blinde eller dem der sidder i kørestol


  • #6   25. jul 2012 Vores første hund var vores famile hund, dog primært min mors, men skulle bruges til at min mor skulle til at arbejde, og jeg kunne ikke lide at være alene hjemme..
    da han sidste år i september blev aflivet gav det os et tomt hul i vores liv, og derfor her i påsken i år, kunne jeg ikke leve uden hund i mit liv og besluttede at købe gjarno, min mor var enig men ville gerne have sin egen.. det vil hun stadig men som hun selv siger arbejder hun rigtigt meget og har ikke rigtigt tid til sin egen hund, jeg har sagt at jeg nok også skal tage mig af hendes hund, men hun vil jo gerne have at den knytter sig så meget til hende som gjarno har til mig..


  • #8   25. jul 2012 Bugsy's ejer: Hvis du har hund i forvejen, skal du ikke anskaffe dig en malamute eller akita. De er begge meget specielle og fungerer ofte rigtigt dårligt sammen med andre hunde, især eget køn.

  • #10   25. jul 2012 Du kan aldrig stole på dem nok til at lade dem være alene. Og det er da ikke holdbart i længden. Skal man have et hundehold, skal de også kunne fungere sammen i flok.
    Og du kan jo aldrig garantere, at der ikke pludselig valser en tæve forbi, eller et dyr eller andet, der skaber konkurrence.
    Prøv at tale med opdrættere af racen/racerne.
    De fleste får to hunde, hvorefter legen så stopper, fordi de ikke kan sammen med andre.
    Det er noget andet med huskierne. De accepterer bedre en stor flok, hvis de introduceres korrekt til hinanden.


  • #12   25. jul 2012 meget spændene emner i har skrevet indtil videre smiley

Kommentér på:
Hvorfor valgte du/i at få hund - eller hund nr. 2 ?

Annonce