{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

Aktivering af halt hund {{forumTopicSubject}}

Igår kom Nala til skade med den ene pote og halter nu rundt med forbinding. "Problemet" er bare at hun virker til at kede sig ganske frygteligt. Havde hende lige en tur med ude i sneen (som hun elsker) og stod det til hende, skulle hun spurte rundt derude til hun dejser om, men det går ikke, er bange for det gør mere skade end gavn på poten. Og en våd forbinding har aldrig været godt..
Så hvordan aktiverer jeg hende lige uden at hun skal lege vildt? Hun er vant til at bruge kroppen meget hver dag. Vil sprede nogle godbidder rundt i huset som hun skal finde, men den går måske kun lige et par gange..

Hjælp! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktivering af halt hund
  • #1   17. dec 2009 har heldigvis (7 - 9 -13 bank under bordet) haft en skadet hund. men har du prøvet at gemme gotter rundt omkring som hunden skal finde, grav nogle ned i tæppet, nogen i en flaske, eller et saftigt ben hunden kan spise....

• #2   17. dec 2009 Tak for dit svar smiley
    Et marvben ville måske være en god idé.. Hun plejer bare at pive og ville ud når hun får en stor ting, så skal den graves ned nemlig.. Vil lige lægge lidt godbidder rundt omkring i huset nu, men hvis jeg kender hende ret, er det ikke helt nok til en hel dag smiley

Så andre gode forslag er velkomne smiley

• #3   17. dec 2009 når min mors hund keder sig så plejer jeg at tage en hundekiks og holde den i den ene hånd og så frem med begge hænder... så går han helt amok for at få den når han først har fundet den rigtige hånd altså... jo længere man holder hånden lukket jo mere desperat bliver han og så begynder han at bruge poterne til at prøve at åbne hånden eller mase næsen mellem fingrene... virker som om han syns det er meget sjovt for han logrer godt med halen og hver gang jeg sætter mig ned på gulvet så begynder han straks at snuse til mine fingre smiley

• #4   17. dec 2009 Den med en godbid i den ene hånd har vi faktisk lavet til et trick herhjemme. Hun skal sætte poten på den modsatte hånd, for at den hånd med godbidden åbner smiley

• #5   17. dec 2009 det var også sådan det startede hos min mor... men så tog jeg den et skridt videre og drillede den lille hund... og han tog det ret hurtigt til sig :P... det er os det eneste trick han rent faktisk kan udover spil dum smiley

• #6   17. dec 2009 Ja min vaps har desværre et brækket ben, så jeg kender det kun alt for godt! Her er nogle af de ting jeg gør:

Jeg fryser godbidder (kødboller til suppe) ind i isterninger
    Jeg fylder hendes kong med smøreost og så en tur i fryseren
    Jeg pakker godbidder ind i et viskestykke eller pudebetræk og så binder jeg en masse knuder på
    Jeg putter godbidder under skåle, gryder eller hvad jeg lige har ved hunden.
    Jeg lader hende fiske efter godbidder i en skål med vand (ude på badeværelset)
    Jeg gemmer godbidder rundt omkring i huset
    Jeg giver hende et ben eller griseøre at hygge sig med
    Jeg træner små tossede ting som ikke kræver at hun skal stå op og bevæge sig som f.eks. at lære hunden at nikke, åbnemunden og vise tænder eller række tunge
    Jeg giver hende et af de der hjerne spil i træ – super gode men også lidt dyre hvis man ikke har et…

God fornøjelse og god bedring!

• #7   17. dec 2009 Anja F: Tak for de gode råd. Der nu spredt godbidder rundt i huset som hun lystigt humper rundt og leder efter.. Tror vores næste træk skal være et marvben med leverpostej som har været en tur i fryseren.. OG god bedring med din vaps selvfølgelig smiley

Kommentér på:
Aktivering af halt hund

Annonce