Aktivering af HD-hund {{forumTopicSubject}}
Som nogle nok ved, så fik Rocky konstateret HD da han var knap et år gammel. Det er ikke noget han decideret døjer med. Han er ikke halt, øm eller på anden måde mærket af det, men skal selvfølgelig ikke udsættes for vilde løb osv.
Rocky er en overdrevent glad og frisk hund og han vil så gerne aktiveres, så jeg søger nogle gode øvelser til ham, som kan holde ham igang, men som samtidig tager lidt hensyn til hans hofter.
Han kan både løbe, spæne, hoppe og springe uden problemer, men han skal ikke overbelastes og det kan han ikke selv sige fra overfor, så jeg er lidt usikker på hvilke øvelser/træningsmetoder osv jeg roligt kan benytte i begrænsede mængder.
Nogen der kan hjælpe?
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
være rigtig godt..
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
dec 2004
rigtig go' ud...
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
Kort forklaret bruger den musklerne og skåner derfor ledene.
Får han nogen form for cluscosamin? eller kosttilskud?
sep 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 393
Han får ofte hans aftensmad serveret på græsplænen, så han selv må snuse sig frem til det.
Han kan gå meget meget lange ture uden at det kan mærkes på ham, men vi har i stedet valgt kortere ture og så bare lidt oftere.
Det eneste tidspunkt vi mærker til det er hvis han har pølet meget voldsomt med andre hunde i en times tid eller mere. Han er MEGET ivrig når han er sammen med andre.
Barb: Hvad er dogsmart?
dec 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 40 Svar: 152
Vi giver ham Royal Canins immobality suppert (mener jeg det hedder) og lader ham ellers selv styre tempoet når vi går osv.
Mit personlige synspunkt mht. HD (hvilket min dyrlæge også deler) er at han selv kan styre hvor vildt han vil lege osv. Jeg vil hellere give ham et liv hvor han er glad og aktiveret. Fremfor et langt og kedeligt liv hvor han har været begrænset. Iøvrigt skal man huske på at hunden jo skal have motion så den ikke bliver overvægtig, det forværrer jo kun trykket på hofterne. Men det lyder heller ikke som om Rocky mangler motion, mht svømning osv
dec 2004
(link fjernet)
sep 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 393
Min egen dyrlæge har også frarådet os at dømme Rocky på hans røntgen billeder, men i stedet tage hensyn til dne hund han er og ikke det hans billeder viser.
Vi hindrer ham sådan set ikke rigtig fra noget udover at vi skærer de meget lange ture ned til flere korte og så sørger vi for han ikke mosler alt for meget med andre hund.
apr 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.237
Aktivering af HD-hund