26.526 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mummi
Mummi
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204

Gammel hund, tisser nu på gulv ? Gammel hund, tisser nu på gulv ?

Vores gamle Basse er begyndt at tisse indenfor her på hendes 13 år, hun er frisk, vil stadig gerne lege med de andre hunde og elsker at gå ture, de seneste 3 uger er hun begyndt at tisse indenfor, en ordentlig pøl, hun kan faktisk sætte sig og tisse 3 meter fra døren mens jeg står lige ved siden af, hun ser fuldstændig upåvirket ud både før-i og efter hun tisser på gulvet, fortsætter bare glad derud af.
urinprøve viste så lidt blod at det ikke rigtig var en blære betændelse, nu skal hun have taget en blodprøve.
dyrlægen siger det muligvis er alzheimers, men hun tåger nu ikke rundt eller noget.
andre der har oplevet det samme med sin gamle hund?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel hund, tisser nu på gulv ?
  • #1   19. dec 2009 der er også nogen hunde der kan få svært ved at holde på vandet pga noget med balancen eller sådan noget..kan ikkehelt huske hvordan det var, men Nova havde det på et tidspunkt.Hun fik nogen piller i 10 dage også var det væk.Måske i skulle prøve en anden dyrlæge? Mange dyrlæger høre hundens alder og så er kommentaren : den er jo også gammel.... ja men derfor skal de sgu lave den alligevel! smiley

• #2   19. dec 2009 Min chefs 11 år gamle border collie gør det også. Men jeg tænkte at det kunne være fordi den ikke længere kunne holde sig så længe af gangen

• #3   19. dec 2009 mine forældre have også en gammel hund engang., den havde fået sukkersyge så derfor kunne den ikke holde på vandet.

• #6   19. dec 2009 Jo Tak Gizmo,kom hjem igår, men skal indlægges 4 uger i februar, bortset fra træthed er jeg nu helt okay.
    Min dyrlæge er først lige kommet ind i billedet så ham beholder jeg, hun skal til yderligere undersøgelser på mandag, lige nu bokser hun rundt med en af cockerne, selvfølgelig efter en tisse tur på gulvet.
    slap blære kunne være tænkeligt, men hun siger stadig til de fleste gange hun skal ud, men det er bestemt en mulighed.
    sukkersyge plejer man kunne se i urinprøven, men hun er bestemt en kandidat til at få det - med sin lidt uheldige bygning og tykke mave.

• #7   19. dec 2009
    Min gamle schæfer på 13 år begyndte også at tisse på gulvet ,den kunne ligge og drikke og så tissede den samtidig, det var nyrerne der ikke fungerede som de skulle , så der var kun en vej! desværre, men 13 år er jo også en høj alder.

• #9   19. dec 2009 Evi, jeg tænker det samme som dig - suk, vi synes bare hun er alt for frisk endnu når hun leger og løber på skovturerne med halen helt oppe vejret, men håber i det mindste det ikke bliver her i julen.

• #10   19. dec 2009 Ja vender tilbage med dyrlægens svar, synes selv det er mega irriterende at skrive i en tråd og så hører man ikke enden på den.

• #11   19. dec 2009 Da mine forældres gammel schæfer ikke længere kunne holde sig, det var så både stort og småt, valgte de at give ham fred. Han var 13 år og var en kæmpe basse af en schæfer.
    Men han var så også så uendelig flov, når der skete uheld smiley

• #12   19. dec 2009 Min gamle tæve fik også ufrivillig vandladning.
    Hun fik en pille om dagen og så var der intet mere i vejen med hende.

• #13   19. dec 2009 Min gamle tæve fik også ufrivillig vandladning.
    Hun fik en pille om dagen og så var der intet mere i vejen med hende.

• #14   21. dec 2009 Så er blodprøverne taget, måske er det begyndende nyre svigt, men vi ved mere på Onsdag efter svar, hendes urin er som rent vand, der kommer ud ofte og i store mængder.

• Lisbeth F
    Lisbeth F Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #15   9. okt 2016 Hej Rikke T ved ikke om du stadig er der, kan se tråden er nogle år gammel, men hvad endte det med. Det lyder fuldstændig som min Cody, Skal have fat i min dyrlæge i morgen.

• #16   10. okt 2016 Hej, kan se jeg ikke fik skrevet slutningen trods jeg netop mener det er så vigtigt for at gøre trådene brugbare for andre fremover, søger også selv i gamle tråde når jeg har et specielt problem, grunden til slutningen ikke står i tråden er jeg dengang ikke magtede at skrive den ind fordi basse blev aflivet få dage pga. akut lever/nyre svigt, det er rigtig ærgerligt jeg ikke fik opdateret tråden dengang hvor alt var i frisk erindring, det jeg er sikker på at kunne huske 100% korrekt er : Basse ikke var begyndende senil som en dyrlæge nævnte, diverse test gav ikke et konkret resultat, vi nåede aldrig videre undersøgelser fordi hun hurtigt derefter blev rigtig syg, det nye symptom som kom til efter tråden stoppede var madlede (og lige ved Basse vidste man godt det så var helt helt galt) mad leden kom i ´´perioder´´ over 2 dage dag 3 fik hun nyre/lever svigt og vi sagde pænt farvel og tak for 13 gode år.

• Lisbeth F
    Lisbeth F Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #17   11. okt 2016 puha.. ikke sjovt. man ved jo godt at dagen kommer på et eller andet tidspunkt lige meget hvad.

Kommentér på:
Gammel hund, tisser nu på gulv ?

Annonce