{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.439 visninger | Oprettet:

Skiferie med hund? {{forumTopicSubject}}

Hej
Nu er det ikke fordi det bliver aktuelt i år, men er der nogen der ved hvordan en skiferie med hund vil foregå?

Der er forhåndsvis mange hytter hvor man må have hund. Men har de nogle særlige regler med hensyn til luftning af hunden, må man have den med på løjperne osv?

Sådan som vi er på skiferie vil det ikke være nødvendigt at hun skal være alene ret længe af gangen, men derfor kunne det jo være sjovt at have hende med på nogle små ture

Nogle der har nogle erfaringer'? smiley


Kommentarer på:  Skiferie med hund?
  • #2   21. dec 2009 Når man lejer sommerhus, må man ikke efterlade hunden alene - og kunne forestille mig, at man heller ikke må det selvom det er en skihytte? Prøv lige at nærlæse betingelserne smiley

  • #3   21. dec 2009 okay så vidt jeg har læst her der ikke stået noget om det, men det kan da sagtens ske det er rigtigt

  • #4   21. dec 2009 Det ser rigtig lækker ud! og lyder jo til at hundene er rigtig velkommende.
    Er jo heller ikke fordi hunden skal med ud hele tiden, men hun skulle slef. også have mulighed for at nyde den sne hun elsker hehe

    Men det med at du siger de må de fleste steder? står der så de steder de ikke må eller?


  • #5   21. dec 2009 Må jeg spørge, hvad får du ud af at have en hund med på skiferie? Hunden ved ikke hvad det er, og bryder sig måske slet ikke om det. Hvis I skal ud at spise en aften, hvad så med hunden?

    Jeg forstår slet ikke hvorfor en hund "pindedød" skal på en skiferie hvor det er på menneskenes betingelser.


  • #6   21. dec 2009 Nu kan man jo også godt tage på skiferie på hunden betingelser

  • #7   21. dec 2009 Fortæl mig så hvad de betingelser er? Hunden kan ikke komme med alle de steder hvor I er. Hvorfor er det lige det er så vigtig at en hund skal med alle steder? Kan man ikke gøre noget uden hund tænker jeg. Hvis ikke, så ville jeg da blive hjemme og slippe for at tænke på om det nu går alligevel. Er formålet ikke at stå på ski og komme alle de steder hvor kun mennesker kan?

    Men jeg tænker så sandelig mest på hunden, hvad hvis det er en total fiasko. Hvilken glæde er det man tror hunden får. Det er koldt, og ved hård frost så skal den have beskyttelse for poterne. Er den vant til det? Hvad hvis kulden påvirker hunden rigtigt meget og at den hellere vil være fri, hvad gør man så?

    Jeg kunne aldrig drømme om at tage mine hunde med på skiferie af den simple årsag at man ikke på forhånd ved hvordan det vil gå. Jeg vil ikke udsætte mine hunde for at skulle passe ind i en skiferie der er for mennesker. Samtidig vil jeg gerne stå på ski uden at spekulere over om hunden får noget ud af at være med.

    Jeg oplevede i Østrig en person som havde hunde med som LØB LØS ned af de alpine skiområder. Til stor fare for de andre skiløbere, som vi kunne se ikke helt anede hvordan de skulle håndtere løse hunde på en piste. De skulle slæbes med op i en gondol for at starte forfra igen. Er det hvad man synes er en god skiferie. Nej, jeg synes det er dyrplageri og uansvarligt over for de andre på pisten.


  • #8   21. dec 2009 Gitte: Jeg tror bare det er forskelligt hvordan man holder ferie, du vil helst undgå spekulationerne der er med at tage hunden med, Jeg vil helst planlægge min ferie så både jeg, min familie og min hund nyder at være med.

    Og ligesom Chine skriver så holder vi stort set (ikke når vi er badeferie, der bliver hun passet ved familie) altid ferie hvor hunden kan komme med, og hvor det ikke er synd at have hende med.


  • #9   21. dec 2009 Mange tak smiley

  • #11   21. dec 2009 Basse, hvor nævner jeg at hunden skal i pension? Der findes andre muligheder, som vi benytter os af. Sker det at det så glipper, så må de i pension. Det er så ikke dem alle der kommer i pension, kun dem som vi ikke kan få passet privat. Denne gang flytter der en ind og bor i vores hus i 17 dage. Det har været aftalt meget længe.

    Hvis man kan planlægge alt andet, kan man vel også finde en anden pasningsmuligheder end en pension?


  • #13   21. dec 2009 Tænker mest på hunden om den kan trives i ekstrem koldt vejr. Det ville jeg i hvert fald ikke byde mine. Det ville være synd for dem.

Kommentér på:
Skiferie med hund?

Annonce