{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Cecilie  S
Cecilie S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

SKIFERIE MED HUND {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen er der nogle der har været afsted på skiferie med deres hund til norge?

Hvordan med at sejle må de være med rundt på skibet?

Skal de have bestemte vaccinationer inden?

Noget bestemt man skal gøre i forhold til vejrforholdene der kontra i dk?

Hvis nogle har haft erfaringer med skitur med hund må i gerne fortælle om disse

Kommentarer på:  SKIFERIE MED HUND
  • #1   3. jan Næææ ... Jeg har ikke været på skiferie med mine hunde ....

Og tror du ikke det bliver MEGET svært , at lære hunden at stå på ski ??? ..... skal den have 2 lange ski på .... eller 4 fire små korte ??? ...

Men god fornøjelse ...

• #2   3. jan Båden aner jeg ikke noget om, men mener området er restriktivt.
    Vaccination er rabies og minibændelorm pille.
    Ski, der er blandet følelser i løjperne pga. Af alle de lorte der ofte ligger der, forresten langrend.
    Mht. Til når hunden er med på ski, så overvej hvor meget sne der samler sig i hundens poter. Saxo får ofte is mellem tæerne og synes ikke det er sjovt. Temperaturen skal under -5 før det ikke samler sig og så skal man tenke på,hundens vejrtrækning.
    En helt anden ting, hvor habil er hundefører på ski, er man ustabil er hunden ikke morsom at have med, det samme gælder hvis den ikke er styrbar.

• #3   3. jan Hunden må ikke komme med rundt på Oslofærgen, men skal opholde sig i bilen.

• #5   3. jan Alt det praktiske ved jeg ikke noget om. Men kender en som havde sin storpuddel med på langrend for nylig. Det skulle være en fed måde at bruge tid med hunden, og hunden havde en fest.

• #7   3. jan Har prøvet at tage min hund med i Oslofærgen - der er kahytter, hvor hund er tilladt. De må kun luftes to gange i løbet af hele færgeturen og færgens personale skal være til stede. Du skal blot gøre opmærksom på at du har hund med, så de kommer og henter dig (ved kahytten) så du kan lufte din hund.

Det er en stykke tid siden, men der kræves vist vaccination mod rabies og ormkur

• #9   3. jan Er det rigtigt, AG?? Ej, hvor ærgerligt!

• #10   3. jan Vides det hvor TS skal sejle fra? Måske er det ikke KBH

På stenaline færgen (Frederikshavn-Oslo) må hunden være i kahyt og den må luftes på bestemte tidspunkter - og ellers kan man tilkalde personale.

• #12   3. jan Ved Colorline kan hunden enten være i bilen eller i bur på et anvist sted/område.

https://www.colorline.dk/kundeservice/transport-af-dyr

• #14   3. jan Det er derfor vi primært kører i bil, fra Oslo til Sjælland . De der færger skal Saxo ikke slås med og så bestemmer vi selv pauser.

• Cecilie  S
    Cecilie S Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #15   4. jan Tusind tak for alle jeres svar, og det er Frederikshavn vi skal sejle fra hvis det bliver aktuelt

• #16   4. jan Hvor er det bare uretfærdigt altså at man fra Jylland kan have sin hund med i kahyt ol. men ikke fra Sjælland
    Jeg solgte en hvalp for nogle måneder siden til en kvinde med familie i Norge. Hun tog altid færgen (fra København) derop - fortalte hun, da hun besøgte os første gang. Jeg måtte bede hende højt og helligt at love, at hun IKKE ville efterlade sin hvalp på et bildæk så lang en tur - at hun ville vælge en anden vej. Det lovede hun og hendes Fie-hvalp har lige haft en lækker tur til Norge - i BIL

Kommentér på:
SKIFERIE MED HUND