798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

nytår, en ny oplevelse for hvalpe... nytår, en ny oplevelse for hvalpe...

Jaa, så nærmer tiden sig til Årets største brag.. Og Os der har fået ny hund i dette år, skal til at tage hensyn, gøre klar til at stå udenfro med vovsen og beskytte den for flyvende, bragende ting der kommer farende imod dem. Her er der hentet beroligende mm i tilfælde af hunden bliver bang. Min mormor og morfars hund blev bamge efter naboen kastede et kanonslag i hovedet på ham. Så imorgen klkken 16 er han fuldt bedøvet desværre, for ellers skulle vi da være derude.. Det eneste vi skal fyre af her er knaldperler... Mske en enkel raket elller to...

Gør i noget, køber noget hjem eller sådan for at jeres vovser ikke skal blive bange eller lign. ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nytår, en ny oplevelse for hvalpe...
  • #1   30. dec 2009 Nej jeg synes ikke der er nogen grund til at dope medmindre man ved at hunden er rædselslagen ìg det er Link slet ikke

vi lufter tidligt på aftenen og kun i haven og så kommer han ikke ud igen før det værste er slut

• #3   30. dec 2009 Krumme
    ja den studsede jeg også over smiley

• #5   30. dec 2009 Krumme
    det lyder da dejligt at de tager det så roligt
    Link har også ligget og sovet hele måneden mens der er blevet skudt af, men han kan dog godt finde på lige ar gø en gang hvis der kommer et stort brag tæt på

• #6   30. dec 2009 Du skal bare slappe af og ignorere fyrværkerriet, så skal det nok gå. Hunden reagere på dig og begynder du at opfører dig unormalt i forhold til hvad du plejer, så reagere hunden på det.
    Og hunde skal da under INGEN omstændigheder ud og stå kl 00........så er du da sikker på, at den nok skal blive bange alle år fremover......du kan jo se hvad der skete med din mormors hund.

• #7   30. dec 2009 Min vaps reagerer ikke på torden, det er hendes første nytår men jeg håber at hun tager det fint. Hun bliver passet af min mor og moster der er hjemme og de har fået strenge instrukser om hvordan de skal opføre sig smiley Jeg skal til en stille og rolig fest ikke så langt derfra så kan tage hjem i tilfælde af at vapsen blir "ked" smiley

• #9   30. dec 2009 Jeg har så en hund på 6½ hvor jeg også tager de forbehold *S**

Jeg har zylkene liggende.. Det er ikke bedøvende eller sløvende, men hjælper hunden til at slappe af.. Og de virkede fint sidste år. Luna får kun en enkelt gang eller to i løbet af aftenen/natten, hvor folk herude mener at det skal være en hel krigszone og på begge sider af blokken smiley

• #10   30. dec 2009 Hvorfor i alverden skal man gøre sig klar til at stå udenfor med hunden? Der er da på ingen måde grund ti at ligefrem at fremprovokere at hunden bliver bange for krudt.

• #11   30. dec 2009 Aj jeg står da heller ikke ude med hunden.. Det havde jeg ikke lige læst *S*

Luna bliver luftet ved 19-20 tiden, mens folk spiser og så kommer hun først ned igen ved 2-tiden, når folk er færdige med fyrværkeri.

Imens sidder vi heroppe med gardinerne trukket for, tv'et kørende lidt højere end normalt og så hygger vi.... Jeg med chips, slik og cola og Luna med et kæmpekødben

• #12   30. dec 2009 Problemet med "bedøvende" midler eller afslappende piller er at hundens korp kommer til at slappe af mine hvis hunden allerede eller har tendens til at blive stresset og bange, så vil den stadig være det inde i hovedet selv om den får afslappende middel. Det vil være som at være lam og ikke kunne flygte fra det man er bange for, hvilket jeg tror måske næsten er værre.

• #13   30. dec 2009 Vi gør lige præcis det samme herhjemme. Det er Meegòs første nytår, men indtil videre har han ikke reageret på krudtet. Men vi skal da bare hygge herhjemme, og det samme skal drengene. De to har intet at gøre ude på gaden.

• #14   30. dec 2009 Louise-- Det kommer an på hvilke midler du bruger. Nogle fjerner angsten, andre bedøver bare hunden.

• #15   30. dec 2009 Ikke med zylkene, der er det netop ikke kroppen, der slapper af.. Det er indvendig om du vil. Jeg har brugt Go'Nat med baldrian i med samme effekt, der kunne hun sagtens gå rundt og hun spiste guffer.. Var hel normal bare ikke så "flyvsk"

• #16   30. dec 2009 Ok.. det er ihvertfald hvad jeg har hørt.. men ja.. man skal finde noget som gør at hovedet på hunden blive bedøvet om man vil..

• #18   30. dec 2009 Ja, hun skal vel tisse ?!

Beroligende er her kun for en sikkerheds skyld.. Ikke noget jeg regner med at bruge.. smiley

• #19   30. dec 2009 Pernile-- Hvem svarer du?

• #21   30. dec 2009 Vores er lidt over 6 mdr.

Hun tisser meget, så derfor er det ikke nok.

• #22   31. dec 2009 Men hun kan vel holde sig et par timer efterhånden?

• #23   31. dec 2009 Vores er omkring 5 måneder, og jeg regner da stærkt med, at hun sagtens kan holde sig de timer hvor det er værst smiley
    Hun har ihvertfald sagtens kunnet holde sig længere før..

Kommentér på:
nytår, en ny oplevelse for hvalpe...

Annonce