{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

8 ugers hvalp lige inden nytår {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Undskyld for spam, men jeg er lige nødt til at lave en ny tråd om dette, for at være sikker på, at så meget feedback som muligt kommer på.

Jeg får jo min hvalp til den 25 dec som 8 uger.
Min træner er gået helt i koma over, at min opdrætter vil give hvalpene væk lige inden nytår.
Hun opfordrer mig til at vente, til ca. 2 januar.

Træneren mener, at det er en enorm udfordring for en hvalp at opleve nytår, væk fra alt det den kender, og træneren mener, at det vil vær bedst for mig at vente.

Ærlig talt, så havde jeg også håbet på, at tæven ville føde således, at hvalpene kunne flytte hjemmefra efter nytår.
Jeg bor selv indeni byen, og der kommer nok til at være gang i den.

Jeg ønsker ikke at stresse min hvalp og give den et dårlig start på livet.

Hvad tænker i?

Skal jeg bede opdrætter om først at hente hvalpen når den er 9 uger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  8 ugers hvalp lige inden nytår
  • #2   3. nov 2020 Jeg er meget enig med Linda. Både i at hvalpe som regel ikke er så påvirkede, men også at det er en dum chance at tage, når du bor i midtbyen, hvor det formentligt går vildt til. Hvalpe skal ud tit og det er kun ganske få dage, du har den til at vænne sig til at være i byen, inden det går løs.

    Det er muligt, at alt går godt, men gør det ikke, er angst for fyrværkeri og lign. svært at komme af med igen, og det kan risikere at være et problem i lang tid fremover.

    Jeg ville ikke tage chancen, og har som opdrætter haft hvalpe på nogenlunde samme tidspunkt. Jeg ventede til efter nytår med at sende nogen afsted.


  • #3   3. nov 2020 Som opdrætter ville jeg afgjort vælge at beholde hvalpene til efter nytår.

  • #5   3. nov 2020 Jeg ville også vente til efter nytår, speciel med det din hund skal bruges til.
    Hvorfor tage chancen for at den evt kan blive bange, hvilket med stor sandsynlighed kan vare ved resten af dens liv, hvilket medfører, at du ikke kan bruge hunden til det formål du har købt den til.


  • #7   3. nov 2020 Personligt ville jeg ikke have skrupler med at hente en hvalp mellem jul og nytår. Men da du jo er forholdsvist 'grøn' som hundeejer så er det måske ikke nogen dårlig ide at lade opdrætter beholde hvalpen til den er 9 uger. Jeg har selv engang måttet vente med at hente en hvalp til den var 9 uger, da jeg ganske enkelt ikke kunne få lov at holde ferie da hvalpen var 8 uger gammel. Det var ikke noget jeg kunne mærke træningsmæssigt osv.

  • #8   3. nov 2020 De fleste af de hunde som jeg har købt, har været 9 uger. De har ingen skade taget af det.
    Jeg synes at du skal forhøre dig hos opdrætter og hvor meget nytårstræning som de får fra vedkommende. Det kan betyde knald eller fald for dit valg


  • #9   4. nov 2020 Mange tak for jeres gode inputs.
    Jeg har fået rykket det således, at jeg afhenter hvalpen den 2. jan i stedet for smiley


  • #10   4. nov 2020 Det tror jeg er en meget god beslutning.
    Stort tillykke med den.


  • #11   4. nov 2020 God beslutning smiley

    Jeg fik engang en hvalp lige inden nytår, han var dog ældre, 12 uger tror jeg. Men vi boede på landet hvor der ikke blev fyret ret meget af, udover lige kl 24, og opdrætter boede inde i byen. Det gik helt fint.

    Havde jeg boet i byen hvor der blev fyret af, havde jeg også foretrukket at vente til efter nytår, for hvalpens skyld smiley


Kommentér på:
8 ugers hvalp lige inden nytår

Annonce